Konstantin Kanin

50 nowości z reklamy w Yandex, VK, Mail.ru

Nowości z RUnetu za okres kwiecień-sierpień 2020

1. Mail.ru Group zacznie wyświetlać reklamy na obrazach

Należący do Mail.ru Group serwis Relap.io testuje na stronach wydawców nowy format reklam In-image, który dodaje odpowiednie reklamy do obrazków w treści artykułów. Do wyboru odpowiednich reklam zostanie wykorzystany system wizji komputerowej. Jeśli na zdjęciu widać komputer, użytkownik może zobaczyć reklamę elektroniki.

2. Yandex.Direct pozwala płacić za konwersje, a nie tylko za kliknięcia i wyświetlenia

Yandex uruchomił otwarte testy kampanii reklamowych w modelu CPA (Cost Per Action). Rozwiązanie to pozwala reklamodawcom przejść od płacenia za kliknięcie lub tysiąc wyświetleń do płacenia za konkretne cele, np. dodawanie produktów do koszyka czy wypełnienie formularza kontaktowego. Opłaty za konwersje można włączyć we wszystkich głównych typach kampanii: tekstowo-graficznych, dynamicznych reklamach i smart banerach.

3. Yandex.Market uruchomił usługę analityczną dla sprzedawców i producentów

Zespół Yandex.Market uruchomił usługę Yandex.Analityka skierowaną do sprzedawców i producentów. Dzięki niej będą mogli uzyskać dane na temat rynku handlu internetowego: wielkości sprzedaży i udziale marek w 500 kategoriach, popularnych towarach, cenach itp.

4. VK uruchomił serwis podobny do TikToka

W serwisie Clips użytkownicy będą mogli edytować filmy, dodawać maski i efekty. Jedną z ciekawostek serwisu od VK jest technologia rozszerzonej rzeczywistości i sterowanie gestami. Obecnie platforma rozpoznaje ponad dziesięć gestów, które można wykorzystać w grach i konkursach. VK zamierza zainwestować 1 mld rubli w Clips. Pieniądze zostaną przeznaczone na produkcję wideo z partnerami, promocję i program monetyzacji dla twórców.

VK Clips

5. Darmowy konstruktor stron Turbo dla użytkowników Yandex.Direct

Strony Turbo są optymalnie dostosowane do urządzeń mobilnych i pobierane natychmiast, niezależnie od prędkości Internetu. Umożliwiają łączenie wielu sekcji z różnymi informacjami, kategoriami produktów lub promocjami w ramach jednej domeny. Strona Turbo pomaga stworzyć landing page do reklamowania produktów i usług z osobnym adresem. Umiejętności programistyczne nie są potrzebne – hosting, analityka i inne funkcje są już wbudowane w stronę Turbo i dostępne w Yandex.Metrica.

Nowości z RUnetu za okres styczeń-marzec 2020

1. Tematyczne czaty dla fanów na VK

Komunikacja na fanpage’ach i grupach przenosi się na nowy poziom: administratorzy mogą teraz tworzyć odrębne czaty dla swoich subskrybentów. Społeczność może mieć do 20 takich grup dyskusyjnych, z których każda będzie skupiać do 2000 osób. Funkcja jest dostępna dla małych społeczności, które mają mniej niż 100 000 subskrybentów.

2. Serwis Yandexa do badania rynku dla małych i średnich firm

W serwisie Yandex.Surveys pojawiła się uproszczona wersja z szablonami, za pomocą których małe i średnie firmy mogą przeprowadzać badania w krótkim czasie i z małymi budżetami. Pomoże to na przykład rozwiązać problemy marketingowe: ocenić wielkość rynku, popyt wśród odbiorców lub przetestować hipotezę. Dzięki narzędziu będzie można też poznać opinię konsumentów na temat projektu, pomysłu lub ceny produktu, a następnie podjąć decyzję na podstawie danych.

3. Sklep z aplikacjami marketingowymi w myTarget

myTarget uruchomił App Marketplace – sklep z zewnętrznymi aplikacjami, rozszerzającymi funkcje platformy reklamowej myTarget. Za pomocą Marketplace firmy będą mogły integrować i monetyzować swoje rozwiązania, a reklamodawcy wybrać narzędzia do indywidualnych potrzeb biznesu. Twórcy aplikacji mogą ustawić różne modele płatności za korzystanie z aplikacji: CPM i CPE.

4. Reklama w TikToku poprzez Yandex.Direct

Dzięki współpracy Yandexa i TikToka reklamodawcy będą mogli dotrzeć do młodszej grupy docelowej za pomocą specjalnego formatu reklamowego dostosowanego do platformy TikTok. Na kreację jest automatycznie nakładana najbardziej odpowiednia ścieżka audio i elementy interakcji dla użytkowników; kreacja dostosowuje się też do pionowego formatu ekranu urządzenia mobilnego. Wcześniej Yandex rozpoczął podobną współpracę z aplikacjami Likee i imo.

5. „Vega” – nowa wersja wyszukiwarki Yandex

Jedną z najważniejszych aktualizacji jest uruchomienie wyszukiwania eksperckiego. Teraz dla złożonych zapytań w wąskich tematach Yandex wybiera ekspertów wśród assesserów (pracowników ręcznie oceniających jakość wyszukiwania), którzy mogą udzielić wykwalifikowanych odpowiedzi na pytania.

Ponadto aktualizacja dotyczy przyspieszenia wyników wyszukiwania w wersji mobilnej, szybkiego indeksowania aktualizacji artykułów i komentarzy, integracji wyników wyszukiwania serwisu Yandexa do zamawiania usług oraz wzmocnienia czynników rankingowych, które określają istotne części zapytania użytkownika.

Nowości z RUnetu za okres kwiecień-czerwiec 2019

1. Yandex chce mieć własne social media

Yandex uruchomił w trybie testowym własną platformę społecznościową „Aura”, działającą wewnątrz aplikacji mobilnej Yandex’a. Serwis automatycznie tworzy news feed i dobiera znajomych na podstawie danych o lokalizacji i zainteresowaniach użytkownika, które posiada wyszukiwarka. Własny serwis społecznościowy pomoże Yandex’owi konkurować z aplikacją mobilną Google’a oraz zbierać więcej danych o użytkownikach w celu poprawy jakości reklam.

2. Marketplace Yandex’a łączy siły z TikTokiem

Platforma do handlu internetowego Bringly.ru, stworzona przez Yandex i Sbierbank, zawarła umowę o współpracy z chińskim serwisem społecznościowym TikTok. Umowa zakłada wzajemne przyciąganie użytkowników do platform, wspólne akcje marketingowe z udziałem znanych influencerów i ekskluzywne wyprzedaże.

3. Czaty w reklamach Yandex.Direct dostępne dla wszystkich reklamodawców

Od teraz każdy reklamodawca może dodać do swoich reklam czat dla firm za pomocą serwisu Yandex.Dialog. Czat pojawia się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, więc zainteresowani użytkownicy będą mogli od razu skontaktować się z przedstawicielami firmy.

4. Coraz mniej miejsca w organicznych wynikach – Yandex kupił „rosyjską Quorę”

Yandex kupił rosyjski serwis pytań i odpowiedzi The Question. Połączy go z analogicznym projektem Yandex’a Znatoki (ros. znawcy), który powstał jesienią 2018 r. Treści z tych serwisów będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, przede wszystkim w odpowiedzi na informacyjne zapytania.

5. Nowy format reklamowy dla mobilnych aplikacji i gier na Odnoklassniki

Sieć społecznościowa Odnoklassniki (OK.ru) uruchomiła nowy format reklamowy Playable Ads, który daje użytkownikom możliwość przetestowania gry lub aplikacji mobilnej bezpośrednio w newsfeedzie. Po kliknięciu przycisku w reklamie (np. „Wypróbuj”) użytkownik trafia do demo wersji gry, na końcu której dostanie propozycję, aby przejść do Google Play lub App Store i zainstalować pełną wersję. Sieć Odnoklassniki poinformowała również o 35 mln aktywnych użytkowników mobile-only oraz 80% wzroście przychodów z reklam mobilnych w 2018 r.

Nowości z RUnetu za okres styczeń–marzec 2019

1. Narracja – nowy format dla treści na VK

Na VK pojawiła się możliwość łączenia kilku historii w tak zwaną narrację. Funkcja przypomina wyróżnione historie (highlights) na Instagramie z tą różnicą, że narrację na VK możesz opublikować także w formie posta na swojej stronie lub grupie.

2. Nowe ikonki w wynikach wyszukiwania Yandexa

Obok adresu strony internetowej w wynikach wyszukiwania Yandexa teraz mogą się pojawiać dodatkowe ikonki oparte na danych o zachowaniu użytkowników. Na przykład ikonkę „Wybór użytkowników” otrzymują strony z wysokim stopniem zaangażowania i lojalności użytkowników według narzędzi analitycznych Yandexa.

3. Galeria produktów na Yandexie

Nad wynikami wyszukiwania Yandexa pojawiło się nowe miejsce reklamowe – galeria produktów. Wizualnie ten format przypomina karuzelę i jest już dostępny dla reklamodawców korzystających z dynamicznych reklam. Na podstawie testów Yandexa wyświetlenia w galerii produktów dają średnio 5% wzrost konwersji i o 6% niższy CPA w porównaniu do emisji tylko na standardowej pozycji w wynikach wyszukiwania, przy czym średni СРС pozostaje taki sam.

4. Bringly – transgraniczny marketplace od Yandexa i Sberbanku

Yandex uruchomił platformę do robienia zakupów w zagranicznych sklepach – Bringly.ru. W przeciwieństwie do Aliexpress, marketplace Yandexa będzie się skupiał na produktach o wyższej wartości, przede wszystkim z zachodnich sklepów internetowych. Bringly sprzedaje odzież i obuwie, elektronikę, kosmetyki i inne produkty z Turcji, Korei Południowej, Chin, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Izraela i innych krajów. Na czele nowego projektu Sberbanku i Yandexa stanie były menadżer L’Oréal Gabriel Naouri.

5. Kierowanie reklam według zainteresowania zakupem w myTarget

Nowa opcja kierowania reklam pozwala wyświetlać reklamy użytkownikom VK i Odnoklassniki, którzy planują dokonać zakupu wybranej kategorii produktów w niedalekiej przyszłości, a nie t ylko interesują się tą kategorią. Taki rodzaj targetingu jest już dostępny dla kilku kategorii: kosmetyki, produkty dla dzieci, odzież, obuwie i auta.

Nowości z RUnetu za okres październik–grudzień 2018

1. Alibaba łączy siły z Mail.Ru Group

Na rosyjskim rynku e-commerce powstanie nowy gracz – joint venture Aliexpress Russia warty 2 miliardy dolarów. Transakcja pomoże Alibaba uzyskać dostęp do 100-millionowej grupy odbiorców Mail. Ru Group w sieciach społecznościowych, messengerach, poczcie elektronicznej i grach online. Z kolei użytkownicy VK i OK.ru otrzymają gigantyczny asortyment towarów, zarówno rosyjskich, jak i zagranicznych sprzedawców.

2. Yandex wprowadza indeks jakości strony zamiast TICY

Yandex zastąpi swój PageRank, znany jako TIC, indeksem jakości strony (site quality index, SQI). Wartość nowego wskaźnika zależy od ogólnej przydatności strony: liczby odwiedzających, ich zadowolenia ze strony i zaufania do niej. Przy obliczaniu SQI Yandex zamierza korzystać z różnego rodzaju danych o stronie oraz o biznesie, który strona reprezentuje. Dane te mogą pochodzić zarówno z wyników wyszukiwania, jak i z innych usług Yandexa: Metrica, Mapy, Zen.

3. VK wprowadza serwis podcastów

Na VK pojawiła się platforma do bezpłatnego tworzenia i słuchania podcastów. Podcasty można słuchać w tle, dodawać do zakładek i wysyłać do znajomych. Społeczności, które prowadzą podcasty, mają dostęp do szczegółowej statystyki: liczby słuchaczy, czasu odtwarzania, dodawania do ulubionych, danych o typach urządzeń itp.

4. Livechaty w wynikach wyszukiwania Yandexa

Od teraz Twoja firma może dodać czat w wynikach wyszukiwania Yandexa. Przycisk „Czat z firmą” pojawia się obok opisu strony. W sekcji „Podsumowanie” narzędzia Yandex.Webmaster znajdziesz statystyki dotyczące livechata: liczba rozpoczętych rozmów i odebranych wiadomości. Warto pamiętać, że jakość i szybkość obsługi klientów w livechacie ma wpływ na pozycję strony w Yandexie.

5. VK Apps, czyli aplikacje wewnątrz sieci społecznościowej

Platforma VK Apps pozwala użytkownikom korzystać z aplikacji zewnętrznych firm np. zamówić taksówkę, pizzę lub umówić się do fryzjera, nie opuszczając VK. Przy tym wszystkie informacje publiczne dotyczące użytkownika będą automatycznie przekazywane poprzez API, a płatność będzie realizowana poprzez VK Pay, czyli bez konieczności wprowadzania za każdym razem danych karty.

Nowości z RUnetu za okres lipiec–wrzesień 2018

1. Yandex pozwoli samodzielnie przeprowadzić badania marketingowe

Nowy serwis Yandex.Surveys pozwala: przeanalizować rynek przed ekspansją; zrozumieć, czy konsumenci są zadowoleni z produktu; ocenić skuteczność kampanii; sprawdzić wady i zalety konkurencyjnych produktów; zbadać potencjalnych klientów. Możesz utworzyć ankietę i przeprowadzić badanie na podstawie własnej bazy użytkowników, dobrać użytkowników zgodnie z wytycznymi (płeć, wiek, geografia, typ urządzeń) lub według zachowania w internecie i ich zainteresowań.

2. Odnoklassniki uruchomili swój serwis cashback

Codziennie drugą według popularności sieć społecznościową w Rosji odwiedza 45 mln użytkowników. Teraz śledzić ich zakupy offline’owe po obejrzeniu reklamy cyfrowej będzie łatwiej. Dokonując zakupu w sklepie, użytkownik skanuje QR kod na paragonie za pomocą aplikacji Odnoklassniki dostaje za to wewnętrzną walutę sieci społecznościowej. A reklamodawca w zamian za to dostaje niezbędne statystyki.

3. VK zapowiedziała pojawienie się podcastów

W tym roku VK planuje uruchomić własną platformę do publikowania podcastów, zrealizowaną na podstawie już istniejącego odtwarzacza audio Jak poinformowali przedstawiciele sieci społecznościowej na konferencji VK Media Day, podcastów można będzie słuchać na dowolnym urządzeniu, dla autorów dostępne będą statystyki odtworzeń, a także oddzielny mechanizm monetyzacji.

4. Yandex wchodzi na rynek reklamy indoor i outdoor

Do końca 2018 roku reklamy zewnętrzne będzie można umieszczać bezpośrednio poprzez panel reklamowy Yandex.Direct. W trybie testowym dostępnych jest około 100 billboardów w Moskwie. Ponadto, zgodnie z umową pomiędzy Yandexem i Rostelekomem, pojawi się także możliwość targetowania reklam na wyświetlaczach Digital Signage w pomieszczeniach o dużym natężeniu ruchu.

5. Platforma reklamowa myTarget dodaje kierowanie według fraz kluczowych

Użytkownicy coraz częściej korzystają z wewnętrznej wyszukiwarki na portalach społecznościowych. Platforma myTarget, która łączy w sobie m.in. VK, Odnoklassniki i portal Mail.ru, pozwala targetować reklamy zgodnie z ich wyszukiwaniami.

Nowości z RUnetu za okres kwiecień–czerwiec 2018

1. Archiwizacja chatu po zakończeniu live’a

Jak dotąd, największą zmorą osób, które prowadziły relację na żywo przez YouTube’a, był brak archiwizacji czatu po zakończeniu live’a. Wszystkie komentarze napisane podczas live’a po prostu przepadały. YouTube zwrócił uwagę na ten problem i wprowadził funkcję „chat replay”. Podczas oglądania wideo z live’a komentarze będą się pojawiać „w czasie rzeczywistym”, czyli dokładnie w tym momencie filmu, w którym zostały napisane w trakcie jego nagrywania.

2. Nowe wymagania Programu Partnerskiego YouTube’a

Dostęp do części funkcji, takich jak np. linkowanie z ekranu końcowego własnej strony WWW czy monetyzacja, jest dostępny wyłącznie dla członków Programu Partnerskiego (PP). Program jest sposobem YouTube’a na weryfikację kanałów i zapobieganie pojawianiu się reklam przy niewłaściwych treściach i złych linków. Aby kanał na YouTubie dołączył do PP, musi od teraz spełniać dwa wymagania: mieć 1000 subskrybentów i wygenerowane łącznie 4000 godzin oglądania filmów na kanale w przeciągu ostatnich 12 miesięcy.

3. Długo wyczekiwane statystyki w nowym YouTube

Studio odświeża wygląd i funkcjonalność YouTube Studio, czyli centrum zarządzania kanałem na YouTubie. Z jednej strony jest to zmiana wizualna – otrzymujemy nowy interfejs w stylu Material Design i większą przejrzystość. Jednak najważniejsze zmiany to nowe funkcje dodane do Studio, a przede wszystkim dwie nowe metryki. Pierwsza z nich to „unikalni widzowie”. Będziemy mogli zobaczyć dokładnie, ilu unikalnych widzów obejrzało nasz film lub grupę filmów. Niektóre typy treści, jak muzyka, są oglądane wielokrotnie przez jedną osobę i trudno było ocenić, do ilu faktycznie osób dociera dany twórca. Drugą metryką jest liczba impresji filmu i powiązany z tym CTR miniatur. Możemy zobaczyć, ile razy YouTube zaproponował obejrzenie naszego filmu (np. w systemie sugestii czy na stronie głównej) i jaki odsetek osób (CTR) kliknął w nasz film. Ta metryka pozwoli nam ocenić, czy nasze tytuły i miniatury są wystarczająco dobre oraz które typy treści klikają się lepiej, a które słabiej. Być może YouTube dociera z naszymi filmami do tej samej liczby osób, ale różnice w jakości miniatur decydują o naszych wyświetleniach?

4. Nowa, potężna opcja kierowania reklam na YouTubie

Google zapowiedział wdrożenie zupełnie nowej opcji kierowania na YouTubie. Będziemy w stanie targetować reklamę do osób, które szukały konkretnych fraz w wyszukiwarce Google’a. Dzięki temu reklama na YouTubie będzie nie tylko służyć do budowania wizerunku czy remarketingu, ale także pozwoli nam docierać do konsumentów, którzy w tym momencie są zainteresowani zakupem naszego produktu. Warto na koniec takiego filmu reklamowego poprosić widza o przejście na naszą stronę czy odwiedziny sklepu i załączyć link do niego za pomocą funkcji ekranu końcowego.

Nowości z RUnetu za okres styczeń–marzec 2018

1. Reklama w Yandeksie bez fraz kluczowych

Yandex.Direct wprowadził nowy sposób kierowania reklam w wyszukiwarce – bez fraz kluczowych. Algorytm analizuje zawartość strony lądowania oraz teksty reklam i na tej podstawie sam decyduje, na jakie frazy kluczowe je wyświetlać.

2. VK dalej przyciąga e-commerce

Kilka aktualizacji pojawiło się na VK specjalnie dla branży e-commerce. Przede wszystkim karuzela zawierająca od 3 do 10 zdjęć z nagłówkami, ceną i różnymi przyciskami z call to action. Do karuzeli można podłączyć dynamiczny feed towarowy, który będzie automatycznie generować reklamy zgodnie z asortymentem Twojego sklepu. Na VK można teraz skonfigurować zdarzenia (na przykład poszczególne kroki w koszyku), jak na Facebooku lub w Google Analyticsie. A oprócz tego pojawiła się oddzielna opcja kierowania reklam: „Klienci sklepów internetowych”.

3. Yandex.Browser przeciwko irytującym reklamom

Przeglądarka Yandexa, tak samo jak Google Chrome, od lutego 2018 roku zacznie blokować irytujące reklamy na urządzeniach mobilnych i na komputerach, a w szczególności: statyczne bloki reklamowe na cały ekran, duże okna pop-up, reklamy wideo z automatycznym włączeniem dźwięku i duże banery na górze lub na dole strony, zasłaniające jej treści. Według danych Deloitte 30% Rosjan wykorzystuje wtyczki do blokowania reklam.

4. Yandex.Metrica idzie do offline

Analityczny serwis Yandex.Metrica dodał nowy wskaźnik PVL (place visits lift), który pokazuje, na ile chętniej odbiorcy reklam przychodzą do sklepów stacjonarnych w porównaniu do osób, które nie miały z nimi styczności. Metrica oddzielnie mierzy PVL dla każdego punktu sprzedaży z uwzględnieniem różnych źródeł ruchu, w tym także UTM-tagów.

5. Yandex walczy o autorów treści

Rosyjski gigant podzielił się statystykami swojej nowej platformy do publikowania treści Yandex.Zen. Z serwisu korzysta codziennie ponad 10 mln osób. Platforma płaci najbardziej aktywnym autorom od 25 do 100 tysięcy rubli miesięcznie. Yandex oczywiście podąża za trendami i też dodał w aplikacji Zen funkcję Stories.

6. Rosyjskie media społecznościowe wciąż liderem według zasięgu

Google podzielił się swoimi danymi na temat wykorzystywanych przez Rosjan platform społecznościowych. Z ciekawych obserwacji: Facebook przesunął się jeszcze niżej w rankingu. Wyprzedzają go lokalni liderzy VK i OK.ru, a także zachodnie platformy YouTube i Instagram.

Nowości z RUnetu za okres październik–grudzień 2017

1. Yandex.Direct powiększył reklamy w wyszukiwarce

Nowa aktualizacja pozwala dodać drugi nagłówek do 30 znaków, a długość opisu została powiększona do 81. Poza tym teraz w obu tytułach i opisie można skorzystać z 15 znaków interpunkcyjnych, które nie są brane pod uwagę w ogólnej liczbie znaków. W ten sposób całkowita długość tekstu reklam w wyszukiwarce może wynosić do 146 znaków plus 45 znaków interpunkcyjnych.

2. Nowe możliwości reklamowe na VK

Na VKontakte pojawiło się kilka ważnych aktualizacji: format karuzeli; możliwość retargetingu w zależności od typu aktywności wokół posta sponsorowanego – wyświetlenie, polubienie, udostępnienie, ukrywanie lub kliknięcie w link; aktualizacja aplikacji dla administratorów profili VK Admin i wreszcie długo oczekiwana certyfikacja specjalistów reklamowych VK.

3. Yandex.Market chce być rosyjskim Amazonem

W zeszłym roku MarketPlace wprowadził model rozliczeń CPA, w którym użytkownik kupuje produkt bezpośrednio na Markecie. A teraz zamierza wziąć na siebie cały fulfillment – tworząc własne magazyny i oferując dostawę dla sklepów internetowych.

4. Instagram pochwalił się liczbami w Rosji

Dziś Instagram w Rosji ma 22 mln aktywnych użytkowników – to już więcej niż Facebook. Rosjanie wchodzą do aplikacji 16 razy dziennie, czyli o 30% częściej niż średnio na świecie, i znajdują się na 5 miejscu pod względem aktywności używania Stories.

5. Czynniki behawioralne nie tylko w SEO

Czynniki rankingu, które biorą pod uwagę zachowanie użytkownika, dotarły także do płatnych wyników wyszukiwania Yandexa. Teraz Yandex. Direct uwzględnia preferencje użytkownika i historię wyszukiwania, aby wybrać odpowiednią pozycję dla reklam. Na przykład jeśli użytkownik chętniej klika w reklamy z informacją o rabatach, taka reklama może być mu wyświetlana na lepszej pozycji.

Nowości z RUnetu za okres lipiec–wrzesień 2017

1. Nowy filtr w Yandex

Wyszukiwarka Yandex przedstawiła nowy filtr o nazwie „Baden-Baden”, który ma na celu zwalczanie stron z tekstami o niskiej jakości. Filtr może być nałożony zarówno na poszczególne frazy kluczowe, jak i na całą domenę. Informacja o filtrze pojawi się w panelu Yandex.Webmaster.

2. Blokada VK i Yandex na Ukrainie

Władze Ukrainy zablokowały dostęp do wyszukiwarki Yandex, platform społecznościowych VK, Odnoklassniki i innych serwisów należących do kilkudziesięciu rosyjskich spółek IT. Użytkownicy stopniowo przechodzą do zachodnich odpowiedników, jednak część z nich korzysta z narzędzi pozwalających obejść blokadę.

3. Cross-device w Yandex.Metrica

W narzędziu analitycznym Yandex. Metrica pojawił się nowy raport Cross- -device, który umożliwia śledzenie konwersji użytkowników wchodzących na stronę z kilku urządzeń. Jeśli użytkownik najpierw odwiedził stronę ze smartphone’a, a następnie dokonał konwersji z komputera, Metrica zaliczy to w ramach jednej wizyty.

4. Nowa odsłona narzędzia Webvisor

Drugi istotny update od Yandex.Metrica dotyczy darmowego narzędzia Webvisor (aktualna nazwa: Session Replay), który służy do nagrywania ruchów myszką i kliknięć na stronie. Nowy Webvisor pozwala prawidłowo odtwarzać dynamicznie zmieniające się strony, dodatki takie jak LiveChat oraz wejścia z urządzeń mobilnych.

5. Aktualizacje na VK

Platforma VK.com przedstawiła kilka aktualizacji przydatnych dla biznesu: fanpage teraz może prowadzić transmisje live z komputera, a dodatkowo przyjmować płatności od fanów. Na fanpage’ach i prywatnych profilach pojawiła się liczba wyświetleń postów, która jest widoczna dla wszystkich. Natomiast zwykli użytkownicy otrzymali potężną aktualizację rozdziału z muzyką: tworzenie i udostępnienie playlisty, nowy mechanizm polecanych utworów, nowe oficjalne strony światowych artystów.

czytaj także

Co to jest VKontakte (VK) i jak przygotować kampanię reklamową?

Konstantin Kanin

O autorze

Konstantin Kanin

Starszy Specjalista SEO MaxROY.com. Autor bloga Konstantinkanin.com . Specjalizuje się w SEO w krajach rosyjskojęzycznych.

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz