Łukasz Żelezny

9 porad, jak publikować gościnne artykuły na innych blogach

Dobrze wykonane posty gościnne są świetnym sposobem na zwiększenie ruchu i rozpoznawalności marki. Mimo, że guest posting był i jest popularny od dłuższego czasu, to jednak wciąż wielu marketerów nie wykorzystuje pełnego potencjału tego narzędzia. Częstymi błędami są nietrafny dobór blogerów oraz źle sformułowana propozycja współpracy z blogerami.

W poszukiwaniu idealnego bloga do publikacji swojego wpisu

W sieci są tysiące blogów, które zaakceptują twój gościnny wpis  choćby i teraz. W czym tkwi problem? W tym, że 99% tych blogów nie ma żadnej wartości. Zanim poświęcisz czas na wysłanie propozycji współpracy, sprawdź kilka rzeczy:
  • Jak bardzo rygorystyczną politykę wpisów gościnnych ma ten blog? Zwykle im surowsze i ściślejsze reguły, tym większa wartość bloga.
  • Ile lat ma strona bloga? Sprawdź w Archive.org historię strony. Znajdź w OpenSiteExplorer wskaźniki page authority i domain authority
  • Jak wyglądają interakcje z czytelnikami bloga? Jak wiele jest komentarzy pod postami? Ile „lajków” na FB mają wpisy? Na dobrych blogach dużo się dzieje. Przy wyborze bloga zwróć też uwagę na jakość komentarzy.
Po znalezieniu idealnego blogu na Twój wpis gościnny, nadchodzi czas na kontakt z blogerem. Zachęcenie blogera do współpracy wymaga napisania odpowiedniego maila. Warto pamiętać o 9 kwestiach, które powinno się poruszyć w takim mailu.

Jak napisać maila z propozycją wpisu gościnnego?

#1 Pamiętaj o potrzebach blogerów i czytelników

Poczytaj bloga i postaraj się znaleźć „brakujący”, ale równocześnie pasujący temat wpisu. Pomyśl, jakie tematy zainteresują czytelników bloga i jakie korzyści odniosą z przeczytania Twojego wpisu gościnnego.

#2 Pisz jak człowiek do człowieka

Właściciele stron rozpoznają ogólny, szablonowy mail wysyłany do setek odbiorców. Oziębłe maile w korporacyjnym stylu mało kogo zachęcą. Pomimo że zajmie to więcej czasu, to warto postarać się o bardziej osobisty ton maila.

#3 Okaż szacunek

Wysyłając maile, bądź uprzejmy i pokaż szacunek dla odbiorcy. Pamiętaj, że to Ty jesteś w sytuacji petenta, więc jeśli wyjdziesz na aroganta, to twój mail wyląduje w koszu.

#4 Spersonalizuj maila

Ta porada łączy się z poprzednimi. Jeśli piszesz maila do właściciela strony, postaraj się jak najwięcej o nim/niej dowiedzieć, zwłaszcza poznać imię. Oprócz imienia warto dowiedzieć się czegoś o zainteresowaniach odbiorcy – często są one wymienione w zakładce (about /o mnie /o nas) oraz na profilach społecznościowych.

#5 Wybierz odpowiedni blog

Pisanie na blogu o kotach propozycji wpisu o kartach kredytowych nie jest najlepszym pomysłem. Przed wysłaniem jakiejkolwiek propozycji upewnij się, że temat wpisu pasuje do tematyki bloga.

#6 Pokaż, jak piszesz

Większość blogerów chciałaby zobaczyć, jak piszesz, jak wygląda Twój styl. Jeśli posiadasz już jakieś ciekawe wpisy gościnne, to je pokaż.

#7 Pochwal się

Jeśli masz jakieś osiągnięcia, to się nimi podziel. Czy Twoja strona pojawiła się w wiadomościach? Czy znane serwisy pisały o Tobie? Czy znasz kogoś ważnego? Jeśli jesteś z czegoś dumny/a, nie bój się o tym pisać.

#8 Zaproponuj tematy

Nawet w przypadku przedstawienia świetnej oferty, blogerzy będą chcieli poznać tematykę Twojego wpisu. W pierwszym mailu wymień 2-3 pomysły, które mogą przydać się na blogu. Sprawdź jednak, czy już dawniej blogerzy nie pisali na „Twój” temat.

#9 Zadbaj o ułatwienia

Jeśli bloger zgodzi się na Twoją ofertę, zadbaj o to, żeby cały proces zamieszczania wpisu przebiegł jak najłatwiej. Odpowiednio sformatuj tekst, sprawdź pisownię i zapisz plik w HTML tak, aby możliwie łatwo go załadować. Dzięki temu bloger będzie musiał jedynie wykonać proces kopiuj-wklej. Pamiętaj, że wytyczne Google wskazują, żeby „samolubne” linki miały atrybut nofollow.

czytaj także

TOP 10 błędów w Facebook Marketingu

Łukasz Żelezny

O autorze

Łukasz Żelezny

Speaker | Head of Organic | SEO Evangelist | Link Builder, PPC & Social Media geek | Traveler (UK,Far East,Scandinavia) | Drum And Bass Producer

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 8–10 kwietnia 2025 roku.

    Zapoznaj się także z ofertą organizowanych przez nas szkoleń z zakresu marketingu.

     

  2. Ten temat i tekst to jak kula w płot dla portalu.
    Napiszcie jeszcze jak założyć bloga.

    Wszyscy piszą to samo i na te same oklepane do obrzydzenia zagadnienia.

  3. Katarzyna Granops

    Dzięki wielkie za uwagi:) Ten artykuł pojawił się dlatego, że po napisaniu przez Łukasza poprzedniego postu o blogach (https://sprawnymarketing.pl/artykuly/jak-zwiekszyc-ruch-na-blogu/), dostaliśmy dużo głosów, że Nasi Czytelnicy chcą więcej postów skierowanych do blogerów, stąd kolejny artykuł o tej tematyce. Teraz pojawiły się Wasze głosy, z prośbą o więcej konkretów, i na pewno też weźmiemy je pod uwagę :)

  4. Przydatny zbiór informacji. Często zdarza mi się dostawać maile które są problematyczne i zanim dojdę z kimś do sedna sprawy muszę wymieniać kilka wiadomości wyjaśniających. Tak to może coś się poprawi :)

  5. Przepis wydaje się być prosty, aczkolwiek przynajmniej w Polsce mam wrażenie, że w zdecydowanej większości przypadków osoby, u których chielibyśmy publikować chciałyby dostać w zamian jaką gotówkę ;-)

  6. B4Internet

    Rady słuszne, choć wcale nie tak łatwo znaleźć wartościowe blogi tematyczne. Artykuł o sposobie znajdowania takich blogów będzie trafionym pomysłem. Czekamy :)

  7. Ciekawostka jest tez fakt iż Google zaczyna napominać o tym że linkowanie z takich wpisów staje się w jego oczach podejrzane. Ciekawostka dla pozycjonerów :)

  8. Moneygrabbing

    Bardzo fajna „ściąga” jak postępować w takich przypadkach. Na pewno się przyda ta wiedza.

  9. Niektóre z tych rad stosowałem podświadomie, ale kilka o których nie wiedziałem, okazało się naprawdę przydatne :D Wielkie dzięki

  10. sterowniki-plc

    Świetne podpowiedzi wystarczy się dostosować ..

  11. A jak to my otrzymamy propozycję umieszczenia wpisu gościnnego z linkami do-follow – to jak taki post wycenić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz