Piotr Pronobis

Gadżety reklamowe dla klientów – jak wybrać?

Firmy, które inwestują w marketing, mają znacznie większe szanse na docieranie z przekazem reklamowym do potencjalnych klientów. Dodatkowo systematycznie prowadzone działania reklamowe skutkują wzrostem świadomości marki. Jednym z elementów strategii marketingowej może być oferowanie klientom specjalnych gadżetów reklamowych. Obdarzanie klientów gadżetami może przynieść przedsiębiorstwu wiele wymiernych korzyści.

Materiał partnerski o gadżetach reklamowych został stworzony przez firmę Videodruk.

Gadżety reklamowe z logo przedsiębiorstwa – jaka jest ich rola?

Gadżety reklamowe to bardzo szeroka kategoria produktów. Pełnią one szereg funkcji. Specjaliści wskazują, że jest to najdłużej żyjąca i niejednokrotnie wyjątkowo długo aktualna forma reklamy. Najważniejszym zadaniem gadżetów i upominków reklamowych – zgodnie z nazwą – jest promowanie firmy oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku. Takie gadżety wręcza się nie tylko obecnym i potencjalnym klientom, ale także partnerom biznesowym czy kontrahentom. 

Ciekawostka:

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PIAP „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, aż 83% polskich marketerów wykorzystuje gadżety reklamowe w celu budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstw. Przeszło 50% właścicieli firm stawia na zakup gadżetów wyprodukowanych w Polsce. Co ciekawe, prawie 60% ankietowanych nie wyobraża sobie uczestnictwa w targach bez gadżetów reklamowych. Z kolei 70,73% osób odpowiadających za finansowanie działań reklamowych wskazuje, że gadżety reklamowe to skuteczny nośnik reklamy.

Profesjonalne gadżety reklamowe są tworzone w taki sposób, aby podkreślać najważniejsze cechy wyróżniające dany podmiot. Przykładowo: oryginalna, ekologiczna torba z nadrukiem może podkreślać dbałość o środowisko danego przedsiębiorstwa, zaś parasol może wskazywać na troskę firmy o komfort i bezpieczeństwo jej klientów. Z kolei starannie zaprojektowane kubki reklamowe z interesującym hasłem mogą być sposobem na podkreślenie chęci pogłębiania pozytywnych relacji z klientami. 

Gadżety zalicza się do grona wyjątkowo skutecznych narzędzi pozwalających na bezpośrednie wspieranie sprzedaży oraz budowanie relacji z poszczególnymi klientami. Rozdawanie gadżetów pomaga także budować świadomość marki. Osoba obdarowana gadżetem obcuje z marką na co dzień, co prowadzi do tego, iż następuje utrwalenie danej firmy w jej świadomości. 

Tę tezę potwierdza także badanie „Siła gadżetów reklamowych” przeprowadzone przez British Promotional Merchandise Association. 

Wskazuje ono, że aż 79% osób, które zostało kiedyś obdarowane gadżetem reklamowym, uznało, że w ten sposób zostały docenione przez daną firmę. Jednocześnie 44% ankietowanych oświadczyło, że posiada minimum pięć gadżetów promocyjnych. Najczęściej wskazywano na długopisy (66% wskazań), notatniki (43% wskazań), kubki (20% wskazań) oraz podkładki (17% wskazań). 

Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe?

Wielu właścicieli firm – zwłaszcza tych, które funkcjonują na rynku od niedawna – dość sceptycznie podchodzi do kwestii inwestycji w odzież reklamową czy ceramikę reklamową, ponieważ uznaje to za zbędny wydatek. Okazuje się jednak, że tego typu wydatki zwracają się naprawdę szybko – zwłaszcza jeśli zamówimy je w profesjonalnej firmie. 

Ciekawostka: Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google hasła „produkty reklamowe” wyświetla się… 18 000 000 wyników. Z kolei po wpisaniu frazy „gadżety reklamowe” zobaczymy 3 710 000 wyników. To sprawia, że znalezienie w sieci oryginalnych, nieoklepanych materiałów promujących firmę nie jest zadaniem prostym. Na szczęście, stosując się do wskazówek zawartych w tym artykule, z pewnością uda się znaleźć gadżet odpowiadający indywidualnym wymaganiom danego przedsiębiorcy. 

Przed wyborem jakiegokolwiek gadżetu reklamowego warto dokładnie zastanowić się nad tym, które z nich najlepiej sprawdziłyby się w przypadku danej firmy. Powinny one pasować do misji i wizji przedsiębiorstwa. Szczególną uwagę należy zwrócić na specyfikę grupy docelowej – nieco inne gadżety należy przekazywać osobom młodym, a inne seniorom. 

Zakup gadżetów reklamowych może przynieść ogromną liczbę korzyści. Mianowicie:

  1. Poprawa samopoczucia klientów. Osoby obdarowane gadżetem reklamowym czują się docenione i ważne – oczywiście pod warunkiem, że nie jest to mały długopis, ołówek czy inny mało wartościowy przedmiot. Przekazanie gadżetu z logo firmy o odpowiednio wysokiej jakości sprawia, że klient czuje się jeszcze bardziej związany z firmą, dlatego też będzie chętniej korzystał z oferowanych przez nią usług oraz kupował jej produkty. Dodatkowo osoba, która ma dobrą opinię na temat firmy, może podzielić się swoimi przemyśleniami z bliskimi, co również poskutkuje wzrostem świadomości marki oraz liczby klientów. 
  2. Możliwość pogłębienia relacji z klientami. Przekazanie klientowi gadżetu reklamowego podczas targów tematycznych czy na specjalnych stoiskach to doskonała okazja do nawiązania rozmowy i skrócenia dystansu. Przeprowadzenie krótkiej pogawędki może być też okazją do tego, by poznać opinię klienta na temat oferty firmy, a przekazane przez niego wskazówki mogą z kolei pomóc ją uatrakcyjnić. 
  3. Klient będzie reklamował firmę na co dzień. Jeśli gadżet reklamowy jest wykonany z materiałów wysokiej jakości i podoba się osobie obdarowanej, najpewniej będzie ona korzystała z niego na co dzień. Taki ambasador marki często odpowiada też na pytania dotyczące firmy, od której otrzymał dany upominek. Dzięki temu liczba osób, które poznają firmę, cały czas się powiększa. 
  4. Kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Stworzenie pozytywnego wizerunku to jedno z najważniejszych wyzwań, któremu muszą podołać przede wszystkim początkujący przedsiębiorcy. Właściwie przygotowane gadżety reklamowe przekazane jak największej liczbie osób to świetna recepta na to, by o firmie stało się głośno.

Jak wybrać gadżety reklamowe dla klientów?

Decyzję o zakupie gadżetów reklamowych dla klientów należy podjąć po dokładnym zastanowieniu się. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  1. Ustalenie zapotrzebowania – należy określić orientacyjną liczbę potrzebnych gadżetów.
  2. Określenie, jakiego typu gadżety są potrzebne – oferta gadżetów jest niezwykle szeroka – można znaleźć np. kubki, długopisy, parasole, kalendarze, smycze, torby, opaski, odzież reklamową i wiele, wiele innych. Jak podjąć decyzję w tym zakresie? Wszystko zależy od profilu działalności. Przykładowo: firmy z sektora technologicznego powinny przede wszystkim stawiać na pendrive’y czy powerbanki, restauracje i kawiarnie – na kubki termiczne, firmy sportowe – na koszulki lub bidony, firmy z branży edukacyjnej – na notesy i kalendarze. Oczywiście, decyzję tę należy też podejmować, uwzględniając specyfikę konkretnych grup docelowych. 
  3. Weryfikacja ofert poszczególnych firm – przedsiębiorstw zajmujących się tworzeniem ceramiki reklamowej czy odzieży reklamowej jest naprawdę sporo. Zazwyczaj poszczególne firmy specjalizują się w tworzeniu określonych rodzajów gadżetów. 
  4. Porównanie cen – koszt zamówienia gadżetów reklamowych może być bardzo zróżnicowany. Duży wpływ ma na to lokalizacja firmy, termin realizacji zamówienia a także liczba zamawianych gadżetów. 
  5. Warto poprosić o próbki – weryfikacja jakości wykonania takiej próbki może pomóc podjąć decyzję dotyczącą skorzystania z usług danego przedsiębiorstwa.
  6. Nie należy podejmować decyzji pod wpływem chwili – zakup gadżetów warto sfinalizować dopiero wtedy, gdy ma się pewność, że dana firma wykona usługę na najwyższym poziomie, zgodnie z podanymi wytycznymi. 
  7. Jakość ma znaczenie – kwestią absolutnie priorytetową podczas zamawiania gadżetów reklamowych powinna być możliwie najwyższa jakość wykonania. Trzeba pamiętać o tym, że gadżety reklamowe stanowią wizytówkę przedsiębiorstwa. Zła jakość gadżetów najpewniej nie przysporzy większej liczby klientów ani nie poprawi wizerunku marki. 

Wybór firmy oferującej gadżety reklamowe – wskazówki

Podczas wybierania najlepszego dostawcy gadżetów reklamowych należy skupiać się nie tylko na specyfice oferowanych gadżetów, ale także na weryfikacji danego przedsiębiorstwa. Sprawdzenie informacji na temat firmy jest bardzo ważne, ponieważ pozwala także upewnić się, że powierzenie jej wykonania gadżetów będzie dobrym pomysłem. Oto najważniejsze wskazówki, które warto wziąć pod uwagę przed wybraniem firmy oferującej gadżety reklamowe: 

1 Sprawdzenie referencji od dotychczasowych klientów

Profesjonalne przedsiębiorstwa, które działają na rynku od dłuższego czasu, zazwyczaj na swojej stronie internetowej publikują referencje od dotychczasowych, usatysfakcjonowanych klientów. Publikacja referencji jest ważnym sygnałem świadczącym o tym, że dana firma gwarantuje przyzwoitą jakość usług. 

2 Weryfikacja danych kontaktowych na stronie internetowej

Mimo że wydawać by się mogło, iż opublikowanie numeru telefonu czy adresu e-mail to absolutna podstawa, w dalszym ciągu nie brakuje firm, które tak podstawowych informacji na swojej stronie nie publikują. 

3 Czas działania firmy

Podstawowa zasada jest taka: im dłużej dane przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku, tym lepiej. Długie doświadczenie świadczy o tym, że firma doskonale wie, w jaki sposób przygotowywać gadżety, by odpowiadały one indywidualnym potrzebom i oczekiwaniom klientów. 

4 Współpraca z firmą specjalizującą się wyłącznie w produkowaniu gadżetów reklamowych

Na rynku działają nie tylko specjalistyczne firmy zajmujące się wyłącznie produkcją gadżetów reklamowych. Oprócz nich są też agencje reklamowe, które oprócz tworzenia gadżetów oferują też wiele innych usług. Tylko wyspecjalizowana firma jest w stanie zapewnić najwyższą jakość usług oraz zatrudnia fachowców doskonale znających najnowocześniejsze techniki znakowania upominków reklamowych. Dodatkowo wyróżnikiem wyspecjalizowanych, profesjonalnych firm jest także bardzo szeroka oferta oraz wsłuchiwanie się w potrzeby klientów.

5 Weryfikacja opinii w sieci 

Oprócz referencji na stronie internetowej warto także zapoznać się z opiniami opublikowanymi w Google czy na Facebooku – wpisy te również mogą pomóc w podjęciu dobrej decyzji. 

6 Weryfikacja cennika na stronie internetowej firmy 

Dobrą firmę można rozpoznać po tym, że stosuje transparentne zasady, dzięki czemu klienci na jej stronie mogą zapoznać się z cennikiem oraz samodzielnie wycenić poszczególne gadżety reklamowe. Dzięki temu od razu otrzymuje się informację na temat tego, ile orientacyjnie wyniesie całkowity koszt zamówienia gadżetów, co jest niesamowicie ważnym udogodnieniem. 

Najpopularniejsze rodzaje gadżetów reklamowych 

Jakie są najpopularniejsze rodzaje gadżetów reklamowych? Ilustruje to poniższa infografika.

gadżety reklamowe
Najpopularniejsze rodzaje gadżetów reklamowych

Jak widać, wybór gadżetów reklamowych jest obecnie niezwykle zróżnicowany – firma może postawić zarówno na niewielkie upominki, jak i większe oraz bardziej kosztowne opcje, takie jak pendrive’y czy powerbanki. Jednocześnie warto też wiedzieć o tym, że nawet tak „zwyczajne” gadżety jak długopisy, kalendarze czy notesy mogą stanowić wartość dla obdarowanego i korespondować z daną marką.  

Oprócz najbardziej znanych gadżetów, takich jak kubki, parasole, torby czy notesy, warto też rozważyć postawienie na mniej znane opcje, takie jak środki dezynfekujące w oryginalnej formie, otwieracze do butelek, małe doniczki do roślin, naszyjniki z logo, magnesy na lodówkę i wiele, wiele innych. 

Kubki reklamowe z logo firmy – wyjątkowo popularne gadżety 

Firma Ipsos przeprowadziła wszechstronną analizę branży upominków reklamowych. Autorzy wskazali, że obdarowywanie przedmiotami użytkowymi, np. kubkami czy kalendarzami, jest najlepszym rozwiązaniem podczas konferencji bądź targów. Z kolei przedmioty bardziej designerskie, które przykuwają wzrok, są dobrą opcją podczas imprez masowych. Zaś upominki klasy premium, zdaniem autorów badania, powinno się przekazywać podczas bankietów z udziałem najważniejszych, strategicznych partnerów biznesowych firmy. 

W raporcie Ipsos podkreślono również, że gadżety reklamowe są wyjątkowo ważnym oraz skutecznym elementem strategii marketingowej każdego przedsiębiorstwa. Wspomniany wcześniej kubek może być wykorzystywany na co dzień, dlatego stanowi rewelacyjną wizytówkę przedsiębiorstwa. 

Przed wyborem kubka reklamowego warto jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii. Zdecydowanie najważniejszy jest rodzaj nadruku – może to być np. jakaś interesująca grafika. Wydawać by się mogło, że kubki reklamowe powinny zawierać przede wszystkim logotyp i hasło reklamowe. Okazuje się, że wcale nie. Dobrym rozwiązaniem jest postawienie na bardziej nieszablonowe rozwiązania, ponieważ to w jeszcze bardziej efektywny sposób pomoże docierać z przekazem reklamowym do potencjalnych klientów. 

gadżety reklamowe

Kolejna ważna sprawa: przed zakupem kubków reklamowych warto zweryfikować u dostawcy, jakie dokładnie techniki zdobienia kubków wykorzystuje. Profesjonalną firmę wykonującą kubki można rozpoznać po tym, że jest w stanie wykonać zdobienia oryginalne, takie jak piaskowanie logotypu, pomalowanie kubka na dowolnie wybrany kolor, wykonanie nadruku ze złota, stworzenie nadruku wewnątrz kubka czy malowanie cienką kreską rantu kubka. Jedną z nich jest Videodruk: https://videodruk.pl/do-napojow/ceramika-reklamowa/kubki-reklamowe.

Bardzo ważne jest, by technika znakowania kubka była odpowiednio trwała. Należy zwracać szczególną uwagę na to, by nadruk nie zmył się z kubka po umyciu go w zmywarce. Bardzo nietrwałą metodą znakowania kubków jest tampodruk – jest ona wyjątkowo tania, jednak to jej jedyna zaleta. 

PORADA

Trwałe nadruki na kubkach reklamowych tworzy się z wykorzystaniem sitodruku „na okrągło” bądź kalkomanii ceramicznej – tego typu nadruki są wypalane w piecu o temperaturze około 800 stopni, co gwarantuje ich niezwykle długą wytrzymałość przez długi czas.

O autorze

Piotr Pronobis

Właściciel videodruk.pl – lidera w sprzedaży gadżetów reklamowych na Polskim rynku. Od 1992 roku z sukcesami prowadzi firmę, stale poszerzają...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz