Karolina Pietor

5 sposobów, które sprawią, że udział w targach stanie się sukcesem

Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Sukcesem jest zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie relacji z dotychczasowymi klientami, poznanie trendów panujących wśród konkurencji czy pozyskanie nowych klientów i partnerów. Jak się wyróżnić na dużych targach, na których poza nami pojawiają się dziesiątki innych wystawców?

1. Nie traktuj targów jak wystawy

Ekspozycja produktów to „must have” na targach, ale produkty same się nie obronią. Targi są jedynym kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, z wykorzystaniem wszystkich pięciu zmysłów. Nie można tego nie wykorzystać. Perfekcyjnie przygotowane i przyciągające wzrok stoisko, uścisk dłoni przedstawiciela firmy z którego ust  padają konkrety – to wszystko działa na korzyść firmy. Pełne zaangażowanie odwiedzających twoje stoisko wymaga interakcji, czego targowy zespół musi być w pełni świadomy. Siedzenie przy stoliku z laptopem to zdecydowanie zbyt bierne podejście do uczestnictwa w targach. Pamiętaj, że kontakt nawiązany na targach, powinien szybko zostać odtworzony, dlatego zbieranie informacji o odwiedzających i przedstawianie im indywidualnej oferty to coś, co wymaga pracy już podczas targów.

[Tweet „Targi to jedyny kanał umożliwiający kontakt z klientem za pomocą wszystkich 5 zmysłów”]

2. Wartość dodana z wizyty na twoim stoisku

Gadżety przyciągają około 29% zwiedzających targi (badanie własne Fundacji Polak 2.0, 2015). Jednak nawet gadżety muszą być przemyślane. Rozdawnictwo cukierków czy chorągiewek sprawdzi się głównie na targach, które szczególnie chętnie odwiedzane są przez dzieci. Pamiętaj, by to, co rozdajesz na swoim stoisku, było ściśle powiązane z Twoją ofertą. To nie musi być oczywiście coś namacalnie dużego, może to być przecież kod do darmowego testowania właściwości systemu czy platformy. Część wystawców wykorzystuje konkursy dla pozyskiwania leadów i to niezły pomysł pod warunkiem, że konkursy nie są myślą przewodnią uczestnictwa w targach.

3. Powiedz wszystkim, że uczestniczysz w targach

Samo Twoje pojawienie się na targach nie może przejść bez echa. Poza koniecznością „wypozycjonowania się” w gazetce targowej oraz poinformowaniem klientów, warto zainteresować tym wydarzeniem media. Zaaranżowanie spotkań ze stałymi klientami przy okazji targów oraz wysłanie im podziękowań za spotkanie może przybliżyć naszą firmę do zmonetyzowania nowych kontaktów. Im więcej osób się dowie, tym lepiej!

4. Bądź konkretny

Na targach, podczas kilkudziesięciu rozmów, nie da się przedstawić całej oferty firmy. Nie staraj się tego zrobić. Warto pamiętać, że zbyt duża ilość informacji rozprasza uwagę zwiedzających.

5. Przygotuj zespół

Osoby, które będą reprezentować Twoją firmę na targach, muszą być nie tylko doskonale przygotowane zawodowo, ale też posiadać niezbędne umiejętności personalne. Wszystko to pozwala na stworzenie interakcji z odwiedzającymi. Na targach oczywiście doskonale sprawdzają się handlowcy, ale warto zadbać też o osoby, które wyczerpująco odpowiedzą na pytania techniczne. Handlowiec świetnie przedstawi ofertę potencjalnemu klientowi, ale niekoniecznie sprawdzi się w rozmowie z klientem, który przyszedł na targi, by zadać konkretne pytania np. dotyczące technicznych aspektów aplikacji czy usługi.

Co jeszcze?

Targi to miejsce, gdzie można pokazać więcej niż na stronie internetowej czy podczas spotkań biznesowych. Tu odwiedzający mają możliwość oceny twojej firmy w kontekście prezentacji Twojej konkurencji, w czasie rzeczywistym. Dobrze więc podczas targów obserwować, jak radzi sobie konkurencja i co w jej działaniach Ci się podoba – dzięki temu każda kolejna wizyta na targach będzie dla Twojej firmy bardziej wartościowa.

Chcesz wykorzystać tę wiedzę w praktyce? Masz szansę już w tym tygodniu na Targach E-handlu!:

Tagi e-handlu

 

O autorze

Karolina Pietor

Z wykształcenia i zamiłowania politolog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, redaktor portalu fp20.org, e-Commerce Manager w Music99. Wcześniej...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Wg mnie bardzo przydatny wpis, pomógł przygotować mi sie na moje pierwsze targi, wszystko miałam dopiętne na ostatni guzik, a dzięki temu też spokój ducha. :) Postawiłam na profesjonalistów w swoich branzach, więc nie miałam problemu ani z transportem, zabudowa wyszła super, a nasze gadzety promocyjne rozchodzily się jak świeże bułeczki. Zamówiłam je z profesjonalnej firmy i były wykonane na najwyższym poziomie. Ogolnie polecam poszukac zaufanych firm, żeby potem nie było stresu na ostatnią chwilę…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz