Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Relacja z Search Marketing Week

To już prawie “week” od kiedy skończył się Search Marketing Week czyli tydzień szkoleń z marketingu internetowego. Przyszedł zatem czas na podsumowania. W dniach 17-21 maja w Warszawie w ciągu pięciu dni, w trakcie dziewięciu szkoleń wiedzę o marketingu czerpało ponad 200 osób! Zapraszamy do obszernej relacji.

Dlaczego zorganizowaliśmy Search Marketing Week?

Jako MaxROY.com prowadzimy szkolenia od października 2008. Przygoda ze szkoleniami zaczęła się dla nas od umowy z Google na prowadzenie szkoleń z Google AdWords, później rozszerzyliśmy ofertę o szkolenia z SEO i pozycjonowania, co w końcu doprowadziło nas do dużej tygodniowej imprezy, która ściągnęła wielu specjalistów z szeroko rozumianego marketingu internetowego.

Entuzjastyczne reakcje (m.in. tu, tu i tutaj i pewnie w jeszcze kilku innych źródłach) skłoniły nas do rozszerzenia formuły szkoleń. Tej rozszerzonej formule daliśmy markę Search Marketing Week, a rozszerzeniem są nasi partnerzy (Ideacto, ShopLab, Freshmail, Maciej Budzich, Webmedia Group, Przemysław Modrzewski) i nowe tematy (e-mail marketing, e-commerce, analityka internetowa, social media i usability). Search Marketing Week to cykliczny, kompleksowy produkt szkoleniowy w branży marketingu internetowego, prowadzony przez ekspertów w swoich dziedzinach.

Kiedy sama idea tygodnia szkoleń była już wymyślona i powoli ucieleśniała się poprzez dogrywane kolejno sprawy organizacyjne, wzięliśmy się za promocję. Na tym etapie przekonaliśmy się przede wszystkim, że dobrze stargetowana kampania mailingowa – wbrew obiegowym opiniom – potrafi być naprawdę skuteczna. Miło zaskoczyła nas także efektywność reklamy na Facebooku, wykorzystaliśmy też materiały wideo i Sieć Partnerską Google. W promowaniu SMW wspomagali nas też blogerzy, np. Maciej Budzich:
Mediafun promuje SearchMarketingWeek.com

Jacek Gadzinowski:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wlq3bEwWVjM&feature=player_embedded[/youtube]

SEM o Poranku:
sem-o-poranku-promuje-searchmarketingweek.com

Czy akcja promocyjna była udana? Powiemy tylko tyle, że przeszkoliliśmy łącznie ponad 200 osób. Wśród szkolących się znaleźli się przedstawiciele takich firm jak Gratka (na szkolenie przybyło od nich ok. 20 osób!), Agora (wydawca Gazety Wyborczej), Presspublika (wydawca Rzeczpospolitej), Polskapresse (wydawca Polska the Times), UNICEF, Empik, MRM Worldwide, QXL Poland (właściciel Allegro).

Impreza zaczęła się w 17 maja, w poniedziałek, o 9:30.
Dotarcie na szkolenia było wyjątkowo łatwe. Biurowiec Rondo One, w którym się odbywały, znajduje się w ścisłym centrum Warszawy. Dotarcie tam z dworca Warszawa Centralna wymaga ok. 5 minut marszu.
SMW wejscie banner powitalny

Pierwszego dnia szkoliliśmy z e-mail marketingu. Paweł Sala z Freshmaila mówił m.in. żeby nie wstydzić się perswazyjności języka w mailingach. Wskazywał też na czynniki decydujące o skuteczności mailingu. W USA jest to raczej dobry nagłówek wiadomości, a w Europie – nadawca maila (a wiarygodność nadawcy, w dobie naporu spamu, będzie jeszcze rosła).

Drugiego dnia Wojtek Kyciak i Piotr Jarosz przeprowadzili szkolenie z e-commerce. Według przytaczanych przez nich badań najważniejszym dla klientów czynnikiem wyboru sklepu internetowego (poza ceną) jest marka sklepu. Warto zadbać więc najpierw o dobrą nazwę (dystynktywną, zamiast pospolitej, tj. raczej bezokularow.pl niż soczewkikontaktowe.pl), a później o dobrą jakość obsługi klienta. Wymienili też 4 kryteria dobrego wyboru branży:

  • musisz być w stanie zaoferować cenę lepszą, niż w off-line,
  • produkt powinien być potrzebny klientowi cyklicznie,
  • klientowi potrzebny jest produkt komplementarny,
  • masz możliwość skorzystania ze wspólnej bazy klientów (kilka sklepów).

Trzeciego dnia, podczas szkolenia z usability, prowadzonego przez Tomka Karwatkę z Ideacto/Divante, można było dowiedzieć się m.in. że lepiej, by dziewczyna ze zdjęcia patrzyła na button, który chcemy by klient kliknął, niż na samego klienta :-). Pouczająca była część praktyczna w postaci testów z użytkownikiem. Jedna osoba z sali podawała adres swojej witryny (np. sklepu internetowego), inna osoba z sali była proszona do komputera i otrzymywała do wykonania zadanie, np. dokonanie zakupu. Po wszystkim prowadzący komentował błędy popełnione w witrynie.

Trzeci i czwarty dzień to również szkolenie SEO i SEO PRO oparte o Case Study i przeprowadzone w nowej formule zamkniętych warsztatów dla zaledwie kilkunastu osób. O szkoleniach SEO więcej napiszemy wkrótce.

Ostatniego dnia, w piątek, podczas szkolenia z marketingu w mediach społecznościowych, na scenę wkroczyła… jednak nie, w wyniku zamieszań organizacyjnych ostatecznie wkroczył Maciej Budzich, znany z bloga mediafun.pl. Mówił sporo o specyfice polskich mediów społecznościowych i o tym, że wzory stosowane w światowym social media marketingu nie zawsze da się przenieść 1:1 do Polski. Wskazywał też na najczęściej popełniane przez social-marketerów błędy.

Równolegle odbywało się szkolenie z Google Analytics prowadzone przez Bartka Berlińskiego i Przemka Modrzewskiego. Osoby zainteresowane analityka stawiły się w gronie prawie 40 osób.

Na koniec jeszcze trochę zdjęć:
SearchMarketingWeek Tomek Frontczak
Tomek udziela odpowiedzi na pytania.

Paweł Sala podczas szkolenia z email marketingu
Paweł Sala podczas szkolenia z email marketingu.

SearchMarketingWeek AdWords
Szkolenie AdWords dla zaawansowanych.

SearchMarketingWeek Bartek Berlinski
Bartek Berliński prezentuje Case podczas szkolenia z SEO i pozycjonowania PRO.

SearchMarketingWeek Cezary Glijer
Case Cezarego Glijera podczas SEO PRO.

SearchMarketingWeek MaxROY.com
Panel dyskusyjny podczas szkolenie Google AdWords.

Myślimy już o kolejnym evencie, szczegóły wkrótce!
Jak zwykle postaramy się o nowości.

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *