Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Szaleństwa nowego interfejsu Google

Google testuje swój nowy, trójkolumnowy interfejs od listopada 2009. Redakcja Search Engine Landu ponownie pisała o nowym interfejsie w lutym, a od tego czasu odnotowuje coraz więcej doniesień o nowym interfejsie, pokazującym się kolejnym internautom, w tym także dziennikarce SEL-u, Vanessie Fox.


Najważniejsza z nowych funkcji, to autodetekcja lokalizacji użytkownika, widoczna pod polem wyszukiwania. Po lewej stronie zrzut ekranowy zrobiony przez Sarę Holoubek.

Także mieszkająca w Seattle Vanessa przesłała nam zrzut ekranowy, tym razem jest to pełny widok SERP-ów:
nowy interfejs SERP-ów - pełny widok

Vanessa zauważyła w nowym interfejsie kilka ciekawych funkcji:

  • Podobne: („Not entirely unlike”) funkcja ta nie pojawia się dla wszystkich zapytań, ale jest widoczna np. dla zapytania [Search Engine Land]. Polega na proponowaniu użytkownikowi zapytań podobnych do wprowadzonego. Już wcześniej podobna funkcja była dostępna, ale tylko w odniesieniu do linków. Trudno ustalić, co wyzwala pokazanie się tej funkcji: wyświetla się ona dla zapytania [pizza], ale już nie [restaurants]. nowy interfejs SERP-ów - nie całkiem niepodobne
  • W pobliżu („Nearby”): Informacja o wykrytej automatycznie lokalizacji internauty wyświetla się pod polem wyszukiwania. Fizyczna lokalizacja internauty wpływa na wyniki od dość dawna, ale nowością jest filtr „nearby”. (Ile razy próbuję tej opcji, tyle razy Google zwraca komunikat „nie znaleziono wyników” – funkcja jest najwyraźniej wciąż nieskończona) [filtr „nearby” jest od dłuższego czasu widoczny nawet w starym interfejsie google.com – przyp. tłum.].
  • Dobór filtrów w zależności od zapytania: Można zauważyć, że Google proponuje internautom różne filtry, w zależności od wydanego przez nich zapytania. Jednocześnie wszystkie filtry pozostają dostępne poprzez przycisk „więcej” („more”). Przykładowo, na zapytanie [skate shoes] wyświetlają się linki „mniej/więcej wyników ze sklepów”, a na zapytanie [Obama] wyświetlają się opcje czasu, wonder wheel, timeline i obrazy.

nowy interfejs SERPów - filtry - zakupowy

nowy interfejs SERPów - filtry - polityczny

Można też zauważyć, że różne zapytania wywołują wyświetlenie różnych filtrów czasu (na zapytanie [Obama] zaproponowano wyniki „z ostatnich 2 dni”, a na zapytanie [health care reform] już „z ostatnich 3 dni”).

nowy interfejs SERPów - filtry - newsowy

W zależności od zapytania, zmieniają się też proponowane obszary wyszukiwania. Jeśli szukasz [restaurant], zaproponowane zostaną ci Mapy, ale jeśli zapytasz o [Obama], zamiast Map będzie Wideo.
nowy interfejs SERPów - filtry - lokalny

Wiemy, że nowy interfejs nie jest jeszcze widoczny u wszystkich. Większość z nas jeszcze go nie widziała, ale przybywa tych, którzy widzieli. Od końca lutego Google testuje nowy interfejs na coraz większej grupie użytkowników.

Na koniec jeszcze kilka zrzutów:
nowy interfejs SERPów - filtry - wideo

nowy interfejs SERPów - filtry - obrazy

nowy interfejs SERPów - filtry - wszystko

[źródło: New Google UI In Wild Again, With Auto-Detected Location]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Tomasz Sobiesiak

      na chromie to juz kawal czasu ten interfejs jest w PL i przyznam się, że jak przerzucam na IRON czy FF, to jakoś dziwnie mi już wygląda stary interfejs.

      • Maciej Janas

        Nie wiem według jakich kryteriów Google wyświetla użytkownikom nowy interfejs, ale przeglądarka chyba nie jest tu decydującym (jakimkolwiek?) wyznacznikiem – sam korzystam właśnie z Chrome, na kilku różnych komputerach, na najróżniejszych numerach IP, a mimo to nowy interfejs wciąż widziałem tylko na screenach. Dla testów próbowałem też innych przeglądarek, zalogowany i wylogowany – ale Google złośliwy jest ;-).

    • Tomasz Sobiesiak

      na wielu przeglądarkach na jednym kompie nowy interfejs mam tylko na chromie.
      niezależnie czy jestem zalogowany na konto Google i które :-)
      na innym IP ten sam komputer… sprawdzę za 2 godzinki, bo pamięć mi szwankuje czy jest różnica jakaś.

    • U nas w biurze przez kilka dni nowy interfejs był na 2 komputerach – dzisiaj tylko na moim. Za każdym razem w Chrome – nawet w incognito, bez zalogowania itd.

    • Łukasz Kołodziejczyk

      U mnie nowy interfejs jest widoczny tylko na Firefoksie. Ale funkcjonalność jest nieco uboższa od tej zaprezentowanej we wpisie. Brakuje dwóch ważnych funkcji: powiązanych wyszukiwań (not entirely unlke) oraz wyszukiwania lokalnego (Nearby).
      Zmiana lokalizacji dla osób prowadzących międzynarodowy biznes – cudowna. Można sprawdzić co zobaczą w wyszukiwarce po wpisaniu danych fraz partnerzy z zagranicy.

    • A ja dzisiaj instaluję chrome i rzeczywiście jest nowy interfejs Google… ,a ja mam cały czas stary na FF

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *