Masz konto w mBanku? W takim razie na pewno otrzymałeś wczoraj dziwne powiadomienia push o treści „ęśąćż”, „test”, „Życzymy miłego dnia”. Wzbudzająca konsternację sytuacja – zwłaszcza, że wiązała się z nieprawidłowym działaniem aplikacji mobilnej – szybko się wyjaśniła. Bank opublikował na swoim fanpage’u post z przeprosinami.


Błąd mBanku rozniósł się viralowo
To, co miało być tylko ograniczonym testem, okazało się świetnym pretekstem do działań RTM-owych. Błąd został szybko wyłapany przez internautów i inne marki, a w sieci pojawił się wysyp postów na ten temat. Jednak mBank świetnie obrócił tę wpadkę na swoją korzyść, wykazując się dużym dystansem do siebie oraz refleksem.
Marka zmieniła swoje zdjęcie profilowe na alternatywne logo z napisem ęśąćż, które stworzył Fakes Forge, dopisując podziękowania za wszystkie stworzone wczoraj memy.

Na profilu brandu pojawił się też humorystyczny post z wyjaśnieniem całej sytuacji. Reakcja odbiorców? W przeważającej sytuacji komentarze są bardzo pozytywne.

Wczorajsze działania mBanku to doskonały przykład tego, jak wybrnąć z kryzysowej sytuacji z twarzą. Nieudany test, który mógłby odbić się na reputacji brandu, nieoczekiwanie stał się viralem.
ęśąćż.pl
Sprawdzałeś już może, co się stanie, jeśli wpiszesz w przeglądarkę adres http://ęśąćż.pl? Okazuje się, że niebezpiecznik.pl, blog o bezpieczeństwie w sieci, wykupił tę domenę. Dziwne, że konkurencja mBanku nie wpadła na to jako pierwsza – to byłby świetny przykład marketingu partyzanckiego. 😊
ęśąćż – RTM-y
A co na to Internet? Zebraliśmy dla Ciebie najciekawsze treści real time marketingowe oraz memy, które hulają po Internecie 😊.





Jak widać, większość brandów skorzystało z tego samego schematu. Kilka marek postanowiło jednak wyjść poza szablon i stworzyć coś zupełnie innego:





Na koniec serwujemy także porcję memów




Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.
Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video
Wielkimi krokami zbliża się także czterodniowa konferencja I ♥ Marketing Special Edition oraz organizowanych przez nas 31 szkoleń z zakresu marketingu.
Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing
No to bank zaliczył wpadkę
Wpadka to literówka w newsletterze. Tutaj okazało się, że pieniędzmi klientów zarządzają amatorzy. Próby obrócenia tych pomyłek w żart niewiele zmienią.
Nasuwają się dwa pytania: 1. jakie wnioski wyciągnięto z tego feralnego testu, 2. czego jeszcze nie wiemy o amatorszczyźnie w sektorze bankowym (no bo chyba nie tylko mbank wie, że jednego eksperta można zastąpić skończoną liczbą stażystów).
It’s remarkable to go to see this web page and reading the views of
all colleagues concerning this article, while I am also zealous of
getting knowledge.