Anna Kołodziej

23 książki marketingowe polecane w trakcie konferencji I Love Marketing

W trakcie konferencji #ilovemkt pojawiło się wiele próśb o to, aby przygotować wpis z książkami polecanymi przez prelegentki i prelegentów podczas prezentacji, paneli dyskusyjnych, a także na czacie. Poniżej znajdziesz listę aż 23 książek marketingowych (i nie tylko) polecanych w trakcie I ❤️ Marketing. Z kolei w materiałach bonusowych zostały zamieszczone linki do artykułów, badań i innych pomocnych źródeł. Życzę owocnej lektury!

PS A jeśli potrzebujesz jeszcze większej dawki inspiracji, aby zaspokoić głód marketingowej wiedzy, już teraz zapraszam Cię zapoznania się z rankingiem 110 najlepszych książek marketingowych wg ekspertów z branży! Gotowy? Zaczynamy! 🙂

1. GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych

grywalizacja paweł tkaczyk

Tytuł: GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych

Autor: Paweł Tkaczyk

Wydawnictwo: Onepress

Liczba stron: 160

Polecona przez: Janinę Bąk

Kilka słów o książce: Grywalizacja jest coraz częściej wykorzystywana w działaniach marketingowych. Jak robić to skutecznie? W jaki sposób zachęcić odbiorców, aby zechcieli zagrać w Twoją marketingową grę? Tego dowiesz się z książki Pawła Tkaczyka. 💪

2. Po piśmie

jacek dukaj po piśmie

Tytuł: Po piśmie

Autor: Jacek Dukaj

Wydawnictwo: Literackie

Liczba stron: 480

Polecone przez: Annę Ledwoń-Blachę

Kilka słów o książce: Jacek Dukaj w swojej książce opisuje ludzkość, która znajduje się u progu ery postpiśmiennej, zdominowanej przez nowe technologie. Czy to koniec cywilizacji, jaką znamy i kres człowieka? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w „Po piśmie”.

3. Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości

Historia przyszłości

Tytuł: Historia przyszłości. Oculus, Facebook i rewolucja wirtualnej rzeczywistości

Autor: Blake J. Harris

Wydawnictwo: Helion

Liczba stron: 504

Polecona przez: Annę Ledwoń-Blachę

Kilka słów o książce: Historia Oculusa i jego założyciela, Palmera Luckey’a, spisana przez Blake’a J. Harrisa. Przeczytaj i dowiedz się, jak start-up stworzony w małej przyczepie kempingowej urósł do rangi biznesu, którym zachwycił się sam Mark Zuckerberg!

4. Wiek kapitalizmu inwigilacji. Walka o przyszłość ludzkości na nowej granicy władzy

wiek kapitalizmu inwigilacji

Tytuł: Wiek kapitalizmu inwigilacji. Walka o przyszłość ludzkości na nowej granicy władzy

Autorka: Shoshana Zuboff

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Liczba stron: 832

Polecona przez: Annę Ledwoń-Blachę

Kilka słów o książce: Książka o tym, że w XX i XXI wieku globalne korporacje stały się prawdziwym wyzwaniem dla ludzkości. A to wszystko między innymi przez składanie fałszywych obietnic, które dążą do kontroli zachowań społecznych. Cała ta maszyna napędzana jest przez pieniądze.

5. Zaufanie czyli waluta przyszłości. Moja droga od zera do 7 milionów z bloga

zaufanie czyli waluta przyszłości

Tytuł: Zaufanie czyli waluta przyszłości. Moja droga od zera do 7 milionów z bloga

Autor: Michał Szafrański

Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Relacja

Liczba stron: 380

Polecona przez: Tomasza Manikowskiego

Kilka słów o książce: 7 milionów złotych przychodu z bloga? Tak, to możliwe. W swojej książce Michał Szafrański opowiada o tym, jak w pięć lat udało mu się podnieść po ciężkim wypadku i zajść tak wysoko. Autor na przykładzie swojego doświadczenia uświadamia czytelnika, że nawet najdrobniejsze zdarzenia mogą przyczynić się do życiowego zwrotu akcji. 

6. Jutro w Nowym Jorku. Rafał Brzoska o sobie i swoim biznesie opowiada Pawłowi Oksanowiczowi

jutro w nowym jorku paweł oksanowicz

Tytuł: Jutro w Nowym Jorku. Rafał Brzoska o sobie i swoim biznesie opowiada Pawłowi Oksanowiczowi

Autor: Paweł Oksanowicz, Rafał Brzoska

Wydawnictwo: Naukowe PWN

Liczba stron: 248

Polecona przez: Tomasza Manikowskiego

Kilka słów o książce: Najmłodszy polski biznesmen i milioner w rozmowie z Pawłem Oksanowiczem udowadnia, że każdy może odnieść sukces pomimo wielu przeszkód i przeciwności – wystarczy konsekwentnie dążyć do celu. W dyskusji także o niezliczonych pokładach energii i mnóstwie pomysłów na coraz to nowszy biznes.

7. Błysk! Potęga przeczucia

Malcolm Gladwell

Tytuł: Błysk! Potęga przeczucia

Autor: Malcolm Gladwell

Wydawnictwo: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak

Liczba stron: 272

Polecona przez: Magdalenę Urbaniak

Kilka słów o książce: Błysk trwa dwie sekundy. Dokładnie tyle samo trwa przeczucie, którym często kierujesz się podczas podejmowania nieświadomych decyzji. Co właściwie decyduje o tym, jaką kawę wybierasz i z kim się przyjaźnisz? Wszystko to podyktowane jest intuicją. Dzięki tej książce możesz lepiej poznać siebie i motywy swoich decyzji w różnych obszarach.

8. Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co Internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

wszyscy kłamią seth davidowitz

Tytuł: Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co Internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

Autor: Seth Stephens-Davidowitz

Wydawnictwo: Literackie

Liczba stron: 400

Polecona przez: Magdalenę Urbaniak

Kilka słów o książce: Ludzie oszukują na każdym kroku – w rozmowach i kwestionariuszach, które wypełniają. Okłamują nawet samych siebie. Jak przekonuje Seth Stephens-Davidowitz, jest jedno miejsce, w którym nie kłamiemy – internet, w którym zostawiamy mnóstwo danych (np. w Google, na portalach społecznościowych, stronach randkowych czy pornograficznych). To właśnie tam znajduje się naga prawda.

9. Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej

paradoks wyboru barry schwarz

Tytuł: Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej

Autor: Barry Schwarz

Wydawnictwo: Naukowe PWN

Liczba stron: 290

Polecona przez: Magdalenę Urbaniak

Kilka słów o książce: Czerwony czy czarny? Kawa czy herbata? Codziennie dokonuje się wiele wyborów, a społeczeństwo zdaje się nimi przytłoczone. Dzięki tej książce może nie nauczysz się podejmować odpowiednich decyzji, jednak skoncentrujesz się tylko na tych naprawdę ważnych i dowiesz się, jak ignorować całą resztę.

10. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

pułapki myślenia o myśleniu szybkim i wolnym daniel kahneman

Tytuł: Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

Autor: Daniel Kahneman

Wydawnictwo: Media Rodzina

Liczba stron: 672

Polecona przez: Magdalenę Urbaniak

Kilka słów o książce: Myślisz, że możesz ufać swojemu umysłowi i intuicji? Ta książka udowadnia, że ani trochę. Kahneman radzi, w jaki sposób możesz myśleć o myśleniu i tym sposobem unikać błędnych decyzji.

11. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

wywieranie wpływu na ludzi cialdini

Tytuł: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Autor: Robert B. Cialdini

Wydawnictwo: GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Liczba stron: 336

Polecona przez: Pawła Tkaczyka

Kilka słów o książce: Chcesz nauczyć się, jak wywierać wpływ na ludzi? A może zastanawiasz się, w jaki sposób możesz ochronić się przez manipulacjami innych? W obu przypadkach ta książka jest dla Ciebie. Cialdini opisuje sześć zasad, które z powodzeniem możesz wykorzystać w marketingu. W jaki sposób? Tego dowiesz się z artykułu Dagmary Pakulskiej. 💪

12. Zachowania niepoprawne. Tworzenie ekonomii behawioralnej

zachowania niepoprawne thaler

Tytuł: Zachowania niepoprawne. Tworzenie ekonomii behawioralnej

Autor: Richard H. Thaler

Wydawnictwo: Media Rodzina

Liczba stron: 503

Polecona przez: Pawła Tkaczyka

Kilka słów o książce: Richard H. Thaler, ojciec założyciel ekonomii behawioralnej, udowadnia, że badanie błędów poznawczych, które popełniają inni, może pomóc Ci w podejmowaniu lepszych, mądrzejszych decyzji – w końcu jak się uczyć, to najlepiej na błędach innych. 😉

13. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Tytuł: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Autor: Dale Carnegie

Wydawnictwo: Wydawnictwo Studio EMKA

Liczba stron: 295

Polecona przez: Michała Sadowskiego

Kilka słów o książce: Kultowa pozycja, która osiągnęła międzynarodowy sukces! Dale Carnegie w prosty sposób opisuje, jak odnieść sukces na polu towarzyskim i zawodowym. Książka ta to swego rodzaju instrukcja obsługi ludzi, którzy nas otaczają. A przecież wszyscy jesteśmy istotami społecznymi, prawda? 😉

14. Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie! Nigdy nie idź na kompromis

chris voss negocjuj jakby od tego zależało twoje życie

Tytuł: Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie! Nigdy nie idź na kompromis

Autorzy: Chris Voss, Tahl Raz

Wydawnictwo: MT Biznes

Liczba stron: 300

Polecona przez: Michała Sadowskiego

Kilka słów o książce: Autorzy poradnika przedstawiają 10 technik negocjacji, które możesz wykorzystać nie tylko w biznesie, ale także w życiu prywatnym. Metody są poparte licznymi przykładami, dzięki czemu stanowią świetną lekturę nawet dla tych osób, które nie miały wcześniej do czynienia z technikami negocjacyjnymi!

15. Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi

daniel h pink jak być dobrym sprzedawcą

Tytuł: Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi

Autor: Daniel H. Pink

Wydawnictwo: Studio Emka

Liczba stron: 294

Polecona przez: Piotra Buckiego

Kilka słów o książce:

Nie musisz być sprzedawcą, aby na co dzień sprzedawać. Robisz to cały czas, wpływając na innych ludzi – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Autor książki przedstawia trzy filary podejścia skutecznego sprzedawcy, a także opisuje:

  • sześć rodzajów prezentacji,
  • pięć metod tworzenia skutecznego przekazu,
  • trzy zasady, dzięki którym lepiej zrozumiesz punkt widzenia drugiego człowieka.

16. Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane

przyczepne historie

Tytuł: Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane

Autorzy: Chip Heath, Dan Heath

Wydawnictwo: MT Biznes

Liczba stron: 360

Polecona przez: Kamila Kozieła

Kilka słów o książce: Zastanawiało Cię kiedyś, dlaczego niektóre historie zapadają nam w pamięci, zaś inne ulatują nam z głowy w mgnieniu oka lub w ogóle nie zostają przez nas zauważone? Chip i Dan Heathowie opracowali sześć elementów chwytliwych koncepcji i opowieści, dzięki którym żadna treść nie ukmnie uwadze Twoich odbiorców. Są to: sedno, umyślne zaskoczenie, konkretyzacja, cenione źródło, emocje i storytelling. Jak je wykorzystać? Tego dowiesz się z książki. 😉

17. Impuls. Jak podejmować właściwe decyzje dotyczące zdrowia, dobrobytu i szczęścia

Impuls. Jak podejmować właściwe decyzje dotyczące zdrowia, dobrobytu i szczęścia

Tytuł: Impuls. Jak podejmować właściwe decyzje dotyczące zdrowia, dobrobytu i szczęścia

Autorzy: Richard H. Thaler, Cass Sunstein

Wydawnictwo: Wydawnictwo Zysk i S-ka

Liczba stron: 340

Polecona przez: Kamila Kozieła

Kilka słów o książce: Jak przekonują autorzy tej pozycji, jako ludzie jesteśmy bardzo podatni na różnego rodzaju błędy poznawcze, zaś te często prowadzą do wielu pomyłek w zakresie decyzji dotyczących ważnych obszarów naszego życia, takich jak finanse, edukacja czy rodzina. Według Thalera i Sunstein staranna architektura wyboru pomoże nam podejmować lepsze decyzje, nie ograniczając przy tym wolności wyboru.

18. Punkt odniesienia. Rzecz o motywacyjnych i poznawczych inklinacjach w ekonomii behawioralnej

piotr zielonka punkt odniesienia

Tytuł: Punkt odniesienia. Rzecz o motywacyjnych i poznawczych inklinacjach w ekonomii behawioralnej

Autor: Piotr Zielonka

Wydawnictwo: CeDeWu

Liczba stron: 170

Polecona przez: Kamila Kozieła

Kilka słów o książce: Piotr Zielonka opisuje w praktyczny sposób, jaki wpływ wywiera punkt odniesienia na nasze decyzje i poziom satysfakcji, bowiem to, czy odbierzemy coś jako zysk lub stratę, zależy właśnie od… punktu odniesienia. 😉

19. Decoded: The Science Behind Why We

Tytuł: Decoded: The Science Behind Why We

Autor: Phil Barden

Wydawnictwo: John Wiley & Sons

Liczba stron: 288

Polecona przez: Kamila Kozieła

Kilka słów o książce: Jeśli kiedyś zastanawiałeś się, co wpływa na zachowanie zakupowe ludzi, jakie motywacje kierują wyborami Twoich klientów i co dzieje się w ich mózgu, kiedy podejmują decyzje – dobrze trafiłeś/aś!

20. VIRAL. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści

viral piotr bucki

Tytuł: VIRAL. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści

Autor: Piotr Bucki

Wydawnictwo: Naukowe PWN

Liczba stron: 134

Polecona przez: Jakuba Biela

Kilka słów o książce: Piotr Bucki, zwycięzca tegorocznej edycji #ilovemkt, jest autorem pierwszej w Polsce książki na temat virali. Tłumaczy, jak tworzyć wirusowe treści, które poniosą dalej Twój produkt, ideę czy rozwiązanie. Lektura obowiązkowa dla każdego copywritera, specjalisty ds. social mediów czy content managera!

21. Prawda. Krótka historia wciskania kitu

Tytuł: Prawda. Krótka historia wciskania kitu

Autor: Tom Phillips

Wydawnictwo: Albatros

Liczba stron: 320

Polecona przez: Jakuba Biela

Kilka słów o książce: Jak wspominał w swojej prezentacji Jakub Biel, wszyscy kłamiemy – mniej lub bardziej. Tego, dlaczego oszukujemy, w jaki sposób to robimy i czy kłamstwo zawsze ma krótkie nogi, dowiesz się z książki Toma Philipsa.

22. Efekt wirusowy w biznesie. Dlaczego pewne produkty i usługi zdobywają rynek

Tytuł: Efekt wirusowy w biznesie. Dlaczego pewne produkty i usługi zdobywają rynek

Autor: Jonah Berger

Wydawnictwo: MT Biznes

Liczba stron: 232

Polecona przez: Jakuba Biela

Kilka słów o książce: Poznaj sekrety marketingu szeptanego i dowiedz się, jak sprawić, aby za pomocą sześciu prostych metod nadać rozgłos swoim treściom, produktom czy usługom. Dzięki książce Jonaha Bergera nauczysz się, jak tworzyć naprawdę zaraźliwe treści.

23. Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozpowszechniają

Tytuł: Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozpowszechniają

Autor: Jonah Berger

Wydawnictwo: MT Biznes

Liczba stron: 232

Polecona przez: Piotra Buckiego

Kilka słów o książce: Jonah Berger tłumaczy, w jaki sposób oddziaływanie społeczne wpływa na sukces różnych usług, produktów czy zachowań. Autor książki wymienia sześć elementów STEPPS, dzięki którym pewne treści przeobrażają się w viral. Chcesz sprawić, aby Twój produkt rozniósł się wirusowo? W takim razie ta książka jest dla Ciebie. 😉

Materiały bonusowe:

  1. „What Makes Online Content Viral?” – badania przeprowadzone przez Jonaha Bergera i Katherine L. Milkman, wspomniane w prezentacji Janiny Bąk, które możesz przeczytać np. tutaj.
  2. Po prezentacji Janiny Bąk pojawiało się sporo pytań o badania Brand Lift. Po więcej informacji na ten temat odsyłamy do tego artykułu, w którym Janina omawia szerzej tę metodę badań.
  3. Opracowanie błędów poznawczych polecane przez Kamila Kozieła: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cognitive_bias_codex_en.svg
  4. Kamil wspominał w swojej prezentacji o teorii job to be done. W tym kontekście polecamy artykuł Tomasza Frontczaka, założyciela sprawny.marketing.
  5. Przykład z wykresu potrzeb głębokich, który omawiał w swoim wystąpieniu Kamil Kozieł, odnoszący się do ćwierćcalowego wiertła, otworu i półki, jest autorstwa Setha Godina. Warto zapoznać się z jego książką „To jest marketing!”.
  6. Janina Bąk odnosiła się do badań conversion lift. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, przeczytaj obszerny artykuł Witolda Wrodarczyka, poparty case studies, który został polecony w tym kontekście przez Janinę i Macieja Lewińskiego.
  7. W trakcie panelu dyskusyjnego z Arturem Jabłońskim pojawił się temat aktualizacji iOS. W tym kontekście warto przeczytać artykuł Tomasza Frontczaka – to przedpremierowy tekst z najnowszego numeru magazynu sprawny.marketing. W nowym wydaniu znajdziesz aż trzy artykuły dotyczące zmian w polityce prywatności Apple’a.
  8. Artur Jabłoński omawiał też szeroko w swojej prezentacji temat UTM-ów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak poprawnie stosować kody UTM, koniecznie zapoznaj się z artykułem autorstwa Katarzyny Majchrzak.
  9. Anna Ledwoń-Blacha wspominała w trakcie panelu dyskusyjnego o zestawieniu trendów na dany rok na Pintereście. Trendy na Pintereście na 2021 rok znajdziesz tutaj.

czytaj także

Zestawienie 107 przydatnych narzędzi marketingowych

Anna Kołodziej

O autorze

Anna Kołodziej

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing Special Edition oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz

Czterodniowa zgrywalizowana konferencja o marketingu :