Przygotowania do Search Ranking Factors 2011

Co ma największy wpływ na pozycjonowanie strony? Czy zasada “content is King” przeszła już do mitów? Czy wielokrotne powtórzenia słów kluczowych w title pomogą w ich wzmocnieniu? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi uzyskamy, kiedy grono ekspertów weźmie udział w badaniach Search Ranking Factors organizowanych co 2 lata przez ekipę SEOmoz.

Rand Fishkin zachęca do zgłaszania propozycji specjalistów ds. SEO, którzy mogliby pomóc w opracowaniu rankingu czynników wpływających na pozycje w Google. Ranking będzie wyglądał podobnie jak ten z 2009 roku, będzie więc bardzo szczegółowy, ale znajdzie się w nim także ogólne podsumowanie. Przypomnijmy sobie, jak wyglądało ono 2 lata temu.

Search Ranking Factors 2009

Niestety wyniki tych badań mogą nie mieć dokładnego odzwierciedlenia na polskim rynku ze względu na to, że będą się one skupiać na pozycjonowaniu w USA, czyli na samym Google.com. Planowane jest jednak powielenie badań w innych krajach, co umożliwiłoby porównanie pozycjonowania w różnych lokalizacjach.

Zgłoszenia można dokonywać za pomocą formularza znajdującego się na stronie SEOmoz.org, a ilość osób biorących udział w najnowszym Search Ranking Factors może przekroczyć 200. Na stronie tej znajduje się także lista czynników podlegających ocenie. Ponieważ nie jest ona ostateczna, w komentarzach można zgłaszać sugestie do niej.

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Marta Gryszko

Związana z branżą SEO od 2005 r. Autorka SEO bloga, współtwórca narzędzi SeoStation.pl i Brandle.pl (Wake App Sp. z o.o.). Autorka kursu SEO na poziomie podstawowym, na poziomie średniozaawansowanych i szkolenia z audytów.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *