Katarzyna Młynarczyk

Czy LinkedIn jest dla Działu Sprzedaży?

Niedawno udowadniałam, że LinkedIn to nie tylko nasze internetowe CV – serwis ten ma znacznie więcej możliwości i osoby, które dobrze je wykorzystają, będą mogły zbudować silną markę osobistą. Dziś chciałabym zwrócić uwagę na jeszcze jedną bardzo ważną cechę serwisu – dzięki LinkedIn możecie dotrzeć do wielu specjalistów z różnych dziedzin, co daje ogromny potencjał sprzedażowy. Sprawdźcie, dlaczego Wasz Dział Sprzedaży powinien koniecznie już dziś zacząć wykorzystywać  możliwości LinkedIn!

Na początek kilka statystyk:

  • LinkedIn ma już ponad 400 milionów użytkowników na całym świecie! To ogromny potencjał dla firm działających poza Polską, ale również w Polsce liczba użytkowników systematycznie rośnie – jest już ich ponad milion. Mówiąc bardziej obrazowo – na LinkedIn znajdziesz milion bezpośrednich kontaktów do managerów i specjalistów.
  • Według badań LinkedIn generuje 277% więcej leadów sprzedażowych niż Twitter i Facebook!

LinkedIn Lead Generation

[Tweet “#LinkedIn generuje 277% więcej leadów sprzedażowych niż Twitter i Facebook”]

  • LinkedIn pozwala na dołączenie do 50 grup dyskusyjnych, dzięki którym możesz nawiązać bezpośredni kontakt ze specjalistami.
  • 300% więcej – o tyle więcej zasięgu w grupie docelowej może osiągnąć treść na Company Page na LinkedIn w porównaniu do analogicznych możliwości na Facebooku.

Pamiętaj też, że LinkedIn to najlepsze miejsce do pozyskiwania kontaktów B2B!

LinkedIn B2B

Jak widać, LinkedIn ma ogromny potencjał dla Działu Sprzedaży. Jednakże sprzedawać przez LinkedIn trzeba mądrze i warto zadbać o zbudowanie najpierw wiarygodnego dla użytkowników serwisu profilu. Poniższe rady na pewno Wam w tym pomogą!

Jak sprzedawać dzięki LinkedIn – 7 rad dla Działu Sprzedaży

1. Zadbaj o wszystkie elementy, które wpływają na pozycjonowanie profilu w serwisie i budują wiarygodność

Jeśli ktoś będzie szukał specjalisty z danej dziedziny, skorzysta z wyszukiwarki. Warto zadbać o to, by to właśnie nasz profil był jednym z pierwszych wyników. Elementy, które wpływają na pozycjonowanie profilu na LinkedIn, znajdziesz na poniższej grafice. Twoi klienci mogą sami chcieć Cię znaleźć – ułatw im to! Dodatkowo w pełni wypełniony profil wzmacnia Twoją wiarygodność w oczach innych użytkowników serwisu, a potwierdzenia Twoich umiejętności stanowią dla nich dużą rekomendację. Zawsze chętniej nawiążemy współpracę z kimś, kogo polecają inni.

SEO na LinkedIn

2. Wyszukuj potencjalnych klientów bezpośrednio na LinkedIn

Wyszukiwarka LinkedIn pod kątem wyszukiwania osób aktywnych zawodowo jest dużo bardziej rozbudowana niż Google! Możesz szukać nie tylko konkretnych osób, ale np. osób pracujących w danej branży, tylko w dużych/małych przedsiębiorstwach, możesz szukać bezpośrednio prezesów firm… Możliwości jest wiele, zobacz, z jakich kryteriów możesz skorzystać!

LinkedIn Search

3. Korzystaj z alertów mailowych

Za pomocą LinkedIn możesz nie tylko jednorazowo wyszukać interesujące Cię osoby – serwis może także zapamiętać Twoje preferencje, a nawet wysyłać Ci na maila powiadomienia za każdym razem, gdy ktoś nowy, spełniający te kryteria, zarejestruje się w serwisie. Koniecznie wykorzystaj tę możliwość!

Alerty mailowe LinkedIn

4. Nie bądź internetowym akwizytorem na LinkedIn!

Nikt nie lubi pukających do drzwi akwizytorów, którzy od razu próbują sprzedać nam produkt, nie zważając na to czy mamy taką potrzebę i czy mamy na to ochotę. Tym bardziej nie popełniajmy tego błędu na LinkedIn, bo jest to nasze prywatne środowisko i wiele osób może odrzucać próba “sprzedaży” różnie rozumianej, bez uprzedniej próby kontaktu lub wyjaśnienia.

Zanim klikniesz: “Zaproś do kontaktów” odpowiedz sobie na 3 pytania:

  1. Czy znam tę osobę?
  2. Czy mam konkretny cel dodania jej do sieci kontaktów? Czy w najbliższej przyszłości chcę go zrealizować?
  3. Czy mam kontekst, który wykorzystam w spersonalizowanej wiadomości przy zaproszeniu?

Jeśli na wszystkie te pytania Twoja odpowiedź brzmi “NIE”, cofnij się o krok i pomyśl o tym jakie jest Twoje wrażenie kiedy dostajesz kilka zaproszeń na Linkedin dziennie od osób których nie znasz i z których zupełnie nic nie wynika..

O tym, jak nawiązywać internetowe kontakty handlowe, a równocześnie nie sprawić wrażenia nachalnego sprzedawcy, pisałam tutaj.

5. Korzystaj z LinkedIn Sales Navigator

Niewiele osób wie, że LinkedIn oferuje sprzedawcom dużo więcej możliwości niż konta PRO z opcją InMail (maile do osób, których nie mamy w znajomych). A tymczasem LinkedIn już dawno wyszedł naprzeciw sprzedawcom, tworząc panel LinkedIn Sales Navigator.

To najbardziej rozbudowana forma LinkedIn, ale równocześnie nieoceniona w zdobywaniu nowych kontaktów sprzedażowych! To jest jakby Twój prywatny CRM, za pomocą którego LinkedIn sam będzie Ci ,,podrzucał” nowe leady, możesz także obserwować osoby, które Cię zainteresowały i gdy uznasz, że nadszedł odpowiedni moment, dopiero wtedy się z nimi skontaktować.

To świetne narzędzie, dzięki któremu uzyskasz dogłębne informacje o użytkownikach, którzy Cię interesują. LinkedIn umożliwia przetestowanie tego narzędzia bezpłatnie przez 30 dni, zatem wypróbuj je już dziś!

Panel LinkedIn Sales Navigator wygląda tak:

LinkedIn Sales Navigator

6. Zawsze pisz w sposób spersonalizowany

Jeśli uznasz, że chciałbyś się z kimś skontaktować (a więc: masz konkretny cel kontaktu i wiesz, że możesz go teraz próbować zrealizować – nie piszmy do osób, których nie znamy i z którymi w tym momencie nie możemy nawiązać żadnej współpracy), pamiętaj, że ta osoba powinna Cię zapamiętać od pierwszej wiadomości.

Dlatego pamiętaj, by zawsze dostosować swoją wiadomość do osoby, do której piszesz. Powinieneś się także przedstawić i napisać, w jakim celu chcesz nawiązać kontakt. Nigdy nie korzystaj z automatycznych wiadomości!

Zaproszenie LinkedIn

7. Zainteresuj sobą – publikuj wpisy świadczące o Twoich poglądach

Pamiętaj, że ludzie kupują Twoje podejście, Twoją perspektywę i to na, ile potencjalnie potrafisz rozwiązać ich problem. Można powiedzieć, że to taki personal content marketing – zainteresuj swoich znajomych z LinkedIn ciekawymi treściami, jakie publikujesz, a dopiero potem swoim produktami. Dlatego korzystaj z LinkedIn Pulse (więcej na ten temat znajdziesz tu), a więc możliwości publikowania artykułów bezpośrednio w serwisie. Pamiętaj, że za pomocą ciekawych tekstów możesz także budować świadomość swoich produktów! Ważne jest także to, że takie informacje mają szeroki zasięg wśród sieci biznesowej, zatem dzięki ciekawym artykułom więcej osób może o Tobie usłyszeć.

Budowanie świadomości produktów

Zainteresował Cię temat sprzedaży na LinkedIn? Zapraszam Cię więc serdecznie na szkolenie z LinkedIna, na którym dowiesz się więcej na ten temat!

czytaj także

[VIDEO] LinkedIn & SlideShare w komunikacji biznesowej

Katarzyna Młynarczyk

O autorze

Katarzyna Młynarczyk

Prezes Socjomania.pl. Posiada ponad 1800 godzin doświadczenia trenerskiego w zakresie szkoleń z marketingu internetowego i social media. Od półtor...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz