Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
bartosz-kordyński

Wywiad z Bartoszem Kordyńskim. O zapleczu, meta tagach i znaczeniu PageRanku

Wyjeżdżając kilka tygodni temu do Egiptu miałem nadzieję na prawdziwy odpoczynek od codziennego zgiełku i całej branży SEM. Szybko jednak okazało się że nawet w Egipcie, 2000 km od III Rzeczpospolitej w miejscowości El Gouna, siedząc na kite surfingowym spocie spotkałem jedną z czołowych postaci polskiej branży SEO. Korzystając z okazji przeprowadziłem szybki wywiad z Bartoszem Kordyńskim.

Bartek jest właścicielem firmy z pierwszej dziesiątki na frazę „Pozycjonowanie” – PierwszeMiejsce.pl. Jest także właścicielem dwóch systemów wymiany linków, Linkuj.pl oraz LinkujPro.pl.

bartosz kordyński kite.png
Bartek Kordyński na Kite

 

Cezary Lech: 1. W jakim celu przyjechałeś do Egiptu ? ;)

Bartosz Kordyński: W takim samym w jakim i Ty :) Kitesurfing zawładnął mną ostatnio dość mocno, a że u nas zima, kierunek wyjazdu mógł być tylko jeden…

CL: 2. Od jak dawna zajmujesz się branżą SEO i dlaczego tak rzadko się udzielasz ?

BK: Początki mojej działalności związane są z przełomem lat 2001/2002, kiedy to po zmęczeniu kolejnego zlecenia na wykonanie strony www stwierdziłem, że talentu zdecydowanie do tego nie mam i trzeba byłoby znaleźć sobie jakieś lepsze/łatwiejsze/lepiej płatne zajęcie – padło w sumie przez przypadek na pozycjonowanie stron (co w tamtych czasach znaczyło po prostu spamowanie w Onecie). Odpowiadając na drugą część pytania – pozycjonowanie jest dla mnie po prostu biznesem, traktuję to jako sposób zarabiania pieniędzy i zdecydowanie udzielam się, ale w kontaktach z klientami, a nie na forach o pozycjonowaniu. Jest to świadomy wybór, po prostu stwierdziłem, że zamiast pisać na forach można zrobić coś innego, coś, z czego będę miał większą korzyść. Nadmienię jednak, że forum.optymalizacja.com czytam w miarę regularnie :)

CL: 3. Co myślisz na temat aktualnego stanu polskiej branży SEM oraz jak prognozujesz dalszy rozwój ?

BK: Zauważam zdecydowany wzrost świadomości klientów dotyczących naszej branży. Coraz więcej klientów wie o co w tym wszystkich chodzi, wie czego oczekiwać od firmy pozycjonującej. Na przełomie ostatnich 2 lat zauważyłem również zdecydowany wzrost ilości klientów zainteresowanych pozycjonowaniem, to z kolei moim zdaniem wiąże się z szybkim rozwojem gospodarczym naszego kraju. Prognozy na przyszłość? Będzie jeszcze lepiej! :)

CL: 4. Czy sądzisz że ruch ma lub będzie miał wpływ na wyniki wyszukiwań ?

BK: Rozumiem, że pytanie dotyczy Google :) – odpowiedź: nie ma i nie będzie miał. Siłą Google jest jego wysoka skuteczność przy szukaniu nawet bardzo absurdalnych/mało popularnych fraz i moim zdaniem to się nie zmieni. Kiedyś ktoś w jednej z czołowych polskich wyszukiwarek wymyślił „genialny” sposób zwany klikohitem – wszyscy wiedzą jak to się skończyło..

CL: 5. Co sądzisz o wpływie meta tagów na pozycje stron ?

BK:Wpływ jest minimalny, aczkolwiek nie można zapominać o tym, że na liście wyników dobry tytuł i opis może zdecydowanie zwiększyć klikalność danej pozycji.

CL: 6. Jakie jest Twoje zdanie na temat Page Rank ?

BK: Przestałem na niego zwracać uwagę już dość dawno, liczy się tylko wysoka pozycja.

CL: 7. Jak prognozujesz dalsze kierunki rozwoju pozycjonerskiego zaplecza… ?

BK: Moim zdaniem czasy, gdy można było za pomocą systemu wymiany linków wrzucić stronę na wysoko konkurencyjne hasło na 1 pozycję już minęły. Teraz trzeba używać kilku różnych sposobów, aby powalczyć o czołowe pozycje i przyznam, że nie widzę nic nowego co mogłoby zrewolucjonizować pozycjonowanie stron, tak jak swego czasu uczyniły to systemy wymiany.

CL: 8. Jak prognozujesz dalsze kierunki rozwoju systemów wymiany linków ?
BK: Tu odpowiedź będzie nawiązywała do poprzedniego pytania – moim zdaniem systemy wymiany linków to doskonałe narzędzia wspomagające pozycjonowanie stron, nie można ich jednak traktować jako jedynego środka do osiągnięcia wysokiej pozycji.

CL:9. Kończąc wywiad odpowiedz jeszcze na 3 „standardowe pytania”:
1. Co to jest pozycjonowanie ?

BK: Pozycjonowanie to jedna z lepszych rzeczy, które mi się w życiu trafiły :)

2. Czy jesteś spamerem ?

BK: Byłem, teraz to nie ma sensu.

3. Najskuteczniejsza metoda pozycjonowania ?

BK: Linkuj.pl dwa lata temu :)

 

Na koniec dodam tylko że Bartek odpowiadał na moje pytania nie znając wcześniej podlinkowanych artykułów, tak więc jak mniemam odpowiedzi są szczere. O dziwo Bartek w ogóle nie znał Sprawnego Marketingu – co podkreśla wagę i znaczenie tego wywiadu, jest to Bartka pierwsza aktywność publiczna od bardzo dawna ;).

sprawnymarketing

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawny.marketing. Autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania a także innych aspektów marketingu internetowego. Współwłaściciel i dyrektor komórek marketingowych MaxROY.com sp. z o.o. i GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.



    • No tak, czasy spamu to i ja pamiętam….było fajnie się skończyło…

      pozdr 4 Bartek :)

    • co to za kolo na tym zdjęciu? :P
      Jak go pierwsze zobaczyłem i nie widziałem jeszcze podlinkowanego sklepu to pomyślałem, że koleś jest bardziej opalony od szooka :P

    • Bartek Kordyński

      Sorry Jaro, ale choć próbowałem się w tym egipcie nie opalić, to niestety nie dałem rady.. :P

    • catering łódź

      bardzo ciekawy artykul, ja wlasnie wrocilem z grecji wczoraj … pozdrawiam wszystkich

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *