Dlaczego warto pomyśleć o obecności na Pintereście?
Czy wiesz, że obecnie z Pinteresta na całym świecie korzysta ponad 445 mln aktywnych użytkowników?
[Ciekawostka] Gdyby Pinterest był państwem, wyprzedziłby Stany Zjednoczone jako trzeci co do wielkości kraj na świecie!
W samej Polsce użytkowników jest już ponad 4 mln i z dnia na dzień ich przybywa.
Masz niepowtarzalną okazję wypromować swój produkt lub usługę w miejscu, gdzie znajdują się jedni z zamożniejszych grup społecznych, a co za tym idzie często lepiej konwertujący.
Pinterest to miejsce inspiracji, przestrzeń, w której użytkownicy mogą gromadzić poszczególne elementy (piny), które opiszą ich wymarzone życie:
- Przedmioty, które chcą posiadać
- Doświadczenia, które chcieliby poczuć
- Miejsca, które chcieliby zwiedzić
Pinterest nie jest jednak typowym medium społecznościowym. To wynik synergii między wizualnością, a odpowiednio przygotowanymi treściami, które mają na celu pozycjonowanie ich na kontach Twoich potencjalnych klientów. Dokładna analiza sezonowości oraz precyzyjny dobór fraz kluczowych pozwalają zrozumieć, co będzie “trendy” w przyszłości i jak Twoja marka może się do tego dostosować.
Na platformie Pinterest ludzie poszukują inspiracji na przyszłość wpisując konkretne hasła w wyszukiwarce. Jeśli w wynikach pojawiają się piny Twojej marki, staje się ona częścią ich codziennego życia i zainteresowań. W rezultacie wzrasta świadomość Twojego brandu. Pojawiają się sprecyzowane potrzeby, które prowadzą do konkretnych decyzji zakupowych.
Jako użytkownik Pinteresta nie podlegasz opiniom czy sugestiom innych ludzi. Nie ma walki na lajki i przepychania się w komentarzach. Tworzysz swoje tablice w zgodzie z tym, co Tobie się podoba i według własnych reguł. To idealne miejsce do wizualnej promocji własnych produktów i usług.