Cezary Lech

Tworzenie SEO przyjaznych adresów URL – Videocast

Wreszcie ruszamy z długo oczekiwaną i odwlekaną serią videocastów. Pisanie artykułów wydaje się być coraz trudniejsze i bardziej angażujące, postaramy się więc w najbliższych tygodniach sporo materiałów publikować w formacie video.

Wspomniane w Videocascie video Matta Cutts’a: Podkreślenia czy myślniki w adresach URL ?

 

Warto także rzucić okiem na wykład Mariusza Gąsiewskiego m.in. o stosowaniu # (hash’a) w tagowanych linkach Google Analytics. I informacja testowaniu rozwiązania z # w URLu przez Google: New Type of Google Result URL.

czytaj także

Większość kont w Google Analytics jest źle skonfigurowanych – wywiad z Maciejem Lewińskim

Cezary Lech

O autorze

Cezary Lech

Współzałożyciel sprawny.marketing i obecnie Doradca Zarządu sprawny.marketing. Marketingiem internetowym zajmuje się od 2005 roku. Autor wielu a...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Sama idea video castów jak najbardziej na plus. Mam nadzieję jednak, że w kolejnych odcinkach zostaną poruszone tematy dla „bardziej zaawansowanych”.

    Pozdrawiam

  3. Cezary Lech

    Tak tematy będą bardziej zaawansowane… rozgrzewamy sie ;).
    Swoją drogą temat z # jest już dosyć rzadko świadomie stosowany przez polskich webamsterów.

    Linki z # testujemy w naszej kampanii promującej szkolenie SEO jak np. na flaker.pl lub adtaily.com.

  4. Paweł Rabinek

    Podoba mi się. Zrozumiałe i na temat – można podesłać programistom do zapoznania się :)

  5. Szczerze mówiąc nic nowego się nie dowiedziałem może prócz tych 120 znaków w URL – cenna wskazówka. Poza tym pomysł z videocastami jak najbardziej trafiony, będę śledził uważnie. Dzięki i pozdrawiam

  6. Paweł Rabinek

    @shpyo – odnośnie stosowania ID itp nie chodzi tu tylko o SEO ale także o marketing i zachowania internautów. Inaczej reaguje osoba widząca w SERPach link typu sklep.pl/notebooki niż sklep.pl?id=3

  7. @Paweł Wiem o co chodzi z tymi linkami (zabieg socjotechniczny). Tylko mi chodzi o argumentację typu, czy jak usunę „?” to strona będzie dalej działać czy nie? ;)

  8. kredito.pl

    Pomysł vcastów wydaje mi się ciekawy. Pierwsze koty za płoty. Mam nadzieję, że z każdym kolejnym odcinkiem będzie ciekawiej.

    BTW: Mój ulubiony fragment: „(…)Korzystamy z liter, tak. Żadne odkrycie, ale to są jednal litery alfabetu. (…).

    Jak dla mnie adres prezentowany na tablicy nie powinien mieć myślnika. Może generować pomyłki wśród internautów, którzy będą oglądać to video w innych serwisach. No chyba, że ten adres miał pokazać, że myślniki również mogą być używane w URLach.

    Może warto przybliżyć jakieś tajniki SEO, które zaprezentujecie na swoim szkoleniu? W końcu nie każdy będzie miał szansę się na nim znaleźć.

  9. Cezary Lech

    @shpyo: W tymi rozszerzeniami w urlach to odniosłem wrażenie jakbyś szukał dziury w całym ;).

    @shypo, mieliśmy klienta przy którym przeprowadzaliśmy symulacje długości URLi dla kilkunastutysięcy różnych podkategorii – bardzo rozbudowany serwis gdzie długość URLa zaczynała mieć spore znaczenie. Podtrzymuje też zdanie że końcówki (.html, .php) często przeszkadzają w rozwoju serwisu.

    @kredito.pl:

    Jak dla mnie adres prezentowany na tablicy nie powinien mieć myślnika. Może generować pomyłki wśród internautów, którzy będą oglądać to video w innych serwisach. No chyba, że ten adres miał pokazać, że myślniki również mogą być używane w URLach.

    Tak dokładnie adres przykładowy, co więcej niezarejestrowany ;).

    Może warto przybliżyć jakieś tajniki SEO, które zaprezentujecie na swoim szkoleniu? W końcu nie każdy będzie miał szansę się na nim znaleźć.

    Cierpliwości :)

  10. Krzysztof Adamus

    Czy tematy są zbyt mało zaawansowane? To zależy kogo chcecie szkolić – potencjalnych klientów, czy konkurencję :) Imo może warto podzielić/oznaczyć videocasty na te dla zaawansowanych i początkujących.

  11. Dobra robota, dzięki. Oby jak najwięcej takich…

  12. wartosc merytoryczna bardzo słaba. Zachecam do zweryfikowania materialu przed jego publikacja – dzialacie na wlasny wizerunek.

  13. Rafał Sikora

    .. ale z tymi myślnikami to bym się już nie zgodził :), chyba że coś się zmieniło w google

    zrobiłem test na frazę: na skórze
    i jedna z pozycji: … /76630-77-skora_i_naskorek
    co ciekawe pogrubione zostalo skora i skorek tak wiec wnioskuje ze google rozpoznaje slowa przedzielone „_” a nawet „.”

  14. Cezary Lech

    @Rafał Sikora, Twój „test” jedyne co Ci powiedział to tyle że wyszukiwarka zwracając kod html pogrubia ciąg znaków znajdujący się w zapytaniu.
    Nie powiedział natomiast nic o sposobie indeksacji URLi przez roboty indeksujące, a tym bardziej o wpływie na pozycje i sposobie rozpatrywania rozdzielaczy przez Google.

  15. Wydaje mi się, że najbardziej logiczna z punktu widzenia usera jest struktura taka jak na komputerze:

    D:\katalog\podkatalog\plik.doc
    co w adresie strony wyglądałoby następująco:
    domena.pl/katalog/podkatalog/plik.html

    W przypadku chęci powrotu do nadrzędnego katalogu wystarczy wtedy uciąć końcówkę adresu. Takie rozwiązanie jednak też ma swoje minusy – w przypadku wielu zagłębień adres jest bardzo długi i ja zazwyczaj używam w adresie tylko ostatniego zagłębienia.

    Nie mam jednak nic przeciwko adresom wordpressowym i szczerze mówiąc zawsze mam dylemat, czy stosować rozszerzenia czy nie, czy wypisywać wszystkie zagłębienia czy nie (lubię krótkie linki ;-) ).

    Co do Google to oni lubią zmiany. Jakiś czas temu wyszło od nich info o tym, że „_” i „-” są traktowane tak samo, a jakiś miesiąc czy dwa temu Matt powiedział, że zmienili zdanie i żeby stosować myślniki do rozdzielania słów.

  16. Cezary Lech

    @Lexy, zmienia się wytyczna odnośnie „_” podkreślenia, z „-” myślnikiem nigdy nie było wątpliwości dlatego ja zalecam myślnik i tylko myślnik stosuje.

    Co do .html to zwyczajnie zestawiając wady i korzyści wynikające z zastosowania tego elementu, w .html znajduje o jedną wadę więcej.

  17. Myślę, że Pan prowadzący videocasta dogra kawałek o tym jak działa redirect i będzie miał spokój, bardzo fajna lekcja, pozdrawiam

  18. motoryzacja

    W sumie nic nowego się nie dowiedziałem…

  19. Sławomir Chojnacki

    Google podaje duzo wytycznych np.o przyjaznych linkach, ktorych w praktyce jednak nie moze i nie bedzie promowac :) i to cale podsumowanie tematu :)

  20. Zakopian

    Fajny filmik !!!!!!!!!!!!

  21. Filmik niczego sobie, ale raczej dla początkujących.
    Znak podkreślenia, myślnik i przecinek G traktuje od pewnego czasu tak samo. Mimo to najczęściej używam myślnika, bo wtedy linki wyglądają najczytelniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz