Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Ad.net – reklama w internecie rozliczana w modelu pay-per-call?

Ad.net rozpoczął testy rozliczania kampanii reklamowych realizowanych na zrzeszonych w sieci witrynach w oparciu o model pay-per-call. Na jakich zasadach działa pay-per-call? Jak Ad.net realizuje tego typu usługę? Czy będzie to crush-test skuteczności reklamy publikowanej w sieciach reklamowych?

Czym jest Pay per call?

W pay-per-call każde wybranie numeru jest zliczane przez system do późniejszego rozliczenia kosztów reklamy

To nowy model rozliczeń za reklamę, który zadebiutował w wyszukiwarkach lokalnych. Umożliwia reklamę w Internecie firmom, które nie posiadają stron internetowych. W klasycznym ujęciu nośnikiem reklamy jest link sponsorowany, który zamiast adresu strony internetowej zawiera telefon. Telefon ten to wirtualny numer obsługiwany przez firmę dostarczającą technologię obsługującą model pay per call. Każde wybranie numeru jest zliczane przez system do późniejszego rozliczenia kosztów reklamy.

Wiele firm zdecydowanie bardziej ceni sobie telefon potencjalnego klienta niż jego wejście na stronę. Dotyczy to na przykład firm pośredniczących na rynku nieruchomości lub finansowym czy lokalnych usług. Konwersacja z klientem ma dla nich kluczowe znaczenie do nawiązania pozytywnych relacji. Użytkownicy korzystający z wyszukiwarek lokalnych nie są tradycyjnymi poszukującymi. Głównie zależy im na dotarciu do konkretnej osoby i werbalnym zadaniu pytania. Konwersacja z klientem ma dla nich kluczowe znaczenie do nawiązania pozytywnych relacji z klientem.

Model pay per call nie zdominuje rynku, ale stanowi ciekawą alternatywę dla wielu firm (także tych, które nie posiadają własnej witryny internetowej), otwierając nowe możliwości reklamy. Technologia niezbędna do obsługi reklamy przy użyciu tego modelu nie jest szeroko dostępna na rynku polskim. Konsekwentne rozwijanie przez największych graczy na rynku narzędzi do wyszukiwania lokalnego zapewne przełoży się na popularyzację tego modelu. Duże znaczenie ma również coraz większy rozwój technologii VoIP (rozwijanych w równej mierze przez Google, Yahoo i Microsoft).

Skąd Ad.net wziął technologię?

Dzięki wspólnej strategii Internet Group (dostarcza usługę voip po marką HaloNet) i CR Media Consulting (w skład grupy wchodzi Ad.net). Internet Standard podaje:

Jednym z elementów wspólnej strategii jest rozwój projektów e-marketingowych i stworzenie pierwszego kompleksowego E-Kontakt Center, integrującego telekomunikacyjne i internetowe techniki wspierające sprzedaż.

Hm.. może być to bardzo ciekawy produkt, którego brakuje na rynku. W tej chwili praktycznie nie ma technologii, która umożliwiłaby mierzenie skuteczność reklamy, w której pożądaną konwersją jest rozmowa telefoniczna.

Crush-test skuteczności

Dla sieci reklamowej taki model rozliczenia reklamy może być prawdziwym crush-testem wartości zrzeszonych w sieci serwisów. Oby ten crush test nie spowodował, że na testach tego modelu się skończy.

Ciekawe jak zareagują inni gracze na rynku? Aż prosi się o podobną integrację w przypadku Onetu, WP czy o2.pl, którzy w swojej ofercie mają voip. Google na pewno coś szykuje w tej materii, ale tutaj należy jeszcze trochę poczekać, póki co są na etapie promowania swojej wyszukiwarki lokalnej na rynku amerykańskim. Poza tym, czy usługa Interent Group będzie dedykowana tylko reklamie poprzez sieć Ad.net czy narzędzie mierzenia skuteczności w oparciu o rejestrację rozmów telefonicznych będzie można zastosować w innych kampaniach.

Reklama internetowa w Polsce w końcu zaczyna nabierać rumieńców i coś ciekawego się dzieje. Na pewno model pay-per-call idealnie nadaje się do rozliczenia w zakresie reklamy lokalnej i jest przyszłościowym rozwiązaniem dedykowanym szerokiej grupie reklamodawców. Będąc hydraulikiem oczekuję, że ktoś z moje dzielnicy do mnie zadzwoni, jak mu rura pęknie, a nie będzie wchodził na moją stronę internetową. Pytanie — czy serwisy zrzeszone w sieci reklamowej Ad.net, nastawiane na masową emisję reklamy, są dobrym miejscem do testowania tego modelu? I czy rynek jest gotowy na tego typu rozwiązania?

Zobacz więcej:

Pay-Per-Call: A New Avenue for Search Marketers
A Closer Look at Pay-per-Call Search Marketing
Ad.net rozlicza według telefonów

Dyskusja na Forum

Technorati Tags: e-commerce, e-marketing, marketing, sem, wyszukiwarki, nowe-technologie, modele-biznesu

sprawnymarketing

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel konsultingowej MaxROY.com MaxROY.com. Jeden z 3 pierwszych w Polsce certyfikowanych trenerów Google AdWords. Od 2014 roku zaangażowany w startup DietLabs, gdzie jest szefem działu marketingu i współzałożycielem. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary". Twitter


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Marcin Barciński

      Sprostowanie – Google już oferowało taką usługę, polegało to na tym że po kliknięciu w link i podaniu numeru telefonu było zestawiane połączenie między reklamodawcą a osobą zainteresowaną.

    • Tomek Frontczak

      Marcin: Możesz podać źródło tej inforamcji.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *