Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby Twój profil na Instagramie zachwycał wszystkich, którzy na niego trafią? Mam dziś dla Ciebie parę cennych wskazówek! Jednak ostrzegam – nie obejdzie się bez Twojego zaangażowania 😉.
1. Wykorzystaj IGTV jako swipe-up do Twojej strony
Daleka droga do magicznego progu 10 tys. obserwujących spędza Ci sen z powiek, bo dopiero wtedy w końcu zacznie Ci działać swipe-up w Stories? A co powiesz na to, że dzięki podpięciu pod Twoją relację filmiku IGTV uzyskujesz łatwą możliwość przekierowania odbiorców gdziekolwiek tylko chcesz?
Tak się składa, że link dodany do opisu materiału opublikowanego na IGTV jest całkowicie klikalny. Można więc powiedzieć, że IGTV może zostać swego rodzaju „przejściówką” między Stories a Twoim blogiem czy sklepem internetowym.
2. Twórz content do łatwego udostępniania – autorskie plansze w Stories
Insta Stories to najlepsze miejsce do pokazania odbiorcom, że potrafisz „wejść w ich buty” i rozumiesz ich codzienne potrzeby. Dzięki autorskim planszom do zaznaczania (bingo, wykreślanka), checklistom czy też uzupełniankom nie tylko zachęcisz followersów do interakcji, ale także zwiększysz świadomość swojej marki – niewiele jest firm, które regularnie dostarczają użytkownikom ciekawe plansze, które z przyjemnością można zescreenować, wypełnić i udostępnić dalej!
3. Rzuć swoim obserwującym wyzwanie
Możliwe, że nawet nie podejrzewasz, jak trafionym pomysłem może być przywołanie ducha rywalizacji na Twoim profilu. Pomyśl o zorganizowaniu wyzwania związanego z Twoją marką i w ten sposób wywołaj regularną interakcję ze swoimi odbiorcami. Na początek wyzwanie może być krótkie i trwać np. pięć dni. Pomyśl tylko, ile wartościowego contentu zgromadzisz przez ten czas!
Wyzwanie możesz połączyć z konkursem i wybrać osoby, które najlepiej sobie z nim poradziły. Pamiętaj jednak, że w takiej sytuacji niezbędny będzie regulamin zabawy.
4. Dobre bio to nie wszystko, zgotuj gościom ciepłe powitanie
W 9. numerze magazynu „sprawny.marketing” zwracałam uwagę na to, że wiele marek wciąż nie zadbało odpowiednio o swoje bio, które stanowi przecież podstawowe źródło wiedzy o tym, czym dana firma się zajmuje i co może zaoferować swoim klientom. Jednakże informacji na start nigdy za wiele, więc zachęcam do stworzenia relacji, w której krótko przywitasz osoby odwiedzające Twój profil i jednocześnie zachęcisz je, by go obserwowali. „Powitalnego” Storiesa należy dodać do wyróżnionych tak, aby zawsze wyświetlał się pierwszy – nazwij go np. „Cześć!” lub „Witaj!”, dzięki czemu ułatwisz użytkownikom nawigację.
Nie zapomnij o dodaniu napisów do relacji. Wciąż zdecydowana większość osób ogląda Stories bez dźwięku.
5. Zdobądź + 10 punktów do profesjonalizmu i spójności profilu, czyli słówko o okładkach wyróżnionych Stories
W tym przypadku najlepiej posłużyć się przykładem. Spójrz na dwa profile związane z wyposażeniem łazienek i oceń sam, który z nich prezentuje się bardziej efektownie i sprawia wrażenie dopracowanego i przemyślanego? Domyślnie „Wyróżnione” wbrew pozorom wcale Cię nie wyróżnią
Pamiętaj, aby zadbać nie tylko o same dedykowane „kółeczka”, lecz także o odpowiednie nazwy każdej wyróżnionej relacji.
6. Zacznij dialog z odbiorcami… dzięki naklejkom w relacjach
Czy wiesz, że cenny feedback od Twoich followersów jest na wyciągnięcie ręki? Aby dowiedzieć się, czy szukają oni u Ciebie technicznych pro tipów, czy raczej postów typowo inspiracyjnych, po prostu zapytaj. Z pomocą przychodzą naklejki ankiety, Q&A czy też zaproszenie do czatu, gdzie możesz podyskutować w większej grupie na konkretny temat.
7. Pożegnaj storiesową sztampę i uwolnij kreatywność
Zdjęcia ze zwykłym napisem publikują wszyscy. A Ty przecież nie chcesz być jak wszyscy. Wykorzystaj więc narzędzia wbudowane w aplikację i pobaw się formą. Rysuj, rozdzielaj literki, koloruj tła i nakładaj jeden element na drugi – takie Stories dużo mocniej przyciągają wzrok i są znacznie bardziej angażujące. Poniżej przykład tego samego zdjęcia z napisem w trzech różnych wersjach.
8. Rozwijaj swój profil świadomie i zadbaj o bezpieczeństwo
Jeśli szanujesz swój czas poświęcony na działania na Instagramie, z pewnością zainteresuje Cię możliwość dodatkowego zabezpieczenia Twojego profilu. Zhakowanie konta lub kradzież danych to sytuacje, które powtarzają się stanowczo zbyt często, a naprawdę łatwo można się przed nimi uchronić.
Koniecznie włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe i regularnie sprawdzaj ostatnie logowania.
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tej wskazówki siedzisz już w ustawieniach swojego konta i zapisujesz nowe opcje bezpieczeństwa.
Podsumowanie
Jeśli na Twojej liście postanowień noworocznych znajdował się punkt o wyniesieniu profilu na Instagramie na wyższy poziom, możesz w tej chwili dumnie narysować przy nim serduszko. Właśnie zrobiłeś pierwszy krok w tym kierunku – dzięki wprowadzeniu w życie wskazówek z tego artykułu, na pewno nie zostaniesz w tyle!
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 23– 27 października 2023 roku oraz organizowanych przez nas 38 szkoleń z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!
Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.
Czy jest jakiś program do tworzenia okładek wyróżnionych stories? W czym najlepiej to zrobic?
Macie jakiś rekomendowany program do tworzenia okładek na kolekcji strories?