Avatar
Emma Coats

22 zasady storytellingu, których możesz nauczyć się z bajek Pixara

Emma Coats, autorka scenorysów (ang.storyboard) filmów animowanych Pixara, swego czasu skompilowała na Twitterze listę złotych myśli dotyczących narracji, które słyszała przez lata, pracując w studiu animacji. To naprawdę kopalnia mądrości, chociaż nie ma tu nic na temat sposobów obrony przed zabawkami z dzieciństwa, kiedy ożywają, by zrealizować niecny plan… Naprawdę rażące pominięcie!

Dodajmy, że te zasady świetnie sprawdzą się przy tworzeniu inspirujących opowieści przez marketingowców!

22 zasady Storytellingu:

Komentarz Pawła Tkaczyka:

Szkolenie StorytellingReguły storytellingu Pixara to świetna rama do nauczenia się więcej o opowiadaniu historii. Bo – niestety – same reguły nie wystarczą. Emma Coats pisze o „rozkładaniu opowieści na czynniki pierwsze” albo „miksowaniu postaci i schematów”. Jednak jakie są te schematy? I czym są podstawowe składniki opowieści? Monomit i archetypy – to wiedza, która jest potrzebna, żeby z sukcesem podejść do wspomnianych wyżej reguł.

Monomit to główna „struktura opowieści” – definiuje jej zrozumiały początek, środek i koniec, narzuca ogólne ramy przygód bohatera oraz postaci, które mu towarzyszą. Każda opowieść Pixara da się zdekodować do monomitu. A kiedy rozpoczniemy dalszą dekonstrukcję, pojawiają się archetypy. To z jednej strony „szablony postaci”, którymi możemy zaludnić monomit, z drugiej zaś strony „klocki opowieści”, zestaw gotowych pomysłów, które możemy wykorzystać (i z których Pixar czerpie garściami).

To oczywiście dopiero początek ścieżki do wiedzy. Opowieści są dużo bardziej fascynujące niż myślisz.

Więcej na temat tworzenia fascynujących historii dowiesz się na moim szkoleniu – Storytelling: zdobywaj klientów za pomocą angażujących opowieści.

 

Zachęcamy również do obejrzenia wywiadu z Emmą Coats, która dzieli się przemyśleniami na ten temat.

szkolenie_storytelling

Źródło: io9.com

Tłumaczenie: Monika Pachciarz

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing & Business oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *