Justyna Chwiałkowska

Raport działań SEO – 4 wskazówki, jak wypozycjonować sklep internetowy

Sukces sklepu internetowego rządzi się swoimi prawami. Wbrew pozorom, działania online nie różnią się znacznie od sposobów pozyskiwania klientów w sklepie stacjonarnym. W jednym i drugim przypadku liczy się widoczność. W realu zapewnia ją okazała witryna, reklamy przykuwające wzrok czy odpowiednia lokalizacja. W sieci natomiast liczy się przede wszystkim zauważalność w wyszukiwarce internetowej. Jak ją zdobyć? Dzięki odpowiednim działaniom SEO, czyli pozycjonowaniu. Semcore, jako ekspert w tej dziedzinie, stworzył dla Was wyczerpujący raport o najkorzystniejszych praktykach SEO wykorzystywanych przez liderów e – commerce. Bo przecież jeśli się uczyć, to tylko od najlepszych.

Coraz więcej właścicieli sklepów online stawia na pozycjonowanie witryny w Internecie. To dzięki sumie działań SEO strona pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania w Google, przy możliwie największej różnorodności zapytań, czyli tzw. słów kluczowych.

Od widoczności na pierwszej stronie w Google już niedaleka droga do tego, by zainteresowany klient wszedł do Twojego sklepu internetowego. To tak samo, jakbyś otworzył sklep stacjonarny z atrakcyjną witryną zachęcającą do wejścia przy najbardziej ruchliwej ulicy w mieście. Szanse na sprzedaż w takim miejscu zdecydowanie rosną. I podobnie działa to w sferze online.

Wiedzą o tym najwięksi liderzy branży tacy jak x-kom, Oponeo, eobuwie.pl, DOZ.pl, Zalando czy Empik. Właśnie na podstawie ich działań SEO, Semcore stworzył przejrzysty raport analizujący najlepsze praktyki sprawiające, że te witryny pojawiają się w pierwszych wynikach wyszukiwania.

Raport działań SEO – dlaczego warto przeczytać?

Raport działań SEO „Jak działają polscy liderzy e – commerce?” stworzony przez Semcore powstał na podstawie profesjonalnego audytu i analizy stron najbardziej znanych sklepów internetowych, które mogą pochwalić się niezaprzeczalnym sukcesem.

Raport stanowi zbiór przydatnych SEO Hacks. Ich zastosowanie skutecznie zwiększy poziom widoczności każdej witryny w Internecie. Raport to również atrakcyjna inspiracja do rozwijania swojego biznesu online.

Analizę zawartą w zestawieniu oparto na kilku istotnych czynnikach, takich jak:

  • wskaźnik domen odsyłających do witryny (DR),
  • rodzaj i ilość zastosowanych słów kluczowych,
  • wskaźnik profilu linkowego weryfikowanego przez adres URL (UR),
  • link building,
  • poziom widoczności witryny w wyszukiwarce,
  • ocena techniczna witryny.

Na ich podstawie przedstawiono ciekawe wnioski dotyczące strategii pozycjonowania witryny w Internecie prowadzonej przez x-kom, Oponeo, eobuwie.pl, DOZ.pl Zalando i Empik. Sklepy online tych marek stawiają na kompleksowe działania, których ostatecznym rezultatem są najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Chcesz poznać ich strategie SEO? Zapraszamy do raportu.

Kliknij, aby pobrać raport „Jak działają polscy liderzy e-commerce?”!

Słownik przydatnych pojęć SEO, które ułatwią analizę raportu

By móc trafnie przeanalizować dane zawarte w raporcie Semcore, niezbędna jest podstawowa wiedza z zakresu pojęć SEO. Oto ich krótkie wyjaśnienie.

1. Wskaźnik DR

Stanowi miarę autorytetu całej witryny. Mierzony na podstawie ilości domen odsyłających do strony. Im więcej takich domen, tym wyższy wskaźnik.

2. Wskaźnik UR

Z kolei wskaźnik UR, w porównaniu z DR, jest bardziej szczegółowy. Bierze pod uwagę linki zewnętrzne i wewnętrzne odsyłające do poszczególnych podstron np. kategorii czy stron produktów. Dotyczy zatem linków zarówno w obrębie samej witryny, jak i tych pochodzących z innych witryn.

3. Fat head

Najkrótszy rodzaj fraz kluczowych, zazwyczaj jednowyrazowe. Najczęściej wyszukiwane, ale jednocześnie najmniej precyzyjne. Cechują się bardzo wysoką konkurencyjnością w wyszukiwarce. Przykład: książki, opony, buty itp.

4. Chunky Middle

To rodzaj słów kluczowych, których długość oscyluje między 2-3 wyrazami. Są bardziej uszczegółowione. Rzadziej wpisywane w wyszukiwarkę, ale nadal cechujące się sporą konkurencją. Przykład: książki kryminalne, opony zimowe, buty skórzane itp.

5. Long Tail

Najdłuższy rodzaj fraz kluczowych, powyżej 3 wyrazów. Są najrzadziej wyszukiwane, ale cechuje je stosunkowo niska konkurencja. Przykład: książki kryminalne dla młodzieży, opony zimowe w lato, buty skórzane damskie na obcasie itp.

6. Money keywords

To frazy kluczowe, które przynoszą największą sprzedaż. Ich obecność na stornie podnosi szanse zakończenia wizyty konwersją (sprzedażą). Cechują się różną długością i mogą być specyficzne dla danej branży lub konkretnego sklepu.

7. Link building

To zabieg polegający na umiejętnym zamieszczaniu w Internecie linków kierujących do witryny lub jej poszczególnych podstron. Najskuteczniejsze sposoby to prowadzenie bloga, artykuły sponsorowane na portalach specjalistycznych, linki wewnętrzne w obrębie witryny, komentarze na blogach i forach.

8. Widoczność

Określa liczbę fraz kluczowych, po wpisaniu których strona pojawia się w wynikach wyszukiwania.

4 wskazówki, jak wypozycjonować Twój sklep internetowy

Analizując raport SEO „Jak działają polscy liderzy e – commerce?”, można dostrzec kilka kluczowych działań skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego, które sprawdzą się w przypadku każdej witryny. Oto najważniejsze.

1 Linki

Umiejętny link building to podstawa każdej strategii SEO. W tym przypadku liczą się zarówno linki zewnętrzne (te, prowadzące do witryny z innych stron) oraz wewnętrzne (czyli odsyłające do poszczególnych podstron w obrębie całej witryny).

Jak pokazują wyniki analizy Semcore, najwięksi gracze stawiają przede wszystkim na linkowanie z zewnątrz, czego dowodzi wyższy u wszystkich wskaźnik DR. Linkowanie wewnętrzne potraktowane jest w niektórych przypadkach nieco po macoszemu, na co jednak tak duże i rozpoznawalne marki mogą sobie pozwolić. Nie jest to jednak praktyka godna naśladowania w przypadku mniejszych sklepów internetowych.

rozkład linków

2 Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to kolejny aspekt, bez którego skuteczne pozycjonowanie strony w Internecie nie ma racji bytu. Wyróżnia się kilka ich rodzajów:

  • frazy długiego ogona (long tail),
  • chunky middle
  • fat head.

Ich odpowiednie zagnieżdżenie i proporcje między poszczególnymi rodzajami efektywnie podnoszą widoczność witryny w Internecie. Skuteczność tej metody widać doskonale na przykładzie przeanalizowanych w raporcie sklepów. Każdy z nich zastosował inną strategię użycia słów kluczowych. Warto przeanalizować te metody i sprawdzić najlepsze we własnym sklepie internetowym.

słowa kluczowe

3 Content marketing

Umieszczenie słów kluczowych w obrębie strony nie byłoby możliwe bez content marketingu. Odpowiednia treść stanowi lwią część skutecznych działań SEO. I jak widać na podstawie raportu, wszystkie przeanalizowane marki doskonale zdają sobie z tego sprawę. Na każdej z witryn znajdziemy obszerne opisy produktów, kategorii, a także takie działania contentowe jak blogi czy poradniki. To efektywny sposób, by zyskać wartościowy ruch organiczny na stronie.

content marketing

Optymalizacja techniczna strony

Techniczne aspekty witryny są równie ważne, co przyjęta strategia SEO. Google surowo patrzy na takie kwestie jak obecność certyfikatu SSL, szybkość ładowania strony, obecność przekierowań 301, responsywność witryny czy odpowiednio dobrane i opisane grafiki. W tej kwestii warto brać przykład z największych polskich graczy.

ocena techniczna strony

To tylko kilka najważniejszych wskazówek, do jakich warto się zastosować, pragnąc zwiększyć widoczność swojego sklepu w Internecie. Więcej szczegółowych wytycznych znajdziecie w raporcie SEO od Semcore. Zainspirujcie się liderami branży e – commerce!

Autorzy raportu

Raport SEO „Jak działają polscy liderzy e – commerce?” to wynik pracy zespołu specjalistów Semcore w składzie: Marcin Stypuła (Owner), Aleksander Cierniewski (CEO), Damian Hliwa (Head of SEO) i Bartek Kubala (SEO Project Manager). Prace nad projektem wsparli niezależni eksperci: Paweł Gontarek (autor bloga Zgred.pl), Daniel Wolszon, Ryszard Czernik oraz Mieczysław Wila.

Artykuł powstał we współpracy z Semcore.

10-11 sierpnia w Poznaniu odbędą się szkolenia z pozycjonowania i link buildingu oraz optymalizacji content marketingu, na których zdobędziesz wiedzę niezbędną do wypozycjonowania swojej strony!

O autorze

Justyna Chwiałkowska

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Ciekawy wpis…
    Na pewno pomoże nie jednej osobie, która pragnie aby jego strona zaistniała w sieci.

  3. Andrzej

    Super wpis i pdf.

  4. Wpis – rewelacja! Kopalnia wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz