71% marketerów używa social media jako elementu strategii SEO

Z badań przeprowadzonych w maju na amerykańskich pozycjonerach wynika, że zdecydowana większość z nich zdaje sobie sprawę z wagi synergii social media + SEO i używa mediów społecznościowych do wspomagania działań pozycjonerskich.

71% ankietowanych search marketerów wplata media społecznościowe w strategię obecności w wyszukiwarkach. Marketing w mediach społecznościowych zapewnia więcej świeżej treści, zwiększa też liczbę linków przychodzących.

By poprawić pozycję witryny w wyszukiwarkach, pozycjonerzy podejmują cały katalog działań. Blisko 53% ankietowanych uruchomiła zapleczowego bloga na potrzeby pozycjonowania.

działania podejmowane przez pozycjonerów

Blisko 30% ankietowanych tworzy odznaki (“badges”), widżety i inne elementy możliwe do osadzenia, których celem jest pozyskiwanie linków, także z mediów społecznościowych.

Niemal identyczny odsetek przebadanych pozycjonerów tworzy treści wirusowe, licząc, że link do nich zacznie krążyć po serwisach społecznościowych.

Najczęściej podejmowane przez pozycjonerów działania SEO to zaglądanie do Google Webmaster Tools w poszukiwaniu ewentualnych błędów/problemów (prawie 3/4 ankietowanych), keyword research (tylko 69%!!!), sprawdzanie najczęściej linkowanych podstron witryny (tylko 2/3 ankietowanych!), czy śledzenie strategii zdobywania linków przez konkurencję (tylko 59%).

Oba badania przeprowadzono w maju 2010 roku na próbie blisko 9000 pozycjonerów.

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Tomasz Bacański

      Synergia e-PR (jako część PR) z działaniami SM to przyszłość prawdziwego, długofalowego linkbuilding'u. Szczególnie ciekawe rozwiązanie dla dużych firm z możliwościami "PR-owymi" lub mniejszych kreatywnych, innowacyjnych, o których chętnie się "pisze".

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *