Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
mapa

Na Google Maps oczerniono ci firmę? Odpowiedz!

Jeśli firma twoja/klienta obecna jest w Google Maps, internauci zobaczą nie tylko to, co chciałeś im przekazać (np. adres, godziny otwarcia, notkę o firmie itd.), ale także opinie innych internautów. Nie masz oczywiście wpływu na to, co internauci o tobie napiszą, ale kilka dni temu zyskałeś możliwość odniesienia się do tych opinii. Możesz np. podziękować za pochwałę, bronić się przed niesprawiedliwymi zarzutami bądź przyznać się do winy :-).

Opinie internautów wyświetlane w profilu twojej firmy w Mapach Google pochodzą generalnie z dwóch źródeł:

  • opinie wystawione przez internautów poprzez Mapy,
  • opinie wystawione przez internautów w serwisach zewnętrznych, z którymi Google ma umowę i zaciąga je do Map.

Skomentować możesz wyłącznie opinie z grupy pierwszej.

Przykładowa opinia wygląda tak:
opinie - miejsca Google

Co zrobić by odpowiedzieć? Musisz być zalogowany na konto Google, to samo, do którego przypisany jest profil firmy. Wystarczy, że wejdziesz na profil, a pod każdą opinią zobaczysz link „Odpowiedz publicznie jako właściciel”. Po jego rozwinięciu, poza polem tekstowym zobaczysz też zalecenia „jak odpowiadać”:
odpowiedzi na opinie Miejsca Google

Po zatwierdzeniu odpowiedzi internauci zobaczą coś takiego:
odpowiedzi na opinie - Miejsca Google

Sens nowej funkcjonalności tłumaczy sam Google:

Przykładowo, uprzejma odpowiedź na narzekania, w której uznasz istnienie problemu i zaproponujesz rozwiązanie, może przemienić klienta o negatywnym początkowo nastawieniu w twojego wiernego fana. Proste podziękowanie za opinię także poprawi wizerunek twojej firmy. Odpowiedzi dadzą ci możliwość zorientowania się, co robisz dobrze, co mógłbyś robić lepiej, a przede wszystkim – pokażą twoim klientom, że są przez ciebie słuchani.

Czy liczba odpowiedzi będzie wpływać na pozycję firmy w Google Maps? Przydałyby się tutaj jakieś testy, ale odpowiedzi „ożywiają” profil i świadczą dobrze o jakości obsługi klienta, zatem Google powinien zechcieć lepiej eksponować „odpowiadające” firmy.

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net
sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



    • Apartamenty Poznań

      Obserwuje liczne dywagacje na ten pozycji w google maps i wiele osób gdyby. Widać, że jest to jeszcze dość świeży temat i nie mamy należytej wiedzy, aby skutecznie pozycjonować. Chyba, że się mylę to proszę o rady.

    • Kraków

      Szkoda jednak, ze tych opinii nie można moderować gdy są jawnym kłamstwem ze strony nieuczciwej konkurencji. Miałem takiego klienta co prosił mnie abym coś z tym zrobił, niestety na nic nie zdały się negocjacje z Google.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *