Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Nowy kolor tła w linkach sponsorowanych AdWords

Od kilku dni Google rozpoczęło masowe testy nowego koloru tła linków sponsorowanych AdWords. Od teraz użytkownicy na ekranach swojego monitora zamiast żółtego tła ujrzą lekko fioletowe. Pierwsze oznaki testowania nowego koloru tła w AdWordsach widoczne były już na początku maja tego roku, od zeszłego tygodnia Google zdecydowało udostępnić nowy kolor szerszemu gronowi internautów. Do końca tygodnia fioletowe tło przy linkach sponsorowanych będzie widoczne dla wszystkich.
Na blogu Rimma Kaufmana pojawił się oficjalny komentarz pracownika Google, w którym potwierdzał wprowadzanie w AdWordsach nowego koloru tła na stałe.

W przeszłości Google próbowało już zmienić kolor tła linków sponsorowanych. W 2007 roku wprowadzono na chwilę niebieskie tło zamiast żółtego.


Komunikat Google w tej sprawie:


Od dziś do końca tygodnia na całym świecie widoczny będzie nowy kolor tła linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Wszystkie reklamy z żółtym tłem zmienią swój kolor na blado fioletowy. Od maja tego roku testowaliśmy nowe rozwiązanie, które teraz chcemy wprowadzić oficjalnie. Zmiana tła reklam nie będzie miała żadnego wpływu na sposób wyświetlania reklam.

[źródło:http://searchengineland.com/]

sprawnymarketing

Michal Burzynski

Michał Burzyński aktywny jest w branży SEO / SEM od 2007 roku. Jego specjalnościami są: PPC, tworzenie ruchu organicznego, optymalizacja konwersji (CRO) oraz analityka internetowa.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Cezary Lech

      "Myślę że badają jaki wpływ na wzrost klikalności mają poszczególne kolory tła. Na poziomie linków sponsorowanych też można mówić o banner blindness, zatem zmiana tła, czcionki, ramki reklamy to najprostszy sposób na zwiększenie kwartalnych przychodów ;)"

      Komentarz dodałem na Magiczne SEO i SEM pod artykułem: http://magiczne.seoisem.pl/kolorowe-tla-linkow-sp

    • Nadrabiają straty, ludzie coraz częściej wybierają wyniki naturalne, więc spadają przychody dla reklamodawców. Dla najtrudniejszych słów pojawiają się jeszcze google maps, roznice są ogromne.

      Przykladowo: pozycja 4 (pierwsza pod mapa daje 7-8%), natomiast pozycja 3 daje już 12-16%, pozycja top1 daje nawet 30%. Jest to systuacja gdy reklamy PPC są też nad wynikami naturalnymi. Dlatego top1 to maksymalnie 30% w normalnej sytuacji byłoby nawet 50-60% dla top1. A pomyśleć, że kiedyś nad naturalnymi wynikami nie było PPC. A teraz PPC + Google Maps i dla wyników naturalnych zostaje około 50% ruchu.

    • Maps + PPC i organicznych prawie nie widać w oknie ;)

      Sądzę, że wyselekcjonują kilka kolorów najlepiej przyciągających zainteresowanie i będą je rotować albo okresowo albo dynamicznie z randoma.

    • Sezon ogórkowy w pełni, ani pierwsza zmiana tła, ani pewnie ostatnia :)

    • I have some questions:1) I keep rinaedg to chose keywords with high search volume and low competition. Why??? that competition is not how many pages are outthere taking about the same thing, but advertizers that comeete for that word. Wouldn’t it be better to point out one with high advertizer competition? I don’t get it.2) Do I have to make the title of my condition Work from home California or can I make it something more logical like work from home in California

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *