Maciej Trojniar

Czym jest Wi-Fi Marketing? 5 powodów, dla których warto z niego korzystać

Żyjemy w czasach mobile i social. Prowadząc firmę, którą odwiedzają każdego dnia klienci (niezależnie od tego, czy jest to mała kawiarnia, czy wielka galeria handlowa), musimy zdawać sobie sprawę z tego, że goszczące w naszym lokalu osoby chcą cały czas być online i mieć możliwość sprawdzenia swoich wiadomości (i służbowych, i prywatnych). Należy im to zatem ułatwić i udostępnić im wolny dostęp do Internetu – może to będzie jeden z powodów, dla których wybiorą właśnie nasz lokal. Mądry właściciel firmy zaś przy okazji wykorzysta potencjał Wi-Fi Marketingu dla swoich celów, by przekazać klientom informacje marketingowe.

Czym właściwie jest Wi-Fi Marketing?

Wi-Fi Marketing to innowacyjne rozwiązanie marketingowe skierowane do firm, które są codziennie odwiedzane przez klientów. Twoi klienci logują się w Twoim lokalu do sieci,  a Ty dzięki Wi-Fi Marketingowi możesz przekazać klientom komunikaty marketingowe zarówno w momencie, jak logują się do sieci, jak również już po opuszczeniu przez niech Twojej placówki.

Działa to tak:

Działanie Wi-Fi MarketinguDo głównych korzyści ze stosowania Wi-Fi Marketingu należą:

  • Branding;
  • Kierowanie użytkownika do wybranych przez nas treści (np. nasza strona, landing page, nasz profil na Facebooku, aplikacja mobilna);
  • Kierowanie do klientów informacji marketingowych w czasie rzeczywistym;
  • Zdobywanie danych kontaktowych do klienta odwiedzającego Twoją placówkę;
  • Możliwość kontaktu z klientem już po opuszczeniu przez niego naszego lokalu (remarketing, Facebook, e-mail);
  • Zdobywanie danych statystycznych o naszych klientach.

Poznaj 5 powodów, które wskazują na to, że Wi-Fi Marketing staje się koniecznością!

1. Żyjemy w czasach mobile

Według danych przytaczanych przez Forbes, w roku 2015 ponad 60 procent Polaków będzie miało smartfona. Z badań ekspertów wynika, że 93 proc. użytkowników szuka informacji w Internecie za pomocą smartfona w domu, 75 proc. użytkowników w pracy, a 55 proc… podczas zakupów. Te same badania mówią też, że przeciętny użytkownik zerka na smartfona kilkaset razy dziennie! Internet zaczyna nam towarzyszyć każdego dnia, w każdym miejscu i marketingowcy nie mogą już sobie zadawać pytania, czy kierować swoje działania do osób korzystających z urządzeń mobilnych, tylko muszą się zastanawiać, jak zrobić to najlepiej.

2. Wi-Fi w miejscach publicznych jest już standardem

Czy wiedziałeś, że Polska jest drugim w Europie krajem pod kątem darmowego Wi-Fi w hotelach? Aż 98% hoteli w naszym kraju ma w swojej ofercie bezpłatny Internet! Ale na tym nie koniec. Od czerwca 2014 roku PKP oferuje darmowe Wi-Fi w swoich pociągach, za chwilę będziemy mieć w Polsce pierwszy stadion z Wi-Fi (Legia), bezpłatny dostęp do sieci oferują też uczelnie, dworce, parkingi, a nawet… stoki narciarskie (Muszyna-Wierchomla).

Zaczynamy przyzwyczajać się do tego, że wszędzie możemy skorzystać z bezpłatnego Internetu i nie mamy potrzeby włączania 3G. Musimy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nasi klienci będą oczekiwali również od nas przestrzegania tego standardu.

 3. Polacy kochają promocje i kody rabatowe

Tylko 8 proc. Polaków deklaruje, że podczas zakupów wybiera ten produkt, po który pierwotnie przyszli, niezależnie od działań promocyjnych. Pozostali w mniejszym lub w większym stopniu uwzględniają promocje.

Badania wykazują, że dla większości z nas promocje są bardzo przekonującym środkiem perswazji i że ta tendencja nadal wzrasta:

Promocje tendencja Polska

Za pomocą Wi-Fi Marketingu, gdy klient zaloguje się w naszym lokalu do Internetu, możemy od razu zaproponować mu atrakcyjną promocję, przygotowaną specjalnie dla niego. Natomiast dzięki danym pozostawionym przy logowaniu do sieci, będziemy mogli skontaktować się z klientem ponownie nawet po kilku dniach, tygodniach czy miesiącach, zaoferować mu promocję, która skłoni go do ponownych odwiedzin naszego lokalu.

4. Należy dbać o klientów już pozyskanych – to oni napędzają nasz biznes!

Każdy marketer wie, jak trudno jest pozyskać nowego klienta. Działy marketingu często wydają większość swojego budżetu na to, by zdobyć nowe dane kontaktowe. Tymczasem nie można zapomnieć o starej, dobrej zasadzie Pareto – 20% naszych klientów generuje 80% procent naszych przychodów. Natomiast zgodnie z badaniami firmy Bain and Co., zaledwie 5% wzrost stałej bazy klienckiej może przełożyć się na aż 75% wzrost rentowności firmy! Gra jest zatem o wysoką stawkę – musimy zrobić wszystko, by zdobyć stałych klientów.

W sklepach internetowych dotarcie do klientów, którzy już u nas byli, jest bardzo proste – umożliwia nam to ,,ciasteczko” pozostawione na serwerze klienta, dzięki czemu możemy dotrzeć do niego chociażby z remarketingiem. Tymczasem w sklepach stacjonarnych ponowne dotarcie do klienta odwiedzającego placówkę jest dużo trudniejsze. Dzięki Wi-Fi Marketingowi staje się to łatwiejsze – wystarczy, że klient zaloguje się w naszym lokalu do bezpłatnej sieci, a
otrzymamy możliwość ponownego kontaktu z taką osobą
 przez remarketing, email, facebook etc.

5. Wi-Fi Marketing zapewnia nam to, czego inne metody marketingowe nie gwarantują!

Wi-Fi Marketing przyniósł prawdziwą rewolucję w dotarciu do klienta odwiedzającego placówki stacjonarne. Dzięki danym pozostawionym przez klienta podczas logowania do bezpłatnej sieci możemy kierować do niego nasze komunikaty reklamowe zarówno w momencie, jak jest w naszej placówce (a więc na przykład podarować mu kod rabatowy), jak również już po tym, jak ją opuścił. Dzięki Wi-Fi Marketingowi uzyskujemy kontakty do klientów placówek stacjonarnych, a także dane o ich zainteresowaniach, czego inne formy marketingu nie umożliwiały nam w tak prosty sposób.

Wifi Marketing

Krótkie case study

Mając nieograniczone zasoby możemy wydawać pieniądze, aż trafimy w sedno, ale po co?
Czy wydałbyś 100 zł żeby dotrzeć z reklamą do swoich autentycznych 250 klientów?
W takim razie przepłaciłbyś o dokładnie 92,52 zł!

Za pomocą Wi-Fi Marketingu udało mi się dotrzeć do 250 klientów za dokładnie 7,48 zł!

Jak to zrobić krok po kroku.

  1. Po zainstalowaniu narzędzia do Wi-Fi Marketingu przez pewien okres zgromadziłem bazę ponad 500 klientów oznaczonych tagiem remarketingowym.
  2. Stworzyłem listę odbiorców klientów którzy przebywali na terenie Starego Browaru Rzeszowskiego:

baza remarketingowa

3. Opublikowałem reklamę na okres 2 dni z łącznym budżetem 7.48 zł

Reklama Fcb

4. Po 2 dniach zebrałem wyniki, które nie dość, że mocno odbiegają od średniej reklam remarketingowych, to jeszcze trafiły idealnie we wskazaną grupę docelową.

Wyniki reklama Fcb

Skuteczność Wi-Fi Marketing

Polecam też inny ciekawy case, opisany na Marketing Land.

Korzystacie już z Wi-Fi Marketingu? Piszcie o Waszych doświadczeniach w komentarzach!

Szkolenie Facebook Social Media

czytaj także

WiFi Marketing

Maciej Trojniar

O autorze

Maciej Trojniar

Współwłaściciel Spotlike sp. z o.o., nowoczesnego narzędzia do Wi-Fi Marketingu, oraz M&P Agencja, 6 lat doświadczenia w marketingu, specjal...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

  2. szlipek

    Jakie urządzenie polecacie do takich czynności?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz