Cezary Lech
Cezary Lech

Tworzenie SEO przyjaznych adresów URL – Videocast

Wreszcie ruszamy z długo oczekiwaną i odwlekaną serią videocastów. Pisanie artykułów wydaje się być coraz trudniejsze i bardziej angażujące, postaramy się więc w najbliższych tygodniach sporo materiałów publikować w formacie video.

Wspomniane w Videocascie video Matta Cutts’a: Podkreślenia czy myślniki w adresach URL ?

 

Warto także rzucić okiem na wykład Mariusza Gąsiewskiego m.in. o stosowaniu # (hash’a) w tagowanych linkach Google Analytics. I informacja testowaniu rozwiązania z # w URLu przez Google: New Type of Google Result URL.

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing & Business oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  2. Sama idea video castów jak najbardziej na plus. Mam nadzieję jednak, że w kolejnych odcinkach zostaną poruszone tematy dla “bardziej zaawansowanych”.

    Pozdrawiam

  3. Cezary Lech

    Tak tematy będą bardziej zaawansowane… rozgrzewamy sie ;).
    Swoją drogą temat z # jest już dosyć rzadko świadomie stosowany przez polskich webamsterów.

    Linki z # testujemy w naszej kampanii promującej szkolenie SEO jak np. na flaker.pl lub adtaily.com.

  4. Paweł Rabinek

    Podoba mi się. Zrozumiałe i na temat – można podesłać programistom do zapoznania się :)

  5. Szczerze mówiąc nic nowego się nie dowiedziałem może prócz tych 120 znaków w URL – cenna wskazówka. Poza tym pomysł z videocastami jak najbardziej trafiony, będę śledził uważnie. Dzięki i pozdrawiam

  6. Paweł Rabinek

    @shpyo – odnośnie stosowania ID itp nie chodzi tu tylko o SEO ale także o marketing i zachowania internautów. Inaczej reaguje osoba widząca w SERPach link typu sklep.pl/notebooki niż sklep.pl?id=3

  7. @Paweł Wiem o co chodzi z tymi linkami (zabieg socjotechniczny). Tylko mi chodzi o argumentację typu, czy jak usunę “?” to strona będzie dalej działać czy nie? ;)

  8. kredito.pl

    Pomysł vcastów wydaje mi się ciekawy. Pierwsze koty za płoty. Mam nadzieję, że z każdym kolejnym odcinkiem będzie ciekawiej.

    BTW: Mój ulubiony fragment: “(…)Korzystamy z liter, tak. Żadne odkrycie, ale to są jednal litery alfabetu. (…).

    Jak dla mnie adres prezentowany na tablicy nie powinien mieć myślnika. Może generować pomyłki wśród internautów, którzy będą oglądać to video w innych serwisach. No chyba, że ten adres miał pokazać, że myślniki również mogą być używane w URLach.

    Może warto przybliżyć jakieś tajniki SEO, które zaprezentujecie na swoim szkoleniu? W końcu nie każdy będzie miał szansę się na nim znaleźć.

  9. Cezary Lech

    @shpyo: W tymi rozszerzeniami w urlach to odniosłem wrażenie jakbyś szukał dziury w całym ;).

    @shypo, mieliśmy klienta przy którym przeprowadzaliśmy symulacje długości URLi dla kilkunastutysięcy różnych podkategorii – bardzo rozbudowany serwis gdzie długość URLa zaczynała mieć spore znaczenie. Podtrzymuje też zdanie że końcówki (.html, .php) często przeszkadzają w rozwoju serwisu.

    @kredito.pl:

    Jak dla mnie adres prezentowany na tablicy nie powinien mieć myślnika. Może generować pomyłki wśród internautów, którzy będą oglądać to video w innych serwisach. No chyba, że ten adres miał pokazać, że myślniki również mogą być używane w URLach.

    Tak dokładnie adres przykładowy, co więcej niezarejestrowany ;).

    Może warto przybliżyć jakieś tajniki SEO, które zaprezentujecie na swoim szkoleniu? W końcu nie każdy będzie miał szansę się na nim znaleźć.

    Cierpliwości :)

  10. Krzysztof Adamus

    Czy tematy są zbyt mało zaawansowane? To zależy kogo chcecie szkolić – potencjalnych klientów, czy konkurencję :) Imo może warto podzielić/oznaczyć videocasty na te dla zaawansowanych i początkujących.

  11. Dobra robota, dzięki. Oby jak najwięcej takich…

  12. wartosc merytoryczna bardzo słaba. Zachecam do zweryfikowania materialu przed jego publikacja – dzialacie na wlasny wizerunek.

  13. Rafał Sikora

    .. ale z tymi myślnikami to bym się już nie zgodził :), chyba że coś się zmieniło w google

    zrobiłem test na frazę: na skórze
    i jedna z pozycji: … /76630-77-skora_i_naskorek
    co ciekawe pogrubione zostalo skora i skorek tak wiec wnioskuje ze google rozpoznaje slowa przedzielone “_” a nawet “.”

  14. Cezary Lech

    @Rafał Sikora, Twój “test” jedyne co Ci powiedział to tyle że wyszukiwarka zwracając kod html pogrubia ciąg znaków znajdujący się w zapytaniu.
    Nie powiedział natomiast nic o sposobie indeksacji URLi przez roboty indeksujące, a tym bardziej o wpływie na pozycje i sposobie rozpatrywania rozdzielaczy przez Google.

  15. Wydaje mi się, że najbardziej logiczna z punktu widzenia usera jest struktura taka jak na komputerze:

    D:\katalog\podkatalog\plik.doc
    co w adresie strony wyglądałoby następująco:
    domena.pl/katalog/podkatalog/plik.html

    W przypadku chęci powrotu do nadrzędnego katalogu wystarczy wtedy uciąć końcówkę adresu. Takie rozwiązanie jednak też ma swoje minusy – w przypadku wielu zagłębień adres jest bardzo długi i ja zazwyczaj używam w adresie tylko ostatniego zagłębienia.

    Nie mam jednak nic przeciwko adresom wordpressowym i szczerze mówiąc zawsze mam dylemat, czy stosować rozszerzenia czy nie, czy wypisywać wszystkie zagłębienia czy nie (lubię krótkie linki ;-) ).

    Co do Google to oni lubią zmiany. Jakiś czas temu wyszło od nich info o tym, że “_” i “-” są traktowane tak samo, a jakiś miesiąc czy dwa temu Matt powiedział, że zmienili zdanie i żeby stosować myślniki do rozdzielania słów.

  16. Cezary Lech

    @Lexy, zmienia się wytyczna odnośnie “_” podkreślenia, z “-” myślnikiem nigdy nie było wątpliwości dlatego ja zalecam myślnik i tylko myślnik stosuje.

    Co do .html to zwyczajnie zestawiając wady i korzyści wynikające z zastosowania tego elementu, w .html znajduje o jedną wadę więcej.

  17. Myślę, że Pan prowadzący videocasta dogra kawałek o tym jak działa redirect i będzie miał spokój, bardzo fajna lekcja, pozdrawiam

  18. motoryzacja

    W sumie nic nowego się nie dowiedziałem…

  19. Sławomir Chojnacki

    Google podaje duzo wytycznych np.o przyjaznych linkach, ktorych w praktyce jednak nie moze i nie bedzie promowac :) i to cale podsumowanie tematu :)

  20. Zakopian

    Fajny filmik !!!!!!!!!!!!

  21. Filmik niczego sobie, ale raczej dla początkujących.
    Znak podkreślenia, myślnik i przecinek G traktuje od pewnego czasu tak samo. Mimo to najczęściej używam myślnika, bo wtedy linki wyglądają najczytelniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O autorze

Cezary Lech

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawn...

zobacz więcej artykułów >>