Szkolenie
Modelowanie atrybucji i ścieżki wielokanałowe
Czasy, kiedy źródła ruchu i konwersji były rozpatrywane w kontekście ostatniego kliknięcia, należą do odległej przeszłości. W dobie wszechobecnych mediów cyfrowych, przekaz marketingowy dociera do użytkowników wieloma przeplatającymi się kanałami. Mamy do dyspozycji szereg narzędzi pozwalających śledzenie kolejnych interakcji, które przeprowadziły klienta przez ścieżkę konwersji.
Zadaniem analityków jest badanie roli, jaką grają poszczególne kanały w procesie konwersji. Które z nich są ważniejsze, a które tak naprawdę niewiele wnoszą? Które z nich odpowiadają za pozyskiwanie użytkowników, a które pomagają w konwertowaniu ich na klientów? Ile warto inwestować w poszczególne kanały i jak między nie podzielić dostępny budżet reklamowy?
Szkolenie “Modelowanie atrybucji i ścieżki wielokanałowe” w usystematyzowany sposób przeprowadzi Cię przez tematykę ścieżek wielokanałowych, konwersji wspomaganych i modelowania atrybucji. Dowiesz się, jak wykorzystać Google Analytics do właściwej oceny roli poszczególnych kanałów marketingowych w generowaniu sprzedaży, ale także poznasz inne narzędzia i metody modelowania atrybucji.
Modelowanie atrybucji przy pierwszym zetknięciu może wydawać się skomplikowane. To szkolenie ułatwi Ci zrozumienie zasad przypisywania udziału w konwersjach i pokaże sposoby, w jakie możesz je wykorzystać w swoich kampaniach.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla analityków, marketerów i tych wszystkich, którzy w swojej pracy analizują skuteczność reklamy i podejmują decyzje o alokacji budżetu. Mimo, że tematyka atrybucji jest w tym szkoleniu przedstawiana jest w trybie „od zera do bohatera”, jest ono polecane dla osób, które posiadają już określoną wiedzę na temat analityki, Google Analytics i pewne doświadczenie praktyczne. Bardziej zaawansowani analitycy będą mogli usystematyzować i poszerzyć swoją wiedzę. Osobom, które po raz pierwszy stykają się z modelowaniem atrybucji, przed szkoleniem polecamy zapoznanie się z informacjami na temat modelowania atrybucji w Google Analytics https://support.google.com/analytics/answer/1662518, by oswoić się z tematyką i terminologią. Nie jest to niezbędne, ale dzięki temu prawdopodobnie wyniesiesz więcej z tego szkolenia.
Tak więc jeśli korzystasz (lub próbujesz korzystać) z modelowania atrybucji, ale wiele kwestii wydaje się nie do końca jasnych – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
Na szkoleniu zdobędziesz wiedzę, o której nie przeczytasz w artykułach pomocy. Poznasz nieszablonowe rozwiązania. Dowiesz, się jak działa wartość Shapleya i jak wykonać modelowanie atrybucji w oparciu o łańcuchy Markowa bez konieczności znajomości wyższej matematyki i umiejętności programowania. A przede wszystkim – wyniesiesz swoją wiedzę z modelowania atrybucji na wyższy poziom.
Program szkolenia
Modelowanie atrybucji i ścieżki wielokanałowe
-
- Cele szkolenia: wiedza na temat modelowania atrybucji i umiejętność samodzielnego tworzenia modeli atrybucji
- Zakres szkolenia: Modelowanie atrybucji oraz ścieżki wielokanałowe
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Witold Wrodarczyk
-
10:00 - 11:00
Atrybucja - wprowadzenie
- Czym jest modelowanie atrybucji?
- Cel modelowania atrybucji
- Dlaczego to jest ważne?
-
11:00 - 12:30
Fundamenty atrybucji
- Zasady raportowania konwersji w Google Analytics
- Konwersje wspomagane
- Grupowanie kanałów
- Ścieżki wielokanałowe
- Segmenty konwersji
-
12:30 - 12:45
Przerwa kawowa
-
12:45 - 13:30
Modele Atrybucji w Google Analytics
- Modele single touch (ostatnia interakcja, ostatnie kliknięcie niebezpośrednie, pierwsza interakcja, modele niestandardowe)
- Narzędzie porównywania modeli i modele awaryjne
- Modele multi touch (liniowy, uwzględnienia pozycji, modele niestandardowe
-
13:30 - 14:30
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
-
14:30 - 15:15
Niuanse modelowania atrybucji
- Znaczenie okna konwersji
- Konwersje między urządzeniami
- Konwersje offline
- Problem kompletności danych
-
15:15 - 16:30
W poszukiwaniu idealnego modelu
- Który model atrybucji jest najlepszy?
- Modele algorytmiczne
- Wartość Shapleya
- Łańcuchy Markowa
-
16:30 - 16:45
Przerwa kawowa
-
16:45 - 17:45
"Smaczki" modelowania atrybucji
- Dlaczego bociany przynoszą dzieci?
- Conversion Lift
- Facebook Attribution
- Oszustwa atrybucyjne
- Inne zastosowania narzędzi modelowania atrybucji
Szkolenie Optymalizacja profit-driven - czyli jak zwiększać zyski z kampanii online
Generowanie wzrostu w marketingu online jest niełatwym zadaniem, ale prawdziwą sztuką jest generowanie zysku. Jakie mechanizmy rządzą ekonomiką kampanii reklamowych? Jak uchronić się przed przeinwestowaniem w reklamę? W jaki sposób określić idealny kompromis między wzrostem i rentownością?
To szkolenie pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na te pytania. Poznasz modele, które ułatwią podejmowanie decyzji i metody analizy, dzięki którym unikniesz popełniania błędów i które doprowadzą cię czasem do zaskakujących wyników. Program szkolenia wybiega poza szablonowe myślenie o optymalizacji i otwiera oczy na wiele nieoczywistych możliwości poprawy efektywności działań reklamowych.
Dla kogo jest to szkolenie?
Z udziału w szkoleniu mogą skorzystać zarówno marketerzy i analitycy, jak i menedżerowie odpowiedzialni za planowanie budżetów marketingowych. Dlaczego? Bo nie skupiamy się w nim na aspektach technicznych, ale bardziej na interpretacji wyników analiz i podejmowaniu właściwych decyzji.
Mimo, że szkolenie przedstawia przedmiotową tematykę od podstaw, nie jest ono polecane dla osób stawiających pierwsze kroki w marketingu online. I choć poruszane w nim zagadnienia przedstawiane są „od podstaw”, to najbardziej ze szkolenia tego skorzystają osoby, które rozumieją podstawowe zagadnienia analityki, takie jak współczynnik konwersji czy ROI i mają już pewne doświadczenie w pracy z kampaniami reklamowymi w Internecie.
Zaawansowani analitycy poznają metody optymalizacji, które pomogą im inaczej spojrzeć na swoje dotychczasowe działania.
Szkolenie operuje w dużej mierze na przykładach liczbowych i obliczeniach, ale wykorzystywana w nich jest matematyka nie wykraczająca poza podstawowe operacje arytmetyczne.
Jest przeznaczone dla osób, które chcą poszerzyć wiedzę i poznać nieszablonowe metody optymalizacji wydatków marketingowych.
Wiedza, którą zdobędziesz na szkoleniu jest wynikiem wieloletnich badań i prac autora szkolenia przy rozwiązywaniu problemów reklamodawców poszukujących metod maksymalizowania zysku.
Badanie zysku krańcowego, portfolio bidding i maksymalizacja wartości kliknięcia przez politykę cenową stosowane konsekwentnie wynoszą optymalizację kampanii na zupełnie inny poziom.
Poznaj unikalne koncepcje, często zaskakujące na pierwszy rzut oka, które pozwolą Ci niemal od razu uzyskać lepsze wyniki kampanii!
Program szkolenia
Optymalizacja konwersji
-
- Cele szkolenia: optymalizacja konwersji i zwiększanie zysków z kampanii online
- Zakres szkolenia: Optymalizacja profit-driven
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Witold Wrodarczyk
-
10:00 - 10:30
Wprowadzenie do szkolenia
- KPI (ROI, ROAS, ERS)
- Miary jakości i rentowności ruchu
- Przychód, marża a zysk
-
10:30 - 11:45
Analiza kosztów krańcowych
- Dlaczego w pewnym momencie przestajemy zarabiać?
- Jak długo podnoszenie stawek się opłaca?
- Model ROI > 1/E
- Znaczenie elastyczności cenowej
- Zyskowność vs. Wzrost
-
11:45 - 12:00
Przerwa kawowa
-
12:00 - 13:15
Pomiary efektywności działań
- Czy dobrze mierzysz ROI?
- Czym jest Lifetime Value?
- Ukryta wartość konwersji
- Segmentacja danych
- Znaczenie atrybucji konwersji
- Metody szacowania elastyczności
-
13:15 - 14:15
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
-
14:15 - 15:30
Portfolio bidding
- Błąd jednolitego ROI
- Paradoks droższego źródła
- Koszt krańcowy a elastyczność
- Elastyczność w podziale na urządzenia
- Unikaj ograniczenia budżetu
-
15:30 - 15:45
Przerwa kawowa
-
15:45 - 17:00
Polityka cenowa a marketing
- Dlaczego koszt pozyskania klienta jest za wysoki?
- Znaczenie optymalizacji cen
- Marketingowy fenomen optymalnej ceny
- Magiczna „jedynka” w elastyczności
-
17:00 - 17:30
Panel dyskusyjny