Justyna Mudło
Justyna Mudło

8 porad, które pomogą Ci rozwinąć Twój profil na Instagramie

Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby Twój profil na Instagramie zachwycał wszystkich, którzy na niego trafią? Mam dziś dla Ciebie parę cennych wskazówek! Jednak ostrzegam – nie obejdzie się bez Twojego zaangażowania 😉.

1. Wykorzystaj IGTV jako swipe-up do Twojej strony

Daleka droga do magicznego progu 10 tys. obserwujących spędza Ci sen z powiek, bo dopiero wtedy w końcu zacznie Ci działać swipe-up w Stories? A co powiesz na to, że dzięki podpięciu pod Twoją relację filmiku IGTV uzyskujesz łatwą możliwość przekierowania odbiorców gdziekolwiek tylko chcesz?

Tak się składa, że link dodany do opisu materiału opublikowanego na IGTV jest całkowicie klikalny. Można więc powiedzieć, że IGTV może zostać swego rodzaju „przejściówką” między Stories a Twoim blogiem czy sklepem internetowym.

IGTV

2. Twórz content do łatwego udostępniania – autorskie plansze w Stories

Insta Stories to najlepsze miejsce do pokazania odbiorcom, że potrafisz „wejść w ich buty” i rozumiesz ich codzienne potrzeby. Dzięki autorskim planszom do zaznaczania (bingo, wykreślanka), checklistom czy też uzupełniankom nie tylko zachęcisz followersów do interakcji, ale także zwiększysz świadomość swojej marki – niewiele jest firm, które regularnie dostarczają użytkownikom ciekawe plansze, które z przyjemnością można zescreenować, wypełnić i udostępnić dalej!

plansze do udostępniania instagram

3. Rzuć swoim obserwującym wyzwanie

Możliwe, że nawet nie podejrzewasz, jak trafionym pomysłem może być przywołanie ducha rywalizacji na Twoim profilu. Pomyśl o zorganizowaniu wyzwania związanego z Twoją marką i w ten sposób wywołaj regularną interakcję ze swoimi odbiorcami. Na początek wyzwanie może być krótkie i trwać np. pięć dni. Pomyśl tylko, ile wartościowego contentu zgromadzisz przez ten czas!

Wyzwanie możesz połączyć z konkursem i wybrać osoby, które najlepiej sobie z nim poradziły. Pamiętaj jednak, że w takiej sytuacji niezbędny będzie regulamin zabawy.

wyzwania na Instagramie

4. Dobre bio to nie wszystko, zgotuj gościom ciepłe powitanie

W 9. numerze magazynu „sprawny.marketing” zwracałam uwagę na to, że wiele marek wciąż nie zadbało odpowiednio o swoje bio, które stanowi przecież podstawowe źródło wiedzy o tym, czym dana firma się zajmuje i co może zaoferować swoim klientom. Jednakże informacji na start nigdy za wiele, więc zachęcam do stworzenia relacji, w której krótko przywitasz osoby odwiedzające Twój profil i jednocześnie zachęcisz je, by go obserwowali. „Powitalnego” Storiesa należy dodać do wyróżnionych tak, aby zawsze wyświetlał się pierwszy – nazwij go np. „Cześć!” lub „Witaj!”, dzięki czemu ułatwisz użytkownikom nawigację.

Nie zapomnij o dodaniu napisów do relacji. Wciąż zdecydowana większość osób ogląda Stories bez dźwięku.

5. Zdobądź + 10 punktów do profesjonalizmu i spójności profilu, czyli słówko o okładkach wyróżnionych Stories

W tym przypadku najlepiej posłużyć się przykładem. Spójrz na dwa profile związane z wyposażeniem łazienek i oceń sam, który z nich prezentuje się bardziej efektownie i sprawia wrażenie dopracowanego i przemyślanego? Domyślnie „Wyróżnione” wbrew pozorom wcale Cię nie wyróżnią

okładki wyróżnionych Stories

Pamiętaj, aby zadbać nie tylko o same dedykowane „kółeczka”, lecz także o odpowiednie nazwy każdej wyróżnionej relacji.

6. Zacznij dialog z odbiorcami… dzięki naklejkom w relacjach

Czy wiesz, że cenny feedback od Twoich followersów jest na wyciągnięcie ręki? Aby dowiedzieć się, czy szukają oni u Ciebie technicznych pro tipów, czy raczej postów typowo inspiracyjnych, po prostu zapytaj. Z pomocą przychodzą naklejki ankiety, Q&A czy też zaproszenie do czatu, gdzie możesz podyskutować w większej grupie na konkretny temat.

naklejki w relacjach na Instagramie

7. Pożegnaj storiesową sztampę i uwolnij kreatywność

Zdjęcia ze zwykłym napisem publikują wszyscy. A Ty przecież nie chcesz być jak wszyscy. Wykorzystaj więc narzędzia wbudowane w aplikację i pobaw się formą. Rysuj, rozdzielaj literki, koloruj tła i nakładaj jeden element na drugi – takie Stories dużo mocniej przyciągają wzrok i są znacznie bardziej angażujące. Poniżej przykład tego samego zdjęcia z napisem w trzech różnych wersjach.

kreatywne Insta Stories

8. Rozwijaj swój profil świadomie i zadbaj o bezpieczeństwo

Jeśli szanujesz swój czas poświęcony na działania na Instagramie, z pewnością zainteresuje Cię możliwość dodatkowego zabezpieczenia Twojego profilu. Zhakowanie konta lub kradzież danych to sytuacje, które powtarzają się stanowczo zbyt często, a naprawdę łatwo można się przed nimi uchronić.

Koniecznie włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe i regularnie sprawdzaj ostatnie logowania.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tej wskazówki siedzisz już w ustawieniach swojego konta i zapisujesz nowe opcje bezpieczeństwa.

uwierzytelnianie dwuskładnikowe na instagramie

Podsumowanie

Jeśli na Twojej liście postanowień noworocznych znajdował się punkt o wyniesieniu profilu na Instagramie na wyższy poziom, możesz w tej chwili dumnie narysować przy nim serduszko. Właśnie zrobiłeś pierwszy krok w tym kierunku – dzięki wprowadzeniu w życie wskazówek z tego artykułu, na pewno nie zostaniesz w tyle!

Chcesz wiedzieć więcej na temat social mediów? Zastanawiasz się, jakie posty publikować, aby generować wysokie zasięgi organiczne? Sprawdź szkolenie Artura Jabłońskiego Social Media Manager!

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing & Business oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  2. Natalia

    Czy jest jakiś program do tworzenia okładek wyróżnionych stories? W czym najlepiej to zrobic?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *