23 czerwca obchodzimy w Polsce święto wszystkich tatów. Z tej okazji przygotowałyśmy dla Ciebie zestawienie 10 ciekawych reklam na Dzień Ojca, a także kampanii społecznych oraz spotów, które poruszają temat relacji między ojcami i ich dziećmi. Startujemy! 👇
1. Czego szukasz na co dzień? Reklama Allegro (2016)
Reklama Allegro z 2016 roku pokazuje piękną relację ojca i dziecka. Ten zauważa, że jego córka marzy o gitarze i postanawia spełnić to marzenie. Choć wiąże się to z wieloma przykrościami (każdy, kto kiedyś słuchał osoby, która dopiero uczy się grać na instrumencie, wie, o czym mówimy 😅), przez lata wspiera rozwój jej pasji, by kiedyś, już ze sceny, móc usłyszeć: „Dzięki!”.
2. Reklama na Dzień Ojca – Nike (2021)
Tato to osoba, która zawsze nas wspiera, jest przy nas, jest gotów, aby nas rozweselić i zainspirować do podejmowania działań. W reklamie na Dzień Ojca z 2021 roku firma Nike doskonale oddała to przesłanie.
3. Dove Men+ Care: Paternity Care (2018)
Dove Men + Care aktywnie angażuje się w prowadzenie rozmów na temat ojcostwa i męskości. Jednym z najbardziej znaczących działań tej marki była ich kampania z okazji Dnia Ojca w 2018 roku, w której postanowiono poruszyć problematykę wykraczającą poza tradycyjne celebracje ojców i ich ról.
Marka dostrzegła istnienie większego problemu: braku dostępu do płatnego urlopu ojcowskiego, presji w miejscu pracy oraz kulturowego piętna, które utrudnia ojcom ze Stanów Zjednoczonych korzystanie z dłuższych okresów wolnego. Tylko 15% mężczyzn miało możliwość skorzystania z płatnych świadczeń związanych z urlopem ojcowskim. W związku z tym mężczyźni zmuszeni byli szukać kreatywnych alternatyw, takich jak crowdfunding online, aby zdobyć fundusze na przedłużenie urlopu.
4. Like Father, Like Son
Znasz to powiedzenie „Jaki ojciec, taki syn”, prawda? 🙂 Właśnie na tym stwierdzeniu bazuje reklama na Dzień Ojca marki Lagavulin, w której wystąpił Nick Offerman, amerykański aktor i satyryk.

5. Pampers #ItTakes2: A message from Dad (2022)
Ten spot reklamowy od Pampers India musisz koniecznie zobaczyć… Chory tato rozmawia z synem i daje mu do zrozumienia, że chciałby spędzać z nim znacznie więcej czasu niż dotychczas. Jednakże choroba go ogranicza i zmusza do pozostania w szpitalnym łóżku. W głowie syna pojawiają się momenty, które są najważniejsze dla ojca i biegnie do swojego nowonarodzonego dziecka.
6. Tata też czyta (2023)
W tym roku Fundacja Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak zainicjowały kreatywną kampanię na Dzień Ojca. #TataTeżCzyta ma na celu zwiększenie świadomości na temat korzyści z czytania książek dzieciom. Jak przekonują twórcy akcji, dzieci, którym regularnie się czyta, rozumieją dwa razy więcej słów niż swoi rówieśnicy już w wieku 3 lat! Więcej na temat kampanii przeczytasz TUTAJ.
7. Hasbro: „Daaaad!” (2021)
Dobry tata nie tylko przeczyta książkę, ale także pomoże w różnych drobnych naprawach. I do tej supermocy odwołuje się Hasbro w swoich reklamach na Dzień Ojca z 2021 roku. 🙂


8. Sony i reklama na Dzień Ojca
A co powiesz na takie życzenia dla ojców od Sony? 😅

9. The Glenlivet Father’s Day | What Does It Mean To Be A Dad Today? (2023)
Co oznacza bycie ojcem? Łowienie ryb z synem? Wspólną naprawę samochodu? Wycieczki w góry i rozmowy przy ognisku? The Glenlivet Whisky przeprowadziło pewien eksperyment, który miał na celu złamanie głęboko zakorzenionych w społeczeństwie stereotypów. Marka poprosiła sztuczną inteligencję, aby napisała reklamę whisky na Dzień Ojca. Efekty zobaczysz w spocie zamieszczonym poniżej!
10. Reklamy na Dzień Ojca: SheaMoisture Men (2021)
Wykorzystanie influencerów w kampaniach z okazji Dnia Ojca? Jak najbardziej! Marka SheaMoisture Men nawiązała współpracę z Kareemem Jamesem, aby pokazać, że narodowość, kolor skóry czy wygląd nie mają wpływu na to, jakim ojcem się jest. Na potrzeby kampanii autor stworzył kołysankę o nazwie „Light Inside of You”.
A jeszcze więcej ciekawych kampanii, które marki stworzyły z okazji różnych świąt, znajdziesz w poniższych wpisach! 👇
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 23– 27 października 2023 roku oraz organizowanych przez nas 38 szkoleń z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!
Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.