48 nowości z reklamy w Google

Nowości z reklamy w Google za okres styczeń–marzec 2019

1. Wykluczanie aplikacji mobilnych

Google ostatnio dużo zmienia w tym obszarze. Początkowo wystarczyło wykluczyć magiczną witrynę adsenseformobileapps.com, potem pojawiła się możliwość odhaczenia aplikacji mobilnych w ustawieniach kampanii (o czym pisałam w ostatnich newsach). Natomiast niedawno zniknęła ta opcja i pojawiło się nowe miejsce gdzie należy to robić.

Najłatwiej będzie takiej zmiany dokonać przed AdWords Editora – Zarządzanie > Słowa kluczowe i kierowanie > Kategorie aplikacji mobilnych, wykluczanie. W tym miejscu można jednym kliknięciem dodać wszystkie kategorie apek do wykluczeń.

2. Kampanie video kierowanie na telewizory

Już od jakiegoś czasu w raportach urządzeń pojawiły się telewizory. Można też uzyskać informację o tym na jakim kanale YT została wyświetlona reklama video lub GDN poprzez dodanie segmentu “urządzenie” w raporcie Miejsca docelowe > Gdzie wyświetlają się reklamy. Warto wziąć pod uwagę to urządzenie, wyświetleń jest tam coraz więcej, a stawki póki co są niskie i baardzo konkurencyjne w porównaniu z tradycyjną telewizją.

3. CPM for True View

W kampaniach video pojawiła się ostatnio nowa opcja rozliczania się za wyświetlenia – CPM. Długo musieliśmy czekać aby w tym typie kampanii video móc przeprowadzić kampanie brandową rozliczaną za 1000 wyświetleń. Ustawienie strategii ustalania stawek CPM dostępne jest tylko podczas ustawiania nowej kampanii.

4. Audience expansion tool

Można teraz ustawić jak szeroko chcemy docierać poza naszą docelową grupą, używając suwaka w ustawieniach rozszerzenia targetowania. Podczas przesuwania suwaka pokazuję się informacja jaki dodatkowy zasięg kampania może wygenerować przy takich ustawieniach.

5. Początek bloków reklamowych na YT?

Już niedługo przed materiałem który chcemy obejrzeć będą mogły wyświetlić się dwie reklamy pod rząd. Google argumentuje to tym, że dzięki podwójnym reklamą nie będzie tyle przerw w trakcie oglądania video, co wg badań często zniechęca użytkowników do obejrzenia całego materiału. Pytanie czy nasze reklamy będą równie zapamiętywalne, gdy pojawią się w bloku reklamowym i czy Google zaprzestanie na dwóch reklamach przed video?

Nowości z Google Ads za okres październik-grudzień 2018

1. Konwersje po obejrzeniu teraz w kolumnie „wszystkie konwersje”

Chcąc wyłączyć wspólne raportowanie wszystkich konwersji, należy wejść na Narzędzia > Konwersje > Ustawienia i odznaczyć pole „W kolumnach Wszystkie konw. uwzględnij konwersje po obejrzeniu reklam w sieci reklamowej i reklam wideo”.

Do śledzenia konwersji po obejrzeniu konieczny jest kod śledzenia Google Ads.

2. Niestandardowi odbiorcy w YouTube

Nowa metoda kierowania reklam polegająca na docieraniu do osób wpisujących określone frazy w wyszukiwarce Google i YouTube – ta nowość jest od niedawna dostępna w kampaniach wideo na YouTube.

Wykorzystanie tego rodzaju kierowania jest idealne dla reklamodawców, którzy chcą zwiększyć ruch pochodzący z określonych słów kluczowych oraz tych, którzy chcą być obecni na YouTube, ale poza brandingiem jest dla nich ważny również aspekt efektywności kampanii.

3. TrueView for Action

TrueView for Action jest to klasyczna reklama wideo, do której możemy dodać w końcowej klatce planszę z przyciskiem nakłaniającym do działania. Dodatkowo wyświetlany jest baner towarzyszący, który zostaje później podczas oglądania materiału wideo wyświetlony po reklamie. Reklamy TrueView zachęcające do działania mogą zwiększyć zaangażowanie widzów i zachęcić ich do podjęcia działań po odtworzeniu filmu. Ten typ kampanii możesz utworzyć, gdy wybierzesz cele „Potencjalni klienci” lub „Ruch w witrynie”.

True View for Action

4. Zmiany w ustawieniach cappingu

Nowością, jaka pojawiła się w ograniczeniu liczby wyświetleń reklam, jest możliwość zaznaczenia opcji, w której pozwalamy na to, aby Google sam zadecydował, jak często powinna wyświetlać się reklama. Używając tej opcji warto później skontrolować faktyczną liczbę wyświetleń w kolumnie „Średnia częstotliwość wyświetleń przypadających na plik cookie”.

zmiany w ustawieniach cappingu

5. Dopasowanie ścisłe jest teraz szerszym dopasowaniem

Google wprowadził zmianę w dopasowaniu ścisłym słów kluczowych (exact match). Wcześniej po ustawieniu słowa kluczowego [yosemite camping] w dopasowaniu ścisłym wyświetlenie reklamy następowało tylko i wyłącznie po wpisaniu dokładnie takiej frazy (plus ewentualne literówki). Po zmianie algorytm wykrywa, czy wpisane słowo ma taką samą intencję, jest parafrazą lub czy występuje dodatkowy element między słowami..

dopasowanie ścisłe

6. Zmiany w wykluczeniach urządzeń mobilnych

Od września br. nie są już dostępne wykluczenia aplikacji adsenseformobileapps.com oraz wykluczenie niepełnoekranowej aplikacji mobilnej GMob. Teraz, żeby wykluczyć aplikacje mobilne, należy przejść w ustawieniach do sekcji urządzenia i odhaczyć aplikacje i reklamy pełnoekranowe w aplikacjach mobilnych.

zmiany w wykluczeniach urządzeń mobilnych

7. Intelligent Tracking Prevention –  śledzenie ruchu z Safari

Apple wprowadziło rok temu rozwiązanie „Intelligent Tracking Prevention”, które powoduje, że stare tagi konwersji AdWords tracą ważność po 24 godzinach na przeglądarce Safari.

Aby zapewnić dokładne raportowanie konwersji na koncie Google Ads należy zaktualizować starszą wersję biblioteki śledzenia konwersji i remarketingu (conversion.js), zapewniając w ten sposób zgodność z zaleceniami firmy Apple, dotyczącymi atrybucji reklam. Starsza wersja biblioteki ustawi nowe pliki cookie na stronach docelowych. Globalny tag witryny (gtag.js) i połączone tagi Google Analytics (analytics.js) mogą już ustawiać takie same pliki cookie w Twojej witrynie.

Nowości z Google Ads za okres lipiec-wrzesień 2018

1. Zmiany zmiany zmiany

Po 18 latach nastąpił spory rebranding, który wiąże się z trzema dużymi zmianami w Google AdWords:
  1. Zmiana nazwy na Google Ads! Wraz ze zmianą nazwy będzie nowy typ kampanii, gdzie IA pomoże małym przedsiębiorcom ustawić pierwsze kampanie (na wzór AdWords Express)
  2. Nowa platforma Google Marketing Platform, która będzie połączeniem DoubleClick oraz Google Analytics 360. Powodem połączenia tych dwóch usług jest umożliwienie większej współpracy zespołów marketingowych w przedsiębiorstwach. Nowością w GMP będzie narzędzie o nazwie Display & Video 360, które połączy funkcje z usług DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager oraz Studio and Audience Center.
  3. Nowa platforma programatic – Google Ad Manager. Powstała z połączenia DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange.
Wszystkie te nowości zostaną zaprezentowane 10 lipca podczas Google Marketing Live i wejdą w życie 24 lipca.

2. Add-on do Google Sheets

Dodatek do Google Sheets umożliwi stworzenie raportu poprzez wybranie metryk, jakie mają się znajdować w kolumnach. Jeżeli jednak nie jesteś fanem tabelek z liczbami, to zajrzyj do programu DataStudio, gdzie te same dane możesz mieć w eleganckich i kolorowych wykresach :)

3. Parallel tracking

Google AdWords na początku bieżącego roku przedstawił funkcję „Parallel tracking” jako sposób na zwiększenie szybkości strony mobilnej. Teraz zostało ogłoszone, że wszystkie konta będą musiały używać tej funkcji od 30 października.

„Parallel tracking” ma przyspieszyć ładowanie strony docelowej poprzez oddzielenie parametrów śledzących od adresu URL. Dotychczas parametry śledzące ładowały się, zanim użytkownik przeszedł na stronę docelową, więc ten zabieg zapewne umożliwi zmniejszenie liczby porzuceń.

4. Porównaj swoje ceny z konkurencją

Niedługo w kampaniach produktowych (PLA) będzie można porównać, jak wygląda cena naszego produktu na tle konkurencji. Posiadając taką metrykę, będziemy mieli możliwość ocenienia, czy cena mocno różni się od cen konkurencji i jaki ma to wpływ na nasze wyniki.

5. Responsive Text Ads

Oto coś, co zaciekawi każdego SEM-owca: nowy format reklam! Ustaw jedną reklamę z wieloma nagłówkami i kilkoma opisami, a Google zacznie dynamicznie testować kombinacje. Dodatkowo używając RTA, zyskujemy dłuższe teksty reklam – opisy do 90 znaków (wcześniej było tylko 80) oraz możliwość wykorzystania trzech nagłówków (wcześniej – dwóch). Ustawiając jedną RTA, można podać do 15 nagłówków oraz czterech opisów i obserwować na bieżąco ich wyniki.

Nowości z Google Ads za okres kwiecień-czerwiec 2018

1. Możliwość „wyciszenia” kampanii remarketingowych

Google cały czas pracuje nad poprawieniem doświadczenia klientów w odbiorze reklam serwowanych z AdWords. Teraz będzie wprowadzona możliwość sprawdzenia, jacy reklamodawcy dostarczają reklamy po remarketingu, oraz wyciszenia poszczególnych z nich.

2. Notatki w AdWords

Nowość, która ma być niedługo dostępna na kontach, to notatki w AdWords. Dotychczas tylko w GA mogliśmy notować na wykresie ważne zmiany. Teraz taka możliwość jest dostępna z konta AdWords, z każdego poziomu konta i dla wszystkich użytkowników, którzy mają do niego dostęp.

notatki w AdWords

 

3. Nowy Google Editor 12.2

A w nim nowe możliwości: Gmail asset-based ads, nowe rozszerzenia, m.in. promocji, nowe możliwości targetowania i wiele innych.

4. Nowy widok produktów

Google testuje nowe karuzelowe wyświetlanie produktów w zakupach Google. Po kliknięciu w znak podwójnej strzałki (>>) widok rozwijany jest na całą szerokość wyszukiwarki.

nowy widok produktów w wyszukiwarce

 

Nowości z Google Ads za okres styczeń-marzec 2018

1. Budżety dzienne są teraz bardziej elastyczne

Jak może zauważyłeś, na Twoich kontach dzienny budżet jest nagle mocno przekraczany –to celowy zabieg AdWords. Teraz limit budżetu dziennego może być przekroczony nawet dwukrotnie. Wydatki nie mogą jednak przekroczyć limitu miesięcznego.

2. Listy remarketingowe z YouTube

Teraz listy zapisane z filmów na YouTubie możemy zbierać aż 120 dni wstecz. Dla przypomnienia: wcześniej było to tylko 30 dni, jak w standardowych grupach odbiorców z użytkownikami witryny.

3. Rozszerzenie promocji

Przed Black Friday i okresem świątecznym Google wdrożył nowe rozszerzenie promocji. Teraz nie musimy już dodawać nowych reklam z komunikatem o promocji, możemy ustawić rozszerzenie i zastosować je do wszystkich kampanii. Możemy umieścić tutaj rabat kwotowy lub procentowy, nazwę akcji czy obniżki oraz daty, w jakich obowiązują.

rozszerzenie promocji

4. Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach

Nową metodą jest kierowanie na odbiorców o podobnych zamiarach. Możemy dzięki niej zawęzić grupę odbiorców i bardziej precyzyjnie targetować osoby, które jeszcze nie były na naszej stronie. Użytkownicy klasyfikowani są na podstawie treści, jaką przeczytali, oraz tego, co przeglądali. Grupę odbiorców możemy utworzyć na dwa sposoby: albo tworząc grupę odbiorców niestandardowych, gdzie dajemy URL i słowa kluczowe, albo z listy kategorii automatycznie stworzonej przez Google’a.

5. Rotacja reklam „Odmiany reklamy”

Odmiany reklam umożliwiają łatwe tworzenie i testowanie zróżnicowanych wersji reklam w wielu kampaniach lub na całym koncie. Dzięki temu możesz np. sprawdzić, jak zmieniłaby się skuteczność reklam po zastąpieniu wezwania do działania „Kup teraz” wezwaniem „Kup dzisiaj”. Wystarczy podać kampanie, jakie ma obowiązywać test, a następnie zaznaczyć, którą część reklamy chcemy testować. Do wyboru masz testowanie poprzez zaktualizowanie tekstu, „znajdź i zamień” lub zamienienie miejscami nagłówków. Tę nowość znajdziesz w zakładce „Wersje robocze i eksperymenty >> Odmiany reklam”.

Nowości z AdWords za okres październik-grudzień 2017

1. Nowa rotacja reklam

Z końcem września rotacja reklam została zawężona do dwóch ustawień: „optymalizuj” i „zawsze wyświetlaj naprzemiennie”. Google postanowił usunąć opcję rotacji reklam pod optymalizację konwersji – zostawił tę działkę na inne automatyzacje, takie jak np. inteligentne ustalanie stawek. Dodatkowo rotację reklam będzie można teraz ustawić na poziomie grup reklam!

2. Pierwsza pozycja w reklamach produktowych

Została dodana nowa kolumna przedstawiająca udział w wyświetleniach na czołowej pozycji, czyli na pierwszej pozycji od lewej w reklamach karuzelowych w wynikach z wyszukiwarki Google – obejmuje zarówno reklamy produktowe, jak i reklamy lokalnego asortymentu produktów. Uwaga! Tę kolumnę możemy dodać tylko w nowej wersji AdWords. Kolumnę znajdziesz na poziomie widoku kampanii produktowej w zakładce „Konkurencja”. Nazywa się „Przeszukiwanie czołowych pozycji udziału w wyświetleniach”.

pierwsza pozycja w reklamach produktowych

 

3. Dostosowania stawek za połączenie

Na Twoim koncie są kampanie promujące usługi? Jeśli tak, to na pewno powinno Cię to zaciekawić! Teraz będzie można dostosowywać stawki również za połączenia, tak samo jak dotychczas można było to zrobić w harmonogramie, lokalizacjach czy też przy urządzeniach. Podniesienie dostosowań stawek za połączenie pozwoli częściej wyświetlać rozszerzenia połączeń i uzyskiwać więcej wartościowych konwersji.

4. Statystyki stron docelowych w AdWords

Podczas tegorocznej konferencji Google Marketing Next została ogłoszona nowość: „Strony docelowe”, która umożliwia ocenę skuteczności stron docelowych. Od września została ona wprowadzona do nowej wersji AdWords. Na tej stronie można sprawdzić, które adresy URL na Twoim koncie są dostosowane do komórek, które generują najwięcej sprzedaży, a które mogą wymagać poprawy. Dostępne również tylko na nowej wersji AdWords – należy kliknąć w lewej kolumnie „Strony docelowe” i w jednym miejscu mamy informację o wszystkich statystykach stron wykorzystanych w kampaniach.

Nowości z Google Ads za okres lipiec-wrzesień 2017

1. Nowe kolumny wyniku jakości

W czerwcu pojawiło się siedem nowych kolumn przedstawiających stan i historię wyniku jakości. Kolumny stanu umożliwią nam dokładniejsze poznanie składowych wyniku (jakość strony, przewidywany CTR i trafność reklamy – wcześniej było to dostępne po najechaniu na dymek przy wyniku jakości). Pozostałe cztery kolumny dotyczą wartości historycznego wyniku jakości i jego składowych. Te kolumny pozwolą na zrozumienie, jakie zmiany miały wpływ na wynik jakości.

2. Podobni odbiorcy w wyszukiwarce i zakupach Google

Teraz opcja podobnych grup odbiorców, która wcześniej była dostępna w sieci GDN, dostępna jest również w sieci wyszukiwania i PLA (product listing ads). Od teraz przy listach podobnych odbiorców widoczna będzie szacunkowa wielkość listy w wyszukiwarce – dzięki temu będziesz wiedzieć, do ilu użytkowników mogą dotrzeć.

3. Nowa strategię inteligentnego określania stawek: „Maksymalizuj liczbę konwersji”

Strategia, która automatycznie ustawia odpowiednią stawkę w każdej aukcji i pozwala uzyskać jak największą liczbę konwersji w ramach dziennego budżetu. Testowaliście już? Warto ustawić eksperyment i zobaczyć, czy przynosi dobre wyniki.

4. Nowości ogłoszone na Google Marketing Next

23 maja miała miejsce konferencja Google Marketing Next skierowana do marketerów i ogłaszająca nowości wchodzące do Google AdWords, Google Analytics i DoubleClick. Najczęściej poruszanym tematem był machine learning. Przeczytaj, co w związku z tym zostało zaprezentowane na konferencji.

5. Google Attribution

Google Attribution będzie nową usługą oferowaną przez Google, która będzie miała na celu ułatwienie analizy współgrania działań marketingowych na różnych urządzeniach i w różnych kanałach. Google Attribution będzie dostępny dla wszystkich bezpłatnie już za kilka miesięcy.

6. Rozszerzenie lokalizacji w kampaniach na YouTubie

Teraz już do wszystkich typów kampanii można dodać rozszerzenie lokalizacji w DoubleClick z dokładnym adresem i zdjęciem naszej firmy.

7. Nowe kierowanie reklam w sieci wyszukiwania

Zapowiedziano także nową możliwość kierowania kampanii sieci wyszukiwania po zainteresowaniach odbiorców na rynku. Kampanie w wyszukiwarce zdobywają coraz więcej funkcji z kampanii w sieci reklamowej.

8. Unique Reach i Unique Ads Viewed for User

Google udostępni nam dwie nowe metryki, które pokażą nam zasięg i częstotliwość wyświetlanych reklam, uwzględniając korzystanie z wielu urządzeń. Nie denerwujmy użytkowników zbyt częstym wyświetlaniem reklam.

9. AdWords + AMP

Google ogłosił, że wprowadzi AMP do kampanii AdWords. Technologia AMP (accelerated mobile pages) pozwala na szybsze ładowanie strony na urządzeniach mobilnych. Dotychczas taka opcja była dostępna tylko w organicznych wynikach wyszukiwania, teraz będzie dostępna również w reklamach tekstowych AdWords. Google chce także wykorzystać nową technologię, by przyspieszyć czas wyświetlania reklam w sieci reklamowej. Co to oznacza dla reklamodawców? Na pewno niższy współczynnik odrzuceń spowodowany długim ładowaniem stron.

10. Integracja Google Optimize z AdWords

Następną nowością będzie możliwość połączenia Google Optimize z kontem AdWords. Pozwoli to dopasować wyświetlaną stronę docelową do tekstów reklam.

11. Łatwiejsze tworzenie media planów w DoubleClick

DoubleClick Media Planning, korzystając z machine learning, będzie tworzył proponowane strategie na podstawie celów, jakie masz ustawione na koncie.

12. Google Surveys 360 + remarketing

Połączenie tych dwóch narzędzi umożliwi np. skierowanie ankiety do osób, które zakupiły produkt na Twojej stronie. Opcja ta dostępna jest na razie tylko w USA i Kanadzie.

Nowości z Google Ads za okres kwiecień-czerwiec 2017

1. Targetowanie w oparciu o frazy wyszukiwane na YouTubie

Pojawiła się możliwość targetowania w oparciu o słowa kluczowe, których użytkownik używał podczas wyszukiwania na YouTubie. Okazuje się zatem, że sam fakt wpisania frazy do wyszukiwarki pomaga określić użytkownika jako potencjalnego klienta. Poprawiona została także opcja mierzenia wyświetleń. Wyłączono za to możliwość zbierania cookies w obrębie YouTube’a przez zewnętrznych wydawców.

2. Nowe dane w analityce reklam wideo

Analizując reklamy wideo warto zwrócić uwagę na nowe dane „Unikalny zasięg”, dzięki którym można poznać dokładną liczbę użytkowników oraz średnią liczbę odsłon przypadającą na jednego użytkownika. Modyfikując kolumny, można odnaleźć informację o czasie oglądania reklamy wideo, która jest dostępna w tej chwili w reklamach TrueView i In-stream oraz reklamie w przerywniku.

3. Poszerzenie słów kluczowych o zbliżone odmiany

W najbliższych miesiącach słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym (exact) zostaną poszerzone o zbliżone odmiany i będą obejmowały dodatkowe przeformułowania i zmiany szyku słów kluczowych.

4. Koniec wspierania STA

31 stycznia 2017 roku Google Ad- Words przestało wspierać standardowe reklamy tekstowe STA. Dotychczasowo utworzone standardowe reklamy nie mogą być już edytowane, jednak użytkownicy nie stracą do nich dostępu.

5. Testy wprowadzania zmian w treściach reklamodawców

Google na własny koszt testuje wprowadzenie zmian w treściach reklamodawców. Sprawdza także, czy naniesione modyfikacje generują wyższą klikalność. Testowane reklamy pojawią się na koncie AdWords z etykietą Added by AdWords.

6. Zmiana wyglądu reklam

Google po raz kolejny odświeża wygląd swoich reklam. Oznaczenie reklamy jest delikatne, a różnica między wynikami płatnymi a organicznymi staje się coraz mniejsza.


 Share

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Basia Czerniewicz

Specjalista PPC w Goldposition, posiada kilkuletnie doświadczenie w obszarze E-marketingu. Głównie interesuje się rozwiązaniami w marketingu internetowym dla sklepów e-commerce. Absolwentka kierunku Internet Marketing na Collegium Da Vinci oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *