Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google udostępnia śledzenie połączeń wykonywanych z click-to-call w AdWords

Google uruchamia system śledzenia połączeń telefonicznych inicjowanych z poziomu reklam AdWords zawierających numer telefonu reklamodawcy. Usługa nazywać się będzie AdWords Call Metrics, dostępna będzie na razie wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.

Jak to będzie działać? Chociaż reklamodawca konfigurując kampanię AdWords wprowadzi swój numer telefonu, to link sponsorowany zawierać będzie inny numer. Kiedy internauta postanowi wybrać widoczny w reklamie numer, zostanie skierowany na prawdziwy, docelowy numer reklamodawcy, ale jego połączenie będzie “przepuszczane” przez należącą do Google usługę VoIP o nazwie Google Voice.

Po co Google uruchamia taką usługę? Żeby dowartościować skuteczność AdWordsów. Do tej pory reklamodawca korzystający z linków click-to-call widział efekty wydanych przez siebie pieniędzy tylko w postaci liczby połączeń zainicjowanych kliknięciem, poza tym możliwe było zliczanie wyłącznie konwersji dokonanych na stronie docelowej. AdWords Call Metrics powiedzą mu dodatkowo o liczbie połączeń wykonanych na zasadzie ręcznego wklepania numeru do telefonu (szczególnie istotne dla reklam wyświetlanych na komputerach stacjonarnych), będzie mógł zatem przypisać do kampanii także konwersje zrealizowane kanałem telefonicznym. Ponadto reklamodawca dowie się jak długo trwała rozmowa (jako że wartość rozmów np. dwusekundowych jest w oczywisty sposób nieporównywalna z rozmową 3-minutową), o której została wykonana i z jakiego numeru kierunkowego (area code) ją zainicjowano.

tak Call Metrics wygląda w backendzie AdWords

Przy okazji warto wspomnieć, że choć Call Metrics jest na razie darmowe (płacisz tylko za kliknięcia), to prawdopodobnie Google wprowadzi niedługo opłaty za zliczanie połączeń. Firma ostrzega bowiem: “Na razie płacisz tylko za kliknięcia w twoją reklamę, ale to może się zmienić wraz z rozwojem produktu”.

Krótka prezentacja AdWords Call Metrics:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QIJ36uUxJBw&feature=player_embedded[/youtube]

Aktualizacja: Od marca 2010 usługa dostępna jest także w Polsce

Uruchomienie nowej funkcji jest bardzo proste. Wystarczy, że reklamodawca wprowadzi numer telefonu i zaznaczy kierowanie reklam na “urządzenia iPhone i inne urządzenia przenośne wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością”. Za każdy zainicjowany z poziomu reklamy telefon, reklamodawca płaci tyle, co za kliknięcie. To dla reklamodawców dobry interes, bo dzwoniący klient wart jest zwykle więcej niż odwiedzający witrynę WWW.

Jak podaje Search Engine Land, CTR-y reklam zawierających numery telefonu są o 5 do 30% procent wyższe, niż dla zwykłych reklam. Nowy typ reklamy najwyraźniej na tyle zwraca na siebie uwagę, że wyższe są też CTR-y mierzone kliknięciami w link.

Typowy scenariusz użycia funkcji mógłby zakładać posiadacza iPhone’a, który będąc w mieście orientuje się, że powinien pójść do fryzjera. Wpisuje “fryzjer poznań”, widzi reklamy lokalnych salonów opatrzone numerami telefonu. Nie potrzebuje odwiedzać ich stron internetowych, chce się po prostu umówić na strzyżenie. Dwoma kliknięciami łączy się z fryzjerem i umawia.

Strona wyników wyszukiwania wygląda tak:

płatne wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych: tak wygląda click-to-call

Natomiast po kliknięciu w numer telefonu wyświetla pytanie o potwierdzenie:

click-to-call: co się dzieje po kliknięciu numeru

Szczegółowe instrukcje, jak uruchomić nową funkcję, przedstawił oficjalny polski blog Google o AdWords.

 

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *