Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Masz wiele kont Google AdWords? Poznaj nowe opcje zarządzania wieloma kontami!

Kto pamięta te czasy, kiedy uruchomienie konta AdWords wymagało wprowadzenia opłaty aktywacyjnej, kiedy reklamodawcy musieli przestrzegać ilości kont utworzonych dla jednego płatnika i kombinowali ze spółkami… Całe 20 złotych trzeba było zapłacić za uruchomienie konta AdWords! Z opłaty zwolnieni byli np. uczestnicy konkursu Google Online Marketing Challenge. Stare dzieje!

Dziś Google wręcz zachęca do zakładania nowego konta. Jakiś czas temu gdy zwróciłem się o rekompensatę z tytułu omyłkowego zablokowania konta na 14 dni (rzekomo z powodu handlowania podróbkami), konsultant Google zaoferował następujące rozwiązanie: „Proszę założyć nowe konto i doładować sobie kuponem, który Panu wyślę”.

Tak było kiedyś… Proszę zwrócić uwagę na opłatę aktywacyjną!

Jeszcze do niedawna do zarządzania większą liczbą kont najwygodniejszym rozwiązaniem było Moje Centrum Klienta. Choć tzw. MCK jest rozwiązaniem polecanym agencjom SEM, nie ma specjalnych wymagań ograniczających możliwość założenia konta MCK w Google AdWords.

Żeby założyć MCK, wystarczy mieć adres e-mail, do którego nie jest podpięte żadne konto AdWords. Jeśli chcesz się logować do swojego konta MCK z głównego adresu e-mail, który jest już przypisany do konta AdWords, musisz utworzyć na tym koncie drugiego admina, który usunie dostęp pierwotnego konta. Dopiero na takie „wolne” konto można utworzyć dostęp do MCK. Konto MCK zakłada się pod adresem http://www.google.com/adwords/myclientcenter/ .

Podstawowe zalety konta MCK

  • Proste dołączanie praktycznie nieograniczonej liczby kont.
  • Dołączanie kolejnych kont MCK – można utworzyć swoją strukturę, w której udostępniamy konta MCK kolejnym pracownikom na róznym szczeblu hierarchii
  • Natychmiastowe tworzenie nowych kont AdWords bez konieczności dodawania admina.
  • Jeśli prowadzisz działania dla klientów zewnętrznych, tylko mając własne MCK możesz założyć konto w programie Google Partners.

Wady konta MCK

  • Trzeba je założyć. Potem jest już z górki.

Nowości w MCK. Skomplikowane struktury dawniej wymagały żmudnego przechodzenia przez konta, co nieraz przy wolno działającym interfejsie Google AdWords mogło trwać nawet kilka minut. Szczęściem w zeszłym tygodniu Google poprawił użyteczność swojego serwisu. Dostępna jest wyszukiwarka kont, dzięki której nie trzeba przeszukiwać struktury w poszukiwaniu danego konta. To ogromna zaleta, zwłaszcza, jeśli mamy wielu użytkowników w strukturze MCK.

W związku z usprawnieniem wyszukiwarki kont w ramach MCK, pojawiła się także inna opcja, która znacznie przyspieszy zarządzanie wieloma kontami AdWords. Dzięki nowej zakładce „Konta”, możemy ujrzeć widok przedstawiający wszystkie kampanie, które prowadzimy w ramach naszego MCK. Wystarczy dodać etykiety i bez logowania do konkretnego klienta, zarządzać kampaniami, także w ramach zbiorczej edycji. Po-po-po-potęga!

Co zrobić, kiedy nie chcesz zakładać konta MCK?

W tym tygodniu Google uruchomiło usługę dla właścicieli wielu kont AdWords, która jest alternatywą dla tych, którzy po prostu nie potrzebują zakładać konta MCK. Czasem użytkownik ma dwa konta i panel do zarządzania wieloma kontami jest po prostu na wyrost. Już od około miesiąca dostępna jest opcja logowania się do wielu kont Gmail bez konieczności udostępniania uprawnień. Można także logować się w ten sposób do wielu kont Analytics.

Wystarczy posiadać login i hasło danego konta Google. Na szczęście opcja logowania na wielu kontach została właśnie udostępniona także dla kont AdWords.

Zalety udostępniania konta w ramach sesji

  • Brak konieczności zakładania MCK
  • Ekspresowe przełączanie się między kontami
  • Możliwość wyświetlenia kont na różnych kartach jednej przeglądarki

Wady udostępniania

  • Brak dodatkowych opcji dostęonych przez MCK (skrypty dla MCK, możliwośc ekspresowego tworzenia kont, możliwość podłączenia płatności zbiorczych)

Jeśli prowadzisz kampanie AdWords tylko dla siebie i masz 3 konta, nie masz ambicji tworzenia agencji SEM i nie chcesz dołączać do programu Google Partners, docenisz tę opcję. Jest bardzo użyteczna.

  Baner Rafał Kowalewski

Szkolenie Google AdWords baner

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Łukasz Kaźmierczak

      Wielkie ułatwienie, zaczynałem mieć za mało przeglądarek by korzystać jednocześnie z różnych maili i usług :) Jeszcze niech pomyślą o tym, aby człowiek nie musiał zakładać x kont np w sytuacji zakładania mck, gdy założyło się wcześniej zwykłe konto AdWords.

    • Żeneralnie, to wystarczy dodać jedno dodatkowe konto Google, które zostanie adminem MCK albo zostanie adminem konta z ulubionym loginem, którego usunie z konta adwords i zluzuje do założenia MCK.
      Fakt, że jest to nieoczywiste, skomplikowane i bardzo łatwo teraz narobić przez pomyłkę 10 pustych kont AdWords.
      Google nie jest mistrzem usability, ale wiadomo, dlaczego nasze ścieżki w tym programie są gmatwane. Z jakiego powodu np domyślnym dopasowaniem jest przybliżone…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *