Aleksandra Limanówka

Jak poradzić sobie z porzuconymi koszykami i zwiększyć liczbę konwersji w witrynie?

Jeśli szukasz pomocy w zwiększeniu liczby konwersji w swojej witrynie, dostępne są niezliczone artykuły na temat optymalizacji współczynnika konwersji. Prawdopodobnie znasz większość z nich i stosujesz wszystkie sposoby na zwiększenie współczynnika konwersji. To ważny i niekończący się proces.

Ale co, jeśli liczba konwersji nadal nie jest dla Ciebie satysfakcjonująca? Albo jeśli chcesz uzyskiwać szybsze zwroty z poniesionych nakładów, a użytkownicy wchodzą na Twoją stronę, ale potem regularnie rezygnują z zakupu? Odpowiedzią jest oczywiście uruchomienie kampanii internetowej, mającej na celu zwiększenie konwersji. Aby pomóc Ci zminimalizować wydatki i zmaksymalizować wyniki, porozmawialiśmy z kilkoma ekspertami, którzy uchylili rąbka tajemnicy na temat tego, jak zrobić to skutecznie.

Jakie taktyki pomogą Ci poprawić konwersje w Twojej witrynie internetowej?

Masz ograniczony budżet, który musi wystarczyć na wiele rzeczy, a marketing jest tylko jedną z nich. Jeśli chcesz wydać pieniądze na zwiększenie liczby konwersji, to gdzie to zrobić, aby wywarły one największy wpływ i dały największy zwrot z inwestycji?

Wspólnie z firmą badawczą Euromonitor International zapytaliśmy 900 marketerów z całego świata o to, na co wydają budżety reklamowe i która taktyka w zakresie zwiększania konwersji jest ich zdaniem najskuteczniejsza. Oto co udało nam się ustalić:

Jak zwiększyć liczbę konwersji

Płatne reklamy displayowe/retargeting to taktyka numer jeden, ale inne strategie potrafią być niemal tak samo skuteczne. Liczba kupujących, do których trzeba dotrzeć w wielu różnych miejscach, jest tak duża, że nawet najwięksi światowi marketerzy dzielą budżety w taki sposób, aby trafić we wszystkie właściwe punkty.

Zapytaliśmy tych samych marketerów, co konkretnie sprawdza się w przypadku konwersji. W ich opinii na szczycie rankingu znajduje się marketing w mediach społecznościowych i płatne reklamy displayowe charakteryzujące się dokładnym targetowaniem i wysokim zwrotem z inwestycji. Tuż za nimi uplasował się e-mail marketing i pozycjonowanie.

kanały używane w kampaniach reklamowych

Teraz już wiesz, gdzie przeprowadzić kampanię mającą na celu poprawienie konwersji… Ale jak zrobić kampanię, która pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać Twoją inwestycję?

Co decyduje o skuteczności kampanii poprawiających konwersję w witrynach internetowych?

Badani przez nas marketerzy podzielili się też wskazówkami dotyczącymi tego, jak przeprowadzić skuteczną kampanię. Na co warto zwrócić uwagę?

1. Ustal, co oznacza dla Ciebie „sukces”

W ankiecie, którą przeprowadziliśmy wspólnie z Euromonitor International, jako popularne wskaźniki sukcesu respondenci wymieniali wyższe przychody i nowe stawki klientów. W nowszym badaniu przeprowadzonym wśród marketerów z USA i Wielkiej Brytanii popularnymi odpowiedziami były również: dokonanie zakupu, sprzedaż online i wzrost sprzedaży. Nie ma tu właściwej odpowiedzi — trzeba tylko zadbać o to, by wszyscy zgadzali się, według jakiego wskaźnika należy mierzyć kampanię.

2. Zadbaj o wysokiej jakości miejsca docelowe reklam

Wyświetlanie reklamy odpowiednim użytkownikom w odpowiednich miejscach jest kluczem do skuteczności kampanii nakierowanej na poprawę konwersji. Koniecznie używaj rozwiązań o szerokim zasięgu, z dostępem do bezpiecznych, wysokiej jakości zasobów reklamowych.

3. Optymalizuj i wykazuj się kreatywnością

Różnorodny dobór elementów wizualnych, produktów i ofert determinuje to, jak odbiorcy reagują na reklamy. Jeśli zajmujesz się tym samodzielnie, przetestuj wiele różnych wariantów. Jeśli korzystasz z usług agencji, to znajdź taką, która oferuje dynamiczną optymalizację kreacji i wykorzystuje zaawansowane funkcje sztucznej inteligencji w celu dopasowania elementów reklam i dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego konsumenta.

4. Spersonalizuj reklamy

Co skuteczniej skłoni Cię do zakupu: reklama z ogólną zniżką 20%, czy reklama przedstawiająca ostatnio oglądany przez Ciebie produkt oraz inne, podobne artykuły, która dodatkowo informuje o 20% zniżce? Aby kampania była naprawdę skuteczna, musi odzwierciedlać potrzeby i upodobania klienta w czasie rzeczywistym.

Przenieś reklamę na nowy poziom dzięki targetowaniu podobnych odbiorców

Większość kampanii nastawionych na konwersje koncentruje się wokół klasycznego retargetingu, polegającego na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją witrynę lub kupili już coś wcześniej w Twoim sklepie. Są to bardzo zaangażowani i przynoszący duże dochody odbiorcy. Aby dotrzeć do większej liczby odpowiednich użytkowników, możesz wykorzystać tzw. modelowanie podobnych odbiorców („look-alike modeling”). Polega ono na użyciu Twoich pierwotnych odbiorców (zazwyczaj listy kontaktów albo aktywnych odbiorców w witrynie lub aplikacji), w celu znalezienia nowych potencjalnych klientów, którzy mają podobne zachowania i dysponują podobnymi budżetami jak Twoi najbardziej zaangażowani klienci.

Zaletą wyszukiwania podobnych odbiorców jest poszerzenie zasięgu i możliwość odnalezienia nowych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani nie tylko Twoją witryną, ale również dokonaniem zakupu. Aby zbudować grupę podobnych odbiorców, konieczne będzie skonfigurowanie funkcji śledzenia poprzez tagi java script w witrynie, która będzie zbierać dane o kupujących. Następnie trzeba sięgnąć po rozwiązanie dysponujące dużą pulą danych i sztuczną inteligencję, która umożliwi zidentyfikowanie podobieństw i wspólnych zachowań. Po przeprowadzeniu takiej analizy Twój partner może wykorzystać ją do znalezienia odpowiednich użytkowników i zbudowania grupy odbiorców.

Sześć wskazówek, dzięki którym stworzysz skuteczną kampanię nastawioną na poprawę konwersji:

  1. Najpopularniejszymi strategiami zwiększania liczby konwersji są: marketing w mediach społecznościowych, SEO, content marketing, płatne reklamy display i e-mail marketing.
  2. Zdefiniuj wskaźniki sukcesu, które chcesz wykorzystać. Popularne wskaźniki KPI to wyższe przychody, wyższe stawki klientów, konwersje zakupowe, sprzedaż online i wzrost sprzedaży.
  3. Skoncentruj się na wysokiej jakości miejscach docelowych reklam, aby dotrzeć do właściwych odbiorców we właściwym miejscu.
  4. Przetestuj swoje pomysły lub znajdź agencję, która oferuje dynamiczną optymalizację kreacji.
  5. Uwzględnij w swoich reklamach personalizację.
  6. Zwiększ zasięg dzięki targetowaniu reklam na podobnych odbiorców.

Odkryj, jak przygotować się do sezonu świątecznego 2019 dzięki raportowi dla EMEA

O autorze

Aleksandra Limanówka

Sales manger w Criteo, adwokat, której świat digitalu nie jest obcy od wielu lat. Specjalista ds. strategicznego podejścia do rozwoju e-commerce or...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

  2. adam cholewiński

    Pozdrawiam Polecam udostępniam

  3. Trochę bym to zmienił. Ważne są wskaźniki KPI, ważne są wysokiej jakości miejsca docelowe, personalizacja i podobni odbiorcy. Natomiast strategię warto dobrać na podstawie wyników testów. To branża, w której działasz może mieć znaczący wpływ na to, czy tutaj bardziej sprawdzą się media społecznościowe, e-mail marketing, SEO, czy też inne reklamy. Sednem jest mierzenie konwersji z poszczególnych działań. Tak, aby ustalić te najskuteczniejsze. Można jeszcze dodać, że takie podejście da się również zastosować w branżach skupionych na konwersjach telefonicznych, które prowadzą do sprzedaży podobnie jak koszyk zakupowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz