Co oferujemy:
- praktyczne podejście i konkretne informacje poparte naszym agencyjnym doświadczeniem
- przedstawienie różnych form contentu właściwych dla współczesnej komunikacji marketingowej
- przejście przez proces tworzenia treści SEO krok po kroku
- przedstawienie 6 kluczowych narzędzi SEO, z których same korzystamy na co dzień
Skąd czerpiemy naszą wiedzę? Jesteśmy praktyczkami. Obie od kilku lat tworzymy dział Content w MaxROY.agency. Przez nasze monitory i klawiatury każdego miesiąca przechodzą setki tekstów. Zajmujemy się nimi na wszystkich możliwych etapach – od znalezienia tematu, przez opracowanie wytycznych SEO, po nadzór nad procesem ich powstawania, sprawdzenie i w końcu publikację. Współpracujemy z kilkudziesięcioma copywriterami, którzy pod naszym czujnym okiem tworzą treści dla naszych klientów. Planujemy, zlecamy, redagujemy, zarządzamy, reagujemy na problemy i szukamy jak najlepszych rozwiązań.
Do kogo skierowane jest szkolenie oraz jakie są wymagania wstępne?
- osoby, które zajmują się marketingiem w firmach i chcą podnieść swoje kompetencje
- właściciele biznesów, którzy oczekują poprawy działania marketingu w firmie
- przedsiębiorcy, którzy chcą zacząć samodzielnie tworzyć treści dla swojej firmy
- pracownicy firm, którzy przekwalifikowują się na nowe stanowisko
- szkolenie obejmuje informacje od podstaw, nie musisz mieć żadnej wiedzy
Program szkolenia
SEO copywriting od podstaw - zarabiaj na pisaniu
- Cel szkolenia: Rozpoczęcie pracy jako samodzielny copywriter
- Zakres szkolenia: Copywriting z naciskiem na copywriting SEO
- Formy merytoryczne: szkolenie z elementami warsztatów
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzące: Anna Orzechowska i Dominika Gracz-Moskwa
10:00-10:25
Co to jest copywriting?
- Copywriting SEO/webwriting – co to?
- Copywriting SEO a sprzedażowy – różnice, podobieństwa
10:25-10:50
SEO w copywritingu SEO – podstawowe terminy
- Frazy kluczowe
- Nagłówki HX
- Linkowanie
- Title i metadescription
10:50-11:35
Warsztat SEO – narzędzia do pracy copywritera
- Narzędzia do analizy fraz: Keywordtool, Ubersuggest, Answer the Public, Ahrefs, Senuto, SurferSEO
- Inne sposoby na odnalezienie właściwych fraz do tekstu
11:35-11:50
Przerwa kawowa
11:50-12:50
Warsztat SEO – jak zrobić najlepszą analizę fraz kluczowych?
- Co to jest duplikacja i jak jej uniknąć?
- Co to jest kanibalizacja? Jak wpływa na skuteczność tekstu?
- Co to jest search intent i dlaczego jest taka ważna?
- Jak zrobić najlepszą analizę fraz kluczowych?
12:50-13:35
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
13:45-14:20
Warsztat SEO - ćwiczenia
- Dobieranie/segregowanie fraz kluczowych
- Tworzenie analizy fraz do opisu kategorii
- Budowanie nagłówków
14:20-15:20
Warsztat językowy
- Jak czytamy w internecie?
- Zasady webwritingu
- Jak formatować tekst?
- Jak konstruować lead?
- Hierarchia informacji w tekście
- Informacje tekstowe a obraz
- Perswazja w tekście SEO
15:20-15:35
Przerwa kawowa
15:35-16:05
Warsztat językowy - ćwiczenia
16:05-16:50
Nie tylko SEO – co jeszcze jest ważne w pracy z tekstem?
- Briefy – czy są obowiązkowe? Jak z nich korzystać?
- Persony – jak pod nie pisać i nie tracić ich z oczu
- Jak się robi research?
- Jak zweryfikować poprawność tekstu?
16:50-17:30
Organizacja pracy copywritera
- Freelance a praca w agencji – plusy i minusy obu rozwiązań
- Gdzie szukać zleceń?
- Terminowość – jak nie przekraczać deadline’ów?
- Poprawki – ile razy musisz poprawiać tekst?
- Rozliczenie – ile możesz zarobić i na co uważać?
17:30-18:00
Panel dyskusyjny