Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Click fraud: jest coraz gorzej

Firma badawcza Anchor Intelligence opublikowała raport dotyczący zjawiska click fraud. Według raportu, liczba fałszywych kliknięć wzrosła między ostatnim kwartałem 2009 a pierwszym kwartałem 2010 o 13,4% (25,7% w stosunku do 29,2%). Trzeba oczywiście zaznaczyć, że termin “fałszywe kliknięcia” odnosi się do prób, niekoniecznie udanych. Innymi słowy, nie za wszystkie fałszywe kliknięcia przestawione w raporcie reklamodawcy zapłacili.

Oto niektóre dane z raportu:
click fraud - statystyki ruchu

click fraud - 10 krajów z największym ruchem

W oczy rzuca się, że zjawisko fałszywych kliknięć jest Europie dużo mniej dotkliwe, niż w innych krajach świata.

[źródło: Report: Click Fraud Rate At Highest Rate]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • @cezarylech

      Temat fałszywych kliknięć poruszany jest na dokładnie każdym prowadzonym przez nas Szkoleniu z Reklamy w Google (http://www.google.pl/szkolenia) i za każdym razem odpowiadamy mniej więcej podobnie:

      W Google nad Click Fraud pracuje kilkadziesiąt tęgich głów, naukowców zajmujących się tylko tym problemem, o skuteczności ich działań świadczy chociażby rozwikłanie i wykluczenie działającego kilka lat temu w obrębie sieci partnerskiej ClickBot'a A. Pamiętajmy że cały model biznesowy (96% przychodu) Google opiera się na miliardach kliknięć i nie ma możliwości aby problem ten był przez Google ignorowany. Większość tego typu raportów po wejściu w szczegóły okazuje się bezwartościowa a realny poziom fałszywych kliknięć spada do około 5% i do takiej wartości przyznaje się też Google.
      Kolejna kwestia to ilość danych do których Google ma dostęp, mając tak ogromną ilość informacji statystycznie można wykluczyć znaczną cześć fałszywych kliknięć.

      Ponadto: Czy reklama billboardowa nie ma swojego "Click Fraud" w postaci zerwanych i pomalowanych plakatów? Co z "efektem herbatki" w przypadku reklam telewizyjnych? Czy ktoś raportuje ile osób zmienia program podczas bloku reklamowego?! Internet jest w 100% mierzalny to jest jego największa przewaga nad innymi mediami, Click Fraud trzeba po prostu wliczyć w koszt reklamy w internecie. Dzięki internetowi powiedzenie John'a Wanamaker'a z XIX wieku przestało być aktualne: “Połowa wydatków na reklamę jest wyrzucanych w błoto, problem w tym że nie wiadomo która.“

      • Maciej Janas

        Raport posługuje się pojęciem "attempted click frauds" ("próby fałszywych kliknięć"). Ponieważ po przełożeniu na polski brzmi to dziwnie (jakie próby, fałszywe kliknięcia mają przecież miejsce – inna rzecz, czy są wykrywane), zwróciłem uwagę, że nie wszystkie click fraudy obciążają konto reklamodawcy. Raport mówi więc bardziej o tym, że ludzie próbują oszukiwać coraz mocniej , a Google ma z tym coraz więcej roboty. Statystycznie rzecz biorąc, niewykrytych click-fraudów jest też pewnie nieco więcej, ale gdyby nawet było ich więcej o 13%, to nadal ich skala nie przekracza 5-6% wszystkich kliknięć. Czyli wynik nadal dewastujący media off-line :-).

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *