Algorytmiczne modelowanie atrybucji – łańcuchy Markowa

Nie wiesz, który model atrybucji zastosować? A co, gdyby to dane mogły dokonać wyboru za Ciebie i określić znaczenie każdej z interakcji na ścieżce konwersji? Próbą rozwiązania tego problemu są zyskujące ostatnio na popularności algorytmiczne

Więcej

Czym jest conversion lift?

Google i Facebook zaczynają umożliwiać reklamodawcom prowadzenie eksperymentów conversion lift. Upowszechnienie tego sposobu mierzenia skuteczności reklam może wywrócić do góry nogami metodologię modelowania atrybucji, a na konwersje już nigdy nie będziemy patrzeć tak, jak dotychczas.

Więcej

Czy przez Twoją stronę wyciekają dane osobowe?

Wysokie kary za naruszenie przepisów RODO, sięgające 20 mln euro i więcej, podziałały na wyobraźnię przedsiębiorców. Przed 25 maja gorączkowo zmieniano procedury i uzupełniano braki w dokumentacji. Często były to kwestie od lat wymagane przez

Więcej

Jak analizować ruch z mobile w Google Analytics?

Legendarny „rok mobile’a” już dawno mamy za sobą. Doskonale wiemy, że jeśli chcemy odnieść sukces w sieci, to właśnie ten segment ruchu powinien znaleźć się na naszym celowniku. Niezmiennie przypominają nam o tym branżowe badania, czy chociażby ostatnie działania Google’a.

Więcej

Maciej Lewinski i love marketing

Jak wykorzystać Google Analytics w małej i średniej firmie?

Transkrypcja wystąpienia: W 2006-2009 roku stosunkowo łatwo było osiągnąć sukces w Internecie. Wystarczyło mieć opublikowaną stronę internetową. Z drugiej strony trzeba było też zadbać o to, żeby ktoś na tę stronę mógł wchodzić. Źródeł ruchu

Więcej

Szymon Słowik

11 najważniejszych trendów w analityce internetowej.

Analityka internetowa stanowi ogromne wsparcie dla działań marketingowych i sprzedażowych online, czyniąc te procesy efektywnymi i sprawnie zarządzanymi. Bez analityki błądzisz jak dziecko we mgle. Aby podejmować mądre i skuteczne decyzje, musisz w jak największym

Więcej

marketing danych

sponsorowany

Dane w marketingu są jak ropa XXI wieku. Już 93% marketerów używa ich w swoich kampaniach. Kto jeszcze tego nie robi, ryzykuje przepalanie budżetów reklamowych. Bo marketing bez danych jest jak strzelanie z karabinu do

Więcej

6 rzeczy, które musisz poprawić w swojej kampanii Google Ads.

  Kampanie reklamowe Adwords mogą dać duże zyski dzięki pozyskiwaniu użytkowników zainteresowanych ofertą na stronie. Jednak źle skonfigurowane kampanie mogą szybko zużyć budżet nie dając spodziewanych efektów. Oto 6 najczęściej popełnianych błędów w Adwords wraz

Więcej

4 powody, dla których warto zainwestować w AdWords Mobile

Poniższy tekst zdobył I nagrodę w V edycji Programu Stypendialnego MaxROY.com dla studentów. Autorowi serdecznie gratulujemy, a wszystkich studentów serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w szóstej edycji programu. Smartfony sprzedają się bardzo dobrze i pomimo częściowego nasycenia rynku,

Więcej

10 funkcji w Google Analytics, których nie znasz

Google Analytics jest obecnie bez wątpienia jednym z najpotężniejszych dostępnych narzędzi analitycznych. Posiada wiele funkcji, które pomagają w pomiarze sprzedaży i konwersji. Na tym jednak się nie kończy. Google Analytics pomaga zrozumieć, jak użytkownicy zachowują

Więcej

Google Tag Manager – jak z niego korzystać?

Całkiem niedawno ktoś mi powiedział, że natknął się na Google Tag Managera i nie miał pojęcia, jak on działa i do czego jest potrzebny. Uwierzcie lub nie, to narzędzie istnieje od 2005 roku, jest darmowe,

Więcej

Optymalizacja konwersji, zwiększ sprzedaż na swojej stronie!

Każdy chciałby poznać ,,złote zasady”, dzięki którym zwiększy dochody ze swojej strony internetowej. Niestety, nie ma listy reguł, które byłyby skuteczne w przypadku każdego sklepu – nikt nie zagwarantuje, że w pomarańczowy przycisk Call-To-Action kliknie

Więcej

5 błędów najczęściej popełnianych w Google Analytics

Błędy w branży marketingu internetowego są często bardzo kosztowne. Nie zawsze potrafimy podjąć dobre decyzje co do źródeł pozyskiwania ruchu i co do tego czy słusznie wyznaczamy kierunek zmian na naszej stronie internetowej. Dlatego do jednych z podstawowych błędów możemy

Więcej

Czym jest inteligentny remarketing?

Remarketing zdobył moje serce niemal od razu po tym, jak pojawił się w kampaniach Google AdWords. Jednak dopiero zintegrowanie go z całą masą danych, które zbieramy za pośrednictwem Google Analytics przeniosło go na zupełnie inny,

Więcej

10 najpopularniejszych artykułów 2014

Śledzisz na bieżąco nasz serwis? Zastanawiasz się, czy nie umknął Ci w tym roku jakiś ważny tekst, z którym na pewno warto by było się zapoznać? Sprawdź, jakie artykułu ze Sprawnego Marketingu zdobyły największą popularność

Więcej