Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

LinkedIn

Linkedin – 13 rzeczy, o których nie miałeś pojęcia, dodając tylko swoje “internetowe CV”

CV w Internecie. Pierwsze serwisy, które przychodzą nam do głowy, to zapewne Linkedin czy Goldenline. Rejestrujemy się, wpisujemy dane, a następnie, kiedy mamy chwilę czasu i zmieniamy pracę, wracamy, aby je uaktualnić. W międzyczasie zapominamy, że LinkedIn to serwis społecznościowy, że kiedy jesteśmy zalogowani, możemy sprawdzić aktualności w “newsfeedzie”, możemy się nimi dzielić, a nawet pisać artykuły w Linkedin Pulse. Zapominamy, że żeby budować sieć kontaktów, trzeba umieć je wyszukiwać i budować z nimi relacje, znaleźć kontekst do rozmowy. Nie zagłębiamy się w możliwości LinkedIn. Może któraś z tych 13 opisanych w tym artykule funkcji sprawi, że potraktujemy ten serwis nie tylko jako miejsce do opublikowania naszego wirtualnego CV, ale także jako serwis społecznościowy, w którym możemy pozyskać wiedzę, prowadzić działania komercyjne, czy zbudować wizerunek?

1. Opcja Przedstawienia

Zanim zaprosisz kogoś nieznajomego na LinkedIn, może warto jednak powołać się na wspólnych znajomych, znaleźć punkt zaczepienia? W momencie wyświetlenia profilu danej osoby znajdziemy odpowiednią funkcję.

Gdzie znajdę “Przedstawienia”? Przedstawienia znajdziesz w dwóch sekcjach: po prawej stronie profilu, który wyświetlasz sekcja: Jak jesteście połączeni? Drugie miejsce to okno ze zdjęciem profilowym i strzałka obok “Connect”.

Przedstawienie się

 2. Kto wyświetlał Twój profil?

Nie, to nie kolejna aplikacja-wirus w wykonaniu Facebooka.

Rzeczywiście możesz sprawdzić, kto ostatnio oglądał Twój profil na Linkedin. Zapewne nie szukał tam zdjęć z wakacji, ani kompromitujących Cię faktów (chyba, że Twój profil jest nieuzupełniony, a jesteś zarejestrowany na LinkedIn i właśnie ogląda Cię tam potencjalny partner biznesowy – wtedy owszem, kompromitacja :) Wpadaj tam czasami. Może to być pierwszy krok do pozyskania wartościowego kontaktu!

Kto ogląda Twój profil LinkedIn?

Gdzie znajdę? Profil – “Kto wyświetlał mój profil”?

3. Statystyki profilu prywatnego

Kopalnia wiedzy! Co możesz tam sprawdzić?

  • Ile osób oglądało Twój profil i na jakim miejscu jesteś wśród osób o podobnym doświadczeniu – ważne w kontekście efektywności i personal brandingu
  • Ostatnio zwiększyłeś aktywność? Zaczynasz dzielić się informacjami? Sprawdź, które Twoje działania wpływają na zwiększenie liczby odwiedzin profilu
  • Dzięki którym słowom kluczowym Twój profil na Linkedin jest częściej odwiedzany? Ta sekcja jeszcze do dopracowania przez LinkedIn, ale oprócz “Unknown” można sprawdzić kilka sekcji

Gdzie znajdę statystyki profilu na Linkedin? W sekcji jw. –  “Kto oglądał Twój profil?”.

statystyki LinkedIn

 4. Funkcja – ukryj wyświetlanie zdarzeń aktywności mojego profilu

Może nie chcesz, aby Twój szef, bądź inny kontakt, widział, jak namiętnie uzupełniasz profil po przeczytaniu artykułów (nie tylko tych moich :) o LinkedIn? Szybka akcja – wyłącz dzielenie się tym zdarzeniem:

Gdzie znajdę ustawienia prywatności profilu na Linkedin? Zdjęcie w prawym górnym rogu, sekcja Ustawienia prywatności.

Ukryj zdarzenia LinkedIn

5. Filtrowanie w wyszukiwarce

Tak. Wyszukiwarka LinkedIn daje duże możliwości… Sprawdź sekcje po lewej stronie. Skorzystaj z wyszukania po stanowiskach, zaznacz CEO/Director, wpisz branżę, zastosuj zawężenie wyszukiwania do osób z 3 stopnia kontaktu (bez wspólnych kontaktów w sieci zawodowej) *

* jeśli masz Profil Premium, LinkedIn udostępni kilka innych ciekawych filtrów wyszukiwania, np. po ilości lat doświadczenia, zainteresowaniach itd.

6. Reklama Inmail

Można ją nazwać wewnętrznym mailingiem do użytkowników LinkedIn.

Plusy:

  •  1 użytkownik może otrzymać Inmail reklamowy tylko raz na 60 dni (unikamy odbioru mailingu przez użytkownika jako SPAM)
  • Średni OpenRate  – około 40% (wiadomość pojawia się w kilku miejscach – skrzynka odbiorcza na LinkedIn, ta sama wiadomość trafia na skrzynkę mailową odbiorcy – dla Gmaila do sekcji Społeczności, oraz w prawym górnym rogu zaraz pod zdjęciem profilowym – w bardzo widocznym miejscu) Case study mytaxi (OpenRate: 62,39%; Click Rate: 14,56%)
  • Duża możliwość edycji treści Inmail – od umieszczenia w środku linków, form reklam displayowych, po wizytówki do konkretnych użytkowników LinkedIn i buttony z przekierowaniem do Company Page

Dane i materiał pochodzi z prezentacji ban.pl – wyłącznego przedstawiciela LinkedIn w Polsce (odpowiedzialnego za kampanie reklamowe)

InMail

7. Bezpłatny e-mail dla członków grup

Raz w tygodniu!  Zakładając grupę, masz dostęp do wszystkich jej członków. Po pierwsze automatycznie LinkedIn zaczyna łączyć Was w jednej sieci jako “znajomych z grupy”. Po drugie, jeśli nią zarządzasz, możesz raz w tygodniu wysyłać wiadomość, którą każdy członek grupy będzie mógł przeczytać w skrzynce wiadomości na Linkedin i jako mail.

Email do użytkoników grupy

8.LinkedIn Pulse

Możliwość pisania artykułów dostępna dla wszystkich użytkowników Linkedin. Owszem – od niedawna. Nie wszyscy użytkownicy, którzy mają ustawiony język polski w profilu, otrzymali już tę możliwość. Jeśli chcesz to sprawdzić, zmień język na angielski.

Plusy artykułów:

  • bardzo prosty i przyjemny edytor tekstu
  • indeksowanie w wyszukiwarce Linkedin w sekcji artykuły
  • możliwość sprawdzenia liczby wyświetleń
  • powiadomienia o publikacji artykułu widoczne u wszystkich kontaktów – absolutnie świetne pod kątem budowania zasięgu

Gdzie znajdę LinkedinPulse? Sekcja zainteresowania oraz wyszukiwarka – sekcja artykuły.

Przykładowy artykuł na LinkedinPulse 

9. Linkedin Youniversity

Ogromna sekcja dla tych, którzy szukają uczelni. Uczelnie posiadają w niej swoje dedykowane strony, można znaleźć ich pozycję w rankingach, a użytkownik może tworzyć swój “Decision Board”, szukać rekomendacji szkół, jej absolwentów, bieżących informacji. Świetną opcją jest też otrzymywanie rekomendacji od LinkedIn dotycząace szkół, kierunków, które mogą zainteresować nas ze względu na nasze dotychczasowe doświadczenie.

LinkedIn University

10. Aplikacja Pulse

Dodatkowa aplikacja mobilna, w której możesz otrzymywać powiadomienia push o dodanych przez Twoje kontakty oraz Influencerów artykułach.

11. Slideshare + Linkedin = morze możliwości

Odkąd Slideshare oficjalnie stał się częścią Linkedin, po połączeniu swojego profilu, informacja o każdej dodanej przez Ciebie prezentacji pojawia się automatycznie w aktualnościach na LinkedIn. Warto zadbać zatem o dobrą okładkę dokumentu czy prezentacji oraz o dodanie jej do sekcji podsumowanie lub stanowisko w swoim profilu. Statystyki prezentacji pokazują również aktywności z LinkedIn.

12. Sales Navigator

Czyli centrum dowodzenia działów sprzedaży. Można nazwać go prywatnym CRM-em z listą i wszelkim informacjami o kontaktach (zmiany w doświadczeniu, nowe udostępnienia, nowe kontakty, nowe posty na Company Page firmy w której pracuje dana osoba, a nawet (dzięki połączeniu z Salesforce – monitoring newsów o firmie w sieci).

Polecam wypróbować – pierwszy miesiąc za darmo. Później od 46 Euro miesięcznie

Sales Navigator

13. Sekcja Kontakty

Możliwość tworzenia list, filtrowania, szukania punktu zaczepienia w rozmowie.

Nowy panel tej sekcji pojawił się również po prawej stronie w nowym wyglądzie profilu – krótkie notyfikacje, jak możemy kogoś “zaczepić” :)

Zanim wylogujesz się z Linkedin, żeby wrócić za kilka miesięcy i uaktualnić profil, sprawdź chociaż kilka z tych 13 funkcji. Kiedy zapytasz, co to jest Linkedin, odpowiem – to serwis społecznościowy i taka jest jego funkcja. Serwis społecznościowy nie musi kojarzyć się tylko z Facebookiem. Treści biznesowe i merytoryczne to w dzisiejszych czasach towar mocno poszukiwany. Spróbuj poszukać ich na LinkedIn.

 

Dowiedz się więcej na szkoleniu LinkedIn i Slideshare 19 czerwca w Warszawie.

728X90_linkedin_slideshare

 

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Katarzyna Młynarczyk

Prezes Socjomania.pl. Posiada ponad 1800 godzin doświadczenia trenerskiego w zakresie szkoleń z marketingu internetowego i social media. Od półtorej roku szkoli również z serwisu LinkedIn.


  • grzegorz

    Dziękuję za artykuł. To z pewnością sprawi że usiadł do tego portalu z nowym spojrzeniem.

  • Katarzyna

    @Grzegorz – proszę bardzo. Mam nadzieję, że wiele osób skłoni to do spojrzenia na Linkedin z innej perspektywy i do większej aktywności!

  • Alina

    Ogrom wiedzy, gąszcz możliwości. Dziękuję za efektywne szkolenie. Przypuszczam, że niebawem i ja będę rozpoczynać dzień od LinkedIn zamiast od Facebooka.

  • Katarzyna

    @Alina – i ja dziękuję! Dziękuję też za przeczytanie artykułu :) 3mam kciuki za działania i pozdrawiam!

  • Tylko czemu wersja PRO jak na PL kosztuje majątek miesięcznie? Nie przy naszych zarobkach…

  • Paweł Sądaj

    Wartościowy artykuł. Wiedza niby oczywista, ale warto czasem odświeżyć informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *