Anna Kołodziej, Emilia Borecka

Super Bowl 2022 – przegląd 10 najciekawszych reklam

Super Bowl 2022

13 lutego odbył się Super Bowl 2022 – finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim. Wydarzenie to co roku ściąga przed telewizory miliony widzów – nic więc dziwnego, że minuta czasu reklamowego kosztuje miliony dolarów, a Super Bowl stał się swoistym „świętem spotów reklamowych”. W tym roku, po zeszłorocznej nieobecności spowodowanej pandemią, ze swoimi spotami powróciło wiele marek – m.in. Kia Motors, Pepsi czy Budweiser. Mogliśmy zobaczyć też kilka ciekawych debiutów. Które reklamy Super Bowl 2022 skradły nasze serca? Zobacz zestawienie 10 najciekawszych reklam według sprawnego.marketingu!

1. KIA – „Robo Dog”

Po ubiegłorocznej nieobecności na Super Bowl 2022 wraca KIA. Tym razem marka promuje model elektrycznego samochodu EV6. Wzruszająca reklama przedstawia historię psa – robota, który przez witrynę dostrzega mężczyznę ładującego samochód elektryczny. Kiedy auto odjeżdża, piesek wybiega na ulicę i próbuje je dogonić, po drodze pokonując wiele trudności. Gdy jest już tuż, tuż… rozładowują mu się baterie. Wtedy na pomoc przychodzi właściciel samochodu, doładowując pieska – i zabiera go ze sobą. Całości dopełnia hit Bonnie Tyler „Total Eclipse of the Heart”. Sam spot powstał we współpracy Petfinder Foundation, która wspiera zwierzęta w potrzebie.

2. Lay’s – „Golden Memories”

Wiele spotów przygotowanych na Super Bowl oznacza udział znanych osobistości. Nie inaczej jest w przypadku reklamy Lay’s, w której wystąpili popularni aktorzy – Seth Roden i Paul Rudd. Przed ślubem jednego z bohaterów snują oni wspomnienia ze swoich „złotych czasów”, jednocześnie przywołując wiele zabawnych historii z przeszłości. Kiedy przychodzi moment samej uroczystości, widzów czeka nie lada zaskoczenie. 😅

3. BMW – „Zeus & Hera”

Salma Hayek i Arnold Schwarzenegger w reklamie BMW? Takie rzeczy tylko na Super Bowl 2022. 😉 Para znanych aktorów wcieliła się w rolę Hery i Zeusa. W spocie władca Olimpu przechodzi na emeryturę i przenosi się do Kalifornii. Jednak… nawet tam nie ma chwili spokoju.

4. Uber Eats – „Uber Don’t Eats”

W naszym subiektywnym zestawieniu, w którym opisujemy najlepsze reklamy na Super Bowl 2022, nie mogło zabraknąć Uber Eats i ich niezwykłego pomysłu na promocję nowej usługi. Jennifer Coolidge jedząca ręcznik papierowy? Gwyneth Paltrow gryząca świecę? „Why, Uber Eats?!”. 😀

5. Pepsi – „The call”

Reklama Pepsi stanowiła zapowiedź Halftime Show – koncertu w trakcie przerwy spotkania. W futurystycznym spocie wystąpili Eminem, Snoop Dogg, Mary J. Blige, Kendrick Lamar i Dr. Dre. Wszystkie gwiazdy odbierają tajemniczą wiadomość, po której stawiają na stadionie SoFi Stadium w Inglewood w Kalifornii.

6. Budweiser – „A Clydesdale’s Journey”

Z kolei Budweiser postawił na kreację wyreżyserowaną przez Chloé Zhao, zdobywczynię Oscara. I niech to będzie najlepsza zapowiedź tego spotu. 😉

7. Amazon – „Amazon’s Big Game Commercial: Mind Reader”

Zastanawiałeś się kiedyś, jakby to było, gdyby jakieś urządzenie… czytało Ci w myślach? Mogli się o tym przekonać bohaterowie reklamy Amazon – Scarlett Johansson i Colin Jost. I nie było to zbyt przyjemne doświadczenie. 😀 Wniosek? Dobrze, że Alexa tego nie potrafi.

8. Nissan – „Thrill Driver”

Reklama Super Bowl 2022 jak najprawdziwszy film akcji? Taką wizję zrealizował Nissan w swoim spocie „Thrill Driver”. Bohaterem spotu jest Eugene Levy, który kiedy zasiada za kierownicą Nissana Z, staje się uczestnikiem prawdziwego pościgu samochodowego.

9. ClickUp – „Declaration”

Z kolei ClickUp, program do zarządzania projektami, zaprezentował 30-sekundową, humorystyczną reklamę odnoszącą się do dawnych czasów, przedstawiając alternatywną wersję prac nad Deklaracją Niepodległości.

10. Hellmann’s – „Mayo Tackles Food Waste”

Na dość kontrowersyjną reklamę Super Bowl 2022 postawił Hellmann’s. W spocie widzimy amerykańskiego komika – Pete Davidsona – który, przebrany za gracza futbolu amerykańskiego, „walczy” z marnowaniem żywności, rzucając się na osoby, które chcą wyrzucić jedzenie do kosza.

Super Bowl 2021

A jeśli chciałbyś zobaczyć zestawienie TOP 10 reklam na Super Bowl 2021, zerknij na poniższą listę.

1. Cheetos – #ItWasn’tMe

Przezabawny spot, którego głównymi bohaterami są Mila Kunis i Ashton Kutcher – prywatnie małżeństwo, dzięki czemu odegrane scenki wydają się tak naturalne. No bo komu nie zdarzyło się nigdy zjeść w tajemnicy chipsów (lub innych pyszności) należących do partnera. Tutaj jednak wszystko się wydaje – Mila zostaje zdradzona przez żółte, charakterystyczne dla Cheetosów ślady. Całości dopełnia kultowy utwór Shaggy’ego, którego po prostu nie da się nie zanucić pod nosem. 😉 It Wasn’t Me!

2. Doritos – Flat

Kolejna reklama znanych chrupek, w której zagrał znany aktor – tym razem Matthew McConaughey – a w tle słyszymy znany hit Queen’u. Wyszło mniej zabawnie niż u Cheetosa, ale nie zmienia to faktu, że jest to przyjemny dla oka spot.

3. Chipotle – Can A Burrito Save the World?

Tematy zrównoważonego rozwoju i konieczności dbania o planetę są bez wątpienia na topie – i dobrze! Dzięki temu coraz więcej osób próbuje żyć bardziej eko. A co, jeśli to burrito mogłoby ocalić świat? 😉

4. General Motors – No Way, Norway!

A jeśli jesteśmy już przy ekologii – czy wiesz, że w 2020 roku w Norwegii sprzedano więcej nowych samochodów elektrycznych niż spalinowych? Ten fakt był inspiracją dla spotu, który przygotował General Motors na Super Bowl 2021. W komediowej reklamie wystąpił Will Ferrel, który nie może znieść przewagi Norwegii nad Ameryką, dlatego wyrusza ze swoimi znajomymi, aby „zmiażdżyć” europejski kraj. Niestety, zamiast do Norwegii, znajomi lądują w Finlandii i Szwecji. Trochę wzmacnia to stereotyp Amerykanina, który jest na bakier z geografią – ciekawe, czy to celowy zabieg. 😉

5. Toyota – Jessica Long’s Story | Upstream

Z kolei Toyota postawiła na wzruszający spot inspirowany historią Jessicy Long – amerykańskiej pływaczki paraolimpijskiej, która w dzieciństwie przeszła amputację nóg. To nie przeszkodziło jej jednak osiągnąć życiowego sukcesu! Przesłanie? Toyota – partner Komitetu Olimpijskiego i Paraolimpijskiego Stanów Zjednoczonych – wierzy, że w każdym z nas jest nadzieja i wielka siła.

6. Tide – The Jason Alexander Hoodie

Niestandardowa reklama kapsułek do prania. Jej głównym bohaterem jest Jason Alexander… A właściwie jego twarz znajdująca się na bluzie, która przybiera różne miny, w zależności od czynności, które wykonuje jej właściciel. Jak podsumowuje swoją kampanię Tide: „Bluza wygląda na czystą, ale wierz lub nie, za tymi oczami jest cały świat bólu… i brudu. Nowy produkt usunie zarówno widoczny, jak i niewidoczny brud z odzieży.”

7. Dr. Squatch – You’re Not A Dish

Pozostając jeszcze w temacie higieny, warto zwrócić uwagę na kampanię Dr. Squatch. Reklama, która powstała na Super Bowl 2021, zachęca do korzystania z produktów bez agresywnych chemikaliów. Można odnieść wrażenie, że narracja nieco przypomina tę z Old Spice.

8. Squarespace – 5 to 9 by Dolly Parton

Nie, w powyższej nazwie nie ma błędu. Firma Squarespace promuje kreatywne spędzanie czasu wolnego od pracy. To właśnie dlatego hit Dolly Parton „9 to 5” został przetworzony na „5 to 9”. Sqarespace nie tylko promuje swój produkt, ale też zachęca, by swoje „5 to 9” wykonać na pełen etat. Wspaniałe!

9. Bud Light Seltzer Lemonade – Last Year’s Lemons

Firma Bud Light podczas tworzenia reklamy na Super Bowl 2021, mocno wzięła sobie do serca powiedzenie „Gdy życie daje ci cytryny, zrób z nich lemoniadę…”.

10. Amazon – Alexa’s Body

A na deser reklama, która w momencie pisania tego artykułu przekroczyła 77 920 000 wyświetleń na YouTube. Akcja rozpoczyna się w siedzibie Amazona, gdzie jedna z pracownic dostrzega przez okno podjeżdżający pod firmę autobus. Widnieje na nim plakat nadchodzącego filmu Amazon Studio „Without Remorse”, w którym występuje Michael B. Jordan. Po chwili kobieta zaczyna sobie wyobrażać topowy produkt Amazona – Alexę, jako… właśnie Michaela. Jest zabawnie i seksownie. 😉

Zobacz też zestawienie 10 ciekawych kampanii z Super Bowl 2020!

czytaj także

Najlepsze reklamy świąteczne – zestawienie top 20 kampanii

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

O autorze

Anna Kołodziej, Emilia Borecka

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także konferencja I ♥ Marketing oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę magazynu sprawny.marketing

    A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!

    Jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę Premium.

  2. mkay

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wpisz imię
Napisz komentarz