Anna Topczewska

Automatyczne rozszerzenia reklamy Google Ads – jak nimi zarządzać? Poradnik krok po kroku

Czy kiedykolwiek podczas pracy z Google Ads zdarzyło Ci się zauważyć automatycznie utworzone rozszerzenie linku do podstrony, które nie miało żadnego sensu? A może nagle zaczęły się wyświetlać przy Twoich reklamach wizytówki z lokalizacjami, które na pewno nie były ręcznie dodawane do konta? A może chcesz włączyć gwiazdki z opiniami przy reklamach, ale nie możesz znaleźć tego ustawienia w panelu?

Wszystkie te i kilka innych funkcji jest schowane w jednym miejscu w panelu, w którym znajdziesz automatyczne rozszerzenia reklamy Google Ads – porządnie ukrytym przed marketerami, którzy chcą zachować resztki kontroli nad stale dążącymi do automatyzacji reklamami.

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Dynamic sitelink w Google Ads – jak wyłączyć  dynamiczne rozszerzenia linków do podstron
  2. Dynamic Callout w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia objaśnień
  3. Dynamic structured snippet w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia informacji
  4. Seller ratings w Google Ads – jak włączyć  gwiazdki z opiniami przy reklamach
  5. Dynamic images w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia obrazów
  6. Automated locations w Google Ads – jak wyłączyć automatyczne pobieranie wizytówek
  7. Dynamic business names w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczną nazwę firmy
  8. Dynamic business logos w Google Ads – jak wyłączyć dynamiczne logo firmy

Uwaga! Jeżeli w tabeli komponentów / zasobów (dawniej: rozszerzeń) reklam znajdziesz rozszerzenie z takim źródłem – to znaczy, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że wszystkie ustawienia automatycznych zasobów są aktywowane – w związku z tym, że taka jest ich domyślna wartość.

automatyczne rozszerzenia reklamy Google Ads
automatyczne rozszerzenia reklamy Google Ads

Jak dostać się do ustawień automatycznych komponentów, czy też dynamicznych zasobów reklam i je wyłączyć?

Google niczego nie ułatwia. Najpierw należy wejść w „Reklamy i Komponenty”, i „Zasoby”, następnie odnaleźć trzy kropki w pionie nad prawym górnym rogiem tabeli (tak zwany przycisk „burger”) i kliknąć w „Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta”:

automatyczne rozszerzenia reklamy Google Ads

Następnie należy powtórzyć czynność na stronie automatycznych komponentów, ponownie klikając w burgera i w „Ustawienia zaawansowane”:

reklamy o komponenty google ads

Z tego poziomu, można już dowolnie zarządzać ustawieniami poniższych automatycznych komponentów:

Jak wyłączyć dynamiczne rozszerzenia linków do podstron

Mam nadzieję, że ten krótki przewodnik poprawił jakość Twojej pracy i pomógł w sprawniejszym zarządzaniu zasobami konta! 🙂 Sprawdź też inne nasze poradniki:

  1. 6 sposobów na skuteczne teksty reklamowe w Google Ads
  2. Kampania DSA w Google Ads – co to jest i jak ją efektywnie prowadzić?
  3. Tworzenie skutecznych sygnałów odbiorców z niestandardowymi segmentami 
  4. Konwersje Google Ads – co warto mierzyć? 

A jeszcze więcej na temat tego, jak tworzyć reklamy w Google Ads, dowiesz się na naszym szkoleniu z Google Ads, które poprowadzi Łukasz Chwiszczuk!

czytaj także

Jak przygotować e-commerce na Black Friday i Black Week? 53 wskazówki

Anna Topczewska

O autorze

Anna Topczewska

W MaxROY.agency zajmuje się PPC - głównie obsługą Google Ads, jednak nie boi się szukania nowych rozwiązań dla klientów. Największą miłoś...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz