Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Instagram - 9 najczestszych bledow

9 najczęściej popełnianych błędów na Instagramie

1,2 miliarda polubień w ciągu dnia!

1000 komentarzy na sekundę!!

To są aktualne statystyki Instagrama. Olbrzymie zaangażowanie! Tak naprawdę, Instagram odnotowuje 15 razy większe zaangażowanie niż Facebook i 20 razy większe niż Twitter. Ostatnią więc rzeczą, którą chcesz zrobić, to odstraszać swoich fanów. Mając to na uwadze, napisałem ten artykuł, aby pomóc zidentyfikować 9 najczęściej popełnianych błędów na Instagramie, które kosztują Cię utratę fanów profilu.

Unikaj ich, a wszystko będzie dobrze!

 

UWAGA: 9 najczęściej popełnianych błędów na Instagramie

 

1. Ustawienie konta jako profilu prywatnego

Ustawienie konta na Instagramie w opcji „prywatne” to najszybszy sposób na pozbycie się potencjalnych osób obserwujących Twój profil. To jeden z najgorszych błędów popełniany przez firmy, spotykany przeze mnie najczęściej. Nie zrozum mnie źle – w przypadku konta osobistego jest to kwestią preferencji, ale jeśli chodzi o konto firmowe – tak długo, jak użytkownik widzi ikonkę prywatności, będzie się trzymał od takiego profilu z daleka. Są tego 2 główne przyczyny:

  1. Prośba o możliwość obserwowania musi zostać zaakceptowana przez prowadzącego profil – co może zająć od 1 godziny do nawet całego dnia, w zależności od tego, kiedy może zostać to wykonane przez firmę.
  2. Nie można zobaczyć żadnych treści na koncie – potencjalny obserwator nie ma więc pojęcia, jaki rodzaj treści lub informacji firma publikuje.

Aby upewnić się, że profil firmy nie jest prywatny, wejdź na stronę profilu i kliknij wielokropek przy nazwie. Następnie przewiń w dół i sprawdź czy suwak przy „konto prywatne” jest nieaktywny.

Zdecydowanie nie chcesz, aby Twoi fani zobaczyli to:

private_profile

2. Udostępnianie w kółko tych samych treści

Słyszeliście kiedyś takie wyrażenie: „za dużo dobrego”? To właśnie dotyczy postów, które umieszczacie na Instagramie. Użytkownicy szybko przestaną obserwować Wasze konto, jeśli będziecie udostępniać cały czas te same treści.

Nie ma niczego złego w używaniu „selfie” do marketingu w mediach społecznościowych, ale umieszczanie bez przerwy tych samych zdjęć spowoduje, że użytkownicy przestaną obserwować twój profil, ponieważ, szczerze powiedziawszy, znudzi ich to.

Aby tego uniknąć, upewnij się, że udostępniasz szeroką gamę różnorodnych treści, która wpływa na zaangażowanie fanów. Nie tylko oznacza to mieszanie cytatów z poradami biznesowymi, ale także eksperymentowanie z kolorami oraz kreowaniem marki.

Wygląda na to, że Kim Kardashian West ma zamiar wydać nową książkę pełną zdjęć „selfie”.

Kim_Kardashion_Selfish_Book_of_Selfies_Instagram_Mistakes_Post_Planner Czy to nie za dużo?

 

 3. Udostępnianie grafik w krótkich odstępach czasu

Umieszczanie zbyt wielu postów na Instagramie w krótkim czasie to łatwy sposób na to, aby fani przestali Cię obserwować.

posting-too-often

Nie ma nic złego w udostępnianiu treści na profilu firmy kilka razy dziennie, ale umieszczanie postów w krótkim odstępie czasu zniechęci i odstraszy obserwujących. Jeśli fani przewijają stronę główną i widzą posty z Twojego, Twojego i jeszcze raz Twojego profilu, najprawdopodobniej przewiną jeszcze dalej, żeby ich już nie widzieć – a to zabije zaangażowanie. Mogą też po prostu się tym zmęczyć i przestać Cię obserwować. Aby do tego nie dopuścić, postaraj się zaplanować swoje treści w czasie, dając swoim fanom szansę na interakcję i zaangażowanie w to, co masz do powiedzenia.

 

4. Nieodpowiadanie na komentarze

Jeśli chcesz zbudować silniejszą więź z osobami obserwującymi Twój profil, trzeba odpowiadać na komentarze umieszczone pod Twoimi postami na Instagramie. Pamiętaj: przyczyną, dla której Twoja firma dzieli się treściami na Instagramie, jest generowania zaangażowanie wokół udostępnianych przez ciebie informacji. Ignorowanie komentarzy świadczy o tym, że tak naprawdę nie doceniasz kontaktu z obserwującymi – co jest złą informacją i najprawdopodobniej doprowadzi fanów do opuszczenia profilu. Aby temu zapobiec i mieć pewność, że do fanów docierają Twoje odpowiedzi @otaguj ich na Instagramie w komentarzu. Otrzymają oni wtedy powiadomienie – i prawdopodobnie nawet wejdą w dalszą dyskusję.

Oto, jak użyłem tej techniki, aby zaangażować obserwujących profil Shortstack.

komentarze_instagram

Jak widzisz, wymiana zdań w komentarzach następowała w krótkim czasie.

 

5. Brak hasztagów

Nie stosując na Instagramie w postach hasztagów, Twoja firma traci olbrzymią szansę, aby zostać odkrytą przez nowe osoby. Teraz pewnie w głowie pojawią Ci się głosy ludzi mówiących „Nie przesadzaj z ilością hasztagów – zbyt wiele może wyglądać na spamowanie”

Nie dotyczy to jednak Instagrama!

Pozwól mi wyjaśnić –  żeby Twoje treści miały największą szansę, aby je zauważono, niezbędne jest umieszczanie tak wielu hasztagów powiązanych z tematem, branżą, lub niszą, jak tylko jest to możliwe. Pomaga to w odkrywaniu Twoich treści przez użytkowników szukających tych fraz kluczowych. I jeśli nie chcesz przytłaczać zdjęcia tekstem i tagami, zawsze możesz dodać w komentarzu wiązankę hasztagów związanych z tematem :)

Zwracaj uwagę na to, jakie hasztagi są najlepsze dla Twojej branży i staraj się umieszczać je w swoich postach (e.g., #TBT or #photooftheday). Jeśli chcesz monitorować konkretne treści powiązane z Twoją firmą, możesz stworzyć swój unikalny hasztag i promować go wśród swoich fanów (np. #PostPlannerRules).

 

6. Brak optymalizacji Instagram Bio

Jest tylko jedno miejsce na Twoim instagramowym koncie, gdzie obserwujący mogą kliknąć w URL – znajduje się on w Twoim Bio – informacji o profilu! Tak, możesz wklejać URL w komentarzach, ale przez to, że link nie jest aktywny, bardzo mało osób w niego kliknie, nie mówiąc o jego zapamiętaniu. Aby dobrze to wykorzystać, upewnij się, że w Instagram Bio zostanie umieszczony najważniejszy link. Następnie w komentarzu zachęć obserwujących, aby kliknęli w link w bio, jeśli chcą wiedzieć więcej. Jak na przykład tutaj:

instagram_bio

7. Brak filmów wideo

Słyszałeś o 15 minutach sławy, zgadza się? Cóż, Instagram daje ci 15 sekund, więc dobrze je wykorzystaj!

To idealna szansa, aby Twoja firma pokazała swoją ludzką twarz, albo wyróżniła najważniejsze treści lub wydarzenia. Zaangażowanie w wideo zależy od obszaru, jakim się zajmujesz oraz od tego, jak dobrze przygotujesz materiał. Powinieneś przetestować tę opcję ze swoimi fanami.

Oto jak Mari Smith użyła filmu, aby podzielić się ze swoimi wrażeniami na żywo z wydarzeniu, podczas którego występowała:

Mari Smith video

8. Brak zdjęcia profilowego

Użytkownicy nie zdecydują się na obserwowanie profilu na Instagramie, jeśli nie mogą zobaczyć osoby lub marki, którą chcą obserwować. Pierwsza rzeczą jaką robimy, kiedy kogoś witamy w prawdziwym życiu, jest spojrzenie na osobę w i powiedzenie „cześć”. To samo robimy na platformach społecznościowych – szczególnie na Instagramie. A pierwszym miejscem, na które użytkownicy spoglądają, aby zbudować pierwsze wrażenie, jest zdjęcie profilowe. Więc jeśli nie ma na jaką twarz spojrzeć w miejscu zdjęcia profilowego, prawdopodobnie niewiele osób zdecyduje się na obserwowanie – i możliwe, że stracisz też tych, których już masz. Komentowanie bez zdjęcia także nie wygląda profesjonalnie, ponieważ puste zdjęcie profilowe pojawia się przy każdym komentarzu, który umieszczasz.

no_profile_pic

9. Nieobserwowanie innych profili

Angażowanie się wyłącznie we własne treści, nie jest strategią na Instagrama.

MUSISZ angażować się w treści udostępniane na innych profilach, jeśli chcesz rozbudowywać swoją społeczności i budować relację w Twoim obszarze. Obserwowanie innych mówi im, że jesteś zainteresowany ich treściami, ale także daje możliwość wchodzenia w interakcję z ich treściami pojawiającymi się w aktualnościach. Nie mówię, że należy obserwować każdego użytkownika, który obserwuje Twój profil. Poświęć trochę czasu na odnalezienie odpowiednich profili w obszarze Twojej branży. Spójrz na to, jak na szansę poszerzenia sieci kontaktów i budowania relacji. Dawać to może nawet ogromne możliwości współpracy, która pomoże w dotarciu do szerszej rzeszy odbiorców.

 

Wnioski

Nieważne, czy właśnie założyłeś profil, czy już pozyskałeś lojalnych obserwatorów – unikanie tych 9 najczęstszych błędów popełnianych na Instagramie wprowadzi Cię na ścieżkę, na której czeka bardziej zaangażowana i lojalna społeczność.

Teraz Twoja kolej!

Jakie są najbardziej irytujące błędy na Instagramie, które widziałeś?

Żródło: Postplanner

Tłumaczenie: Monika Pachciarz
 

Dowiedz się więcej o Instagramie podczas szkolenia Marketing w Social Media 728X90_marketing_w_social_media


 Share sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Ravi Shukle

Community King na Post Planner. Pomaga właścicielom firm w tworzeniu społeczności, które klienci pokochają! Możesz śledzić go na Facebooku i Instagramie

Comments are closed.