Emma Coats, autorka scenorysów (ang.storyboard
Dodajmy, że te zasady świetnie sprawdzą się przy tworzeniu inspirujących opowieści przez marketingowców!
22 zasady Storytellingu:
Komentarz Pawła Tkaczyka:
Monomit to główna „struktura opowieści” – definiuje jej zrozumiały początek, środek i koniec, narzuca ogólne ramy przygód bohatera oraz postaci, które mu towarzyszą. Każda opowieść Pixara da się zdekodować do monomitu. A kiedy rozpoczniemy dalszą dekonstrukcję, pojawiają się archetypy. To z jednej strony „szablony postaci”, którymi możemy zaludnić monomit, z drugiej zaś strony „klocki opowieści”, zestaw gotowych pomysłów, które możemy wykorzystać (i z których Pixar czerpie garściami).
To oczywiście dopiero początek ścieżki do wiedzy. Opowieści są dużo bardziej fascynujące niż myślisz.
Więcej na temat tworzenia fascynujących historii dowiesz się na moim szkoleniu – Storytelling: zdobywaj klientów za pomocą angażujących opowieści.
Zachęcamy również do obejrzenia wywiadu z Emmą Coats, która dzieli się przemyśleniami na ten temat.
Źródło: io9.com
Tłumaczenie: Monika Pachciarz
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 23– 27 października 2023 roku oraz organizowanych przez nas 38 szkoleń z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!
Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.