Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

popular

Najpopularniejsze zapytania. Co z nich wynika?

Hitwise opublikował wczoraj dane o 10 najpopularniejszych zapytaniach do Google, Yahoo i Binga. Dane dotyczą zapytań wydanych w USA między pierwszym i 27 marca. Widać w nich kilka ciekawych rzeczy:
Experian Hitwise najpopularniejsze zapytania Facebook

Po pierwsze widać dominację Facebooka: jest to najpopularniejsze zapytanie we wszystkich 3 wyszukiwarkach, przewija się też na kolejnych miejscach TOP4. Aż 1,17% wszystkich zapytań kierowanych do Google to zapytanie o frazę [facebook]; w przypadku Binga słowo to ma nawet 2,6% udziałów.

Po drugie, widać postępującą tendencję pytania wyszukiwarki o konkretne witryny, czy też mylenia paska adresu przeglądarki z paskiem wyszukiwania. Żadna z 3 najważniejszych w USA wyszukiwarek nie miała w swoich TOP10 choćby jednej frazy, która wychodziłaby poza ten schemat.

Ciekawie na tym tle wypada TOP10 Onetu, które, jak wiadomo, nie zawiera żadnej frazy wychodzącej poza schemat pt. „gołe baby”:
top10 Onetu - popularne zapytania
(Prawdę powiedziawszy, w całej pierwszej pięćdziesiątce zapytań, poza ten schemat wychodzi tylko 10 pozycji).

Wirtualna Polska w dostępnym publicznie rankingu kataloguje najpopularniejsze zapytania po tematach, co mocno zaciera obraz. Jest jednak ciekawe, że zapytania z kategorii „erotyka” to wyraźnie inne zapytania, niż te widoczne w rankingu Onetu. Także statystyki Google nie zgadzają się z onetowymi (przykładowo, proporcje popularności fraz „strony erotyczne” i „filmy erotyczne” z jednej strony jest w obu tych przeglądarkach zupełnie odwrotna od popularności przykładowej frazy „gry”). Wygląda więc na to, że miłośnicy różnych fetyszy lubią też różne wyszukiwarki ;-). Ciekawe, jaka to korelacja.

Wracając do rzeczy poważniejszych, warto zwrócić uwagę, że polscy internuci nie mylą polskich wyszukiwarek z paskiem adresu – w statystykach Onetu zapytania, które można zidentyfikować jako zapytania o konkretną witrynę to zaledwie 10% całego TOP100. To pewnie kwestia niskiej popularności toolbarów WP i Onetu, braku umów z producentami przeglądarek o „domyślność” wyszukiwarki. Niektórzy internauci korzystający z wyszukiwarek WP i Onetu mogą zresztą myśleć, że szukają tylko w obrębie tych witryn.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *