Julia McCoy

10 statystyk, które udowadniają, że warto postawić na Content Marketing

Prawdopodobnie słyszałeś/aś już, że Content Marketing to zapowiedź przyszłości.

Pytanie tylko, skąd takie wnioski?

Mimo że Content Marketing przynosi ogromne korzyści większości spółek i działalności na całym świecie, wielu marketingowców wciąż zdaje się nie znać na to pytanie odpowiedzi. Rzućmy więc nieco światła dziennego na to zaskakujące, a jednocześnie fascynujące zjawisko. Oto lista dziesięciu faktów, które rozwieją wszelkie wątpliwości dotyczące potęgi Content Marketingu

1. Już 200 milionów ludzi używa blokerów reklam

Do niedawna to płatne reklamy dominowały w marketingu internetowym. Obecnie jednak klienci coraz częściej korzystają z możliwości zablokowania reklam, których nie chcą oglądać. W sierpniu 2015 roku około 200 milionów osób na całym świecie korzystało z programów blokujących reklamy. Choć z jednej strony jest to dobre wyjście dla konsumentów, z drugiej – wyzwanie dla marek, dla których płatne reklamy wciąż są popularnym sposobem przedstawienia swojej oferty.

Na szczęście istnieje inna możliwość dotarcia do klientów, i to taka, której nie da się zablokować żadnym oprogramowaniem antyreklamowym. Cały sekret tkwi w contencie.
Poza oczywistą zaletą wynikającą z odporności na ad-blockery, dobry content ma jeszcze jedną przewagę nad płatną reklamą: skutecznie przyciąga klientów. Kampanie z wykorzystaniem ciekawych treści odnoszą lepsze rezultaty i dlatego coraz chętniej są wykorzystywane w strategiach marketingowych.

Użycie AdBlock

[Tweet „Dobry content ma jeszcze jedną przewagę nad płatną reklamą: skutecznie przyciąga klientów.”]

2. Liderzy na rynku Content Marketingu cieszą się 7,8 razy większym ruchem sieciowym niż konkurencja

Mimo że nie jest łatwo produkować content dobrej jakości, z pewnością się to opłaca. Według Neila Patela, marki, którym udało się osiągnąć status lidera w świecie Content Marketingu – a więc te tworzące przykuwający uwagę, wartościowy content, który trafia w gust czytelnika – cieszą się dużo większym zainteresowaniem niż konkurencja.

Za przykład może posłużyć Search Engine Journal. Content, który udostępniają, zawsze jest dobrej jakości, co skutkuje ponad milionem odwiedzających miesięcznie. To zresztą nie przypadek – ludzie szukają wartościowych, rzetelnych informacji, a Search Engine Journal potrafi im tego dostarczyć.

3. Content wpływa na rozpoznawalność marki i zaangażowanie klientów

Według ankiety przeprowadzonej w 2015 roku [IBM Digital Experience Survey], 56% marketingowców uważa, że spersonalizowany content przekłada się na wyższy wskaźnik zaangażowania. To dlatego, że pozwala on klientowi lepiej zapamiętać daną markę, związać się z nią bliżej – przez to przyczynia się do powstania pozytywnej pętli informacji zwrotnej, która jest korzyścią dla obu stron.

4. Średni czas przeznaczany przez czytelnika na jeden artykuł wynosi 37 sekund

Choć content, który można przetrawić szybko, jest ceniony w środowisku marketingowym, część ludzi naprawdę czyta nawet długie artykuły. Według informacji podanych przez NewsCred, marki tworzące interesujący content w wysokiej jakości, przyciągają klientów gotowych spędzić znaczną ilość czasu na przeglądaniu ich stron. Na dłuższą metę takie zaangażowanie prowadzi do zwiększenia rozpoznawalności marki, a w rezultacie – do wyższej sprzedaży i dalszego zaangażowania.

5. Content Marketing, choć o 62% tańszy od Outbound Marketingu, generuje ponad trzy razy więcej potencjalnych klientów

Wbrew założeniom, wielu niedoświadczonych marketingowców, Content Marketing często jest tańszy od tradycyjnego marketingu. Ponieważ przynosi wyraźne efekty, jest łatwiejszy do wprowadzenia i bardziej popularny wśród klientów, drastycznie zmniejsza kwotę, jaką dana marka przeznacza na reklamę. Co więcej, w ten sposób Content Marketing pozwala oszczędzić, wciąż przynosząc lepsze rezultaty niż tradycyjne formy marketingu.

statystyki-content-marketing

6. Aż 88% przedstawicieli marketingu B2B korzysta z Content Marketingu w swoich strategiach marketingowych

Większość marketingowców w segmencie B2B opiera swoje strategie marketingowe na Content Marketingu. Poza ułatwieniem kontaktu z klientem, pozwala im to także na stworzenie stabilnej wartości i trwalszej relacji pomiędzy klientem a marką.

7. Content Marketing zwiększa współczynnik konwersji

W porównaniu do pozostałych marketingowców, ci wykorzystujący Content Marketing mają niemal sześć razy wyższy współczynnik konwersji. Mimo że Content Marketing wymaga sporego nakładu czasu, pieniędzy i odpowiednich umiejętności, zauważalnie zwiększa współczynnik konwersji, zostawiając tradycyjny marketing w tyle.

8. E-mail marketing to jeden z najbardziej efektywnych rodzajów Content Marketingu

Gdyby przeanalizować rezultaty, jakie przynoszą różne formy dystrybucji contentu, można by bez problemu dostrzec, że to e-mail oferuje najszerszy zasięg (CampaignMonitor). Na każdy wydany 1$, e-mail zwraca 38$ według wskaźnika ROI. Ponieważ e-mail jest spersonalizowany – a więc trafia do konkretnej osoby – jest skutecznym, i przy tym niedrogim sposobem dotarcia do klienta.

9.Większość marketingowców B2B wykorzystuje co najmniej 13 taktyk Content Marketingowych

Czy więcej, to zawsze lepiej? Cóż, jeśli chodzi o Content Marketing, może to okazać się prawdą.

Chociaż nieczęsto miesza się ze sobą różnorodne taktyki marketingowe, przedstawiciele segmentu B2B znani są z tego, że wykorzystują mnóstwo strategii Content Marketingowych. Wszystko dlatego, że choć Content Marketing jest efektywny sam w sobie, przynosi jeszcze lepsze efekty, kiedy używa się zróżnicowanych kanałów dystrybucji.

Dzięki tej wiedzy, marketingowcy mogą odnosić korzyści z tworzenia różnych formatów contentu i przedstawiania go klientom za pomocą różnych platform.

b2b

10. 73% wielkich światowych organizacji zatrudnia specjalistów od Content Marketingu

Content Marketing zaczął przynosić na tyle duże zyski, że znane przedsiębiorstwa na całym świecie zatrudniają ludzi, których zadaniem jest tworzenie jakościowego contentu i jego rozpowszechnianie.

Pozwala to firmom osiągnąć dobry poziom udostępnianych treści, utrzymać efektywną relację z klientem oraz upewnić się, że prezentowany przez nie content jest różnorodny pod względem formatu i platform dystrybucji, przy jak najlepszym wykorzystaniu nowych technologii.

TAK! Dla Content Marketingu

Powyższe dziesięć statystyk jest dowodem na to, że chociaż wielu marketingowców nie wie, skąd bierze się tak wielka popularność Content Marketingu, jest ona niezaprzeczalnym faktem.

Tańszy, bardziej wydajny i efektowny oraz łatwy do dostosowania do potrzeb klienta, Content Marketing, znajduje zastosowanie w praktycznie każdej branży i przemyśle.

Od wpisów na blogach aż po infografiki – tworzenie ciekawego, spójnego i przydatnego contentu jest najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej i przekładającej się na realne efekty więzi z klientem.

Niniejszy artykuł stanowi tłumaczenie z języka angielskiego (tłumaczyła Katarzyna Książek), oryginalny tekst znajdziesz tu.

 

PS W Polsce popularność frazy Content Marketing także ciągle rośnie!

content-marketing-polska

PS 2 Pamiętaj, że korzyści z content marketingu są widoczne jeszcze na długo po zakończeniu konkretnej kampanii!

korzysci-z-content-marketingu

 

O autorze

Julia McCoy

Pisarka i właścicielka firmy Express Writers. W wieku 20 lat rzuciła szkołę pielęgniarską, by skupić się na doskonaleniu swojego warsztatu p...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 22–24 października 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

     

  2. Wojciech

    Witam. A gdzie macie zapis do newsletter ? Chciałbym się zapisać, a nie widzę takiej opcji.

  3. Katarzyna Granops-Szkoda

    Na https://sprawnymarketing.pl, zaraz pod topem znajdziesz taką opcję, w czerwonej ramce :) Gdyby jednak był jakiś problem – pisz na redkacja@sprawnymarketing.pl Pozdrawiamy!

  4. Widoczni

    Warto dodać, że content marketing przede wszystkim jest narzędziem do budowania partnerskich relacji, zamiast jednostronnego komunikatu reklamowego. Dlatego przynosi w dzisiejszych czasach tak świetne efekty.
    Pozdrawiamy!

  5. www.briardpuppies.eu

    Genialny pomysł i wykonanie! Proste i skuteczne:) Dzięki

  6. super

  7. rel madzia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz