Pierwszego czerwca obchodzimy w Polsce Dzień Dziecka. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 10 ciekawych kampanii reklamowych i społecznych, które są związane z dziećmi. Znajdziesz w nim pomysły na nietypowy upominek na Dzień Dziecka, a także opis ciekawych akcji, które znane marki przygotowywały z myślą o najmłodszych na przestrzeni ostatnich kilku lat.
1. (Nie)typowa Barbie (2021/2022)
W ostatnich latach firma Mattel coraz bardziej dostosowuje się do zmian zachodzących na rynku zabawek. Tak powstała kolekcja zatytułowana „Barbie Fashionistas”, która zawiera ponad 180 wzorów lalek. Dostępnych jest 8 typów ciała, 35 odcieni skóry i 94 fryzury.
Wśród nich można spotkać Barbie na wózku inwalidzkim czy Barbie w hidżabie. Do kolekcji różnorodnych lalek dołącza od czerwca także Barbie z aparatem słuchowym. Według firmy Mattel, ta kolekcja ma zachęcać dzieci do tworzenia opowieści osadzonych w prawdziwym świecie oraz podążania za marzeniami. Wszystkie (nie)typowe lalki Barbie są dostępne amerykańskich sieciówkach tj.: Walmart, Target i Amazon.

2. PooPaint (2019)
Czas na nietypowy prezent na Dzień Dziecka. 😅 Przedstawiamy papier toaletowy prosto z Japonii, który ma uczyć najmłodszych higieny, a jednocześnie pobudzać ich kreatywność. Wielu rodziców w Japonii skarżyło się, że ich pociechy mają trudności z nauką prawidłowego korzystania z toalety. Aby rozwiązać ten problem, firma Fleur stworzyła PooPaint, papier toaletowy, który ma zachęcać dzieci do higienicznego załatwiania swoich potrzeb. PooPaint przypomina kolorowankę – zawiera małe czarno-białe rysunki na każdym arkuszu. Wśród nich można znaleźć niedźwiedzie, smoki, ślimaki, a nawet…hamburgery. Obrazki są „kolorowane”, gdy maluchy wycierają nimi pośladki. 💩
3. Baza DIY z IKEI (2020)
Nie musisz wydawać pieniędzy na prezent na Dzień Dziecka, liczy się kreatywność! Świetnym tego przykładem jest IKEA, która podczas lockdownu w 2020 roku zauważyła, że dzieci nudzą się w swoich domach. Właśnie dlatego stworzono 6 nietypowych instrukcji, dzięki którym na ustach dzieciaków ponownie pojawił się uśmiech. Wokół instrukcji montażowych z IKEA krążą już legendy, jednak te dla dzieci były bardzo łatwe do odtworzenia. Przedstawiono w nich rozwiązania umożliwiające przekształcenie mebli i akcesoriów w bazy, namioty i zamki, by zapewnić rozrywkę całym rodzinom. A teraz przyznać się: kto nie budował nigdy bazy z poduszek, koca i krzeseł, niech pierwszy rzuci kamieniem. 😎

4. Zbuduj przyszłość z LEGO (2018)
LEGO to zawsze świetny pomysł na prezent na Dzień Dziecka! Potwierdza to pomysłowa kampania LEGO „Build the future”, która zachęca dzieci do odkrywania swojej kreatywności i zainteresowań. Wykorzystując klocki LEGO, dzieci mogą „zbudować” pracę swoich marzeń.

5. Rezonans LEGO (2022)
A skoro już jesteśmy przy lego… Jeden z pracowników LEGO (Erik Ullerlund Staehr) wpadł na wspaniały pomysł, by zbudować z klocków model skanera MRI. Miałby on pomóc personelowi medycznemu przygotować dzieci do leczenia. Zabawka ma przyczynić się do zmniejszenia niepokoju związanego z badaniem wśród dzieci. Rezonans magnetyczny z LEGO jest właśnie konstruowany przez pracowników na całym świecie. Znajdzie się w lokalnych szpitalach, ale nie będzie dostępny w regularnej sprzedaży.

6. Taśma nadziei (2020)
Dzień Dziecka w Polsce zwykle kojarzymy z radością i beztroską. Kilka dni wcześniej, 25 maja, w Korei Południowej obchodzone jest smutniejsze święto, także związane z dziećmi – to Międzynarodowy Dzień Zaginionego Dziecka. W Korei w ciągu niespełna roku zaginęło 661 dzieci. Krajowa agencja policji Korei Południowej jakiś czas temu połączyła siły z agencją Cheil, tworząc kampanię „Nadzieja na taśmę”. Na taśmie widoczne są twarze 28 zaginionych dzieci z kodami QR. Od początku maja do końca czerwca „taśmą nadziei” okleja się ponad 620 000 paczek, które wędrują po całym kraju. Akcja ma zwracać uwagę obywateli na istniejący problem, a także dawać nadzieję rodzinom zaginionych dzieci.

7. Happy Meal Senior (2020)
W czasie lockdownu w Szwecji McDonald’s stworzył Happy Meal dla seniorów, do którego dołączona była wzruszająca niespodzianka. Celem giganta fast foodów i agencji DDB było odnowienie więzi pomimo wciąż zalecanego w tamtym czasie dystansu społecznego. Happy Meal Senior dostarczany był do dziadków z małym rysunkiem wykonanym przez wnuczka lub wnuczkę.
8. Kredki w kolorze skóry (2021)
Czy w młodości Ciebie też irytowało, że nie możesz pokolorować postaci w odpowiednim kolorze? Firma Crayola na Dzień Dziecka 2021 stworzyła kampanię Colours of the World, aby umożliwić dzieciom rozwijanie świadomości o różnych odcieniach ludzkiej skóry. W tym celu powstały opakowania kredek, które pozwolą dzieciom odtworzyć ponad 40 odcieni skóry.
9. Niebezpieczeństwo w sieci (2020)
W Dzień Dziecka warto także przypomnieć rodzicom, że dzieci, przeglądając internet bez kontroli rodzicielskiej, są narażone na realne ryzyko. Takie, z którego którego rodzice często nie zdają sobie sprawy – od pornografii z otwartym dostępem przez treści pełne przemocy i nienawiści. Agencja komunikacji Motion Sickness stworzyła zabawną kampanię „Keep It Real Online”, która przedstawia krótkie filmy, uświadamiające opiekunom zagrożenia w internecie.
10. Lot z dala od dzieci (2019)
Na koniec nietypowa akcja linii lotniczej Japan Airlines, która wyszła naprzeciw wszystkim osobom, które za dziećmi nie przepadają. Przy rezerwacji lotu można zobaczyć rozmieszczenie wszystkich dzieci w samolocie, by następnie móc zarezerwować miejsce jak najdalej od nich. 😅 Usługa zadowoli każdego: dzieci siedzą obok tych bardziej tolerancyjnych pasażerów, a ci podróżni, którzy nie mogą znieść płaczu i krzyków, mogą cieszyć się lotem w całkowitym spokoju.
Szukasz inspiracji na ciekawą kampanię z innej niż Dzień Dziecka okazji? W takim razie zerknij na poniższe wpisy!
- Reklamy na Dzień Matki – zestawienie 10 ciekawych kreacji
- Kampanie reklamowe 2021, o których lepiej nie zapominać w 2022 roku!
- Najlepsze reklamy świąteczne – zestawienie top 20 kampanii
- Super Bowl 2022 – przegląd 10 najciekawszych reklam
A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć kampanię, która stanie się viralem, zapoznaj się z tymi artykułami:
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 15– 19 maja 2023 roku oraz organizowanych przez nas 38 szkoleń z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!
Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.