Emma Coats, autorka scenorysów (ang.storyboard
Dodajmy, że te zasady świetnie sprawdzą się przy tworzeniu inspirujących opowieści przez marketingowców!
22 zasady Storytellingu:
Komentarz Pawła Tkaczyka:
Reguły storytellingu Pixara to świetna rama do nauczenia się więcej o opowiadaniu historii. Bo – niestety – same reguły nie wystarczą. Emma Coats pisze o „rozkładaniu opowieści na czynniki pierwsze” albo „miksowaniu postaci i schematów”. Jednak jakie są te schematy? I czym są podstawowe składniki opowieści? Monomit i archetypy – to wiedza, która jest potrzebna, żeby z sukcesem podejść do wspomnianych wyżej reguł.
Monomit to główna „struktura opowieści” – definiuje jej zrozumiały początek, środek i koniec, narzuca ogólne ramy przygód bohatera oraz postaci, które mu towarzyszą. Każda opowieść Pixara da się zdekodować do monomitu. A kiedy rozpoczniemy dalszą dekonstrukcję, pojawiają się archetypy. To z jednej strony „szablony postaci”, którymi możemy zaludnić monomit, z drugiej zaś strony „klocki opowieści”, zestaw gotowych pomysłów, które możemy wykorzystać (i z których Pixar czerpie garściami).
To oczywiście dopiero początek ścieżki do wiedzy. Opowieści są dużo bardziej fascynujące niż myślisz.
Więcej na temat tworzenia fascynujących historii dowiesz się na moim szkoleniu – Storytelling: zdobywaj klientów za pomocą angażujących opowieści.
Zachęcamy również do obejrzenia wywiadu z Emmą Coats, która dzieli się przemyśleniami na ten temat.
Źródło: io9.com
Tłumaczenie: Monika Pachciarz
Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.
Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video
Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing Special Edition oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.
Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing