Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

marketingowe podsumowanie miesiąca

75 najważniejszych marketingowych newsów stycznia!

W Marketingowym Podsumowaniu Miesiąca przedstawiamy Wam wszystkie nowości z branży, o których mówiliśmy w naszych cotygodniowych transmisjach live.

1. Twitter coraz mocniej stawia na video

Od niedawna video nagrywane na Twittera mogą mieć dużo więcej niż 30 sekund — teraz nagracie video o długości 2 minut i 20 sekund. Oprócz tego pojawiło się sporo nowych opcji — możemy dodać tytuł filmu, rozbudować jego opis lub podlinkować stronę, do której chcielibyśmy przekierować użytkowników. Więcej informacji na temat formatu video na Twitterze, znajdziecie tutaj.

2. Video 360 na Twitterze i na Facebooku w formie Live

Całkiem niedawno pojawiła się pierwsza transmisja Live 360 na Facebooku — mówiliśmy o tym podczas #21 MPT. 28 grudnia Twitter także przedstawił nam Live 360 — wystarczy przekręcać telefon, by widzieć co znajduje się dookoła nagrywającej osoby.

3. Nowe kamery 360

 

4. Grupowe rozmowy video

Aplikacja House Party umożliwiała video grupowy czat — kilka osób mogło ze sobą jednocześnie rozmawiać. Nie minęło dużo czasu i już możemy korzystać z takiej funkcji poprzez Messangera oraz Snapchata — ten ostatni daje możliwość prowadzenia rozmowy jednocześnie aż z 16 osobami.

5. Disney stworzy treści dla Snapchata

Snapchat prężnie się rozwija i niedługo przyczyni się do tego także Disney, który przygotuje treści — krótkie show — specjalnie pod aplikację. Produkcja będzie nosić tytuł Watch Party: The Bachelor.

6.Tanieją reklamy w TVN

Znacznie potaniały ceny reklam w TVN — stawki zaczynają się robić podobne do tych, które musielibyśmy wydać na przykład na YouTube, by uzyskać ten sam zasięg. Telewizja jest w coraz bliższym zasięgu naszych rąk — warto więc na bieżąco kontrolować ceny i zastanowić się nad kampanią reklamową, która integrowałaby Internet z telewizją.

7. Kolejny raport Search Metrics w zakresie aktualnych czynników rankingowych

Analiza przygotowana przez Search Metrics oparta o ogromną ilość badanych stron dała potwierdzenie, że czynniki SEO, takie jak https — czyli szyfrowana wersja witryny, CTR, ilość linków prowadzących do witryny — mają duży wpływ na jej pozycję. Jednak warto zwrócić uwagę także na czynniki behawioralne — czyli to jak często wchodzimy na daną stronę i jak dużo czasu na niej spędzamy.

8. Video na stronie radykalnie poprawia Time on Site

 

Umieszczenie video na stronie znacząco podwyższa czas spędzony na niej przez użytkownika — Wistia podaje, że dodając materiały video na swoją stronę, możesz aż dwukrotnie podnieść czas, który spędzą na niej użytkownicy. Ma to duże znaczenie również z punktu widzenia SEO — jak podkreślił Czarek w 7. newsie — czas spędzony na stronie podnosi jej pozycję w wyszukiwarce.

9. Czy szybkość strony wpływa na SEO?

 

Zaobserwowano zależność pomiędzy czasem ładowania się strony a pozycjonowaniem. Przeanalizowano prawie 150 tysięcy adresów url — zauważona została lekka tendencja, która potwierdza przypuszczenia, że czas ładowania się witryny ma pozytywny wpływ na SEO.

10. Co zrobić żeby WordPress miał 100/100 testu szybkości?

Jak osiągnąć wynik 100/100 w narzędziu Google PageSpeed? Autor artykułu pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe — również na WordPressie. Wyczerpujący i obszerny tekst, który zdecydowanie warto przejrzeć!

11. SEO Optymalizacja plików PDF

 

Często zapominamy o optymalizacji plików PDF, a one także są indeksowane przez Google. Tekst zwraca uwagę na tak ważne czynniki jak: odpowiednia nazwa pliku, tag title, format pliku i jego rozmiar. Polecamy artykuł, z którego dowiecie się jak podnieść pozycję plików PDF w wynikach wyszukiwania.

12. Optymalizacja stron z JavaScriptem

 

Jak radzić sobie z JavaScriptem w kontekście SEO? Arytkuł Bartka Góralewicza, w którym opisuje to zagadnienie — pokazuje konkretne case’y.

Cezary Lech poleca również narzędzie, które umożliwia dopasowanie witryn, które są wykonane w technologii JavaScript do optymalizacji SEO.

13. Czy CTR ma znaczenie?

  unnamed-9

Kolejny news dotyczy badania klikalności w pierwszej 10 Google. Przez około miesiąc zostało przebadane 7 stron — badanie miało wykazać jak (sztucznie wygenerowane podczas testu) kliknięcia wpływają na pozycję witryny. Autorzy podali również narzędzie, z którego korzystali — https://serpclix.com/.

14. Negatywne SEO — czy jest możliwe i jak się zabezpieczyć?

 

Jak wykryć i jak zabezpieczyć się przed negatywnym SEO? Oczywiście główny czynnik, jaki musimy brać uwagę to monitorowanie linków na naszej stronie — jeśli chcecie dowiedzieć się na ten temat więcej zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

15. Wtyczka, która umożliwia bardzo szybkie skopiowanie i przeniesienie WordPressa na nowy serwer

 

Lh przygotowało wtyczkę, która umożliwi wam przeniesienie WordPressa na nowy serwer.

16. 7000 pluginów do WordPressa z krytycznymi błędami

Wtyczki do WordPressa mogą być źle napisane i zawierać błędy — analiza, o której pisze sekurak.pl wykazała, że na 47,959 badanych pluginów w 3000 znaleziono podatności o wysokiej krytyczności.

17. Nowy format grafik na Facebooku

 

Pojawił się nowy format grafik na Facebooku — 640 x 960 px, stworzony z myślą o urządzeniach mobilnych. Nowy format generuje znacznie lepsze interakcje. Podobne proporcje dotyczą także już materiałów video.

18. Nowy typ reklamy AdWords?

 

Nowy format reklamowy w AdWords. Mikowhy.pl odkrył nowy format reklam w Google.

19. Najgorsze wykresy 2016 roku!

 

Serwis smarterpoland.pl przygotował zestawienie najgorzej przygotowanych wykresów 2016 roku. Artykuł zwraca uwagę na błędy logiczne i manipulacje co poniektórych wykresów.

Koniecznie zobaczcie, by nie popełnić tych samych błędów!

20. Przedwojenne reklamy prasowe

 

Zestawienie pokazujące reklamy, które ukazywały się w polskiej przedwojennej prasie. Dobre przykłady copywritingu, z których do dziś można czerpać inspiracje i dowiedzieć się więcej na temat historii prasowej reklamy.

21. Reklamy na Quorze

 

Serwis opisał nową funkcjonalność serwisu Quora — narzędzia szczególnie pomocnego w promowaniu produktów, jeśli prowadzimy globalny biznes. Od niedawna możliwe jest uzyskanie dostępu do tworzenia reklam.

22. Ruch organiczny z Quora

 

Case study, które pokazuje jak generować ruch organiczny z Quora.

23. Spory domenowe — 7 najciekawszych spraw z Polski

 

Artykuł, który opisuje 7 najciekawszych sporów sądowych dotyczących domen. Ważna informacja dla marketerów odnośnie między innymi: ochrony znaków towarowych czy adresów wykupywanych domen.

24. System oceniający obywateli m.in. na podstawie aktywności w sieci

Chiński rząd pracuje nad systemem, który oceniałby obywateli, nadając im na podstawie przyznawanej punktacji określone przywileje i kary. Oceniane będą również czynniki finansowe, prawne i społeczne.

Artykuł wypunktowuje przewidywane przez chińskie władze konsekwencje wprowadzenia tego systemu.

25. Jak Social Media wpływają na zdolność kredytową?

 

Pojawiło się narzędzie oceniające nasze social media pod kątem zdolności kredytowej. Logujemy się do niego przez naszego Facebooka, a następnie możemy dodać do niego kolejne profile na innych serwisach społecznościowych — i na podstawie informacji z sieci, narzędzie może ocenić poziom naszej zdolności kredytowej.

26. Jak dodać więcej linków na Instagramie?

Jak wygenerować więcej linków na Instagramie? Darmowe narzędzielinktr.ee umożliwi Wam dodanie linków do kilku innych portali społecznościowych czy stron internetowych.

27. Jak oznaczać i linkować produkty na Instagramie?

Instagram testuje i wprowadza reklamy, które umożliwiają zakup bezpośrednio z poziomu Instagrama. Już niedługo wystarczy będzie kliknąć w produkt, który nas zainteresował, aby od razu zostać przeniesionym na stronę sklepu internetowego — szybko i wygodnie.

28. 80% użytkowników Facebooka nie lubi treści video z włączonym dźwiękiem

Autoodtwarzanie głosu w materiałach video przeszkadza aż 80%użytkowników. Facebook proponuje już rozwiązanie — choć na razie tylko z poziomu języka angielskiego — możliwość wgrania napisów do materiału video.

29. Rady Facebooka w zakresie video 360

Jak prowadzić transmisję 360? W jaki sposób myśleć o kamerze? Ile przestrzeni potrzeba, by uzyskać odpowiedni efekt nagrania? Odpowiedzi na pytania znajdziecie w tym artykule.

30. Przeanalizuj zawartość grup dyskusyjnych na FB

Jak analizować grupy na Facebooku? Darmowe narzędzie sociographułatwi Wam to zadanie — z jego pomocą z łatwością znajdziesz najpopularniejsze grupie posty, sprawdzisz ile osób odpowiedziało reakcją na wpis i kto znalazł się w rankingu najbardziej aktywnych użytkowników. Więcej na temat umiejętności sociograph przeczytacie tutaj.

31. Co angażuje na Facebooku w 2017?

Jakie typy treści na Facebooku są najbardziej angażujące?
Jakie treści najchętniej udostępniamy i lajkujemy?
Przeskanowano 800 mln postów — zobaczcie analizę przeprowadzoną przez Buzzsumo.

32. Zmiany w regulaminie Facebooka związane z organizowaniem konkursów

Jeśli zastanawiacie się jak uruchomić konkurs na Facebooku – na jakie kwestie zwrócić uwagę — to koniecznie zapoznajcie się z artykułem Sprawnego Marketingu. Ponadto, Monika Czaplicka także zwróciła uwagę na aktualizacje Facebooka w tym zakresie.

33. 13 zaskakujących nowości na VK.com

  • Funkcja Stories
  • Narzędzie look-alike
  • Katalog towarów
  • VK Live
  • Nowe rozmiary reklam
  • Jedyny pixel retargetingu
  • Audioreklama
  • Call-To-Action
  • Okładki dla społeczności
  • Przelewy między użytkownikami
  • Ukryte posty
  • Live chat dla stron internetowych
  • Vk.me. — szybki dostęp do wiadomości

Koniecznie przejrzyjcie cały artykuł o nowościach na VK.

34. Generatory skutecznych stron www

Spis najlepszych narzędzi na rynku, które pozwalają nam na utworzenie
witryn internetowych — wśród nich dwa polskie!

35. 12 przykładów skutecznych kampanii mailingowych

Zobacz najlepsze reklamy 2016 roku — jakie treści wykorzystać, by Twój e-mail marketing był skuteczny?

36. Zmiany w reklamach tekstowych AdWords = skrypt automatyzujący

31 stycznia 2017 Google Adwords przestanie wspierać standardowe reklamy tekstowe STA. Dotychczasowo utworzone standardowe reklamy nie będą mogły być już edytowane, natomiast użytkownicy nie stracą do nich dostępu.

37. Vine zamyka się 17 stycznia.

Dotychczasowe spekulacje na temat zamknięcia serwisu Vine zostały potwierdzone — ostatni dzień jego funkcjonowania przypadnie na 17 stycznia 2017 roku.

38. 6 nowości na FB Live

Nowości na Facebooku! Teraz streaming live jest możliwy również z poziomu naszego funpage’a na desktopie.

Pojawiła się także możliwość “współdzielenia” nagrania live w kilka osób — teraz każdy będzie mógł prowadzić transmisję z własnego urządzenia. Więcej newsów umieściła w swoim poście Mari Smith.

39. Reklamy na Facebooku na podstawie wyszukiwanych fraz

Facebook coraz bardziej pracuje nad swoją wyszukiwarką — wprowadza format reklamowy, który będzie targetował na podstawie słów kluczowych (w domyśle — na podstawie określonych zainteresowań).

40. Snapchat uruchomił wyszukiwarkę

Snapchat właśnie wprowadził spore ułatwienie dla użytkowników — wyszukiwarka ułatwi znalezienie znajomych czy grup. Wystarczy zaktualizować aplikację i można rozpocząć wyszukiwanie.

41. Snapchat rozwija funkcje reklamowe e-commerce

Snapchat testuje funkcje reklamowe dla e-commerce — pojawi się możliwość linkowania bezpośrednio na stronę sklepu internetowego — więcej szczegółów znajdziecie w obszernym artykule na adweek.

42. Analiza inwestorska Snapchata przed tegoroczną ofertą publiczną

Snap Inc. — firma odpowiedzialna za Snapchata, szykuje się do wejścia na giełdę. Debiut na giełdzie nastąpi w pierwszych miesiącach 2017 roku — Snap poinformował inwestorów, że w 2016 roku oczekuje przychodów z reklam na poziomie 250–350 mln dol.

Bloomberg sugeruje, że w momencie wejścia na giełdę, spółka ma być wyceniana na 35 mld, a nawet 40 mld dol.

43. Reklamy w Insta Stories i Statystyki Stories dla profili biznesowych

Instagram będzie emitował reklamy w ramach funkcji Instagram Stories. Dzięki temu firma planuje zwiększyć wpływy reklamowe .

44. FB wprowadzi reklamy video instream

Reklamy video instream są w fazie testów na Facebooku. Twórcy treści otrzymywać będą 55% z przychodu reklamowego, natomiast odtworzenie reklam instream będzie możliwe jedynie w przypadku video dluższego niż 90 sekund — najwcześniej po 20 sekundach od uruchomienia.

To dobra wiadomość zarówno dla reklamodawców, jak i twórców treści — w ten sposób do tej pory funkcjonowały wyłącznie reklamy na YouTube.

45. Nowy wygląd komentarzy na YouTube w trakcie live’ów

YouTube wdraża nową funkcję — w trakcie live’ów streamowanych na YouTube, pojawi się możliwość opłacenia swojego komentarza. Komentarz, na którym nam będzie zależało, który będzie dla istotny możemy opłacić, by YouTube “przypięty” przez cały czas trwania transmisji.

46. YouTube będzie promował młodych twórców

Małe konta będą uzyskiwały od YouTube wewnętrzne wsparcie. Pojawi się zakładka “na czasie”, która ma pomóc młodym kontom zdobyć szersze grono odbiorców. Funkcja ta jest wdrażana na razie tylko na terenie Stanów Zjednoczonych.

47. Znika komenda link: z Google

W zeszłym tygodniu zniknęła komenda link: z Google, za pomocą której można było wyszukać odnośniki prowadzące do naszych witryn internetowych.

48. Emotional Selling Proposition

O umiejętności pobudzania emocji konsumentów, o tym, czy USP (Unique Selling Proposition) nadal działa, czy genialna funkcjonalność zapewni nam przewagę nad konkurencją i jak zabezpieczyć swój model biznesowy przed skopiowaniem? Mariusz Łodyga odpowiada na te pytania w wartościowym i obszernym artykule.

49. Amazon wchodzi w PLA — czy Allegro też?

Amazon ruszył z testami najlepiej konwertującej usługi Google — Product Listing Ads. Chodzi o reklamy graficzne, które Google wyświetla w wynikach wyszukiwania obok reklam tekstowych.

50. Kalendarz Social Media

Zapraszamy na Rysuję Fejsbuki — kalendarz do pobrania dla każdego, szczególnie przydatny dla wszystkich, którzy tworzą treści w social mediach :)

51. Dobre przykłady video

Artykuł w serwisie wistia.com, który prezentuje cały przekrój inspirujących treści video. 2017 został okrzyknięty rokiem video, zatem warto przejrzeć to zestawienie i wprowadzić video do swojej strategii marketingowej.

52. 16 rzeczy, o których warto pamiętać, tworząc stronę.

Na klosinski.net pojawił się artykuł, w którym autor podsunie rady, narzędzia i metody, które pomogą Ci zaplanować, zaprojektować i stworzyć stronę internetową.

53. Jak wykorzystać gify w marketingu?

Gify to bardzo wdzięczne treści — bardziej intrygujące niż standardowe zdjęcia. W #24 odcinku podpowiadamy jak i gdzie wykorzystać gify — podajemy konkretne przykłady i prezentujemy urozmaicony nimi mailing SprawnyMarketing.pl.

54. Optymalizacja na YouTube

Jakie są najważniejsze elementy optymalizacji na YouTubie? Kilka porad, dzięki którym promocja Twoich treści video zyska na skuteczności. Dwa wartościowe artykuły, które możecie przeczytać tutaj i tutaj.

55. Sztuka na Instagramie

Są konta na Instagramie, które wyróżniają się jakością zdjęć, konceptem, stylem, pomysłami na prowadzenie profilu… Najpiękniejsze instagramowe konta, z których można czerpać inspiracje znajdziecie tutaj.

56. LinkedIn — Nowy design

LinkedIn wprowadza nowy wygląd — najpopularniejszy biznesowy portal społecznościowy jeszcze do niedawna wyglądał dość staromodnie.

Wszystkie najważniejsze elementy witryny zostały odświeżone — natomiast strona główna wygląda teraz bardzo podobnie do tej, której używamy na Facebooku.

57. LinkedIn — Engagement insights

To krok LinkedIna w kierunku reklam — razem z Data Sift. Czeka nas więc lepsze targetowanie, więcej informacji o grupach docelowych czy ciekawsze możliwości dla reklamodawców.

58. Instagram Live dostępny w kilku krajach

Gdy nagrywaliśmy #25 odcinek MPT, Instagram Live miał być dostępny w kilku krajach — natomiast dziś, gdy publikujemy tę notatkę, jesteśmy już za swoją pierwszą transmisją live z Instagrama :)

Koniecznie śledźcie Instagram Sprawnego Marketingu — nie ominą Was relacje z naszych podróży na szkolenia i wydarzenia z życia firmy!

59. Aktualizacja Google +

Google+ doczekało się aktualizacji. Co prawda nie wymienimy ich wszystkich, bo jest ich ponad 50, ale oto przykładowa: nie zobaczymy więcej komentarzy ocenionych jako niskiej jakości zanim nie wybierzemy opcji „Pokaż więcej komentarzy”, Google zadba o to, byśmy widzieli te najbardziej znaczące dla dyskusji.

Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

60. Twitter zapętla wszystkie filmy poniżej 6.5 sekundy

Twitter przejął inicjatywę przekazywania treści video od Vine — od teraz zapętla wszystkie nagrania video, które trwają krócej niż 6,5 sekundy. Krótką wzmiankę na ten temat znaleźliśmy tutaj.

61. Twitter wycofuje przycisk “Buy”

Twitter wycofuje się z kierunku e-commerce, usuwając przycisk „buy”. Platforma odchodzi od pomysłu sprzedaży, pozostawiając tylko funkcje dla fundacji non-profit.

62. Targetowanie reklamowe na Snapchacie

Snapchat wchodzi na giełdę i od razu wspomina o nowych możliwościach targetowania. Snapchat stara się dostarczać coraz lepsze rozwiązania reklamowe dla dużych, globalnych marek.

63. Snapchat — Multiple Video Ads

Sekcja Discover, to sekcja Snapchata za pomocą której pomocą wydawcy dostarczają użytkownikom treści (zdjęcia, video, teksty). Wydawcy treści sprzedają powierzchnie reklamowe, zyskami dzieląc się ze Snapchatem. Teraz pojawi się nowy format reklam, gdzie jedna reklama będzie podzielona na sekwencje.

64. Facebook — walka z fake newsami

Facebook w Niemczech i w Czechach, czyli w państwach, w których zbliżają się wybory, będzie zwalczać fake newsy.

Portal postara się ułatwić raportowanie o fałszywych wiadomościach.

65. Ostrzeżenia w Chrome ver 56 i GWT

Na Google security blog pojawił się news o nowym powiadomieniu, które zacznie się pojawiać wraz z 65 wersją Chrome. Gdy użytkownik będzie korzystał ze strony, która wymaga podania loginu i hasła i nie jest szyfrowana, pojawi się komunikat, że strona jest niezabezpieczona. Nie pozostaje zatem nic innego jak zainstalowanie protokołu szyfrowanego.

66. Google Mobile Interstitial Penalty

unnamed-10

W zeszłym roku Google komunikował, że strony, które na urządzeniach mobilnych będą wyświetlać reklamy zasłaniające treści i uniemożliwiające wygodne użytkowanie — dostaną karę.

Nikt jednak nie zauważył żadnych konsekwencji tej aktualizacji — nie wiadomo, czy owa aktualizacja już w ogóle działa. Zatem kto jeszcze nie zadbał o swoją stronę pod kątem „mobile first” — powinien zrobić to jak najszybciej.

67. Jak zrobić stronę Mobile-First

Na jakie elementy zwrócić uwagę, by strona była przygotowana na „mobile first”? Większość specjalistów SEO w kontekście przewidywań na 2017 rok, przewidywało ten trend jako kluczowy. Warto zwrócić więc uwagę na optymalizację pod kątem wyszukiwań głosowych — choć na rynku polskim zjawisko wyszukiwania głosowego nie jest jeszcze bardzo popularne, to już na przykład w Stanach, liczba wyszukiwań głosowych rośnie w ogromnym tempie.

Zbadajcie swoją stronę także pod kątem wyszukiwań lokalnych i nie zapomnijcie o AMP!

68. Google Crawl Budget źródło: Google, Tomasz Stopka i The SEM Post

Crwal Budget to zagadnienie, które powinno interesować właścicieli stron z bardzo dużym indeksem witryn, które posiadają bardzo wiele podstron. Jest to element, który powinniśmy mieć na uwadze po to, by Google jak najczęściej śledził i indeksował naszą stronę.

W artykule znajdziemy najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi oraz dowiemy się jakie czynniki powinny mieć dla nas największe znaczenie. Więcej na ten temat znajdziecie także w artykule w wersji polskojęzycznej.

69. Optymalizacja wewnętrznego linkowania

Odświeżony artykuł z 2011 roku, zwraca uwagę na problem linkowania wewnętrznego, które staje się coraz bardziej istotne. Jak wygląda wasze linkowanie wewnętrze i czy macie je pod kontrolą? Jeśli linkowanie wewnętrzne w waszej witrynie jest w lekkim chaosie, warto zapoznać się z artykułem.

70. Lista 100 narzędzi, które pomogą Tobie w SEO

Deep KaKkad opublikował listę 100 narzędzi, które pomogą Ci w SEO.

71. Najlepsze praktyki jak zdominować SERPy w 2017 źródło: SEMrush

Przewidywania ekspertów od SEO na 2017 rok opublikował semrush. Warto przejrzeć podczas kompletowania swojej listy celów na 2017 rok.

72. Google promuje swoje produkty w wyszukiwarce PPC

Przeprowadzono analizę około tysiąca słów kluczowych związanych z produktami. W wielu przypadkach, okazało się, że na pierwszych miejscach pojawiały się produkty reklamowe Google lub firm, które przez Google zostały wykupione. Pojawiły się opinie, że Google wykorzystuje swoją pozycję wyszukiwarki, by promować swoje produkty.

Co ciekawe, zaraz po opublikowaniu tych testów, niektóre produkty zniknęły z wyników wyszukiwania.

73. Nowe metody targetowania na Youtube źródło: SocialMediaToday

YouTube ogłosiło nową formę targetowania reklam — pojawi się możliwość targetowania w taki sposób, by ustawiać swoją reklamę odwołując się do konkretnych wyszukiwań użytkowników.

Zatem pojawi się możliwość rozszerzenia grup użytkowników potencjalnie zainteresowanych naszą reklamą.

74. 19 nowych rzeczy, które pojawiły się w AdWords w 2016 Sprawny.Marketing

Co zmieniło się w AdWords w 2017 roku? Bardzo obszerny i wartościowy artykuł Basi Czerniewicz z Goldposition, która zwraca uwagę na istotne (i największe od kilku lat!) aktualizacje w AdWords.

75. Matt Cutts odchodzi z Google

Z Google do instytucji publicznej — Mat Cutts przeszedł do departamentu rządowego zajmującego się usługami cyfrowymi.


 Share sprawnymarketing

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawny.marketing. Autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania a także innych aspektów marketingu internetowego. Współwłaściciel i dyrektor komórek marketingowych MaxROY.com sp. z o.o. i GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.

Mateusz Paszkiewicz

New Media Specialist, prelegent na polskich i zagranicznych konferencjach. Pomaga organizacjom i markom personalnym wykorzystać potencjał nowych mediów. Na co dzień aktywnie udziela się na LinkedIn, gdzie publikuje, buduje społeczności (twórca największej grupy biznesowej o Snapchacie – Snapchat for Business), pozyskuje nowych klientów oraz odpowiada za działania Sprawnego Marketingu. Współpracował z takimi markami jak: TVN24 (wdrożył i był odpowiedzialny za obsługę TVN24 na Snapchacie – strategia i treści), Gazeta.pl, Kainos, Suchar Codzienny. Szkoli i udziela konsultacji z zakresu nowych mediów.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • CierpiącyMarketer

      Te zestawienia bardzo cieszą ale denerwują – nie można sie od tego oderwać i wszystko chciałoby się przeczytać ale ASAP projekty nie dają czasu.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *