Magdalena Pawłowska

6 pomysłów na efektywną kampanię mailingową

E-mail marketing, pomimo wielu pogrzebów, które organizowały mu różne technologie w ostatnich latach, ma się dobrze i generuje wysokie zyski w kampaniach sprzedażowych. Plus daje bezcenną niezależność kontaktu z klientami w dobie wielkich platform społecznościowych, które bywają kapryśne i potrafią odciąć twórców od ich kont! Jak robić kampanie mailingowe, które pomogą Ci wypromować i sprzedać Twój produkt? Sprawdź 6 sprawdzonych pomysłów! 👇

Rola e-maili w dzisiejszych strategiach marketingowych

Generalizując pracę marketerów, polega ona na pomaganiu leadom i klientom w przesuwaniu się w głąb lejka sprzedażowego. Niezależnie od obranej strategii, kiedy uwaga klienta zostanie przykuta, należy dążyć jak najkrótszą drogą do konwersji. O ile w początkowej fazie relacji z marką kampanie mailingowe nie odgrywają kluczowej roli, bo w przypadku internetowych kanałów pierwszy kontakt następuje najczęściej w wyszukiwarkach i social mediach, to w kolejnych etapach e-mail marketing jest niezastąpionym narzędziem do precyzyjnej komunikacji.

Systemy mailingowe dają proste rozwiązania na pielęgnowanie relacji z odbiorcami, tworzenie dla nich indywidualnej ścieżki i monitorowania zachowań. Dlatego każda marka powinna sprawdzić, gdzie i w jakim stopniu e-mail marketing może usprawnić strategię komunikacji i zwiększyć sprzedaż.

Sprawdzone pomysły na e-maile promocyjne i sprzedażowe

W tej części artykułu są przedstawione pomysły na e-mailie, które mają na celu przeniesienie leadów na kolejny etap lejka marketingowego. Może to być promocja bezpłatnego wydarzenia typu webinar czy wyzwanie lub bezpośrednia sprzedaż produktu.

1 Obalenie standardowych obiekcji

Istnieje zestaw obiekcji, który pasuje praktycznie do każdej branży, produktu i usługi. Mantrą powtarzaną przez osoby szukające powodu, aby nie kupić, jest brak czasu, brak pieniędzy i brak wiary w to, że rozwiązanie zadziała w ich przypadku. E-mail obalający te obiekcje musi odnieść się do każdej z nich i w jasny sposób zakomunikować, jak produkt niweluje ryzyko straty czasu lub pieniędzy oraz jak maksymalizuje szanse potencjalnych klientów na rozwiązanie problemu.

PORADA

Wysyłając więcej e-maili niż standardowo w kampanii sprzedażowej, część z nich wyślij tylko do najbardziej zaangażowanych subskrybentów (np. otwierających e-maile o danym produkcie). Te osoby są najbardziej skłonne do zakupu i chętniej czytają wiadomości niż pozostała część bazy.

2 Obalenie niestandardowych obiekcji

W każdej branży klienci mają też zestaw obiekcji związany z konkretną grupą produktów i usług. Oczywiście trzeba je znać, aby skutecznie sprzedawać. Taki rodzaj obiekcji również warto wykorzystać do e-maila sprzedażowego, aby je rozwiać.

Przykłady tego typu obiekcji:

  • Branża kreatywna – dostarczanie efektów, terminowość
  • Branża kursów online – skuteczność kursu, wiarygodność eksperta
  • Branża beauty – trwałość efektów zabiegu, jakość wykonania zabiegu

3 Historie klientów

Ludziom dużo łatwiej zrozumieć działanie i skuteczność produktu, kiedy poznają historię o nim. Ale w głównej roli musi wystąpić osoba, z którą potencjalni klienci się identyfikują. Musi reprezentować ich rozterki, emocje i problemy. Oferowany produkt musi wystąpić w roli mentora i pomóc pokonać wyzwanie stojące przed bohaterem. Musi stanąć na drodze bohatera tkwiącego w problemie i pokazać mu, jak z niego wyjść.

Tak zaprezentowana historia sprawi, że każdy będzie w stanie poczuć, jak wiele może zyskać i łatwiej uwierzy w obietnicę produktu. W e-mail marketingu można wykorzystać to bezpośrednio do sprzedaży lub na etapie przygotowywania leadów do zakupu, pokazując historie klientów, aby inni zrozumieli, jak mogą osiągnąć swoje cele.

4 Rekomendacje klientów

Zbieranie opinii w sieci jest dzisiaj naprawdę proste. Klienci często i chętnie zostawiają je przy produktach w sklepie lub wysyłają innymi drogami. Wystarczy poprosić, aby to zrobili. Rekomendacje od realnych użytkowników produktu to jedna z najbardziej wiarygodnych informacji dla potencjalnych klientów.

Dlatego warto pisać e-maile sprzedażowe, w których każdy argument i korzyść płynąca z produktu będzie podparta opinią. Wiele wątpliwości co do ich wiarygodności zniknie lub nawet się nie pojawi po przeczytaniu słów zadowolonych użytkowników.

Jeden e-mail nie zapewni sukcesu sprzedażowego. Potencjalni klienci potrzebują kilku kontaktów z ofertą, aby podjąć decyzję. Dlatego skuteczniej jest zaplanować sekwencję e-maili, aby komunikat na pewno dotarł do grupy docelowej.

5 E-mail contentowy

Ten e-mail ma na celu pokazanie wycinka wiedzy, który uświadomi odbiorcy, że zmaga się z problemem i może go rozwiązać. Zarówno w temacie jak i pierwszej część e-maila należy położyć nacisk na wartościową treść. Nie chodzi tutaj o serwowanie skomplikowanej i zaawansowanej wiedzy. Chodzi o wywołanie w odbiorcy małego momentu „aha”, aby poczuł chęć działania. W tym celu można skupić się na jednej głównej przyczynie występowania problemu lub niepowodzeń w osiągnięciu zamierzonego celu albo zrobić listę (np. TOP 5 przyczyn, dlaczego nie masz pożądanych efektów w określonej dziedzinie).

Po contentowej części e-maila należy zrobić przejście do sprzedaży, aby przekierować uwagę na rozwiązanie. Może to być proste pytanie w stylu „Chcesz wreszcie osiągnąć [pożądany rezultat]?”.

W drugiej części e-maila musi pojawić się opis rozwiązania, korzyści i wezwanie do działania. Oczywiście w tym miejscu można wzmocnić przekaz korzystając z powyższych pomysłów na e-maile.

Newsletter do odbiorców należy wysyłać regularnie (min. 1-2 razy w tygodniu). Dzięki temu przyzwyczają się oni do e-maili i podczas intensywniejszych działań sprzedażowych dalej będą aktywni i nie wypiszą się z bazy.

6 E-mail „Często zadawane pytania”

Przed zakupem każdy klient szuka potwierdzenia, że to odpowiednia decyzja. I ma w głowie serię pytań, na które musi znaleźć odpowiedź, aby nie zrezygnować. Warto znać te pytania, bo tylko w ten sposób będziemy mogli świadomie poprawiać skuteczność sprzedaży. E-mail w formie pytań i odpowiedzi o produkt lub ofertę to sprawdzony sposób na skuteczny komunikat. Wystarczy w nim ująć najbardziej palące pytania i odpowiedzieć w krótkiej, przekonującej formie.

PORADA

E-maile w sekwencji sprzedażowej powinny być różnorodne, czyli prezentować rozwiązanie z różnych perspektyw. W ten sposób odbiorcy otrzymają więcej bodźców do zakupu. Powielanie tego samego nie będzie skuteczne i znudzi subskrybentów.

Kampania mailingowa: podsumowanie

Kampanie mailingowe znajdą zastosowanie w każdej branży, gdzie klienci używają tej technologii. Sprawdzą się zarówno jako główny kanał komunikacji z odbiorcami marki, jak i jako jego wsparcie. Zdecydowanie warto zaimplementować ten rodzaj pozyskiwania leadów, budowania relacji i sprzedaży. Od lat e-mail marketing generuje jedne z najwyższych ROI w kampaniach sprzedażowych i pozwala spersonalizować doświadczenia klientów.

Social media bywają kapryśne i potrafią odciąć biznes od klientów, blokując profile czy konta reklamowe. Często wyjaśnienie tych sytuacji zajmuje dni, a nawet tygodnie. Lista subskrybentów to niezależny kanał, który w takich awaryjnych sytuacjach często ratuje wyniki sprzedaży biznesów online.

Dzisiaj, w dobie sztucznej inteligencji i dostępności integracji systemów marketingowych, istnieje nieskończona ilość pomysłów na to, co i jak wysyłać subskrybentom. Wystarczy dopasować to do swojej aktualnej strategii komunikacji. I zawsze trzeba pamiętać o tym, że powierzenie marce adresu e-mail to kredyt zaufania, którego nie można zawieść!

A jeszcze więcej na temat tego, jak tworzyć skuteczne maile, dowiesz się na szkoleniu Jak pisać dobre mailingi, które poprowadzi Dariusz Puzyrkiewicz! ❤️

czytaj także

Jak stworzyć kurs online? Wszystko, co musisz wiedzieć

Magdalena Pawłowska

O autorze

Magdalena Pawłowska

Prekursorka kursów online w Polsce, przedsiębiorczyni, autorka bestsellerowej książki „Jedna kampania do wolności” (nominowanej w TOP 10 najl...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz