Anna Kołodziej
Anna Kołodziej

„ęśąćż”, „test” – wpadka mBanku, która obróciła się w viral

Masz konto w mBanku? W takim razie na pewno otrzymałeś wczoraj dziwne powiadomienia push o treści „ęśąćż”, „test”, „Życzymy miłego dnia”. Wzbudzająca konsternację sytuacja – zwłaszcza, że wiązała się z nieprawidłowym działaniem aplikacji mobilnej – szybko się wyjaśniła. Bank opublikował na swoim fanpage’u post z przeprosinami.

Rys. 1. Testowe wiadomości push od mBanku
Rys. 2. Przeprosiny zamieszczone na facebookowym fanpage’u marki

Błąd mBanku rozniósł się viralowo

To, co miało być tylko ograniczonym testem, okazało się świetnym pretekstem do działań RTM-owych. Błąd został szybko wyłapany przez internautów i inne marki, a w sieci pojawił się wysyp postów na ten temat. Jednak mBank świetnie obrócił tę wpadkę na swoją korzyść, wykazując się dużym dystansem do siebie oraz refleksem.

Marka zmieniła swoje zdjęcie profilowe na alternatywne logo z napisem ęśąćż, które stworzył Fakes Forge, dopisując podziękowania za wszystkie stworzone wczoraj memy.

ęśąćż mbank zmiana logo
Rys. 3. mBank zmienił zdjęcie profilowe na logo, które Fakes Forge stworzył w odpowiedzi na wiadomości testowe

Na profilu brandu pojawił się też humorystyczny post z wyjaśnieniem całej sytuacji. Reakcja odbiorców? W przeważającej sytuacji komentarze są bardzo pozytywne.

ęśąćż m bank

Wczorajsze działania mBanku to doskonały przykład tego, jak wybrnąć z kryzysowej sytuacji z twarzą. Nieudany test, który mógłby odbić się na reputacji brandu, nieoczekiwanie stał się viralem.

ęśąćż.pl

Sprawdzałeś już może, co się stanie, jeśli wpiszesz w przeglądarkę adres http://ęśąćż.pl? Okazuje się, że niebezpiecznik.pl, blog o bezpieczeństwie w sieci, wykupił tę domenę. Dziwne, że konkurencja mBanku nie wpadła na to jako pierwsza – to byłby świetny przykład marketingu partyzanckiego. 😊

ęśąćż – RTM-y

A co na to Internet? Zebraliśmy dla Ciebie najciekawsze treści real time marketingowe oraz memy, które hulają po Internecie 😊.

ęśąćż rtm allegro
Odpowiedź Allegro na wpadkę mBanku
pizza hut ęśąćż
Powiadomienie push wysłane przez Pizza Hut informujący o promocji
ęśąćż

Jak widać, większość brandów skorzystało z tego samego schematu. Kilka marek postanowiło jednak wyjść poza szablon i stworzyć coś zupełnie innego:

ęśąćż
ęśąćż
ęśąćż

Na koniec serwujemy także porcję memów

ęśąćż
ęśąćż

Widziałeś już zestawienie 10 najlepszych wystąpień na konferencji I Love Marketing? Jeśli nie, to doskonała pora, aby nadrobić zaległości!

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing & Business oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  2. No to bank zaliczył wpadkę

  3. Barnaba

    Wpadka to literówka w newsletterze. Tutaj okazało się, że pieniędzmi klientów zarządzają amatorzy. Próby obrócenia tych pomyłek w żart niewiele zmienią.
    Nasuwają się dwa pytania: 1. jakie wnioski wyciągnięto z tego feralnego testu, 2. czego jeszcze nie wiemy o amatorszczyźnie w sektorze bankowym (no bo chyba nie tylko mbank wie, że jednego eksperta można zastąpić skończoną liczbą stażystów).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *