Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
seopilot-4

Samodzielna optymalizacja strony w Google – to się opłaca

Według badań 80% klientów przechodzi na naszą stronę z Google. Dlatego, tak ważne jest zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarce i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Dzięki dobrej optymalizacji – po pierwsze zaoszczędzimy środki na pozycjonowanie serwisu. Po drugie szybciej osiągniemy wyższe pozycje w Google, a co za tym idzie zwiększymy ruch i ilość klientów na naszej stronie oraz podwyższymy wyniki finansowe.

Jak samodzielnie i szybko zoptymalizować stronę?

Optymalizowanie strony jest niezbędnym procesem, jednak nie musimy być specjalistami od pozycjonowania, aby ją wykonać samodzielnie. W Polsce istnieje np. system SeoPilot.pl ,dzięki któremu uzyskamy bezpłatne wskazówki dotyczące optymalizacji. Wystarczy wyłącznie zarejestrować się w systemie i dodać słowa kluczowe w tworzonym projekcie. System Rekomenacji w SeoPilot analizuje oddzielnie każdą dodaną stronę pod kątem konkretnej frazy kluczowej. Otrzymujemy z niego pełny raport dla danej frazy i cenne wskazówki dotyczące optymalizacji.

Trzy główne argumenty, dlaczego warto przeprowadzić optymalizację strony?

  1. Dobrze zoptymalizowany serwis uzyskuje w wyszukiwarce wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co pozwala maksymalnie obniżyć koszty pozycjonowania.
  2. Optymalizacja wpływa na szybkość indeksowania zmian na stronie przez roboty Google i reputację strony, dzięki czemu na stronę trafia większa liczba użytkowników (klientów).
  3. Przeznaczamy mniej środków na płatną reklamę np. w AdWords

Bezpłatny raport dotyczący optymalizacji strony uzyskasz rejestrując się w SeoPilot.pl

Na jakie czynniki warto zwrócić uwagę przy optymalizacji?

Podstawowowymi czynnikami, które powinniśmy przeanalizować w pierwszej kolejności pod kątem wyszukiwarek i fraz kluczowych są: optymalizacja treści, kodu i grafiki strony internetowej. Dzięki systemowi SeoPilot otrzymasz raporty dotyczące tych i wielu innych parametrów wymienionych poniżej, na podstawie których wprowadzisz zmiany na stronie. Istotne elementy optymalizacji, które analizuje System Rekomendacji:

Po pierwsze: Zagęszczenie fraz kluczowych w treści strony.

Zagęszczenie słów kluczowych to stosunek ilości słów kluczowych do ogólnej liczby słów znajdujących się na stronie. Przyjmuje się, że optymalne zagęszczenie słów kluczowych wynosi 3-5%. Dla każdej frazy należy zachować indywidualne podejście i pamiętać, że:

  • frazy niskokonkurencyjne wystarczy wpisać w treści strony raz, a te bardziej konkurencyjne – kilka razy.
  • ważna jest ogólna ilość tekstu na stronie – jeśli tekstu jest mało, nie warto zbytnio “przeładowywać” go słowami kluczowymi.

Po drugie: Znaczniki Keywords, Title, Description oraz obecność przypisanej treści w tych znacznikach.

Meta-znaczniki Description i Keywords oraz znacznik Title to znaczniki HTML, opisujące robotom Google treść strony. W tych tagach zawarte są informacje o stronie, dające polecenia przeglądarkom oraz robotom indeksującym.
Rekomendacje:

  • w tagu “Keywords” należy wpisywać wyłącznie pojawiające się na stronie słowa kluczowe, najlepiej w ilości nie przekraczającej dziesięciu.
  • znacznik “Description” to krótki opis strony zawierający główne zapytanie, na które pozycjonowana jest strona. Tekst powinien być odpowiedni dla snippetu, przyciągać uwagę, nieść maksimum informacji o zawartości strony i zachęcać do kliknięcia.
  • “Title” określa tytuł strony, widoczny zarówno dla robotów, jak i dla użytkowników.
  • Podczas analizy system SeoPilot.pl najpierw sprawdza, czy wyżej wymienione znaczniki zostały odpowiednio przypisane dla pozycjonowanej strony, a następnie – czy została w nich zawarta fraza kluczowa.

Po trzecie: Formatowanie treści pod kątem pozycjonowania

W procesie optymalizacji warto zatroszczyć się o odpowiednie sformatowanie tekstów zawartych na stronie:

  • Istotne jest odpowiednie użycie i zapełnienie nagłówków H1-H6. Im bardziej logiczna jest struktura dokumentu, tym jest  lepiej odbierana zarówno przez wyszukiwarkę, jak i przez użytkowników: wydzielenie słów kluczowych znacznikami semantycznymi, czyli np. kursywą (em) czy pogrubieniem (strong).
  • Wszystkie znaczniki powinny być poprawnie otwierane i zamykane. Jeśli słowo kluczowe występuje w nagłówku lub w inny sposób zostało wyróżnione, jest uznawane przez wyszukiwarkę jako bardziej znaczące. System Rekomendacji w SeoPilot.pl w pierwszej kolejności sprawdza, czy wyżej wymienione znaczniki zostały użyte na pozycjonowanej stronie, a następnie – czy została w nich zawarta fraza kluczowa.
  • Linki wychodzące i przychodzące oraz błędy na stronie  – Algorytmy Google i innych wyszukiwarek zwracają uwagę nie tylko na linki zewnętrzne, lecz również wewnętrzne. Linki wychodzące zewnętrzne przekazują wartość strony witrynom, na które prowadzą. Dlatego należy dążyć do tego, aby liczba linków wychodzących była możliwie najniższa.
  • Linki wychodzące wewnętrzne prowadzą na inne strony tego samego serwisu. Jeśli zależy nam na tym, aby moc linków przychodzących na pozycjonowaną stronę nie rozpływała się po całym serwisie, to także ich ilość nie powinna duża.

Błędy na stronie – System Rekomendacji sprawdza obecność błędów w kodzie źródłowym pozycjonowanej strony. Ukryte bloki oraz obecność tekstu i kodu poza html wpływają negatywnie na działanie strony, a w rezultacie na jej indeksację przez roboty wyszukiwarek.
Optymalizacja strony? SeoPilot.pl bezpłatnie wykona ją za Ciebie

Po czwarte: Optymalizacja grafiki na stronie

Obrazy i ilustracje należy podpisywać z użyciem słów kluczowych w znacznikach Alt i Title – pomoże to zwiększyć zgodność strony z zapytaniem, a także wprowadzić zaznaczone obrazy do wyników wyszukiwania. Wyszukiwarki nie indeksują samej grafiki na stronie internetowej. Dlatego sczytują opis Alt oraz Title i na ich podstawie określają, który obraz jest najbardziej relewantny do zapytania użytkownika. W przypadku, jeśli na stronie jest obecna grafika, System Rekomendacji SeoPilot zliczy ją oraz poda informację na temat jej optymalizacji, tzn. dla ilu obrazów został przypisany atrybut Alt oraz Title, a także ile razy została użyta fraza kluczowa w tych atrybutach.

Po piate: Skrypty znalezione w head oraz body

System analizuje kod źródłowy pozycjonowanej strony pod kątem występowania wykonywalnych skryptów. Niektóre skrypty działające na stronie mogą wpływać na szybkość ładowania strony, gdyż ich pełne załadowanie wymaga czasu i dobrego łącza. Takie skrypty mogą także negatywnie wpłynąć na indeksację strony przez wyszukiwarki.
System dodatkowo sprawdza także takie parametry jak :

  • Statystki dotyczące obecności strony w indeksie Google oraz odpowiedź serwera.
  • Obecność blokad uniemożliwiających indeksację strony.

Podsumowując:

Optymalizacja strony to podstawowa czynność, na jaką powinniśmy zwrócić uwagę rozpoczynając pozycjonowanie danej strony internetowej. Pozwoli nam na zaoszczędzenie dużej ilości czasu i uniknięcie dodatkowej pracy podczas samego pozycjonowania. Wskazówki dotyczace optymalizacji strony możemy uzyskać całkowicie bezpłatnie korzystając z systemu SeoPilot.pl, który jako jedyny na polskim rynku udostępnia to narzędzie. Otrzymamy pełną analizę często występujących błędów i wskazówki, dotyczące wewnętrznej optymalizacji strony. System będzie pomocny zarówno dla osób, które zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem, jak i dla profesjonalistów.


 Share sprawnymarketing

Artykul sponsorowany

Artykuł napisany we współpracy w naszymi zleceniodawcami. Więcej informacji na temat artykułów sponsorowanych i współpracy z naszą redakcją na podstronie http://sprawnymarketing.pl/kontakt/



    • „w tagu “Keywords” należy wpisywać wyłącznie pojawiające się na stronie słowa kluczowe, najlepiej w ilości nie przekraczającej dziesięciu.” oraz „Przyjmuje się, że optymalne zagęszczenie słów kluczowych wynosi 3-5%.” Skąd te założenia? Można prosić o podanie jakiegoś wiarygodnego źródła tudzież testu?
      Czemu w artykule wymieniono system SeoPilot a nie inny program do sprawdzania strony pod kątem optymalizacji? Czy ma on jakieś szczególne znaczenie/funkcje przydatne w tym temacie?

    • Liczy się treść, tak należy używać frazy aby google zaklasyfikowało naszą stronę do „danego tematu”

    • Sebastian Jakubiec

      @bziuk – wymieniono SEO Pilota, bo jest to artykuł sponsorowany.

      A co do kwestii „„w tagu “Keywords” należy wpisywać wyłącznie pojawiające się na stronie słowa kluczowe, najlepiej w ilości nie przekraczającej dziesięciu.” ”

      Co do potwierdzeń tych tez, mogę się podzielić własnymi wynikami, przeprowadziłem testy – http://websem.pl/test-wplyw-lokalizacji-slow-kluczowych-na-indeksacje/ – z których wnioski były jasne, że słowa których nie ma w widocznych elementach witryny (adres URL, treść) a są w meta – nie wnoszą nic pod kątem SEO.

    • Od kiedy to znowu description i tag Keywords ma znacznie przy pozycji w Google ? Google wraca do starej szkoły?

    • Dobrze zoptymalizowaną stronę plus kilka linków często można na łatwe i średnie frazy zobaczyć w topie. Artykuł fajny dla osób zaczynających zabawę. Pozdrawiam

    • To fakt, linki nie działają :). Artykuł dobry, dla początkujących. Ciekawi mnie jak sprawdza się ten system w seopilocie, może przetestuję.

    • Dopiero zaczynam przygodę z pozycjonowaniem, dobry wpis.

    • Konkretnie i na temat. Jak widać przeprowadzenie samemu optymalizacji własnej strony nie jest wcale takie trudne.

    • Pozycjonowanie

      Dla kogoś rozpoczynającego karierę z pozycjonowaniem artykuł jest zbiorem najważniejszych informacji.

    • Bardzo fajna sprawa, tylko bez minimalnej wiedzy, osoba, która to robi może i tak przeoptymalizować serwis. Choć zgadzam się z osobą ponad nami, artykuł jest ciekawym zbiorem wskazówek.

    • Na pewno informacja o serwisie wymienionym w artykule przyda się przy pracy. Czy znane są efekty korzystania z tego systemu, jaki jest stopień korzyści płynących z jego zastosowania? Chciałbym wiedzieć, czy warto z niego obecnie skorzystać. Interesują mnie dane liczbowe.

    • Dzięki za informację o seopilot.pl dotyczący optymalizacji. Nie widziałem, że tam jest takie narzędzie.

    • Optymalizacja owszem, ale tylko pod względem błędów w kodzie. Wypozycjonowałem już setki stron i mogę powiedzieć jedno: w przypadku wordpressa te wszystkie seo wtyczki nic nie dają, a nawet mogą zaszkodzić. Najlepsze pozycje mi się osiąga stronami, które nie posiadają seo dopalaczy i są proste, czytelne, bez żadnych pierdółek. Title i treść – bez kombinacji i zabawy w opisy czy słowa kluczowe.

      pozdrawiam.

    • Janusz z Gdańska

      artykuł niezgodny z wytycznymi matta :))))

    • „Dobrze zoptymalizowany serwis uzyskuje w wyszukiwarce wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co pozwala maksymalnie obniżyć koszty pozycjonowania.”

      Komentarz: Może podskoczyć w rankingu, ale o kilka nieznaczących miejsc. Podskoczy w górę, gdy będzie wzmocnione bardzo silnym zapleczem. Oczywiście mowa o top 10.

      „Optymalizacja wpływa na szybkość indeksowania zmian na stronie przez roboty Google i reputację strony, dzięki czemu na stronę trafia większa liczba użytkowników (klientów).”

      Komentarz: Optymalizacja służy do dokładności odczytu kodu witryny przez roboty wyszukiwarek. Jak jesteśmy na 90 miejscu w rankingu, to zazwyczaj ciężko o większą liczbę klientów.

      „Przeznaczamy mniej środków na płatną reklamę np. w AdWords”

      Komentarz: Gdy jesteśmy w pierwszej trójce wyników, nie korzystamy z Google Adwords. Gdy jesteśmy na 8, 9 stronie wyników korzystamy z Google Adwords. Nie ma czegoś „pomiędzy”.

    • Arskom Lab

      Fajny art – mimo że sponsorowany, to jednak merytoryczny ;) Trzeba jednak pamiętać, co już tu w komentarzach padło, że dbanie o tylko taką optymalizację (techniczną) nie sprawi, że dostaniemy jedynkę na SERPIE. Oprócz tych działań należy również zadbać o dobry content (poprzedzony researchem na KW oczywiście) i UX. Pod tym adresem możecie poczytać więcej na ten temat:
      http://arskomlab.pl/news/optymalizacja-strony-poradnik_-jak-sprawic-aby-kazda-podstrona-byla-perfekcyjna-pod-wzgledem-seo-i-przyjazna-dla-uzytkownika_-cz1,44.html

    • Bardzo przydatny artykuł! Ja jednak mimo, że trochę czytam w tym temacie, to zleciłam optymalizację i pozycjonowanie profesjonalnej firmie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *