Pinterest Marketing

Szkolenie Pinterest Marketing - marketing i reklama

Prowadzący:
Szymon Florczak

Cena od

1170 PLN

NOWOŚĆ

Bądź pierwszy i oceń szkolenie!

Zamów telefonicznie

531 404 855

Dlaczego warto pomyśleć o obecności na Pintereście?

Czy wiesz, że obecnie z Pinteresta na całym świecie korzysta ponad 445 mln aktywnych użytkowników?

[Ciekawostka] Gdyby Pinterest był państwem, wyprzedziłby Stany Zjednoczone jako trzeci co do wielkości kraj na świecie!

W samej Polsce użytkowników jest już ponad 4 mln i z dnia na dzień ich przybywa.

Masz niepowtarzalną okazję wypromować swój produkt lub usługę w miejscu, gdzie znajdują się jedni z zamożniejszych grup społecznych, a co za tym idzie często lepiej konwertujący.

Pinterest to miejsce inspiracji, przestrzeń, w której użytkownicy mogą gromadzić poszczególne elementy (piny), które opiszą ich wymarzone życie:

  • Przedmioty, które chcą posiadać
  • Doświadczenia, które chcieliby poczuć
  • Miejsca, które chcieliby zwiedzić

Pinterest nie jest jednak typowym medium społecznościowym. To wynik synergii między wizualnością, a odpowiednio przygotowanymi treściami, które mają na celu pozycjonowanie ich na kontach Twoich potencjalnych klientów. Dokładna analiza sezonowości oraz precyzyjny dobór fraz kluczowych pozwalają zrozumieć, co będzie “trendy” w przyszłości i jak Twoja marka może się do tego dostosować.

Na platformie Pinterest ludzie poszukują inspiracji na przyszłość wpisując konkretne hasła w wyszukiwarce. Jeśli w wynikach pojawiają się piny Twojej marki, staje się ona częścią ich codziennego życia i zainteresowań. W rezultacie wzrasta świadomość Twojego brandu. Pojawiają się sprecyzowane potrzeby, które prowadzą do konkretnych decyzji zakupowych.

Jako użytkownik Pinteresta nie podlegasz opiniom czy sugestiom innych ludzi. Nie ma walki na lajki i przepychania się w komentarzach. Tworzysz swoje tablice w zgodzie z tym, co Tobie się podoba i według własnych reguł. To idealne miejsce do wizualnej promocji własnych produktów i usług.

Szkolenie Pinterest - co zyskasz i czego się nauczysz?

Poznasz od podszewki panel reklamowy, który pozwala osiągać bardzo tani zasięg i precyzyjnie targetować reklamy.

Wykorzystasz trendy i wytyczne SEO do osiągania wysokich zasięgów organicznych.

Dotrzesz do innego segmentu klientów na platformie, gdzie nie ma Twojej konkurencji.

Po szkoleniu będziesz mógł zacząć działania marketingowe praktycznie od zaraz i dotrzeć do tysięcy nowych klientów!


To szkolenie jest dla Ciebie, jeżeli:

  • Szukasz miejsca dla Twojego biznesu w mediach społecznościowych

  • Nie zależy Ci lub nie masz czasu na budowaniu zaangażowanej społeczności

  • Męczy Cię systematyczne dodawanie postów w godzinach, w których Twoi fani są najaktywniejsi

  • Nie chcesz marnować czasu na działania Real Time Marketing

  • Działasz w branży, w której masz do zaprezentowania w wizualnie atrakcyjny sposób Twój produkt lub usługę i Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży

  • Chcesz żeby opublikowane przez Ciebie treści “żyły” dłużej niż jeden dzień

  • Chcesz poprawić brand awareness Twojej firmy i widoczność Twojej strony internetowej

  • Szukasz taniej platformy reklamowej

Czego dowiesz się podczas szkolenia Pinterest?

  • Czy prowadzenie kolejnego kanału społecznościowego ma sens?
  • Czy platforma Pinterest potrafi przyciągnąć klientów?
  • Czy to znak, że niewielki odsetek biznesów korzysta z tej platformy?
  • W jaki sposób dokonać optymalizacji profili firmowych i zdobyć olbrzymią przewagę w swojej branży.
  • Poznasz proces tworzenia pintów i tablic krok po kroku.
  • Dowiesz się jak skonfigurować konto reklamowe i zainstalować tag śledzący konwersje.
  • Jak włączyć pierwszą kampanie reklamową na Pintereście.

Program szkolenia
Pinterest Marketing

    • Cele szkolenia: umiejętność prowadzenia skutecznej komunikacji na Pintereście oraz wykorzystywania jego potencjału reklamowego
    • Formy merytoryczne: szkolenie
    • Materiały: prezentacja szkoleniowa
    • Prowadzący: Szymon Florczak

    10:00 - 11:00 Czym tak naprawdę jest Pinterest?

    • Krótka historia powstania i rozwoju platformy.
    • Pinterest Statystyki Globalnie vs. Polska.
    • Po co nam platforma Pinterest? Podstawowe przeznaczenie kanału.
    • Pinterest jako nietypowe medium społecznościowe.
    • Serwis społecznościowy Pinterest – czy platforma wizualnych treści?
    • Co znajdziemy na platformie Pinterest? Typy i najpopularniejsze treści.
    • Pinterest jako wyszukiwarka – znaczenie obrazu i tekstu.

    11:00 - 11:30 Dla kogo jest Pinterest?

    • Kim są odbiorcy treści na Pintereście? Charakterystyka użytkowników.
    • Czy dzięki Pinterest dotrzesz do tysięcy nowych klientów?
    • Dla jakich biznesów stworzony jest Pinterest? Nisze i branże.
    • Dlaczego warto prowadzić konto na Pintereście?
    • Przewagi Pinteresta w kontekście innych mediów społecznościowych.
    • Pinterest jako element lejka sprzedażowego.
    • Czy Pinterest dostarcza ruch na stronę?

    11:30 - 11:45 Przerwa kawowa

    11:45 - 12:15 Algorytm Pinteresta

    • Jak działa najnowsza wersja algorytmu.
    • Lifehacki na poprawę zasięgów organicznych.
    • Sposoby generowania zaangażowania konsumentów.

    12:15 - 12:35 Przewagi konta biznesowego nad kontem osobistym

    • Tworzenie konta od A – Z

    • Business Pinterest- tutaj przeprowadzisz Twoje działania biznesowe.

    12:35 - 12:50 Działania organiczne

    • Budowa profilu – ogólna charakterystyka.
    • Posty na Pintereście (piny) – specyfikacja.
    • Jak zdobyć wysoki ruch organiczny.
    • Rodzaje pinów, ich budowa oraz zastosowanie.
    • Dostępne formaty kreacji.

    12:50 - 13:15 Piny krok po kroku - jak tworzyć atrakcyjne treści

    • Kreacja.
    • Opis.
    • Linkowanie.
    • Tablice na Pintereście jako zbór pinów.
    • Dobrze prowadzone profile biznesowe – przykłady.

    13:15 - 14:15 Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)

    14:15 - 15:00 Działaj strategicznie, by osiągnąć zamierzone rezultaty

    • Pinterest SEO, czyli jak pisać, by zadowolić wyszukiwarki.
    • Planowanie harmonogramu działań.
    • Przygotowanie rekomendacji oraz wytycznych SEO pod opisy, nagłówki, tablice.
    • Bazuj na danych – zewnętrzne narzędzia przydatne do analizy SEO.
    • Inspiruj się trendami wewnątrz platformy.

    15:00 - 15:15 Sklep na Pintereście - przedłużenie Twojego e-commerce

    • Dobre praktyki o których należy pamiętać (konsekwencja, automatyzacja, recykling treści i inne).
    • Narzędzia do lepszego zarządzania pracą na Pintereście.

    15:15 - 15:45 Działania płatne - setup kampanii reklamowej

    • Ustawienia konta reklamowego – podpięcia i synchronizacje.
    • Płatności.
    • Kody śledzące.
    • Pinterest Tag Helper – sprawdzisz poprawność działania kodów.
    • Kody pinów rozszerzonych.

    15:45 - 16:00 Przerwa kawowa

    16:00 - 17:00 Jak tworzyć płatne reklamy - Pinterest reklama ads

    • Czy i kiedy warto włączyć płatne reklamy.
    • Kampanie reklamowe na Pintereście vs. inne panele Social Media.
    • Jak płatnymi reklamami przegonić konkurencje.
    • Omówienie Celów reklamowych – który wybrać?
    • Targetowanie reklamy – jak dotrzeć do potencjalnych klientów na podstawie zainteresowań oraz remarketingu.
    • Słowa kluczowe – zaawansowana opcja targetowania.
    • Formaty reklamowe, czyli jak mogą wyglądać Twoje reklamy.

    17:00 - 17:15 Analityka i raportowanie

    • Określanie celów oraz KPI.
    • Weryfikacja założonej strategii.
    • Optymalizacja działań oraz reklam.
    • Tworzenie przykładowych raportów.
    • Dodatkowe narzędzia, dzięki którym prześledzisz statystyki prowadzonych działań.

    17:15 - 18:00 Sesja Q&A

Szkolenia prowadzi:

trener

Szymon Florczak

Szkolenie przeprowadzi marketer zafascynowanym światem social media, szybkością ich rozwoju oraz możliwościami jakie stwarzają.

Na co dzień wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych w działaniach marketingowych klientów jako Head of Social Media w MaxROY.agency.

Żadne kanały społecznościowe nie są mu straszne. Porusza się pewnie w ekosystemach reklamowych Facebook Ads, Instagram Ads (Meta Ads), Pinterest Ads, TikTok Ads, Snapchat Ads, LinkedIn Ads.

Jednostka analityczna. Zafascynowany marketingiem efektywnościowym.

Uważa, że media społecznościowe nie tylko bardzo dobrze budują zasięg i świadomość marki, ale są również doskonałym kanałem sprzedażowym.

A przez to, że mieszka w Poznaniu, to każdą złotówkę z budżetu klienta wydaje jak swoją.


Bonusy w ramach pakietów

VIP

Standard

Roczna elektroniczna prenumerata magazynu sprawny.marketing

Dostęp do Premium sprawny.marketing na na 6 miesięcy

Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

(aby otrzymać certyfikat w wersji drukowanej, należy zapisać się z minimum tygodniowym wyprzedzeniem – dotyczy tylko szkoleń stacjonarnych)

Prezentacja trenera w formacie PDF

Egzemplarz magazynu sprawny.marketing

(z wyłączeniem szkoleń online)

Dostęp do MKTletter’a (jeśli zapiszesz się do newslettera podczas rejestracji)

Lokalizacja szkoleń

Poznań Novotel plac Andersa 1, 61-898 Poznań

Warszawa ADN Centrum Konferencyjne ul. Grzybowska 56, 00-844 Warszawa

Wrocław Ibis Styles ,plac Konstytucji 3 Maja 3, 50-083 Wrocław

Kraków Q Hotel Plus Kraków, ul. Wygrana 6, 30-311 Kraków

Gdańsk Hotel Sadova, Łąkowa 60, 80-769 Gdańsk.

Najczęściej zadawane pytania

Kontakt

Marcelina Felerska

Obsługa klienta

Marcelina.Felerska@sprawnymarketing.pl

531 404 855

Angelika Chilczuk

Organizacja Szkoleń

Angelika.Chilczuk@sprawnymarketing.pl

577 877 944

Karolina Wojciechowska

Szkolenia dedykowane

Karolina.Wojciechowska@sprawnymarketing.pl

577 877 133

Oliwia Krzywdzińska

Płatności

Oliwia.Krzywdzinska@sprawnymarketing.pl

519 183 555