Emma Coats

22 zasady storytellingu, których możesz nauczyć się z bajek Pixara

Emma Coats, autorka scenorysów (ang.storyboard) filmów animowanych Pixara, swego czasu skompilowała na Twitterze listę złotych myśli dotyczących narracji, które słyszała przez lata, pracując w studiu animacji. To naprawdę kopalnia mądrości, chociaż nie ma tu nic na temat sposobów obrony przed zabawkami z dzieciństwa, kiedy ożywają, by zrealizować niecny plan… Naprawdę rażące pominięcie!

Dodajmy, że te zasady świetnie sprawdzą się przy tworzeniu inspirujących opowieści przez marketingowców!

22 zasady Storytellingu:

Komentarz Pawła Tkaczyka:

Szkolenie StorytellingReguły storytellingu Pixara to świetna rama do nauczenia się więcej o opowiadaniu historii. Bo – niestety – same reguły nie wystarczą. Emma Coats pisze o „rozkładaniu opowieści na czynniki pierwsze” albo „miksowaniu postaci i schematów”. Jednak jakie są te schematy? I czym są podstawowe składniki opowieści? Monomit i archetypy – to wiedza, która jest potrzebna, żeby z sukcesem podejść do wspomnianych wyżej reguł.

Monomit to główna „struktura opowieści” – definiuje jej zrozumiały początek, środek i koniec, narzuca ogólne ramy przygód bohatera oraz postaci, które mu towarzyszą. Każda opowieść Pixara da się zdekodować do monomitu. A kiedy rozpoczniemy dalszą dekonstrukcję, pojawiają się archetypy. To z jednej strony „szablony postaci”, którymi możemy zaludnić monomit, z drugiej zaś strony „klocki opowieści”, zestaw gotowych pomysłów, które możemy wykorzystać (i z których Pixar czerpie garściami).

To oczywiście dopiero początek ścieżki do wiedzy. Opowieści są dużo bardziej fascynujące niż myślisz.

Więcej na temat tworzenia fascynujących historii dowiesz się na moim szkoleniu – Storytelling: zdobywaj klientów za pomocą angażujących opowieści.

 

Zachęcamy również do obejrzenia wywiadu z Emmą Coats, która dzieli się przemyśleniami na ten temat.

szkolenie_storytelling

Źródło: io9.com

Tłumaczenie: Monika Pachciarz

O autorze

Emma Coats

Opracowywała scenopisy dla wytwórni filmów animowanych Pixar. Obecnie freelancer, zajmuje się m.in reżyserią filmów oraz tworzeniem scenopisów...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz