Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

adwords-editor

Jest nowa wersja AdWords Editora. Eksperymenty, rozszerzenia lokalne, pobieranie w tle

W zeszłym tygodniu Google udostępnił nową wersję AdWords Editora, darmowego, desktopowego narzędzia do zarządzania kampaniami AdWords. Nowa wersja ma numer 9.5, dostępna jest w wariancie dla PC i Maka. Co w niej nowego?


Najciekawszą zmianą jest dodanie obsługi Eksperymentów. Przy pomocy AdWords Editora można wykonać teraz następujące czynności:

  • Przypisywanie i edytowanie stanu eksperymentu (np. „tylko kontrola”, „tylko eksperyment”, „kontrola i eksperyment”) na poziomie grupy reklam, reklamy oraz słowa kluczowego,
  • przypisywanie i edytowanie Domyślnego maks. CPC, Maks. CPC w sieci reklamowej lub mnożnika Maks. stawki CPM na poziomie grupy reklam,
  • przypisywanie i edytowanie mnożnika Maks. stawki CPC na poziomie słowa kluczowego,
  • pobieranie i przesyłanie stanu eksperymentu i mnożników stawek przy użyciu funkcji eksportu/importu CSV i XML.

Nowa wersja edytora umożliwia też dodawanie nowych rozszerzeń lokalnych i edycję obecnych. Przy tworzeniu nowego nie jest już potrzebny – jak w starszym Editorze – istniejący na koncie adres. W szczególności możliwe jest:

  • tworzenie nowych ręcznych rozszerzeń lokalizacji dla dowolnego adresu,
  • modyfikowanie adresu istniejących lokalizacji firmowych,
  • pobieranie i przesyłanie rozszerzeń lokalizacji przy użyciu funkcji eksportu/importu CSV i XML.

Dodano także możliwość pobierania w tle danych z konta (jednego lub wielu) – w tym czasie możliwa jest praca na innym koncie. Możliwe jest także „zakolejkowanie” pobierania kilku kont, tak, by nie trzeba było wydawać polecenia pobierania dla każdego konta z osobna.

Poza tym wprowadzono szereg mniejszych poprawek, których listę można znaleźć w systemie pomocy Google.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Krzysztof

    Super!! Nareszcie można trochę poeksperymentować…

  • Tomek Serafin

    Wszystko OK gdyby nie błąd w aktualizacji. Niestety nawet reinstalacja nie pomaga. Chwilowo jestem zmuszony pozostać przy starej wersji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *