Anna Kołodziej, Weronika Wareńczak

Reklamy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego: 7 kreatywnych kampanii

Powrót do szkoły to nie tylko pewnego rodzaju nowe otwarcie dla każdego dziecka, które wiąże się z wieloma emocjami, ale także spora dawka stresu (i wydatków) dla rodziców. Nic dziwnego, że w tym okresie powstaje sporo kampanii reklamowych i społecznych. Oto kreatywne reklamy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego, które przykuły naszą uwagę!

1. Unicef Portugalia: Not Back To School

W swojej reklamie z okazji rozpoczęcia roku szkolnego z 2022 roku UNICEF przypomina, że nie każde dziecko ma możliwość powrotu do szkoły. Z danych wynika, że ponad 600 mln dzieci i młodzieży nie potrafi czytać i liczyć nawet na podstawowym poziomie. Pandemia tylko pogorszyła ten stan. Wiąże się to też ze zwiększonym ryzykiem przemocy domowej, przymusowej pracy czy małżeństw.

reklamy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego

Kampania zatytułowana „Not Back To School” miała na celu zwrócenie uwagi na ten problem. Jednocześnie prowadzono zbiórki na lokalne programy edukacyjne. Za kreacje odpowiadała agencja reklamowa i-Brothers.

reklamy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego

2. Biedronka i Akcja Menstruacja

Biedronka po raz kolejny wspiera Akcję Menstruację, która jest prowadzona w polskich szkołach. Tym razem bierze w niej udział 650 placówek edukacyjnych. W ramach akcji każda ze szkół otrzyma specjalne pudełka na środki higieniczne oraz roczny zapas produktów menstruacyjnych.

reklamy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego

3. Walmart: The New Back To School

Dziecko wybierające do szkoły najdziwniejszy strój (z punktu widzenia rodzica), jaki ma w szafie. Znasz to? Jednak to, co może wydawać się niestosowne dorosłym, dla dzieci może być sposobem na zwiększenie pewności siebie w tak trudnym dniu, jakim jest pierwszy dzień w szkole. Dlaczego więc ich nie wesprzeć? 😉

4. Amazon: Back to School

Pamiętasz, gdy na każdej lekcji sprawdzano listę obecności? Jak widać, można to robić zupełnie inaczej. Na przykład tak jak w reklamie z okazji rozpoczęcia roku szkolnego dla Amazona, gdzie dzieci są wywoływane po zawodach, o jakich marzą. Amazon w kampanii z 2018 roku podkreśla, że nawet najbardziej abstrakcyjne marzenia dzieci są ważne. Bo kto by pomyślał, że ktoś chciałby zostać trenerem jednorożców? ❤️

5. Kleenex Someone Needs One | Price Chopper Back2School

Powrót do szkoły wiąże się zazwyczaj z emocjami: nie tylko pozytywnymi, ale również z tymi złymi, zwłaszcza gdy idziemy do niej po raz pierwszy. W takich sytuacjach dobrze jest mieć przy sobie kogoś, kto poda pomocną dłoń, nawet jeśli będzie to miała być dłoń z chusteczką do nosa. Oto krótka reklama z okazji rozpoczęcia roku szkolnego od Kleenex, która pomimo swojej prostoty i krótkiej formy doskonale wykorzystała marketing oparty na emocjach.

6. Plaza Vea: School Relief

W pewnym momencie wakacje mogą stać się dla rodziców dość męczące. Zwłaszcza gdy dzieci wpadają z nudów na coraz to nowe pomysły. I właśnie ten insight wykorzystała Plaza Vea w swoich spotach.

7. Back-To-School Essentials | Sandy Hook Promise

Na koniec warto przypomnieć szokującą kampanię społeczną przygotowaną w 2019 roku dla Sandy Hook Promise – organizacji non-profit, która została założona przez rodziny ofiar strzelaniny w szkole w Newtown, w której zginęło ponad dwadzieścia osób, w tym 20 dzieci w wieku 6 i 7 lat.

czytaj także

7 kreatywnych kampanii na Igrzyska Olimpijskie 2024, które przykuły naszą uwagę

Anna Kołodziej, Weronika Wareńczak

O autorze

Anna Kołodziej, Weronika Wareńczak

Anna Kołodziej - redaktor naczelna magazynu sprawny.marketing oraz content marketing manager. Weronika Wareńczak - junior marketing manager w spr...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 8–10 kwietnia 2025 roku.

    Zapoznaj się także z ofertą organizowanych przez nas szkoleń z zakresu marketingu.

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz