Anna Kołodziej, Emilia Borecka
Anna Kołodziej, Emilia Borecka

Super Bowl 2021 – przegląd 10 najlepszych reklam

7 lutego odbył się Super Bowl 2021 – finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim. Wydarzenie to co roku ściąga przed telewizory miliony widzów – nic więc dziwnego, że minuta czasu reklamowego kosztuje miliony dolarów, a Super Bowl stał się swoistym „świętem spotów reklamowych”. Tegoroczna edycja była jednak wyjątkowa… Pandemia koronawirusa spowodowała, że wiele marek, które od lat pojawiały się podczas przerwy reklamowej na Super Sunday, zrezygnowało z zakupu czasu antenowego – wiele z nich jednocześnie deklarując przeznaczenie tych funduszy na cele charytatywne.

W tym roku nie zobaczyliśmy m.in. spotów takich gigantów jak Kia Motors, Coca-Cola, Pepsi, Budweiser, Hyundai czy Anheuser-Busch. Zareklamować postanowiło się za to sporo „debiutantów”, którzy dotychczas nie prezentowali swoich kampanii na Super Bowl. Ale które spoty skradły nasze serca? Zobacz zestawienie 10 najlepszych reklam na Super Bowl 2021 według sprawnego.marketingu!

1. Cheetos – #ItWasn’tMe

Przezabawny spot, którego głównymi bohaterami są Mila Kunis i Ashton Kutcher – prywatnie małżeństwo, dzięki czemu odegrane scenki wydają się tak naturalne. No bo komu nie zdarzyło się nigdy zjeść w tajemnicy chipsów (lub innych pyszności) należących do partnera. Tutaj jednak wszystko się wydaje – Mila zostaje zdradzona przez żółte, charakterystyczne dla Cheetosów ślady. Całości dopełnia kultowy utwór Shaggy’ego, którego po prostu nie da się nie zanucić pod nosem. 😉 It Wasn’t Me!

2. Doritos – Flat

Kolejna reklama znanych chrupek, w której zagrał znany aktor – tym razem Matthew McConaughey – a w tle słyszymy znany hit Queen’u. Wyszło mniej zabawnie niż u Cheetosa, ale nie zmienia to faktu, że jest to przyjemny dla oka spot.

3. Chipotle – Can A Burrito Save the World?

Tematy zrównoważonego rozwoju i konieczności dbania o planetę są bez wątpienia na topie – i dobrze! Dzięki temu coraz więcej osób próbuje żyć bardziej eko. A co, jeśli to burrito mogłoby ocalić świat? 😉

4. General Motors – No Way, Norway!

A jeśli jesteśmy już przy ekologii – czy wiesz, że w 2020 roku w Norwegii sprzedano więcej nowych samochodów elektrycznych niż spalinowych? Ten fakt był inspiracją dla spotu, który przygotował General Motors na Super Bowl 2021. W komediowej reklamie wystąpił Will Ferrel, który nie może znieść przewagi Norwegii nad Ameryką, dlatego wyrusza ze swoimi znajomymi, aby „zmiażdżyć” europejski kraj. Niestety, zamiast do Norwegii, znajomi lądują w Finlandii i Szwecji. Trochę wzmacnia to stereotyp Amerykanina, który jest na bakier z geografią – ciekawe, czy to celowy zabieg. 😉

5. Toyota – Jessica Long’s Story | Upstream

Z kolei Toyota postawiła na wzruszający spot inspirowany historią Jessicy Long – amerykańskiej pływaczki paraolimpijskiej, która w dzieciństwie przeszła amputację nóg. To nie przeszkodziło jej jednak osiągnąć życiowego sukcesu! Przesłanie? Toyota – partner Komitetu Olimpijskiego i Paraolimpijskiego Stanów Zjednoczonych – wierzy, że w każdym z nas jest nadzieja i wielka siła.

6. Tide – The Jason Alexander Hoodie

Niestandardowa reklama kapsułek do prania. Jej głównym bohaterem jest Jason Alexander… A właściwie jego twarz znajdująca się na bluzie, która przybiera różne miny, w zależności od czynności, które wykonuje jej właściciel. Jak podsumowuje swoją kampanię Tide: „Bluza wygląda na czystą, ale wierz lub nie, za tymi oczami jest cały świat bólu… i brudu. Nowy produkt usunie zarówno widoczny, jak i niewidoczny brud z odzieży.”

7. Dr. Squatch – You’re Not A Dish

Pozostając jeszcze w temacie higieny, warto zwrócić uwagę na kampanię Dr. Squatch. Reklama, która powstała na Super Bowl 2021, zachęca do korzystania z produktów bez agresywnych chemikaliów. Można odnieść wrażenie, że narracja nieco przypomina tę z Old Spice.

8. Squarespace – 5 to 9 by Dolly Parton

Nie, w powyższej nazwie nie ma błędu. Firma Squarespace promuje kreatywne spędzanie czasu wolnego od pracy. To właśnie dlatego hit Dolly Parton „9 to 5” został przetworzony na „5 to 9”. Sqarespace nie tylko promuje swój produkt, ale też zachęca, by swoje „5 to 9” wykonać na pełen etat. Wspaniałe!

9. Bud Light Seltzer Lemonade – Last Year’s Lemons

Firma Bud Light podczas tworzenia reklamy na Super Bowl 2021, mocno wzięła sobie do serca powiedzenie „Gdy życie daje ci cytryny, zrób z nich lemoniadę…”.

10. Amazon – Alexa’s Body

A na deser reklama, która w momencie pisania tego artykułu przekroczyła 77 920 000 wyświetleń na YouTube. Akcja rozpoczyna się w siedzibie Amazona, gdzie jedna z pracownic dostrzega przez okno podjeżdżający pod firmę autobus. Widnieje na nim plakat nadchodzącego filmu Amazon Studio „Without Remorse”, w którym występuje Michael B. Jordan. Po chwili kobieta zaczyna sobie wyobrażać topowy produkt Amazona – Alexę, jako… właśnie Michaela. Jest zabawnie i seksownie. 😉

Spodobał Ci się tekst? Polub go lub udostępnij na Facebooku! 🙂

Zobacz też zestawienie 10 ciekawych kampanii z ubiegłorocznej edycji, czyli Super Bowl 2020!

czytaj także

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

Prima aprilis – zestawienie 20 najciekawszych kreacji

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

O autorze

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing Special Edition oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz imię
Napisz komentarz