Anna Kołodziej, Emilia Borecka

Najciekawsze kampanie na Dzień Kobiet 2021

Dzień Kobiet 2021 już za nami. Tego typu święta to świetna okazja, by przygotować z dużym wyprzedzeniem ciekawą akcję marketingową. Jakie kampanie na Dzień Kobiet 2021 zwróciły naszą uwagę? Tego dowiesz się z poniższego zestawienia! 😊

1. IKEA – FiftyFifty

W tym roku IKEA wyszła z naprawdę ciekawą inicjatywą – w ramach kampanii na Dzień Kobiet marka postanowiła stworzyć nietypową, cyfrową grę karcianą FiftyFifty. Na czym ona polega? Na InstaStories brytyjskiej IKEI znajdziesz karty z pytaniami dotyczącymi obowiązków domowych (np. ile godzin tygodniowo spędzasz na wykonywaniu obowiązków domowych?). Marka chciała w ten sposób zwrócić uwagę na to, że nadal to kobiety biorą na siebie większość obowiązków.

ikea fifty fifty

2. Bank BNP Paribas – Gdzie są nasze patronki?

Czy wiesz, że… według statystyk patronem większości szkół w Polsce są mężczyźni? Ten problem porusza bank BNP Paribas w tegorocznej kampanii na Dzień Kobiet. Jak mówi Agnieszka Konarzewska, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej BNP:

„Tym razem naszą uwagę przykuła zauważalna dysproporcja płci patronów i patronek szkół podstawowych oraz średnich w Polsce. Dlatego w najnowszej inicjatywie chcemy zwrócić uwagę właśnie na te kwestie, a ponieważ role społeczne są kształtowane już od najmłodszych lat, to edukacja na temat roli kobiet w biznesie, nauce czy kulturze, jest naszym zdaniem szczególnie ważna.” Program „Gdzie są nasze patronki?” rozpoczął się 8 marca 2021 roku. Przybliżane przez BNP Paribas sylwetki niezwykłych kobiet mają zachęcać szkoły do przyjmowania jako patronek kobiecych bohaterek, które na stałe wpisały się na karty naszej historii. O szczegółach akcji przeczytasz na dedykowanym landing page’u.

bnp paribas kampania na dzień kobiet

3. Netflix – Jesteśmy o jedną historię od siebie

Z kolei Netflix z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet postanowił przygotować spot, w którym zaprezentował historyczne chwile w związku z kobietami w kinie. Na trwającym ponad minutę wideo możesz zobaczyć m.in. pierwszy pocałunek dwóch kobiet w filmie pełnometrażowym, pierwszą lesbijkę w telewizji publicznej w USA czy też pierwszą rdzenną kobietę pochodzenia meksykańskiego, która została nominowana do Oscara.

Poza tym na platformie pojawiła się nowa kategoria, w której znajdziesz produkcje z kobietami w rolach głównych, a sama marka przekaże 5 mln dolarów na wsparcie kobiet, które tworzą w branży filmowej.

4. Zalando i Robert Makłowicz

Robert Makłowicz bije ostatnio rekordy popularności. Sympatyczny krytyk kulinarny, który cechuje się sporym humorem i dystansem do siebie,  ma sporą rzeszę wiernych fanów (251 tys. obserwujących na Facebooku, 274 tys. subskrybujących na YouTube i 192 tys. followersów na Instagramie [dane na dzień 8.03.2021])! Nic więc dziwnego, że Zalando postanowiło wykorzystać popularność Makłowicza, tworząc swoją kampanię na Dzień Kobiet 2021. 😉

5. KFC i bukiet z… kurczaków

Pomysł nie jest zbyt oryginalny, ale sądząc po liczbie reakcji, chyba się spodobał. 😉 W tym roku KFC bez wątpienia zainspirowało się powiedzeniem „przez żołądek do serca”.

6. HAYB – kawa dla kobiet

Po kurczakach nadszedł czas na kawę. I to nie byle jaką! Bo taką, która pomaga. 😉 Warszawska palarnia kawy z okazji Dnia Kobiet 2021 postanowiła wypuścić na rynek limitowany produkt. To paczka ziaren, z której 10% dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczone na cele statutowe polskiego Centrum Praw Kobiet, w tym na przeciwdziałanie przemocy i dyskryminacji wobec kobiet. Kawa pochodzi z farmy Eriki Sanchez, prowadzonej wyłącznie przez panie! Pracuje ich tam aż 830, a większość z nich pochodzi z Gwatemali. Warto dodać, że są to kobiety, które doświadczyły trudnej sytuacji ekonomicznej. Kupując paczkę – pomagasz również im.

7. Starbucks – #stronglikecoffee

A skoro już jesteśmy przy kawie – sieć kawiarni Starbucks również postanowiła uhonorować Dzień Kobiet 2021. Na kanałach społecznościowych giganta pojawiły się wyjątkowe historie kobiet o niezwykłych zainteresowaniach, oznaczone hasztagiem #stronglikecoffee. Celem kampanii jest przypomnienie, że w każdej kobiecie drzemie ogromna siła.

8. Barbie Włodarczyk

Każdego roku marka Barbie docenia najwybitniejsze kobiety, przyznając im wyróżnienie Barbie Shero. Taki prezent na Dzień Kobiet 2021 trafił między innymi do jednej z Polek. Lalkę ze swoją podobizną otrzymała Anita Włodarczyk, wielokrotna rekordzistka świata, Europy i kraju w rzucie młotem. Wyróżnienie ma pokazać dziewczynkom, że ich potencjał jest nieograniczony, a w przyszłości mogą robić to, co naprawdę kochają. W końcu marzenia są po to, by je spełniać. 😉

anita włodarczyk barbie
Fot. materiały prasowe

9. Życzenia z Bytomia

Facebookowy fanpage zakładu pogrzebowego w Bytomiu znany jest ze swojego czarnego humoru. Na Dzień Kobiet firma postawiła na nietypową formę życzeń… W końcu należy pamiętać o wszystkich kobietach. Nawet tych, których już z nami nie ma. 😅

10. Pilotka Ryanair’a

Na koniec odlećmy w przestworza! Linia lotnicza Ryanair na Dzień Kobiet 2021 przedstawia historię Chiary. To pilotka, która pokazuje swoją pasję do lotnictwa i zachęca inne kobiety do tego, by zaistniały w tej nieziemskiej branży. Firma Ryanair uświadamia, że prowadzenie samolotu nie jest zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn.

Kobiety sprawnego.marketingu

8 marca stał się dla nas inspiracją, aby w końcu oficjalnie przedstawić wszystkie kobiety, które są na naszym pokładzie. 🙂 Na naszym profilu na Facebooku znajdziesz wpis, dzięki któremu poznasz dziewczyny sprawnego.marketingu – bez nich nie byłoby m.in. naszych szkoleń, konferencji, magazynu, bloga, social mediów czy tak sprawnej obsługi klienta! ❤️

A jeśli jeszcze nie widziałeś zestawienia 15 najlepszych kampanii z 2020 roku, które przygotował James Behr, najwyższa pora nadrobić zaległości! 🙂

czytaj także

Prima aprilis – zestawienie 20 najciekawszych kreacji

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

O autorze

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz