To, że dziś hashtag jest jednym z najbardziej popularnych znaków na świecie, wie już chyba każdy. Siła hashtagu jest wykorzystywana przez największe marki. A oprócz tego sam symbol stał się chlebem powszednim w komunikacji. Jeżeli jeszcze nie korzystasz na co dzień z tego znaku, czas najwyższy dowiedzieć się o nim nieco więcej.
#Ocochodzi?
Kiedyś hashtag był używany tylko na Twitterze, dziś jednak zagościł na wielu innych platformach komunikacyjnych (Facebook czy Instagram), a także w kulturze. Dla jasności – hashtag oznaczamy symbolem # i stawiamy go przed słowem lub wyrażeniem, które w przekazie między nadawcą i odbiorcą stanowi najważniejszą część w całym akcie komunikacyjnym. Jest to nic innego, jak prosta zasada grupowania wiadomości, która pozwala odszukać wszystkie informacje na określony temat.

Krótka hashtagowa historia
Historia symbolu nie jest zbyt skomplikowana. Sam hashtag, zanim stał się popularny, miał zastosowanie w informatyce. Każdy informatyk za pomocą tego znaku podkreślał ważność danego znaczenia. Jest to natychmiastowy tryb adresowania. Później hashtag znalazł swoje zastosowanie w sieciach IRC, gdzie określano nim grupy i tematy. Komputerowe zagwozdki zainspirowały Chrisa Messina do tego, żeby taki system wprowadzić na Twitterze i na przełomie 2009-2010 roku rzeczywiście społeczność mikrobloga zaczęła korzystać z tego symbolu.
Hashtag na Instagramie – jak ich używać?
Swoją stabilną pozycję symbol znalazł na Instagramie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie przebrnąć przez ogromną ilość zdjęć. Hashtag na Instagramie jest kluczem do grupowania zdjęć i przydzielania mu odpowiednich grup tematów. Na tej platformie zasada jest zbliżona do tej na Twitterze. Tyle że na Instagramie grupujemy zdjęcia oraz filmiki, a na Twitterze tweety słowne, występujące ewentualnie (ale niekoniecznie) ze zdjęciem lub filmikiem. Instagram wprowadza również ograniczenia hashtagowe i można maksymalnie użyć 30 słów lub zwrotów oznaczonych symbolem #. Badania pokazują jednak, że optymalne jest użycie od 11 do 15 hashtagów.

Hashtagowy słowniczek
Wśród hashtagów funkcjonujących na Instagramie występują te mniej i bardziej popularne. Zanim jednak użyje się ich, warto wiedzieć, co opisują i do jakiego zdjęcia pasują. Odpowiednie używanie hashtagów przekłada się przede wszystkim na wzrost interakcji i liczby followersów na danym profilu.
Oto 6 najbardziej popularnych hashtagów, które warto znać, i które często są źle przyporządkowywane do zdjęć na tej platformie:
#instagood
To hashtag, który powstał dla uzdolnionych fotografów. Użytkownicy ci wstawiają zdjęcia wprawiające w osłupienie niejednego instagramowicza. Pamiętaj, żeby tym hashtagiem oznaczać jedynie zdjęcia, które są naprawdę dobrze wykonane!
#NoFilter
Tym hashtagiem instagamowicze oznaczają zdjęcia, na które nie nałożyli żadnego filtru. Zdjęcie z tym hashtagiem zyskuje na prestiżu i pokazuje talent osoby, która je wykonała.
#photooftheday
W tym wypadku hashtag powinien znaleźć się pod zdjęciem, które w danym dniu mogłoby stać się hitem internetu.
#foodporn
To hashtag kulinarny. Oznaczane są nim zdjęcia przedstawiające niesamowitą potrawę, która jest tucząca i niezdrowa. Najczęściej są to ogromne burgery, które zadziwiają największych łakomczuchów.
#tbt
Jest to skrót od Throwback Thursday i oznacza czwartkowe zdjęcie z przeszłości. Hashtag zdobył ogromną popularność i użytkownicy tłumnie z niego korzystają, publikując zdjęcia z przeszłości, właśnie w czwartek.
#follow #followme #follow4follow
Grupa tych hashtagów przyciąga nowych obserwatorów. Oznaczając tak zdjęcie, użytkownik pokazuje, że szuka nowych instagramowiczów, którzy zaczną obserwować jego profil. W przypadku #follow4follow mamy do czynienia z sytuacją, gdzie użytkownicy po prostu wymieniają się „followem”.
Instagram jest specyficznym medium, które przeznaczone jest dla osób uwielbiających robić i oglądać zdjęcia. Warto zaznaczyć, że Instagram w Polsce wciąż zyskuje na popularności. Już w 2013 roku liczba potroiła się z 490 tys. do 1,51 mln. użytkowników. W ubiegłym roku liczba przekroczyła 2 mln. korzystających z aplikacji. Rekordowa liczebność wejść wyniosła natomiast około 2,3 mln użytkowników na przełomie czerwca i lipca ubiegłego roku.[1] Instagram ma ogromny potencjał i niesie za sobą wiele korzyści, umiejętne korzystanie z niego i świadome hashtgowanie contentu może przyciągnąć coraz to nowych obserwatorów.
Chcesz wiedzieć więcej o Instagramie? Zapraszamy do przeczytania naszych pozostałych, bardziej zaawansowanych artykułów na ten temat:
Instagram Marketing – 25 porad jak zdobywać więcej followersów i like’ów?
7 powodów: ,,Instagram będzie największą platformą social!”
Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.
Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video
Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing Special Edition oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.
Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing
Bardzo fajny artykuł, świetnie obrazujący zagadnienie hashtagów :)