Mateusz Grzywnowicz
Mateusz Grzywnowicz

20 nowości z reklamy na eBay

Nowości na eBay za okres kwiecień–sierpień 2020

1. Największy wzrost GMV w ciągu czterech lat

eBay nie zwiększył znacząco liczby sprzedawców ani produktów, a mimo to odnotował największy wzrost GMV w ciągu ostatnich czterech lat. Dzięki problemom Amazona związanym z wysyłką, więcej klientów szukało produktów gdzie indziej, mając nadzieję na szybszy i pewniejszy czas dostawy – a eBay był jednym z tych miejsc, gdzie można było znaleźć taką obsługę.

2. eBay Classifieds na sprzedaż

eBay zamierza sprzedać firmę eBay Classifieds, prowadzącą kilka serwisów z drobnymi ogłoszeniami, za kwotę od 8 do 12 mld dolarów. Kupno rozważają Naspers i fundusz Blackstone, a także niemiecki koncern medialny Axel Springer. eBay Classifieds jest należącą do eBay’a firmą, zajmującą się prowadzeniem kilku serwisów internetowych z drobnymi ogłoszeniami zamieszczanymi przez użytkowników, wśród nich są m.in. Gumtree, Mobile.de oraz Vivanuncios. Czy to oznacza, że eBay skupi się na swojej flagowej platformie? Czas pokaże.

3. Dark Mode na eBay’u

eBay stał się jedną z pierwszych platform e-commerce, które uruchomiły Dark Mode na iOS i Dark Theme na Androida. Temat, który ma zmniejszyć zmęczenie oczu i ułatwić zakupy, zwiększy dostępność dla klientów eBay’a.

Według serwisu, Dark Mode jest jedną z najbardziej pożądanych funkcji aplikacji w tym roku. Nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że większa część konsumentów spędzała czas na swoich urządzeniach mobilnych przez większość 2020 roku.

Nowe ustawienie spełnia wszystkie wytyczne i standardy dotyczące kontrastu i może pomóc klientom z wrażliwością na światło i upośledzeniem wzroku w komfortowej nawigacji po aplikacji. Tryb ciemny pozwala na wygodne przeglądanie ofert, a nawet oszczędza żywotność baterii dzięki niskiemu zużyciu energii.

4. Dostęp do konta dla wielu użytkowników

Już wcześniej eBay ogłaszał tę rewolucyjną zmianę, ale terminy nie zostały dotrzymane. Teraz jest szansa, że wyczekiwana funkcja zostanie wdrożona. To będzie wielkie ułatwienie dla sprzedawców, których kontami zarządza wielu pracowników. Początkowo będą to ograniczone funkcje: autoryzowani użytkownicy będą mogli tworzyć, edytować i publikować oferty na kontach sprzedawcy. W następnych miesiącach eBay udostępni kolejne możliwości.

Jak wyjaśnia marketplace, korzystanie z tej innowacyjnej funkcji jest możliwe pod warunkiem, że autoryzowani użytkownicy sami posiadają konto eBay (dokładnie tak samo działa to w przypadku Amazona). Możliwość udostępnienia pracownikom określonych funkcji, zamiast udzielania im dostępu do całego konta, stanowi dla sprzedawców komercyjnych bardzo dobre rozwiązanie.

Nowości na eBay za okres październik–grudzień 2019

1. Menedżer wysyłek

eBay, idąc za przykładem wielu marketplace’ów, wprowadził do swojej oferty usługę logistyczną. Firmy sprzedające na eBayu zarówno na rynek krajowy, jak i zagraniczny, mogą bez podpisywania umów otrzymać atrakcyjne stawki na wysyłki kurierskie, zwłaszcza za granicę. Jest to ciekawa opcja na start, ułatwiająca pierwsze kroki w sprzedaży cross-border.

Dzięki Menedżerowi wysyłek eBay otrzymujesz:

  • dostęp do atrakcyjnych stawek za wysyłkę w kraju i za granicę,
  • możliwość generowania listów przewozowych dla kuriera,
  • możliwość śledzenia statusu dostawy przesyłek do klientów.

manager wysyłek ebay

2. Obowiązkowe atrybuty

Od dłuższego czasu eBay walczy o lepsze odnajdywanie produktów. W najbliższym czasie zostaną również dodane nowe atrybuty w niektórych kategoriach. eBay zamierza też kłaść coraz większy nacisk właśnie na odpowiednie przygotowanie sekcji „Atrybuty”, dlatego należy pamiętać, aby podczas dodawania produktów na eBay dokładnie wypisać wszystkie atrybuty.

3. Zmiany w narzędziach w Panelu Sprzedawcy

Badania rynkowe Terapeak Research będą dostępne bezpośrednio w Panelu Sprzedawcy w dedykowanej zakładce „Research” (badania). eBay powoli dodaje do Menedżera Sprzedaży funkcje przejęte z narzędzia analitycznego Terapeak.

Dzięki temu sprzedawcy będą mieli możliwość dokładniejszego analizowania sprzedaży swoich produktów bez potrzeby korzystania z zewnętrznych narzędzi. Pozwoli im to również na lepszy dobór oferty pod kątem sprzedaży na eBayu, co w dzisiejszych czasach jest kluczowym elementem strategii sprzedażowej na tym portalu.

panel sprzedawcy ebay

4. Darmowe zwroty na wszystkie zakupy dla abonentów eBay Plus

eBay chce jeszcze bardziej zachęcać kupujących do programu eBay Plus. Od końca września abonenci tego programu mogą zwracać produkty bezpłatnie i na koszt eBaya również wtedy, gdy zostały zakupione na aukcji nieobjętej programem eBay Plus. Usługa brzmi niezwykle obiecująco.

Nowości na eBay za okres kwiecień–czerwiec 2019

1. Nowy format numerów zamówień

Na przełomie czerwca i lipca 2019 r. eBay planuje wprowadzić nowy format numerów zamówień. Do każdej transakcji na eBayu zostanie dodanynnowy numer zamówienia widoczny dla kupującego.

Nowe numery zamówień mają ułatwić ich identyfikację:

  • będą niepowtarzalne na poziomie użytkowników i serwisów,
  • ułatwią kupującym i sprzedawcom śledzenie zamówień,
  • będą mogły być wygenerowane ponownie dopiero po upływie 7 lat,
  • usprawnią obsługę klienta zarówno z perspektywy sprzedawców, jak i kupujących. Nowe numery zamówień będą widoczne w szczegółach zamówienia, w Panelu Sprzedawcy, raportach, e-mailach, interfejsach API, rekordach potransakcyjnych, co ma znacznie ułatwić śledzenie zamówień i zarządzanie nimi.

2. Zmiana opłat za kampanie PPS i podtytuły

Od 1 kwietnia sprzedawcy z abonamentem „Top Shop” nie otrzymają już 10% rabatu od kosztów reklam PPS (Pay Per Sale) na ebay.de nazywanym Anzeigen. Dla abonentów „Premium Shop” przestanie obowiązywać maksymalna zniżka dla kosztów PPC w wysokości 10 euro miesięcznie.

Opłaty za podtytuły aukcji wzrosną z 1,10 do 1,50 euro dla ofert „Kup Teraz” i z 0,50 do 1,50 euro dla aukcji. Zmiana ta będzie w przyszłości dotyczyła również kategorii, które wcześniej były wyłączone. Opłata dla tych kategorii wyniesie teraz również 2,75 euro za oferty o stałej cenie i 1 euro za aukcje.

3. Kategoryzacja produktów na eBayu

eBay wprowadza opcję bardzo dobrze znaną nam z Amazona, a mianowicie – kategoryzację produktów. O co chodzi? Produkt X ma określony kod EAN. Do tej pory każdy sprzedawca tworzył oddzielną aukcję dla tego produktu, podając opis, parametry oraz zdjęcia. W nowej wersji produkty tożsame (posiadające ten sam kod EAN) będą występowały pod jedną kartą produktu.

4. eBay zmienia czas trwania aukcji w ofertach „kup teraz”

Od 1 kwietnia 2019 r. jedyną opcją czasu trwania ofert „Kup teraz” dla wszystkich sprzedawców, zarówno firmowych, jak i prywatnych, we wszystkich serwisach eBay będzie opcja „Ważne do odwołania”, a nie jak dotychczas kilka opcji do wyboru.

5. Narzędzie analityczne dla eBaya – Terapeak za darmo

Dla subskrybentów sklepu eBay pojawi się ciekawa zmiana, a mianowicie aplikacja służąca do analizy konkurencji, potencjału sprzedażowego produktów oraz analizy skuteczności słów kluczowych – terapeak.com, która będzie dostępna bezpłatnie.

Nowości na eBay za okres styczeń–marzec 2019

1. eBay Fulfillment oraz eBay Shipping – czyli w pogoni za Amazonem

Amazon jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o kwestie logistyczne dla e-commercu na świecie. Nic więc dziwnego, że drugi pod względem wielkości gigant z tej branży też chce zaoferować kompleksowe usługi swoim sprzedawcom. EBay.de, podążając śladami Amazona, uruchomił dwie nowe usługi w Niemczech: eBay Fulfillment i eBay Shipping. Dzięki nowym propozycjom magazynowania i wysyłki podobnym dla FBA, sprzedawcy mają szanse oferować wysyłki ekspresowo już na następny dzień. EBay.de rozpoczyna program w fazie beta pod nazwą Multichannel Logistik Services. Program fulfillment jest realizowany we współpracy z Fiege, Hermes i Plentymarkets, a eBay Shipping z DPD. Sprzedawcy korzystający z fulfillmentu eBaya automatycznie kwalifikują się do usługi eBay Plus, czyli odpowiednika abonamentu Amazon Prime.

eBay Plus to dla kupującego szybka i bezpłatna dostawa premium, bezpłatne zwroty i dostęp wyłącznie do rzetelnych sprzedawców. Dla sprzedawców eBay Plus oznacza to lepszą widoczność, zwroty opłacone w serwisie eBay, a nawet o 20% tańszą prowizję od sprzedaży. „Jako wiodąca globalna firma handlowa uważamy, że logistyka ma strategiczne znaczenie dla poprawy doświadczeń kupujących i sprzedających na naszej platformie” – powiedział Michael Pasch z eBay Loyalty & Logistics. „Dzięki naszym nowym usługom logistycznym pomagamy sprzedawcom spełniać stale rosnące wymagania kupujących w zakresie szybkiej i niezawodnej dostawy. Jednocześnie sprzedawcy będą mogli skorzystać ze wszystkich zalet eBay Plus”.

ebay for business

Czy nowa usługa eBay zagrozi potędze Amazona?

EBay w ostatnich latach musiał mierzyć się z ogromną konkurencją ze strony Amazona, gdyż z powodu braku usługi fulfillment pozostawał za nim daleko w tyle. Amazon zdążył zdominować rynek e-commerce w Niemczech, ale miejmy nadzieję, że eBay nie przespał swojej szansy i zdoła jeszcze wrócić do gry o klientów. Jednak w związku z silną pozycją w Niemczech, eBay ma dużą szansę na ponowne zainteresowanie swoją ofertą setki sprzedawców oraz kupujących.

2. eBay Guaranteed Delivery

Serwis eBay mocno rozwija usługę gwarantowanych dostaw w serwisie eBay, aby konkurować z Amazon Prime. Aby aukcja kwalifikowała się do realizacji Gwarantowanej Dostawy w serwisie eBay, sprzedawca musi:
• oferować wysyłkę zamówień w 24h lub tego samego dnia,
• użyć zdefiniowanych przez eBay metod wysyłki,
• mieć co najmniej 100 transakcji rocznie,
• odsetek opóźnień wysyłki musi wynosić poniżej 5%.

Oferowanie Gwarantowanej Dostawy już zwiększa widoczność dzięki filtrowi, który może ukryć wszystkie aukcje bez niego.

Serwis eBay zagwarantuje to, że Twoje towary dotrą na czas. Jeśli nie, serwis zaoferuje jedną z trzech poniższych opcji:
• Zwróć koszty wysyłki
• Zaproponuj kupon na przyszły zakup w serwisie eBay
• Zaoferuj bezpłatną etykietę zwrotną, jeśli sprzedawca akceptuje zwroty

Obecnie 67% artykułów w serwisie eBay już zawiera bezpłatną wysyłkę, a 63% jest dostarczanych w ciągu trzech dni lub mniej! (Źródło: TechCrunch).

3. Zmiany dotyczące zabezpieczeń sprzedawcy w 2019 r.

Ze względu na fakt, iż sprzedający spotykają się z nieuczciwymi zwrotami i fałszywymi roszczeniami od kupujących, eBay wprowadza nowe zabezpieczenia sprzedawcy w 2019 r. Serwis przyznaje, że dotąd zbyt jednostronnie skupiali się na ochronie kupujących (równie silna ochrona kupującego jest w przypadku Amazona). Ma się to teraz zmienić, ponieważ zauważono konieczność ochrony sprzedawców przed oszustwami ze strony kupujących. Zabezpieczenia pracowników eBay zostały ogłoszone w podkaście Boba Kupbensa (Vice President Seller and Marketplace Operations eBaya) oraz Scotta Cutlera (Vice President eBay USA). „Niezależnie od tego, czy chodzi o produkt niezgodny z opisem, czy próbę wyłudzenia i oszustwa przez kupujących poprzez zwroty – wiemy, że są pewne problemy i dlatego w 2019 roku wprowadzimy środki ochrony sprzedających” – powiedział Bob Kupbens. Scott Cutler potwierdził również, że wprowadzone zostaną zmiany – „Ochrona sprzedawców to kolejny obszar, w którym dokonamy postępów w 2019 roku. Sprzedawcy z pewnością to zauważą”. Do tej pory sprzedawcy nie mogli w 100% czuć się bezpiecznie na eBay. Ochrona polegała na wsparciu w przypadku braku płatności lub niesłusznie wystawionych negatywnych komentarzy.

Nowości z reklamy na eBay za okres październik–grudzień 2019

W dniu 24 lipca w Las Vegas rozpoczęła się konferencja eBay open 2018, podczas której eBay zaprezentował kilka nowości mogących odmienić życie wielu sprzedawców na tej międzynarodowej platformie.

1. Multi User Account

Nareszcie bardzo duży problem wielu sprzedawców eBay’a zostanie rozwiązany. Dotychczas, jeśli miałeś kilku pracowników, którzy powinni pracować w panelu eBay, możliwe było to tylko wówczas, gdy otrzymali pełny dostęp do konta, co oczywiście wiązało się z dużym ryzykiem. W tym zakresie niebawem ma pojawić się możliwość tworzenia profili użytkowników o różnym poziomie dostępu do panelu eBay. Nowa funkcja ułatwi pracę w szczególności dużym firmom, w których kilka osób obsługuje sprzedaż na eBay oraz agnacjom administrującym konta.

2. Wyszukiwanie wizualne

Nowa funkcja „wyszukiwanie wizualne” w aplikacji eBay będzie działać w następujący sposób: zdjęcia z aukcji eBay można „przeciągnąć” do dedykowanego pola wyszukiwania w aplikacji, aby wyszukać wizualnie podobne produkty na innych aukcjach.

3. Apple Pay w serwisie eBay od jesieni 2018 roku

Od jesieni 2018 roku eBay zaoferuje Apple Pay jako metodę płatności na swojej platformie. Apple Pay początkowo zostanie wprowadzony tylko na rynek amerykański. Jednak już wkrótce nowa metoda płatności będzie dostępna na zagranicznych odpowiednikach serwisu. Jest to kolejny krok eBay do rozstania się z systemem płatności PayPal. O zmianie operatora płatności może świadczyć również informacja o początku współpracy z Ayden, jednym z wiodących systemów płatności świadczącym usługi na całym świecie. „Apple Pay to jedna z najbardziej wszechobecnych metod płatności, zapewniająca użytkownikom łatwy, szybki i bezpieczny sposób płatności” – powiedział Steve Fisher, wiceprezes ds. Płatności w serwisie eBay. Jak dodał: „Oferowanie Apple Pay jako metody płatności w serwisie eBay to pierwszy krok do zaoferowania dziesiątkom milionów kupujących większego wyboru i elastyczności w zakresie opcji płatności”.

4. Highline Search Ads

Ebay wprowadza nie tylko nowe formy płatności, ale także oferuje sprzedawcom nowe formy działań marketingowych na portalu.

Dla jakich produktów dostępne jest Highilne Search Ads?

Możesz tworzyć kampanie dla nowych i odnowionych ofert o stałych cenach prawie we wszystkich kategoriach. Wyjątek stanowią aukcje z kategorii „części samochodowe”, „opony” oraz #MagazynSprawny.pl 23 „używane towary”, które nie mogą być reklamowane.

Gdzie pojawiają się moje reklamy?

Highline Search Ads pojawiają się w serwisie eBay na górze stron wyników wyszukiwania. Jak będzie wyglądała moja reklama? Każda reklama składa się z tytułu, który wybrałeś, trzech najlepszych produktów i linku „Kup teraz w serwisie eBay”. Technologia identyfikuje trzy najbardziej odpowiednie produkty, które pojawiają się w reklamie dla każdego wyszukiwania kupującego. Kiedy będą wyświetlane reklamy? Serwis eBay korzysta ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby zdecydować, które reklamy mają być odtwarzane na podstawie słów kluczowych. Sterowanie ręczne nie jest możliwe.

Gdzie możesz znaleźć HSA?

HSA możesz zarządzać w Sellerhub (Menadżer Sprzedaży) w zakładce „Marketing”. Znajdziesz tam po lewej stronie zakładkę „Highline Search Ads”.

Jakie są koszty?

Płacisz tylko wtedy, gdy klient kliknie Twoje reklamy. Sam określasz maksymalną cenę za kliknięcie (CPC). Opłaty są naliczane tylko wtedy, gdy klient kliknie w Twoją reklamę na podstawie stawki kosztu kliknięcia ustawionej dla każdej kampanii. Im bardziej konkurencyjna stawka, tym bardziej prawdopodobne jest wyświetlenie reklamy, gdy klient szuka czegoś istotnego.

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing & Business oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *