Redakcja

Marketingowe osobowości roku 2023 według prelegentów I Love Marketing

Zapraszamy na kolejną część marketingowego podsumowania 2023 roku. Po pytaniu o to, co zdominowało branżę w ubiegłym roku, przyszedł czas na to, aby zapytać prelegentów i prelegentki konferencji I Love Marketing & Technology, kto według nich zasługuje na miano marketingowej osobowości roku 2023. Przeczytaj wpis i dowiedz się, kogo warto obserwować w social mediach (i nie tylko!), aby zyskać masę inspiracji do działania!

Michał Sadowski

Założyciel Brand24 – narzędzia internetowego do ochrony reputacji w internecie, z tysiącami klientów z ponad 120 krajów.

Dla mnie tą osobą jest niezmiennie Janina Bąk, która dzięki charyzmie i humorowi potrafi skutecznie edukować – szczególnie na tematy, które historycznie marketerzy traktowali z dystansem, a dzięki Janinie zyskują na znaczeniu.

Aleksander Cierniewski

CEO Semcore. Pełen energii lider. Dba o kluczowe procesy, kulturę organizacyjną i współpracę ze wszystkimi zespołami w firmie.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że kolejny rok stać będzie mocno pod znakiem rozwoju sztucznej inteligencji, to moim zdaniem na miano osobowości roku 2023 zasługują osoby mocno wspierające szerzenie wiedzy – tak niezbędnej do odnalezienia się w świecie AI.

Taką osobą bez wątpienia jest Natalia Hatalska, CEO infuture.institute, ekspertka w dziedzinie przewidywania trendów i prognozowania ich wpływu na naszą rzeczywistość. Mapa Trendów, którą dostarcza infuture.institute, powinna być jednym z pierwszych dokumentów, po który sięga się podczas planowania działań marketingowych na nowy rok.

James Behr

Zarządza agencją AdFather, której działania obejmują takie obszary jak strategia, branding, social media, design oraz produkcja contentu.

Nie mam wątpliwości, że powinien to być poznaniak – Wojtek Ławniczak. Choć sam mówi, że nie jest marketingowcem, to w 2023 roku jego dwa zwycięstwa podczas I Love Marketing & Technology oraz aktywność zawodowa sprawiły, że zapracował na taki tytuł.

PS Wojtek Ławniczak, jako zwycięzca konferencji I Love Marketing & Technology, znalazł się również na okładce 23. numeru magazynu sprawny.marketing, w którym opublikowaliśmy artykuł powstały na podstawie jego wystąpienia.

Piotr Bucki

Od kilkunastu lat pomaga ludziom szlifować komunikację. Autor takich książek, jak „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Life’s a pitch and then you die”, „Sapiens na zakupach. O tym jak i dlaczego wybieramy, oceniamy, kupujemy”, „Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści” czy „Prezentacje. Po prostu!”.

W mojej galaktyce zaistniał na powrót Wojtek Kardyś. Na powrót, bo go znałem i lubiłem wcześniej. Zaistniał, bo z dużą siłą wybił się ponad wiele innych głosów ekspertów. Cenią go za „odrębne zdanie”, autentyczność i dużą wiedzę. Wojtek to taki idealny kandydat na BROMANCE. 

Kamila Kotowska

Head of Marketing w cux.io. Jako entuzjastka content i growth marketingu skupia się przede wszystkim na nieszablonowym podejściu do rozwiązywania problemów komunikacyjnych oraz budowaniu strategii kreatywnych.

Dla mnie niezmiennie królują niesamowicie mądre kobiety ze smykałką do dzielenia się wiedzą: Martyna Tarnawska (design thinking, identyfikacja trendów, digital marketing), Emilia Korczyńska (product marketing), Edyta Kowal (content i digital marketing, podcast) oraz Anna Ledwoń-Blacha (social media marketing).

Pasjonaci podcastów powinni natomiast śledzić Michała Kasprzyka, Andrzeja Tucholskiego czy Agatę Solecką-Zimmer

Bartosz Walat

Creative Lead w Tears of Joy

Liczba postów, publikacji, webinariów i konferencji poświęconych sztucznej inteligencji, pokazuje, że rola jakiegokolwiek człowieka została w tym roku umniejszona. Tryumfowały maszyny, ewentualnie twórcy maszyn. Wyróżniał się każdy, kto robił swoje, zamiast codziennie podsuwać innym po dziesięć promptów na zaoszczędzenie czasu w marketingu.

Franciszek Georgiew

Owner of XXII Ventures: Tigers, Automation House, Huqiao 琥桥

Skoro strategia i analityka są według mnie kompetencjami przyszłości, to za taką osobę należy uznać moim zdaniem Wojtka Ławniczaka, który naprawdę dzieli się wysokiej jakości treściami i na pewno może czuć się bezpiecznie – jego praca długo nie zostanie zastąpiona przez AI. 😉

Dominik Karbowski

Wiceprezes i współzałożyciel firmy Selectivv

Uważam, że ten tytuł powinien zostać przyznany nie dla pojedynczej osoby, ale dla całego zespołu Fundacji SexEd.pl i ich marketingowego podejście do promowania swojej działalności. Fundacja założona przez Anję Rubik i zarządzana przez Martynę Wyrzykowską wyróżnia się swoją wyjątkową pracą nad tematami istotnymi dla dorastającej młodzieży.

To, co wyróżnia Fundację Sexed.pl, to sposób w jaki podejmuje istotne tematy dotyczące zdrowia psychicznego, fizycznego i relacji międzyludzkich. Informacje na stronie podzielone są na trzy sekcje: ciało, głowa i serce. Ich strona zawiera wartościowe artykuły, które odpowiadają na pytania, z którymi młodzi ludzie często nie wiedzą, gdzie się zwrócić lub o które wstydzą się pytać. Dodatkowo, promowanie akcji społecznych mających na celu walkę z przemocą czy hejtem w internecie jest niezmiernie ważne w dzisiejszym świecie online. To podejście wskazuje na zaangażowanie w kształtowanie pozytywnego i bezpiecznego środowiska dla młodych ludzi w sieci.

Janina Bąk

Statystyczka, blogerka, influencerka, autorka książek („Statystycznie rzecz biorąc. Czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla” oraz „Statystycznie rzecz biorąc 2. Czyli jak zmierzyć siłę tornada za pomocą gofra”)

Od kilku lat z zainteresowaniem i pozytywną zazdrością obserwuję to, co robi Wojciech Ławniczak. Jego wiedza, eksperckość, klasa i prezentacje dopracowane tak, jakby je sam Michał Anioł dłutem ciosał to coś, do czego chcę dążyć.

Wojciech Żywolt

Social media specialist, wykładowca i szkoleniowiec.

Wskażę kilka osób, które w pełni zasługują na taki tytuł! Są to Dagmara Pakulska, Martyna Tarnawska, Anna Prończuk-Omiotek oraz Adrian Gamoń. Dlaczego? Dzielą się swoją wiedzą z różnych obszarów i z ogromną przyjemnością wyczekuję ich wpisów. 

Swoją działalnością wyróżnił się też Bartek Szczepaniak – twórca projektu edukacyjnego Talent Network, który ma zainspirować ludzi do działania!

Paweł Sala

Co-founder FreshMail. Ekspert e-mail marketingu. Podcaster i autor artykułów branżowych. Mówca na licznych konferencjach.

To pytanie z serii podchwytliwych. Więc pozwólcie, że odpowiem na nie tak: jeśli chodzi o osoby, które warto obserwować, to zdecydowanie nie da się wymienić tylko jednej czy dwóch. Całkiem dobrą robotę w tym obszarze zrobili Widoczni, publikując swój raport – i myślę, że warto obserwować każdą z wymienionych w nim osób.

Natomiast jeśli chodzi o kogoś, kto fajnie tworzy działania marketingowe i nie znajduje się w tym zestawieniu, to obserwowałbym pracę Dawida Szczepaniaka, Executive Creative Director w VMLY&R Poland, który ze swoim ponad 80 osobowym, kreatywnym zespołem przygotowują wyjątkowo kreatywne i przemyślane kampanie. 

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays.

Według mnie nie ma jednej takiej osoby, a każdy autorytety i osoby do śledzenia powinien wybierać sobie sam. Ja na pewno cenię i podglądam: Alinę Sztoch, Kamilę Kotowską, Małgorzatę Wardaszkę, Annę Wawszkiewicz, Grzesia Miecznikowskiego, Martynę Tarnawską i wielu innych, ale ja nie mam pamięci do imion i nazwisk. 😉 Po prostu śledzę, podziwiam i się inspiruję. 

Dominika Bucholc

Konsultantka i ekspertka w zakresie AI i strategii

Zdecydowanie moim marketingowym odkryciem 2023 roku jest Ilona Kliszcz, która zajmuje się social media marketingiem, a dokładnie specjalizuje się w Reelsach. Na swoim profilu zdradza triki i porady na lepsze rolki. Dodatkowo właśnie wybiło jej 100k obserwujących na Instagramie, co idealnie dowodzi, że to właśnie jest jej 5 minut. 

Marketingowe osobowości roku 2022

A kogo wyróżnili prelegenci i prelegentki #ilovemkt za rok 2022? Sprawdź! 👇

Kamila Kotowska

Head of Marketing w cux.io. Od ponad 6 lat związana z branżą kreatywną. Prowadzi zajęcia ze studentami i szkolenia z efektywnej komunikacji. Jako entuzjastka content i growth marketingu skupia się przede wszystkim na nieszablonowym podejściu do rozwiązywania problemów komunikacyjnych oraz budowaniu strategii kreatywnych. Mówi o sobie Creative MacGyver.

Jestem pod nieustającym wrażeniem pracy Karoliny Kawskiej, CEO i co-ownerki Tigers. Jej umiejętność łączenia odwagi w działaniu, empatii i przemyślanych strategii jest niesamowita – co zresztą widać w ich biznesowych podsumowaniach. Warto śledzić! 

Drugą osobowością tego roku jest dla mnie Rafał Szymański, który pięknie łączy ogromną wiedzę z bardzo fajnym, ludzkim podejściem do budowania relacji. Z przyjemnością stalkuję go na LinkedInie. 😉

Aleksander Cierniewski

CEO Semcore. Pełen energii lider. Dba o kluczowe procesy, kulturę organizacyjną i współpracę ze wszystkimi zespołami w firmie. Niekwestionowany autorytet z obszaru sprzedaży, który efektywnie realizuje cele biznesowe. Członek rady programowej w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Pasjonat e-commerce i podejścia Customer Success.

Anna Rulkiewicz – CEO Lux Medu – za odpowiedź na kryzys wojenny, budowanie marki Lux Medu oraz rozwijanie swojej marki osobistej jako liderki, bizneswomen. Co więcej, za aktywność marki w obszarze społecznym (m.in. sport paraolimpijski, wsparcie konferencji, stworzenie Indeksu Zdrowych Miast). 

Wojciech Popiela

Specjalista UX i optymalizacji konwersji metodami badawczymi. Co-Founder agencji CRO/UX Webmetric. Ze swoim zespołem dostarcza wartość dla biznesu, zwiększając użyteczność i współczynnik konwersji stron www, sklepów oraz aplikacji. Prowadzi również kanał UX On the Way, gdzie w prosty sposób mówi o doświadczeniach użytkowników w biznesie oraz roli badań w procesie projektowym. Współpracował m.in. z takimi markami, jak Bauer Media, Komputronik, Neonail i Eurocash.

Wymieniłbym Tomka Graszewicza. Jego prezentacja na I Love Marketing zapadła mi w pamięć i mieliśmy okazję zamienić parę miłych słów. To na pewno osoba, o której usłyszymy jeszcze nie raz, i która pokaże nam zaskakujące, kreatywne projekty. 

Jeśli również chcesz obejrzeć prezentację Tomka Graszewicza, którą wygłosił na ostatniej edycji konferencji I Love Marketing, kup dostęp do nagrań.

Martyna Tarnawska

Digital Innovation Lead w Socjomanii. Entuzjastka świata digital i nowych technologii, trener, facylitator i project manager. Od 2015 roku projektuje procesy rozwojowe, produkty i usługi. Przeprowadziła +1000 godzin szkoleniowych i warsztatowych z zakresu service design, design thinking, trendów w digitalu, content marketingu i marketingu internetowego.

Sylwia Zabielska – wzór marki osobistej i niebanalnego marketera, bo ekspertki od komunikacji i leadershipu. Publikuje bardzo regularnie wysokiej jakości posty na LinkedInie, dzieląc się wiedzą, doświadczeniami i dobrymi praktykami. Otwarta, szczera, a do tego skromna; świetnie przekazująca wiedzę i umiejętności. Odsłania inne puzzle marketingu i komunikacji.

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays. Szkoleniowiec – głównie w zakresie mediów społecznościowych i customer experience. Była trenerka w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych, obecnie trenerka w IAB Polska. Współautorka kilku kursów e-learningowych. Ma międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu.

Zawsze i wszędzie powtarzam, że Bartek Pucek. Na pewno też Alina Sztoch z Kuboty. Doceniam również Kamilę Kotowską, jej rozwój i wkład w promowanie analitycznego podejścia do biznesu. Ewelina Podrez-Siama, Agata Patoła, Piotr Bucki – to również osoby, od których się uczę i które podziwiam. W moim prywatnym, bananowym świecie na wyróżnienie zasługują Natalia Sikora i Wojtek Żywolt, którzy robią genialną robotę dla klientów i marketingu.

Anna Prończuk-Omiotek

Znana jako AnnaPRO, ponieważ uczy, jak robić PROfesjonalne webinary i prezentacje. Przedsiębiorca, marketer, certyfikowany trener szkoleń online. W branży od ponad jedenastu lat. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Allegro, Mercedes-Benz, TEDx, infoShare Academy. Autorka trzech kursów online, w tym kompleksowego programu „Webinar Master”, opartego na autorskiej metodzie WebinarPROTM.

Moja odpowiedź: Dagmara Pakulska. Dagmara od lat edukuje ludzi poprzez swoją marketingową #NibyPrasówkę, na LinkedInie i w salach szkoleniowych. W 2022 roku otrzymała wyróżnienie jako przedsiębiorcza mama w ramach konkursu „Kobiety e-biznesu”, zajęła 7. miejsce w rankingu Widoczni, a jej profil na LinkedInie obserwuje prawie 17 tys. followersów. Czy trzeba dodawać coś jeszcze? 😊

Wojtek Kardyś

Ekspert do spraw komunikacji internetowej. Z wykształcenia filozof i scenarzysta. Z pasji PR-owiec, marketer, mówca konferencyjny, konsultant, szkoleniowiec i felietonista. Współzałożyciel agencji produkcyjno-konsultingowej Good For You. Zdobywca nagród branżowych (takich jak Brązowy Spinacz). Twórca pierwszej w Polsce audycji radiowej w całości poświęconej influencerom.

Pierwszym, kto mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o polskie podwórko, to UOKiK i „zabranie się” za rynek marketingu influencerskiego. Najpierw zostały wydane rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. I to faktycznie się zadziało dzięki licznym publikacjom i głośnym karom. Influencerzy w końcu zaczęli oznaczać produkty lokowane, a obserwujący zaczęli to dostrzegać, a nawet ganić ich, gdy oznaczenia brakuje. Bez wątpienia to ogromna zmiana (na lepsze!). Od małych po dużych – nagle wszędzie zaczęły pojawiać się oznaczenia i hasztagi #reklama. 

Teraz UOKiK zapowiedział zwalczanie scamu (i to nie tylko na Instagramie). I tak, lepiej późno niż wcale. Słyszałem o propozycjach samoregulacyjnych (influencerzy zwalczający scamerów, youtubowe lincze itd.). Całe szczęście nie zyskało to społecznej aprobaty. Lepiej, aby zajął się tym UOKiK – z rekomendacjami i oznaczeniem poradził sobie nieźle, więc mam nadzieję, że i scamy ogarnie. Trzymam za nich kciuki. 😉

Tomasz Stopka

Ekspert SEO. Prowadzi własną agencję SEO SEMURAI. Lubi grzebać w kodzie stron. Po godzinach, gdy ma czas, rozwija serwis VRnews.pl, gdzie pisze o wirtualnej rzeczywistości.

Na tytuł marketingowej osobowości roku 2022 zasługuję każda osoba, której udało się odnaleźć w tym roku i znaleźć dla siebie ścieżkę. Niezależnie od tego, czy jest to nowa praca, usługa, czy rozpoczęcie całego cyklu zmian w swoim życiu – jeżeli nie załamałeś/załamałaś rąk i walczysz, jesteś dla mnie osobowością roku. 😊

Dawid Bagiński

Posiada bogate 15-letnie doświadczenie w budowaniu biznesów, marketingu i sprzedaży. Prowadzi agencję marketingu w social mediach, Social Elite, która w latach 2018–2021 pomogła swoim klientom wygenerować ponad 1 mld zł sprzedaży. Swoje doświadczenie wykorzystuje, aby pomagać przedsiębiorcom w e-commerce w poukładaniu biznesu i przebiciu szklanego sufitu przychodów, a dyrektorom marketingu i sprzedaży w B2B w pozyskiwaniu większej ilości leadów poprzez wdrożenie nowoczesnego marketingu i automatyzacji.

Karol Dziedzic – moim zdaniem to jeden z najlepszych specjalistów od Google Ads w Polsce. Jego działania edukacyjne charakteryzują się wysoką jakością i dobrym poczuciem humoru. Zdecydowanie wyróżniająca się osobowość marketingowa. 😊

Witold Wrodarczyk

CEO w Adequate Interactive Boutique. Certyfikowany specjalista Google Ads, Analytics i Facebooka. Doradca inwestycyjny. Ekspert w zakresie optymalizacji profit-driven i modelowania atrybucji.

Ja, za konsekwentną ewangelizację kwestii prywatności i cookieless. 😉 A tak poważnie: dla mnie osobą, której postawa zasługuje na docenienie, jest Rafał Szymański. Jest on świetnym specjalistą LinkedIn, który od lat skupia się na tym, co w tej dziedzinie social media najważniejsze i jest dla mnie największym autorytetem w tej dziedzinie (choć pewnie są głośniejsi). Ale poza tym, mimo aktywności zawodowej, jest wzorem rodzica, który był w stanie sprostać trudnościom (problemy psychologiczne dzieci) i jest szczególnie zaangażowany nie tylko w sprawy swojej rodziny, ale generalnie psychiatrii dziecięcej, gdzie włącza się w organizację konferencji, filmów edukacyjnych z celem wywarcia realnego wpływu na opinię publiczną, zbiórki funduszy na wsparcie psychologiczne dla dzieci. To wszystko realnie oddziałuje na świadomość społeczną i w końcu na polityków, którzy mogliby wprowadzić zmiany, więc tym bardziej należałoby go wyróżnić. Myślę też, że dodałoby mu to siły! 😊

Magdalena Urbaniak

Założycielka agencji MaxTractor, specjalizującej się w agro marketingu i nowoczesnych technologiach. Strateżka i szkoleniowiec w obszarze komunikacji i budowania marek. Wykładowczyni na takich uczelniach jak Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu czy WSEI w Krakowie. Autorka bloga magdaurbaniak.com i tractormania.pl.

Według mnie tytuł marketingowej osobowości roku 2022 powinna otrzymać Edyta Kowal (do tej pory z Displate) – za kreatywne podejście do ogarniania komunikacji i marketingu marki globalnej. Za dojrzałe podejście do porządkowania struktury i budowania procesów, które usprawniają funkcjonowanie całej firmy. 

Piotr Bucki

Od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację. Autor książki „Porozmawiajmy o komunikacji” oraz „Life’s a pitch and then you die”. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual, autor i opiekun serii BuckiAcademia.

Za działalność edukacyjną w obszarze ekologii i zero waste – Paulina Górska.

Za mówienie o rzeczach ważnych – Janina Bąk.

Za kreatywne inspiracje – Jakub Biel.

Krzysztof Marzec

CEO w DevaGroup, agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO, Google Ads & Analytics, prowadził szkolenia dla najlepszych agencji i domów mediowych bezpośrednio na zlecenie Google, szkolił w Akademii Google Partners. Autor dwóch książek z wyprzedanymi nakładami, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów online.

Przychodzi Google i mówi, że musimy zmienić Universal Analytics na GA4 i mamy na to bardzo ograniczony czas. Podnoszą się od razu: lament, ceny szkoleń i wdrożeń, a przy okazji wzmaga się poziom chaosu w danych. Wtedy wchodzi on, cały na biało, z darmowym (!) kursem przybliżającym analitykę i GA4 każdemu marketerów. Lekko, z humorem i bardzo jasno wyjaśniając podstawy. Przemek Modrzewski, bo o nim mowa, poświęcił masę swojego czasu, aby przybliżyć branży nowe narzędzie i uspokajał, kiedy wszyscy wieszczyli koniec świata. Zdecydowanie zasługuje na wyróżnienie!

Są jeszcze inni bohaterowie bez peleryny i też warto o nich mówić – to wszystkie te osoby, które promują zdrowe podejście do work-life balance, otwarcie mówią o zdrowiu psychicznym i pomagają innym adresować swoje własne problemy. Druga grupa to wszystkie te osoby, które miały na tyle odwagi, że w niepewnych czasach organizowały branżowe eventy, dzięki którym w tym roku miałem wrażenie powrotu do normalności. Wiem, że zdecydowana większość osób robi to dla branży, propagowania wiedzy i wkłada to mnóstwo serca i swojego czasu.

czytaj także

Książki dla HR-owca:15 tytułów polecanych przez ekspertki i ekspertów z branży

Redakcja

O autorze

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu intern...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

  2. Dawid Kmiecik

    Super !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz