Recenzja Linkbird – narzędzia SEO do zarządzania budową linków, monitoringiem marki i rozsiewaniem treści (content seeding)

Niewiele branż rozwija się równie dynamicznie jak SEO. Najnowsze analizy (m.in. firmy Linkbird) pokazują wzrost trendu, w którym upowszechnia się całościowe podejście do SEO – uwzględniające Content Marketing i E-PR. Takie podejście pozwala uzyskać systematyczny wzrost widoczności online. Z tego artykułu dowiesz się, jak skutecznie prowadzić takie działania i w czym pomocne będzie narzędzie Linkbird.

W jaki sposób zarządzać różnymi, powiązanymi ze sobą procesami?

Częstym problemem w SEO jest niska efektywność procesów wynikająca z braku przejrzystości, błędnej komunikacji i niewykorzystania synergii różnych swoich działań.  Narzędzie Linkbird pomaga rozwiązać te problemy. Wiele znanych firm, takich jak Zalando czy Sixt, korzysta z intuicyjnego i spójnego systemu zarządzania procesami, który upraszcza zadania i oszczędza czas w firmie.

Linkbird nie tylko pozwala na monitorowanie działań z takich zakresów jak: budowa linków, PR online i content seeding, ale również uwzględnia 3 filary skutecznego marketingu onlinewidoczność, ryzyko i analizę.

Systematycznie i trwale zwiększaj widoczność online

3 powiązane ze sobą czynniki poprawiają widoczność online: wzmianki o marce, linki dobrej jakości oraz dobre pozycje. Chociaż różne działy firmy mogą być odpowiedzialne za wspomniane czynniki – dział PR za wzmianki, dział budowy linków za linki, a dział SEO za wysokie pozycje, to widać, że działania te w dużej mierze się pokrywają. Wzmianki o marce mogą dać linki dobrej jakości, linki dobrej jakości dobre pozycje, a dobre pozycje zwiększają autorytet strony/marki, co oznacza więcej wzmianek o marce.

Jednakże ta synergia może powstać tylko wtedy, jeśli połączy się aktywności wszystkich wyżej wymienionych działów. To właśnie umożliwia Linkbird. Automatycznie znajduje i powiadamia cały zespół o wzmiankach o marce w Internecie. Wskazane URL-e mogą zostać zachowane jako potencjalne źródła linków, a jeśli link już się znajduje na danej stronie, to można go dodać do Menedżera Linków (Link Manager), który codziennie sprawdza status i cechy linku. Śledzenie Pozycji (Rank Tracker) natomiast stale obserwuje pozycje, zapisuje zmiany i wysyła raporty w formacie PDF na maila.

Szybko zidentyfikuj i wykorzystaj dotychczas niewykorzystany potencjał

Śledzenie pozycji (Rank Tracker) pozwala zwizualizować  potencjał wynikający z pozycji strony w wyszukiwarkach. Przykładowo: jeśli twój content znajduje się na drugiej stronie SERP’ów (wyników w wyszukiwarce) dla słowa istotnego dla twojej marki, to lepsze efekty przyniesie skupienie się na tym słowie niż na słowach znajdujących się na 4-5 stronie.

Sprawdź pozycje w Linkbird, aby zbadać ich potencjał, odnaleźć nowe szanse, wykryć trendy i w ten sposób aktywnie wpływać na pozycje w długim okresie

Taka sama sytuacja dotyczy budowy linków. Zanim zaczniesz tworzyć nowe linki, sprawdź, czy twój dotychczasowy potencjał jest dobrze wykorzystany. Sprawdzanie linków przychodzących (Backlink Checker) bada cechy stron z linkami, sprawdza, czy linki nadal działają i czy zostały ostatnio zmodyfikowane. Dzięki temu będziesz mógł zareagować na ewentualne zmiany np. poprzez kontakt z webmasterem odpowiedzialnym za daną stronę.

Narzędzia sprawdzania linków przychodzących pozwala na filtrowanie i ocenę linków w oparciu o ich status, cechy i istotne wskaźniki, takie jak: wzmianki społecznościowe, ilość linków prowadzących do badanego linku, czy wiek domeny

Monitoring mediów (Media Monitoring) pozwala na wykrycie nie tylko wzmianek o własnej firmie/produktach, ale także wzmianek o konkurencji i tematach ważnych dla twojej firmy. Do wyboru są trzy rodzaje alertów:

  • Wzmianki o marce – wspomniane wcześniej potencjalne źródła linków,
  • Wzmianki o konkurencji – wymagają wystąpienia również wzmianki o twojej marce,
  • Wzmianki tematyczne – dają możliwość dołączenia do dyskusji, ustosunkowania się z pozycji eksperta i może nawet wspomnienia o marce.

Obserwacja wybranych tematów pozwala także poznać osoby zaangażowane w tematy, które aktualnie są istotne dla twojej branży.

Alerty Linkbird regularnie zawiadamiają o wzmiankach nt. marki/konkurencji/tematów w Internecie oraz podają URL-e, które mogą być potencjalnych źródłem linków oraz ułatwiają znalezienie „liderów opinii”

Kolejną możliwości znajdowania potencjalnych źródeł linków (w tym tych używanych przez konkurencję) oferuje Sitehunter (“łowca stron”), który bada Internet w poszukiwaniu stron spełniających wybrane przez użytkownika kryteria. Dzięki temu wyniki wyszukiwania są ściśle dopasowane do potrzeb użytkownika – takich jak content seeding czy współpraca z podmiotami zewnętrznymi (outreach) – i mogą być bezpośrednie dodane do potencjalnych źródeł linków.

Oszczędź czas na poszukiwanie wysokiej jakości linków – Sitehunter pozwala znaleźć strony dokładnie spełniające podane przez Ciebie kryteria, co ułatwia działania link building i content seeding

Po uzyskaniu odpowiednich danych kontaktowych możesz dodać link partnera do panelu zarządzania relacjami z przedstawicielami działów Marketingu i PR (Marketing and PR CRM) lub zainicjować bezpośredni kontakt poprzez odpowiednie narzędzia. Szablony wiadomości i konfigurowalne wypełniacze (placeholders) pozwalają na sprawny i spersonalizowany kontakt z podmiotami zewnętrznymi (outreach). Oznaczenie tagami kontaktów na liście CRM pozwala na dowolne tworzenie list kontaktowych i szybkie filtrowanie odpowiednich osób, z którymi chcemy nawiązać współpracę lub podjąć działania PR / content seeding.

Nawiąż kontakt za pomocą Linkbird i zapewnij sobie sprawną i spersonalizowaną komunikację, poprzez stosowanie dostosowanych do twoich potrzeb szablonów i wzorców wiadomości.

Łatwo śledź efekty komunikacji zewnętrznej i zapisuj postępy

Efektywność kontaktów zewnętrznych (Outreach efficiency) można łatwo ocenić przy pomocy wskaźnika odpowiedzi oraz monitoringu komunikacji (uwzględniające różne statusy).

Linki wygenerowane dzięki kontaktom zewnętrznym (po zamknięciu procesu komunikacji) można łatwo połączyć z celami budowy linków oraz mogą zostać przypisane do konkretnego kontaktu z listy CRM. W ten sposób zaznaczane są osiągnięcia zarówno zespołu, jak i poszczególnych jego członków, a także postępy w realizacji wyznaczonych celów. Przypisanie linku do danego kontaktu ułatwia późniejszą komunikację, np. prośby o usunięcie linku albo o zmianę, a także ułatwia znajdowanie kontaktów, które przynoszą ponadprzeciętną ilość dobrych linków.

Dzięki temu, że Linkbird automatycznie łączy uzyskane linki z partnerami i zaplanowanymi celami, możesz łatwo śledzić postępy zarówno poszczególnych pracowników, jak i całego zespołu.

Alerty Linkbird – dotyczące marki, konkurencji lub tematów – w tym także nowy Alert Linków – pozwalają na jeszcze dokładniejszą ocenę kampanii contentowych, uwzględniającą linki przychodzące oraz wzmianki o marce bez linków przychodzących. Codzienne powiadomienia o nowo znalezionych linkach sprawiają, że zaktualizowany profil linków dostępny jest w dowolnym momencie, podobnie jak możliwość analizy linków przy pomocy narzędzi Linkbird.

 

Alert linków niezwłocznie pokazuje nowe linki prowadzące do Twojej strony.

 

Linkbird pomaga w analizie struktury linków, co ułatwi uzyskiwanie trwałego wzrostu oraz zachowywanie naturalnego profilu linków.

 

W tym momencie zamyka się pętla inbound marketingu. Jedyne, co pozostaje, to wdrożenie usprawnionych procesów i wykorzystanie zdobytych wiadomości do trwałego utrzymania widoczności online. Wypróbuj wersję testową i przekonaj się, jak to działa!

Opinie ekspertów MaxROY.com o Linkbird

Paweł Kapłan, Specjalista SEO, MaxROY.com

Świetne i przydatne narzędzie dla każdego SEO’wca ceniącego ład i porządek w swojej pracy. Znacznie ułatwia prace związane z link building’iem, dzięki rozbudowanym funkcjom.

Mariusz Bacic, Specjalista SEO, MaxROY.com

W mojej opinii Linkbird to bardzo rozbudowane narzędzie typu All-in-One, które – pomimo zachodnich korzeni – świetnie sprawdza się też na naszym rynku. Przydatne z pewnością dla wszystkich tych, którzy mają problem z zarządzaniem swoimi procesami pozyskiwania i monitorowania linków.

Jarosław Dudek, Specjalista SEO, MaxROY.com

Bardzo pomocne narzędzie w procesie link buildingu oraz kontrolowania pozyskanych linków. Przejrzysty i intuicyjny interfejs Linkbirda z pewnością nie sprawi nikomu problemów w obsłudze.

Maciej Muchowski, Specjalista SEO, MaxROY.com

Linkbird to “must have” dla agencji i firm szukających sposobów na zorganizowanie całego zespołu SEO na jednej platformie. Tworzenie całej bazy linków kierujących do naszych klientów w jednym miejscu, z podziałem na kategorie, to tylko niewielka część możliwości tego oprogramowania. Jedynym minusem jest brak języka polskiego :), aczkolwiek każdy, kto choć trochę zna angielski, na pewno sobie poradzi.

 


Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Fenja Villeumier

Inbound Marketing Manager w berlińskiej firmie Linkbird – dostawcy rozwiązań SaaS. Linkbird to wielokrotnie nagradzany system zarządzania działaniami SEO, Content Marketing i Online PR. Fenja zajmuje się zarządzaniem treścią na wszystkim etapach działań: od wyboru tematów, poprzez fazę koncepcyjną i tworzenia contentu, aż po jego upowszechnianie w Internecie.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Warto by wspominać o kosztach jakie wiążą się z zakupem takich produktów

    • Człowiek Remont

      79 Euro miesięcznie. To drogo i tanio. Zależy kto używać ma narzędzia. Swoją drogą jest też trial, a to duży atut. Można się przekonać co i jak przed przelaniem pieniędzy.

    • Skup Aut Pomorskie

      Rzeczywiście dużo i mało – tak naprawdę jeśli masz 1-2 serwisy do promowania to pewnie ten koszt będzie dla Ciebie niewspółmierny do efektów. Dla większego zakresu projektów to narzędzie wydaje się być ciekawe. trial nie gryzie ;)

    • Recenzja wygląda dosyć ciekawie. Przetestujemy triala i się okaże co dalej :)

    • Darek Romanowski

      A jest może takie narzędzie tylko z opłatą jednorazową?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *