Zapraszamy na ostatnią część marketingowego podsumowania 2022 roku. Po pytaniach o to, co zdominowało branżę w ubiegłym roku, a także o najciekawsze kampanie społeczne i reklamowe z ostatnich 12 miesięcy, przyszedł czas na to, aby zapytać prelegentów i prelegentki konferencji I Love Marketing, kto według nich zasługuje na miano marketingowej osobowości roku 2022. Przeczytaj wpis i dowiedz się, kogo warto obserwować w social mediach (i nie tylko!), aby zyskać masę inspiracji do działania!
Kto Twoim zdaniem powinien otrzymać tytuł marketingowej osobowości roku 2022? Kto wyróżnił się swoją pracą, działalnością lub postawą?

Kamila Kotowska
Head of Marketing w cux.io. Od ponad 6 lat związana z branżą kreatywną. Prowadzi zajęcia ze studentami i szkolenia z efektywnej komunikacji. Jako entuzjastka content i growth marketingu skupia się przede wszystkim na nieszablonowym podejściu do rozwiązywania problemów komunikacyjnych oraz budowaniu strategii kreatywnych. Mówi o sobie Creative MacGyver.
Jestem pod nieustającym wrażeniem pracy Karoliny Kawskiej, CEO i co-ownerki Tigers. Jej umiejętność łączenia odwagi w działaniu, empatii i przemyślanych strategii jest niesamowita – co zresztą widać w ich biznesowych podsumowaniach. Warto śledzić!
Drugą osobowością tego roku jest dla mnie Rafał Szymański, który pięknie łączy ogromną wiedzę z bardzo fajnym, ludzkim podejściem do budowania relacji. Z przyjemnością stalkuję go na LinkedInie. 😉

Aleksander Cierniewski
CEO Semcore. Pełen energii lider. Dba o kluczowe procesy, kulturę organizacyjną i współpracę ze wszystkimi zespołami w firmie. Niekwestionowany autorytet z obszaru sprzedaży, który efektywnie realizuje cele biznesowe. Członek rady programowej w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Pasjonat e-commerce i podejścia Customer Success.
Anna Rulkiewicz – CEO Lux Medu – za odpowiedź na kryzys wojenny, budowanie marki Lux Medu oraz rozwijanie swojej marki osobistej jako liderki, bizneswomen. Co więcej, za aktywność marki w obszarze społecznym (m.in. sport paraolimpijski, wsparcie konferencji, stworzenie Indeksu Zdrowych Miast).

Wojciech Popiela
Specjalista UX i optymalizacji konwersji metodami badawczymi. Co-Founder agencji CRO/UX Webmetric. Ze swoim zespołem dostarcza wartość dla biznesu, zwiększając użyteczność i współczynnik konwersji stron www, sklepów oraz aplikacji. Prowadzi również kanał UX On the Way, gdzie w prosty sposób mówi o doświadczeniach użytkowników w biznesie oraz roli badań w procesie projektowym. Współpracował m.in. z takimi markami, jak Bauer Media, Komputronik, Neonail i Eurocash.
Wymieniłbym Tomka Graszewicza. Jego prezentacja na I Love Marketing zapadła mi w pamięć i mieliśmy okazję zamienić parę miłych słów. To na pewno osoba, o której usłyszymy jeszcze nie raz, i która pokaże nam zaskakujące, kreatywne projekty.
Jeśli również chcesz obejrzeć prezentację Tomka Graszewicza, którą wygłosił na ostatniej edycji konferencji I Love Marketing, kup dostęp do nagrań.

Martyna Tarnawska
Digital Innovation Lead w Socjomanii. Entuzjastka świata digital i nowych technologii, trener, facylitator i project manager. Od 2015 roku projektuje procesy rozwojowe, produkty i usługi. Przeprowadziła +1000 godzin szkoleniowych i warsztatowych z zakresu service design, design thinking, trendów w digitalu, content marketingu i marketingu internetowego.
Sylwia Zabielska – wzór marki osobistej i niebanalnego marketera, bo ekspertki od komunikacji i leadershipu. Publikuje bardzo regularnie wysokiej jakości posty na LinkedInie, dzieląc się wiedzą, doświadczeniami i dobrymi praktykami. Otwarta, szczera, a do tego skromna; świetnie przekazująca wiedzę i umiejętności. Odsłania inne puzzle marketingu i komunikacji.

Anna Ledwoń-Blacha
Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays. Szkoleniowiec – głównie w zakresie mediów społecznościowych i customer experience. Była trenerka w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych, obecnie trenerka w IAB Polska. Współautorka kilku kursów e-learningowych. Ma międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu.
Zawsze i wszędzie powtarzam, że Bartek Pucek. Na pewno też Alina Sztoch z Kuboty. Doceniam również Kamilę Kotowską, jej rozwój i wkład w promowanie analitycznego podejścia do biznesu. Ewelina Podrez-Siama, Agata Patoła, Piotr Bucki – to również osoby, od których się uczę i które podziwiam. W moim prywatnym, bananowym świecie na wyróżnienie zasługują Natalia Sikora i Wojtek Żywolt, którzy robią genialną robotę dla klientów i marketingu.

Anna Prończuk-Omiotek
Znana jako AnnaPRO, ponieważ uczy, jak robić PROfesjonalne webinary i prezentacje. Przedsiębiorca, marketer, certyfikowany trener szkoleń online. W branży od ponad jedenastu lat. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Allegro, Mercedes-Benz, TEDx, infoShare Academy. Autorka trzech kursów online, w tym kompleksowego programu „Webinar Master”, opartego na autorskiej metodzie WebinarPROTM.
Moja odpowiedź: Dagmara Pakulska. Dagmara od lat edukuje ludzi poprzez swoją marketingową #NibyPrasówkę, na LinkedInie i w salach szkoleniowych. W 2022 roku otrzymała wyróżnienie jako przedsiębiorcza mama w ramach konkursu „Kobiety e-biznesu”, zajęła 7. miejsce w rankingu Widoczni, a jej profil na LinkedInie obserwuje prawie 17 tys. followersów. Czy trzeba dodawać coś jeszcze? 😊

Wojtek Kardyś
Ekspert do spraw komunikacji internetowej. Z wykształcenia filozof i scenarzysta. Z pasji PR-owiec, marketer, mówca konferencyjny, konsultant, szkoleniowiec i felietonista. Współzałożyciel agencji produkcyjno-konsultingowej Good For You. Zdobywca nagród branżowych (takich jak Brązowy Spinacz). Twórca pierwszej w Polsce audycji radiowej w całości poświęconej influencerom.
Pierwszym, kto mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o polskie podwórko, to UOKiK i „zabranie się” za rynek marketingu influencerskiego. Najpierw zostały wydane rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. I to faktycznie się zadziało dzięki licznym publikacjom i głośnym karom. Influencerzy w końcu zaczęli oznaczać produkty lokowane, a obserwujący zaczęli to dostrzegać, a nawet ganić ich, gdy oznaczenia brakuje. Bez wątpienia to ogromna zmiana (na lepsze!). Od małych po dużych – nagle wszędzie zaczęły pojawiać się oznaczenia i hasztagi #reklama.
Teraz UOKiK zapowiedział zwalczanie scamu (i to nie tylko na Instagramie). I tak, lepiej późno niż wcale. Słyszałem o propozycjach samoregulacyjnych (influencerzy zwalczający scamerów, youtubowe lincze itd.). Całe szczęście nie zyskało to społecznej aprobaty. Lepiej, aby zajął się tym UOKiK – z rekomendacjami i oznaczeniem poradził sobie nieźle, więc mam nadzieję, że i scamy ogarnie. Trzymam za nich kciuki. 😉

Tomasz Stopka
Ekspert SEO. Prowadzi własną agencję SEO SEMURAI. Lubi grzebać w kodzie stron. Po godzinach, gdy ma czas, rozwija serwis VRnews.pl, gdzie pisze o wirtualnej rzeczywistości.
Na tytuł marketingowej osobowości roku 2022 zasługuję każda osoba, której udało się odnaleźć w tym roku i znaleźć dla siebie ścieżkę. Niezależnie od tego, czy jest to nowa praca, usługa, czy rozpoczęcie całego cyklu zmian w swoim życiu – jeżeli nie załamałeś/załamałaś rąk i walczysz, jesteś dla mnie osobowością roku. 😊

Dawid Bagiński
Posiada bogate 15-letnie doświadczenie w budowaniu biznesów, marketingu i sprzedaży. Prowadzi agencję marketingu w social mediach, Social Elite, która w latach 2018–2021 pomogła swoim klientom wygenerować ponad 1 mld zł sprzedaży. Swoje doświadczenie wykorzystuje, aby pomagać przedsiębiorcom w e-commerce w poukładaniu biznesu i przebiciu szklanego sufitu przychodów, a dyrektorom marketingu i sprzedaży w B2B w pozyskiwaniu większej ilości leadów poprzez wdrożenie nowoczesnego marketingu i automatyzacji.
Karol Dziedzic – moim zdaniem to jeden z najlepszych specjalistów od Google Ads w Polsce. Jego działania edukacyjne charakteryzują się wysoką jakością i dobrym poczuciem humoru. Zdecydowanie wyróżniająca się osobowość marketingowa. 😊

Witold Wrodarczyk
CEO w Adequate Interactive Boutique. Certyfikowany specjalista Google Ads, Analytics i Facebooka. Doradca inwestycyjny. Ekspert w zakresie optymalizacji profit-driven i modelowania atrybucji.
Ja, za konsekwentną ewangelizację kwestii prywatności i cookieless. 😉 A tak poważnie: dla mnie osobą, której postawa zasługuje na docenienie, jest Rafał Szymański. Jest on świetnym specjalistą LinkedIn, który od lat skupia się na tym, co w tej dziedzinie social media najważniejsze i jest dla mnie największym autorytetem w tej dziedzinie (choć pewnie są głośniejsi). Ale poza tym, mimo aktywności zawodowej, jest wzorem rodzica, który był w stanie sprostać trudnościom (problemy psychologiczne dzieci) i jest szczególnie zaangażowany nie tylko w sprawy swojej rodziny, ale generalnie psychiatrii dziecięcej, gdzie włącza się w organizację konferencji, filmów edukacyjnych z celem wywarcia realnego wpływu na opinię publiczną, zbiórki funduszy na wsparcie psychologiczne dla dzieci. To wszystko realnie oddziałuje na świadomość społeczną i w końcu na polityków, którzy mogliby wprowadzić zmiany, więc tym bardziej należałoby go wyróżnić. Myślę też, że dodałoby mu to siły! 😊

Magdalena Urbaniak
Założycielka agencji MaxTractor, specjalizującej się w agro marketingu i nowoczesnych technologiach. Strateżka i szkoleniowiec w obszarze komunikacji i budowania marek. Wykładowczyni na takich uczelniach jak Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu czy WSEI w Krakowie. Autorka bloga magdaurbaniak.com i tractormania.pl.
Według mnie tytuł marketingowej osobowości roku 2022 powinna otrzymać Edyta Kowal (do tej pory z Displate) – za kreatywne podejście do ogarniania komunikacji i marketingu marki globalnej. Za dojrzałe podejście do porządkowania struktury i budowania procesów, które usprawniają funkcjonowanie całej firmy.

Piotr Bucki
Od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację. Autor książki „Porozmawiajmy o komunikacji” oraz „Life’s a pitch and then you die”. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual, autor i opiekun serii BuckiAcademia.
Za działalność edukacyjną w obszarze ekologii i zero waste – Paulina Górska.
Za mówienie o rzeczach ważnych – Janina Bąk.
Za kreatywne inspiracje – Jakub Biel.

Krzysztof Marzec
CEO w DevaGroup, agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO, Google Ads & Analytics, prowadził szkolenia dla najlepszych agencji i domów mediowych bezpośrednio na zlecenie Google, szkolił w Akademii Google Partners. Autor dwóch książek z wyprzedanymi nakładami, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów online.
Przychodzi Google i mówi, że musimy zmienić Universal Analytics na GA4 i mamy na to bardzo ograniczony czas. Podnoszą się od razu: lament, ceny szkoleń i wdrożeń, a przy okazji wzmaga się poziom chaosu w danych. Wtedy wchodzi on, cały na biało, z darmowym (!) kursem przybliżającym analitykę i GA4 każdemu marketerów. Lekko, z humorem i bardzo jasno wyjaśniając podstawy. Przemek Modrzewski, bo o nim mowa, poświęcił masę swojego czasu, aby przybliżyć branży nowe narzędzie i uspokajał, kiedy wszyscy wieszczyli koniec świata. Zdecydowanie zasługuje na wyróżnienie!
Są jeszcze inni bohaterowie bez peleryny i też warto o nich mówić – to wszystkie te osoby, które promują zdrowe podejście do work-life balance, otwarcie mówią o zdrowiu psychicznym i pomagają innym adresować swoje własne problemy. Druga grupa to wszystkie te osoby, które miały na tyle odwagi, że w niepewnych czasach organizowały branżowe eventy, dzięki którym w tym roku miałem wrażenie powrotu do normalności. Wiem, że zdecydowana większość osób robi to dla branży, propagowania wiedzy i wkłada to mnóstwo serca i swojego czasu.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 15– 19 maja 2023 roku oraz organizowanych przez nas 38 szkoleń z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!
Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.
Super !