Zobacz wyniki wyszukiwania cudzymi oczami

Narzędzie podglądu reklamy umożliwia „symulacyjne” podejrzenie wyników wyszukiwania dla dowolnej frazy, lokalizacji geograficznej, wersji językowej Google’a, domeny Google’a, a od teraz także dla dowolnego urządzenia. Dzięki narzędziu możesz zobaczyć swoje reklamy oczyma klientów korzystających z urządzeń, których nie masz, a także oczyma klientów przebywających w Rzeszowie, chociaż ty przebywasz w Szczecinie. Użycie narzędzia nie powoduje naliczenia wyświetlenia reklam AdWords znajdujących się na przedstawionych wynikach, nie są też zliczane ewentualne kliknięcia w wyniki.

Dzisiejsza nowość polega na możliwości zasymulowania strony wyników wyszukiwania dla wybranych urządzeń przenośnych z pełną przeglądarką internetową. Google zalicza do nich iPoda Touch/iPhone’a, iPada, urządzenia z Androidem i telefony z WebOS-em:

podgląd reklam nowy
(kliknij obrazek żeby powiększyć)

Dodatkowo zasymulować można także wyniki wyszukiwania dla abonentów poszczególnych sieci komórkowych:

Zalogowanym użytkownikom prowadzącym kampanie AdWords narzędzie powie też, czy reklama wyświetla się użytkownikom przy bieżących ustawieniach, a jeśli nie, to dlaczego (np. za niski CPC, budżet dzienny, niezoptymalizowane konto, poza docelową lokalizacją itd.):

Dla przypomnienia, stary widok Narzędzia podglądu reklam:

podgląd reklam stary

Jak widać powyżej, zmienił się także layout Narzędzia.

Google kładzie ostatnio na reklamę mobilną olbrzymi nacisk. Kolejne funkcjonalności reklam AdWords (choćby niedawno opisywane przez nas: funkcja hyperlocal, prezentująca bezpośrednio w reklamie bieżącą odległość od reklamowanej firmy, funkcja szacowania popytu na słowa kluczowe z urządzeń mobilnych) czy wydanie 750 milionów USD na platformę reklam mobilnych AdMob świadczą o tym dobitnie.

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Nic innego jak szybka reakcja Google na dynamiczny wzrost sprzedaży telefonów umożliwiając wyświetlenie reklam adwords na tych urządzeniach. Sądzę, że wraz z rozwojem tych technologii w Polsce, Google będzie prezentował coraz to nowsze możliwości.

    • Kiedy strona dostępna będzie pod adresem sm.pl? Często myli mi się adres bo jest za długi.

      • Maciej_Janas

        Żeby pokryć koszty wykupienia od Supermediów domeny sm.pl musielibyśmy chyba wprowadzić płatny dostęp do Sprawnego :-). Póki co sugerujemy RSS-y, zakładkę albo korzystanie z podpowiedzi przeglądarki.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *