Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Ruszył panel AdWords na smartfony

Do tej pory mobilne korzystanie z panelu AdWords, nawet z telefonu z tak dobrą przeglądarką jak Safari (iPhone), było tak uciążliwe, że praktycznie niemożliwe. Dzisiaj Google uruchomił specjalną wersję panelu AdWords, dostosowaną do urządzeń przenośnych „z przeglądarką o pełnej funkcjonalności” (iPhone, Android, Palm/WebOS). Nowy panel ma oczywiście mocno ograniczoną funkcjonalność, ale jest rzeczywiście wygodny w użyciu.

Żeby zalogować się do nowego widoku, należy skorzystać z adresu http://adwords.google.com/dashboard/Dashboard. Z naszych testów wynika, że nowy interfejs można zobaczyć na zwykłym, „pojedynczym” koncie – próba zalogowania do Mojego Centrum Klienta kończy się wyświetleniem standardowej, „stacjonarnej” wersji interfejsu. Co ciekawe, jeśli wierzyć zapowiedziom na oficjalnym blogu Inside AdWords, nie powinniśmy w ogóle uzyskać dostępu do nowego interfejsu – miał on być dostępny tylko dla „small percentage of English language advertisers”. Interfejs jest na razie wyłącznie anglojęzyczny, mimo zalogowania się na konto przypisane do Polski. Po zalogowaniu zobaczysz:
mobilny panel AdWords - widok główny

Jak widać powyżej, dostępne są: lista kampanii aktywnych, nieaktywnych, lista słów kluczowych aktywnych i nieaktywnych oraz lista alertów. Przełączyć też można zakres czasowy prezentowanych danych. W panelu dostępna jest pomoc.

Poniżej, widok listy kampanii:
mobilny panel AdWords - aktywne kampanie

Tak z kolei wygląda widok pojedynczej kampanii:
mobilny panel AdWords - widok kampanii

Jak widać powyżej, edytować można tylko najbardziej podstawowe parametry: kampania aktywna/nieaktywna, dzienny budżet, data zakończenia.

Tak z kolei wygląda lista aktywnych słów kluczowych (jeśli słów kluczowych jest bardzo wiele, kolejne doczytują się w miarę przewijania listy)
mobilny panel AdWords - lista słów kluczowych

Z kolei widok pojedynczego słowa kluczowego wygląda tak:
mobilny panel AdWords - widok słowa kluczowego

Jak widać powyżej, słowo można włączyć lub wyłączyć, zmienić można też maksymalne CPC. Poza tym widoczne są podstawowe statystyki (kliknięcia, koszt kliknięć, CTR, średnia pozycja).

Wspomniane wyżej funkcje to wszystkie dostępne w mobilnym interfejsie funkcje. Nie jest dostępny widok grupy reklam, ani samych reklam, nie jest też możliwe tworzenie kampanii, grup reklam, reklam, słów kluczowych, ani edycja słów kluczowych, czy choćby ich dopasowania. W interfejsie dostępne są jeszcze pomoc i alerty. Rodzaj otrzymywanych alertów możesz skonfigurować z poziomu pełnego, „stacjonarnego” interfejsu.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • ciekawe kiedy adwords będzie nareszcie dostępne pod operę mini…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *