Eksperymenty w AdWords z funkcją Campaign Experiments

Google powiadomił o uruchomieniu nowego narzędzia o nazwie AdWords Campaign Experiments (ACE). Narzędzie pomoże reklamodawcom testować ich kampanie.

Jak podaje firma, “ACE pozwala przeprowadzać szybsze, dokładniejsze testy. Testy polegają na odpaleniu kampanii testowej równolegle z kampanią właściwą. Dzięki takiemu “równoległemu” testowi A/B, można precyzyjnie ustalić czy zmiany w kampanii dadzą istotne statystycznie zmiany.”

[Od tłumacza: Narzędzie jest jeszcze w fazie beta, dostępne wyłącznie dla reklamodawców w USA]

Oto prezentacja wideo nowego narzędzia:

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Tomasz Frontczak

      Narzędzie zapowiada się bardzo ciekawie. Do tej pory podstawowy problem testów na koncie — czy zmiana wpłynęła na poprawę / pogorszenie czy to był wpływ innych czynników. W Google ACE mają być użyte standardowe narzędzia statystyczne, które ułatwią ocenę próby.

    • Paweł Ogonowski

      Bardzo fajne usprawnienie. Trzeba będzie tylko pamiętać jak zawsze przy tego typu testach o testowaniu ograniczonej liczby elementów, żeby dało się przypisać sukces.

      Co do standardowych narzędzi statystycznych jestem ciekaw, czy będzie to jak w GWO, że będzie jedna miara sukcesu. Zawsze się wtedy trzeba przyjrzeć GA, żeby sprawdzić czy na pewno nam to na zdrowie wychodzi. Podobnie pewnie będzie w ACE, które trzeba będzie podeprzeć wynikami z GA. Liczenie statystycznej istotności to nie rocket science, więc przy ograniczonej liczbie miar sukcesu nie będzie to sprawiać problemu.

      Wg mnie widać w działaniach G strategię – najpierw poprawili AdWordsa w GA, teraz wprowadzają testy. Mi się te działania osobiście podobają.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *